Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Zona tehnica Porsche

Zona tehnica Porsche Zona tehnica, secrete, tips&tricks Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 19-03-13, 14:43   #1
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Am de putin timp masina si sunt in etapa de documentare.

Motor XK 2.0 125 CP 1980

Masina porneste greu la rece. In loc sa stea la 1000 de ture sta la 700 si merge sufocat-neregulat (chiar si sub 700 imdediat dupa pornire). Pe masura ce se incalzeste turatia ajunge la 1000 de ture unde merge normal. In sarcina/ la cald motorul trage foarte bine.

Nu am apucat sa fac verificari temeinice; Dar primul gand ma duce la alimentare si scanteie (aprindere).

Pe partea de alimentare o conducta de injectie din cele 7 este anulata si inlocuita cu alta conducta.
Pe partea de aprindere ar trebui sa am o cutiuta (aprindere tranzistorizata) pe care nu o gasesc
Eu am ceva care arata ca o cutie sub bobina (dar nu stiu ce este acolo). In resc IOC




Ce nu apare in filmulet: Prima oara am dat 1-2 secunde la cheie fara sa apas deloc acceleratia - masina nu a pornit;

A 2-a tentativa: am stat cu acceleratia apasata partial:
Cel mai bne se vede mersul neregulat pe voltmetru
https://youtu.be/FldpsmFx74A


Sunet motor before (la cald):
https://youtu.be/WkXUUFhbAZM

https://youtu.be/Zlkm5-kJOFg

Accelerat in 6000 ture:
https://youtu.be/C4Fkd3cNubs
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 16:00   #2
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 923 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Ce nu iese in evidenta pe filmulet este mersul neregulat la turatia aia (500-700). Pe filmulet sesizezi doar rezultanta (troncanitul + zgomotul). Problema mare este ca nu merge rotund (pe turometru nu se vede corect - acolo pare ca sta fix la 700). Pe voltmetru se vedea cand scade turatia si sta sa se opreasca: nu baga curent suficient - atat de mica este turatia in unele momente. Dupa care se mai corecteaza de la sine - urca/scade - si tot asa. Dupa primele 10-20 de secunde incepe sa faca din ce in ce mai putin. La mers normal+1000 ture ajunge abia in 5-10 minute.

https://www.youtube.com/watch?v=lAx-o...ature=youtu.be

Am testat de dimineata: am tinut din acceleratie la ~1000rpm imediat dupa pornire:ALTA VIATA. Dar nici asa nu era 100%. Abia pe la 1200 rpm mergea rotund.
Problema este ca eu nu vreau sa mearga din acceleratie: vreau sa mearga cum trebuie.

Last edited by Motanul; 19-03-13 at 16:03.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 20:16   #3
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 923 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

din ceea ce vad ,in pozele pe care le-ai pus , la tine problema relantiului la rece este data exact de conducta anulata care este foarte importanta.
acea conducta face parte din instalatia auxiliara pentru functionarea motorului la rece. ea face legatura intre regulatorul perioadei de incalzire ( cel de pe galeria de admisie) si camera inferioara a distribuitorilor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	scris_2.jpg
Views:	92
Size:	199.8 KB
ID:	2723418   Click image for larger version

Name:	2013_03_19_045.jpg
Views:	101
Size:	238.8 KB
ID:	2723419  

Last edited by khamsin; 19-03-13 at 20:20.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 20:34   #4
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

in privinta pornirii la rece trebuie sa verifici socul electric daca functioneaza si electroventilul de pornire la rece,daca-i vine benzina (pt ca am impresia ca iti este anulata conducta care vine de la distribuitor) si daca pulverizeaza( este cel albastru de pe galeria de admisie)

la partea electrica verifica mai intai platinile si condensatorul daca nu sunt puscate pt ca din ceea ce vad la tine este aprindere cu platina

incerarca sa faci ceea ce ti-am scris iar daca tot nu functioneaza ok iti voi mai da niste ponturi
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2013_03_19_045 (1).jpg
Views:	91
Size:	235.9 KB
ID:	2723425  
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 20:57   #5
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

@khamsin; Multumesc pentru poza editata; Acum macar ma orientez si eu putin prin matele alea sa stiu de unde incep


Conducta aia anulata - o numesc eu asa dar este un pic impropriu spus.
Am dat pe autoatlanta cautare dupa codul ei (am identificat-o care din cele 7 este) si imi apare ca nu mai exista replcement identic dar ca apare ca piesa echivalenta mai noua. Si cand am dat click pe ea apare o conducta cu plasa exact cum am eu pe masina. (M-am uitat atent si masinile de dupa 82-85 au conducte din astea cu plasa - nu mai au teava rigida ca la mine).

Conducta asta cu plasa este in locul conductei vechi si la un capat si la celalalt. (e murdara de ulei si neagra la capatul dinspre socul electric - dar este tot cea de plasa metalica)
Daca este corect pusa, daca este infundata pe dinauntru - este alta discutie; nu am un raspuns la acest moment ca nu am demontat nimic sa vad. Nimeni nu a pus degetelele acolo inca.
De asta am pus poza - sa se vada ca ceva in loc e pus acolo.

Ref. la Ignition Control Unit (aprindere tranzistorizata). @ Morghen Mi-a deschis ochii si cu acest aspect; Eu nu am cutia asta. Am studiat si am gasit-o in documentatie; stiu unde trebuia sa fie amplasata - dar eu nu o am.
I-am gasit si codul si imaginea cum ar trebui sa arate: http://www.ebay.com/itm/BOSCH-PORSCH...3d811d&vxp=mtr



Masina nu merge de nebuna Ceva trebuie sa fie in loc. Eu as cumpara o aprindere electronica sa vad cum se modifica comportamentul motorului. (model care se adauga intre bobina si delcou pentru o scanteie mai puternica). Nu stiu ce rol joaca aprinderea asta originala - care in mod clar este ceva diferit; Nu stiu de unde ia semnal; ce intrari si ce iesiri pleaca din ea mai departe.

Last edited by Motanul; 19-03-13 at 21:03.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 21:27   #6
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

inainte sa schimbi conducta(care nu conteaza ce model este metalica sau de plastic) ar trebui sa o verifici daca este sparta sau infundata(verifica si daca iti vine benzina pe ea din corpul cu distribuitori),pt ca s-ar putea sa fie ok iar problema sa fie regulatorul.
acesta ar trebui desfacut curatat in interior si verificat daca functioneaza bimetalul de la supapa( de obicei acolo se strange mizerie si blocheaza supapa care inchide si deschide circuitul).
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 19-03-13, 21:45   #7
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
@khamsin; Multumesc pentru poza editata; Acum macar ma orientez si eu putin prin matele alea sa stiu de unde incep


Conducta aia anulata - o numesc eu asa dar este un pic impropriu spus.
Am dat pe autoatlanta cautare dupa codul ei (am identificat-o care din cele 7 este) si imi apare ca nu mai exista replcement identic dar ca apare ca piesa echivalenta mai noua. Si cand am dat click pe ea apare o conducta cu plasa exact cum am eu pe masina. (M-am uitat atent si masinile de dupa 82-85 au conducte din astea cu plasa - nu mai au teava rigida ca la mine).

Conducta asta cu plasa este in locul conductei vechi si la un capat si la celalalt. (e murdara de ulei si neagra la capatul dinspre socul electric - dar este tot cea de plasa metalica)
Daca este corect pusa, daca este infundata pe dinauntru - este alta discutie; nu am un raspuns la acest moment ca nu am demontat nimic sa vad. Nimeni nu a pus degetelele acolo inca.
De asta am pus poza - sa se vada ca ceva in loc e pus acolo.

Ref. la Ignition Control Unit (aprindere tranzistorizata). @ Morghen Mi-a deschis ochii si cu acest aspect; Eu nu am cutia asta. Am studiat si am gasit-o in documentatie; stiu unde trebuia sa fie amplasata - dar eu nu o am.
I-am gasit si codul si imaginea cum ar trebui sa arate: http://www.ebay.com/itm/BOSCH-PORSCH...3d811d&vxp=mtr



Masina nu merge de nebuna Ceva trebuie sa fie in loc. Eu as cumpara o aprindere electronica sa vad cum se modifica comportamentul motorului. (model care se adauga intre bobina si delcou pentru o scanteie mai puternica). Nu stiu ce rol joaca aprinderea asta originala - care in mod clar este ceva diferit; Nu stiu de unde ia semnal; ce intrari si ce iesiri pleaca din ea mai departe.
ca sa pui aprindere tranzistorata trebuie sa schimbi si delcoul pt ca cel care il ai tu nu va mai merge.
iar schema de montaj este in manualul de reparatii volumul motor pagina 197
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 20-03-13, 10:01   #8
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Nu sunt sigur insa din cate imi amintesc modelele din 1980 aveau deja delcou si aprindere tranzistoriala. Esti sigur ca masina ta nu e 79 si inscrisa doar in 80?
Din cate vad, cutia filtrului de aer este de la modelul mai nou, insa capota si propta pt capota sunt 79 sau mai vechi. E posibil sa fie printre ultimele modele produse dupa specificatiile vechi dar cred ca totusi asta e un 79...trimite-mi seria sasiu pe PM.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 20-03-13, 13:40   #9
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

VIN: 9249109175
Motor 2.0 1984 cmc 125 CP
Motor XK

Daca vrei pun si placuta cu seria de sasiu. Am verificat eu deja si dupa nr. de sasiu masina este din 1979. Dupa UNELE piese pare tot din 1979.
Nu am nimic de ascuns la masina asta. In acte e din 1980.
Nu ma feresc de nici un aspect.

Am gasit o singura piesa (imi pare rau ca nu imi mai aduc aminte care) care corespundea la 1980 si asa aveam si eu pe masina.
In rest 1979 - cam asta este regula. Acolo unde difera ca multe piese sunt comune. Deja de 2 saptamani caut piese de 1979. Pana atunci mai ezitam

Last edited by Motanul; 20-03-13 at 13:48.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 20-03-13, 19:26   #10
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Nu mai tin minte pe unde vazusem ca s-a trecut la seriile de sasiu normale din luna a 4-a 1980. Nu este exclus a mea sa fie fabricata intre ianuarie si martie 1980 si de asta sa fie un pic amestecata.
Am gasit in manualul de reparatie 1980 cu o masina care cu 3 exceptii pare identica cu ce am eutoti senzorii, toate componentele motor etc).
Exceptiile sunt:
1. Capac cu Flotor (senzor) pe rezervorul de lichid de frana (masina are 2 fire trase pana acolo si lasate libere; deci lipseste doar capacul) + pompa de frana este model 1979
2. ICU (Ignition Control Unit)
3. Seria de sasiu in stanga in fata bateriei (la mine e o placuta langa baterie)

Pozitia bateriei, rezervorul lichid parbriz, - toate componentele si totul in rest pare ca la mine pe masina.

Pun imaginea din manual si imaginea motorului meu una langa alta sa fie usor de urmarit mie imi par identice - cu cele 3 exceptii).



Toate piesele la care am umblat pana acum sunt originale fara nicio exceptie. Nu imi pare o masina manarita. Si amortizoarele si basculele par sa fie cele cu care a iesit masina din fabrica (sunt extrem de ruginite; nu au cum sa fi fost schimbate acum 10 sau 20 de ani). De tamburi nici nu mai vorbesc. Aia nici nu ii mai sablez ca sunt prea ruginiti - ii schimb direct cu unii noi.

Last edited by Motanul; 20-03-13 at 19:34.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 20-03-13, 19:57   #11
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Revenind la pornirea la rece care ma doare cel mai tare la acest moment:
Imi fac autocritica si pun o poza cu ansamblul (facusem poze prea de aproape si prinsesem doar sferturi de piese). Daca am gresit undeva shoot:



Din cele 7 conducte - 4 se duc direct in injectoare si 3 se duc mai departe.

Din cele 3:
- 2 merg in piesa numita: Regulator incalzire (e posibil sa fie tur/retur; habar nu am de ce sunt 2); Una din ele este cea buclucasa (nerigida cu plasa metalica de protectie); A 2-a este cea originala
- 1 merge la piesa "valva de pornire la rece".

Cu regulatorul de incalzire am inteles ce ar fi de facut. Banuiesc ca si la valva de pornire la rece tre sa ajunga benzina pe teava - ca prim test.

Ideea este ca ambele piese au si alimentare electrica sau de semnal ??. Intra cabluri in ele mai exact. Cum ma asigur ca electric nu sunt probleme? Ca primeste semnalul sau alimentarea care trebuie?

Si in piesa "Pornire la cald" intra cabluri electrice (aia o las in pace pentru ca la cald motorul porneste perfect; in plus, acolo nu ajunge vreo conducta de injectie).

PS: Platina este cam inegrita - semn ca ceva nu e in regula nici pe partea de aprindere.

Motanul is offline   Reply With Quote
Old 20-03-13, 21:23   #12
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

la piesa unde ai scris "pornire la cald" este gresit, acea piesa face parte din sistemul de pornire la rece si este socul electric. vezi ca l-am incercuit in una din pozele de ieri

Last edited by khamsin; 20-03-13 at 21:30.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 21-03-13, 12:32   #13
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

OK - dar in piesa aia nu intra absolut nici o conducata de alimentare. In ea intra doar alimentare electrica.



Conducta intra doar in piesa 14 conform schitei care conform manualului se numeste: COLD STARD VALVE; in asta intra atat una din conductele venite de la injectie cat si alimentare electrica.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 21-03-13, 12:50   #14
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

pai nici nu trebuie sa intre vreo conducta,in el trebuie sa intre si sa iasa un futun. acela este socul . si inchide si deschide circuitul de aer.
face exact acelasi lucru ca si clapeta de soc de la unele carburatoare( la dacie de exemplu)

iar referitor la piesa 14 acela este defapt un injector care in momentul in care dai la automat iar motorul este rece el iti pulverizeaza in acel moment si doar atunci penzina in galeria de admisie pentru a imbogati amestecul .

Last edited by khamsin; 21-03-13 at 12:57.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 21-03-13, 17:09   #15
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

M-am vazut azi nu cu unul, ci cu 2 fosti proprietari de 924.
Pana acum sunt 4 care au vazut masina si au spus ca motorul este impecabil la cald si ca mai rar au vazut 924 care sa mearga asa rotund .

Confirm ce spui cu 14. (Au zis ca daca ala nu mergea masina nu pornea). Ori la mine de pornit porneste - si apoi merge neregulat. Unul din ei a avut 14 defect si masina nu mai pornea (ceea ce nu este cazul la mine).

Amandoi au zis ca din punctul lor de vedere la mine este defecta piesa aia mare in care intra 2 conducte "regulator incalzire" piesa 9 (Control pressure Regulator). Aia ar trebui sa ajute cu un surplus de combustibil cat timp este motorul rece. 14 functioneaza doar cateva secunde - cat tii contactul.
9 trebuie sa dea combustibil mai mult si se inchida abia cand motorul este cald (daca nu consuma isteric). Au patit si asta

De piesa 17 (temperature swich - warm start) si 25 (auxiliary air valve) nu au zis nimic.

Asta a fost punctul lor de vedere. Poate punctele voastre de vedere sunt defapt convergente. Nu stiu in ce masura conlucreaza sau nu piesa 9 cu 17si /sau 25.
Logic ar trebui sa mearga impreuna (sa ai aport si de aer si de combustibil)


Last edited by Motanul; 21-03-13 at 17:16.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -