Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Masina mea Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 05-03-13, 11:10   #106
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

-la 944 si la 928 presiunea normala la relanti este intr-adevar la 1,8-2 iar daca il turezi trebuie sa creasca. la 924 nu mai stiu cum trebuie sa fie fiindca nu am mai reparat de mult asa ceva. eventual cauta in cartea de reparatii si daca presiunea ta nu este ok atunci probabil ca de vina este pompa de ulei.

-in privinta incarcarii schimba prima data releul de incarcare (costa pana in 100 ron) . este cel folosit pe vw-audi
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 11:22   #107
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Ref. ulei:
Eu am cautat dupa codul original pe echivalenta. Si am gasit 5, 10 si 15 W40.
E mult mai probabil sa fie gresite echivalentele comparativ cu manualul producatorului.

Am mers pe mana mecanicului (si cu indicativul si cu Castrolul pe care eu nu-l folosesc in mod normal). Data viitoare merg pe mana voastra ca aveti mult mai multa experienta formata exact pe masina in cauza (porsche 924).

Am verificat si pretul la MOTUL 300V Competition, 15W50 nu este chiar ceva de speriat. (175 lei 2 l).

@khamsin
Pana sa schimb releul vreau sa curat contactele. Masina are momente in care urca la 14 bajbaie un pic iar coboara etc. Fara nicio discutie suplimentara daca nu isi revine schimb releul. (mecanicul a spus ca prima oara vrea sa curete contactele pentru ca sunt extrem de oxidate si nu te poti baza pe ele asa cum sunt acum).

Last edited by Motanul; 05-03-13 at 11:29.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 12:04   #108
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Verifica firele de masa sa fie groase, bine conectate si ne-oxidate !

Releul de incarcare este probabil ieftin...comparabil cu cele de la vw/audi.
Ca si referinta, mi-au rezolvat incarcarea la golf 3 TDI cu 160 de lei.

In legatura cu Motul 300V...desi in motorul turbo intra 5.5L, pt mine se merita. Insa pt tine probabil nu se merita asemenea ulei, motorul aspirat nu incalzeste uleiul la fel de mult ca si cel turbo.
Iti recomand sa nu exagerezi cu turatiile in perioada in care rulezi cu ulei 10W. Si sa te feresti sa o tii turata peste 4000RPM cand afara este cald.
Ai sa vezi ca atunci cand este cald afara uleiul nu mai are vascozitate si este aproape ca apa.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 13:52   #109
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

La mine scrie ca ar trebui sa am 2 bar la 2000 rpm cu motorul cald (apa la 80 grade). O sa verific cu prima ocazie. Eu am verificat la ralanti nu la 2000 rpm.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 19:38   #110
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am identificat regulatorul pentru mine:
070903803A - Replacement/OEM
http://www.autoatlanta.com/Porsche-B...70903803A.html
Se gasesc garla si la noi (incepand cu 27 lei)
http://www.al-padrino.ro/cautare-art...70903803A.html

Intrebare grea: A reusit cineva sa schimbe rulmentii de la tunel cu unii noi
Ma gandesc ca daca iau un tunel SH sa nu zornaie si ala (evident mai putin decat la mine). In 33 de ani se duc rulmentii.


Eu nu am vazut sa fie 3 bucati cum apare in imaginea asta:


Dar nici nu m-am uitat atent la acest detaliu ca nu stiam de el.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 19:43   #111
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Se pot schimba rulmentii, nu e foarte greu, trebuie doar sa fii atent sa pui cardanul la aceeasi pozitie in tubul cardanic cand asamblezi totul inapoi.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 13:22   #112
XANu

Stage 5
 
XANu's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,124
Member of:
[VW]
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

De ce nu se merita 300V pt motorul de 924?
XANu is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 14:59   #113
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am zis ca pt el probabil nu se merita...
Probabil nu o tine la 5000 RPM pt mult timp, nu are turbina care sa incinga uleiul...si deci uleiul poate fii si un Mobil de care poate sa traga un 10-12 mii de km..nu ca si Motul 7000.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 06-03-13, 19:40   #114
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

La momentul asta nu imi propun de nici un fel sa merg la 5000 ture. Ies cu masina din cand in cand la servici cat sa nu moara bateria si sa nu stea imobilizata prea mult.

