Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Masina mea Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 24-02-13, 15:17   #91
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Daca cumparai un 924 aveai de ales intre oglinzile de plastic si cele electrice de metal.
Unele 924 au venit cu oglinzi de plastic altele cu oglinzi de metal.

daca vrei sa pui de metal (electrice) ma intereseaza oglinzile tale vechi.
ms.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 24-02-13, 19:32   #92
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Asa cum am spus de la inceput motorul merge ok (mediocru sa zicem).
Porneste si la rece si la cald - dar nu este pus la punct.

Am descoperit la injectie o conducta anulata - vezi imaginile atasate.
E o greseala de montaj sau este ceva intentionat? Stie cineva motivul pentru care se obtureaza conducta respectiva de obicei?

Daca la drum lung masina pare sa consume ok - in oras pare ca are un consum exagerat. (nu am apucat sa fac consumul sa vad exact).



Pentru frana de mana de unde se face reglajul? Din ce am vazut eu la prima vedere cel mai comod ar fi sa scot scaunul soferului inainte ca sa nu ma chinui (zona e foarte ingusta). Frana din pedala este foarte buna acum. Dar ma deranjeaza levierul de la frana de mana care aproape ca ajunge vertical ca sa ajungi in zona care tine (te chinui sa iesi din masina cu frana de mana trasa).
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 24-02-13, 19:36   #93
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

1. La o inspectie optica am mai gasit inca ceva dubios.
O conducta de la injectie este anulata. Are cineva idee in ce scop s-a facut aceasta anulare? Ma indoiesc ca pur si simplu au uitat sa o puna.

Motorul porneste si la rece si la cald dar evident nu este pus la punct. Ceva reglaje clar trebuie facute la el.


2. Frana de mana tine extrem de sus (acum ca nu mai am nicio emotie cu cea de serviciu). La prima vedere se regleaza din cabina dar spatiul este foarte ingust?
E mai usor sa dau scaunul soferului la o parte ca sa am acces facil acolo?

3. Pana sa reglez motorul as vrea sa schimb bujiile (delcoul si fisele sunt schimbate de foarte putin timp cu piese noi - arata tocmai scoase din tipla).
Codul original pentru bujii ar fi: 99917016590
Pe aftermarket am gasit Bosh, Beru si Denso cu rmatoarele caracteristici:
BERU 0001345702
Bujii
Impachetare conform listei:
Distanta dintre electrozi: 0,8 mm
Bujie: 1-Electrod masa
Deschidere: 21 mm
Dimensiune filet: M 14x1,25
Lungime filet: 19 mm
Tipuri conectoare: SAE/M4
Cuplu de întindere: 25 Nm

BOSCH 0 242 245 552
Bujii
Distanta dintre electrozi: 0,8 mm
Cuplu de întindere: 28 Nm
Filet ext.: 14 mm
Pas filet: 1,25 mm
Lungime filet: 19 mm
Deschidere: 20,8
Pozitie: 3 mm
Numar poli: 1
Trade Numbers:
- 15
- 7992
- SET40242245812
- WR5D
- WR5DC

Last edited by Motanul; 24-02-13 at 19:47.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 24-02-13, 22:43   #94
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

wow, ceva e ciudat acolo !!

Trebuie sa ai doua conducte care merg la WUR (cutia de pe galeria de admisie)
Cred ca tu ai WUR-ul eliminat...wow..
morghen is offline   Reply With Quote
Old 26-02-13, 14:37   #95
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Vazand ca nu am spor absolut deloc cu timoneria m-am pus cu burta pe carte.
Arcul ala pe care tocmai l-am scos trebuie sa fie acolo - sau cel putin am gasit un set de imagini in care exista. Unghiul se regleza din capul de bara din spate - am mijit eu ca acolo este buba (unghiul sa stea maneta intre 2 si 3; in loc de 4 si 5 cum sta la mine).
Partea proasta este ca trebuie dat totul jos ca sa ajungi acolo conform manualului (inclusiv tunelul care oricum are niste rulmenti care zornaie enervant).

99.9% problema la mine apare de la tija 2 (care sigur nu este fixa in spate). Am miscat-o eu cu manuta mea fata spate 2-4 cm.
Ea ar fi trebuit sa fie fixa. (782 +/- 1.5 mm). Unghiul de blocare din spate este iar foarte important 15+/- 2 grade. La mine se balangane fata-spate si se si roteste - adica este varza...

O sa incerc sa-mi bag mana pe acolo - poate gasesc locul in care trebuie sa intre pe pipaite (acum stiu foarte exact locul in care ar trebui sa fie fixata - partea din spate a tunelului).
Inarmat cu toate informatiile de mai sus as mai vrea odata sa o vad pe elevator.


Last edited by Motanul; 26-02-13 at 14:40.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 26-02-13, 15:41   #96
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

daca trebuie sa faci asta vei avea ceva de lucru
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 26-02-13, 19:38   #97
XANu

Stage 5
 
XANu's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,124
Member of:
[VW]
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Sunt 2 modele de oglinzi pe 924.Cele metalice/electrice si/sau incalzite si cele de plastic cum ai tu care au fost cu sau fara reglaj din interior.Injectia de pe 924 poate fi foarte pacatoasa daca nu studiezi bine manualul inainte.Ca sa nu mai vorbim de demontarea cardanului.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Picture 070.jpg
Views:	84
Size:	1.06 MB
ID:	2702820  
__________________
Piese noi si SH VW G1& G2,Contact 0722952363

Last edited by XANu; 26-02-13 at 19:44.
XANu is offline   Reply With Quote
Old 27-02-13, 08:36   #98
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am citit pe un forum ca partea de sus a oglinzi este identica cu cea de golf 1. Doar baza difera - si din acest motiv este foarte greu de gasit.
Daca spargi partea de sus ar mai fi sanse sa gasesti alta.

Ref. la injectie - poate o sa o invat la un moment dat (depinde cat de des trebuie umblat acolo). Cardanul in mod sigur o sa-l dau jos intr-un service.

Last edited by Motanul; 27-02-13 at 08:40.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 04-03-13, 10:51   #99
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

4 pasi inainte si 2 inapoi.
1. Am reusit in sfarsit sa ii dau de capat timoneriei (mai exact am gasit capatul dinspre cutie al tijei cu nr 2 care atarna liber pe langa tunel (cardan) la partea superioara. Nu se poate ajunge cu mana acolo sub nici o forma. Am dat toba la o parte si abia ajungeam cu varful degetelor acolo (dar a fost suficient cat sa pipai unde este pintenul ala si sa ghidez cu mana tija acolo). Am pus si arcul la loc cu aceasta ocazie.
2. Am schimbat bujiile
3. Am reglat frana de mana sa tina mai jos (a presupus scoaterea scaunului soferului).
4. Am continuat curatarea motorului

1. Am umblat la bobina si am strans prea tare un surub - si am rupt borna (am ajuns cu masina acasa); Am gasit bobina noua si nu costa cine stie ce.
http://www.al-padrino.ro/articol/148...-inductie.html
http://www.autoatlanta.com/porsche-p...-85/901-00.php
2. Pentru prima oara a ajuns presiunea la ulei in zona cifrei 1. (Cat am venit din Olanda a stat intre 2 si 4).
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 04-03-13, 12:12   #100
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

la relanti iti sta la 1 sau in ture ?
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 04-03-13, 21:56   #101
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Relanti; Probabil s-a incalzit si sta la mai putine ture.
Cand