Am retinut ideea pentru viitor; Alt ulei - eventual 300V daca ma decid sa merg sportiv.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 18:33   #115
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am mai bifat azi ceva. Asa cum am spus tensiunea tot oscila (scadea si sub 12V in unele momente). Am fost sa verific cablajul si toate cablurile subtiri erau coapte. Chiar daca nu aveau izolatia rupta - daca il indoiai se crapa instant. Altele deja aveau litza vizibila.
Doar conductorii aia grosi nu au trebuit schimbati.


Am avut noroc de un electrician extrem de minutios. Dupa ce ca a pus conductori mai grosi un pic si a sertizat totul foarte bine a mai si cositorit la sfarsit. Am profitat de ocazie sa mai sterg din uleiul sarit de la baia de ulei pe alternator.



Finalitatea inlocuirii cablurilor dintre baterie - electromotor - alternator: (masina incarca acum aproape de maxim)



Am montat si chenarul ala de plastic de la spatar. Are niste urechiute si intra foarte greu si ramane acolo (nu pare sa sprijine pe buton).
Chenarul achizitionat de mine sigur este bun pentru ca are un dreptunghi exact pe dimensiune (in care intra doar fortat). Devine evident ca butonul este din alt film si trebuie schimbat si ala



Ma irita pierderile de la baia de ulei. Pana acolo motorul e curat (nu mai pierde nici pe la buson, nici pe la fulii - am pus si simering nou si garnitura noua deci o perioada foarte mare nu cred sa mai apara).
Partea proasta este ca in momentul in care ma decid sa fac asta (sa dau baia jos trebui sa dau jos si puntea fata; Cu aceasta ocazie vreau sa pun amortizoare noi, caseta de directie noua si bucse noi - sa sablez puntea si bratele inferioare. Adica o cheltuiala foarte mare. Si toate sunt legate si merg facute odata.

Last edited by Motanul; 07-03-13 at 18:40.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 12-03-13, 15:00   #116
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Nu am avut incotro cu service-planul si a trebuit sa fac un compromis (nu mai sunt pe stoc si nici nu se vor mai tipari pt. Porsche 924). Asa ca m-am ales cu un service plan de Porsche 911. Pagina de identificare proprietar si vehicul e necompletata - deci ma deranjeaza foarte putin - o sa introduc eu datele masinii.
La revizii iar se potriveste; la inlocuit lichidul de frana; la cureaua de distributie etc.
La software update si airbag system o sa ramana blank. ; Sau pot sa folosesc spatiul pentru ce mai schimb la masina si nu se incadreaza in revizii (caseta directie, amortizoare, garnitura baie de ulei, etc).
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 13-03-13, 17:50   #117
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am gasit un furnizor cu destul de multe amortizoare pt. 924 (cod 477412059). Toate preturile sunt pt. 1 bucata / LEI:
1. KYB 242
2. monroe 259
3. SACHS 387
Am mai gasit si TRW; As putea sa intreb si pe original sa vad cat costa (din ce am gasit eu originale ar fi fost KONI si pleaca de la 737 lei).

http://www.autoeco.ro/piese-auto/POR...or-subcat-24/#
Eu as pune amortizoare normale - de strada;

Mai vreau sa schimb si o bucsa de la bratul inferior dr care doar estetic arata imbatranita. cod 171407181; As alege SWAG. E prea ieftina sa nu o schimb.
http://lumea-auto.ro/cauta-cod-piese?term=171407181

Daca schimb toate astea (inclusiv caseta de directie de care nu am uitat) vreo 4-5 ani minim estimez ca nu mai am ce umbla la articulatiile fata.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 13-03-13, 23:39   #118
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

daca ar fi masina mea eu as lua sachs
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 14-03-13, 08:39   #119
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

sachs sau koni.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 14-03-13, 10:02   #120
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Din pacate la Koni diferenta de pret este prea mare. Astea de pe masina au tinut 34 de ani (sunt originale 99%; au piulita aia sus exact ca in poza OEM si sunt suficient de ruginite cat sa afirm ca au sigur peste 20 de ani).
Astea pe aftermarket arata diferit (asta nu inseamna ca nu sunt bune - doar ca au alt desen la partea superioara comparativ cu ce am pe masina).

O sa fac un efort sa iau Sachs in acest caz.

Pentru bucsele de la bascula voi de ce brand ati fost multumiti? Nu vreau ceva sport sau prea rigid. Masina este deja rigida dupa gusturile mele.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -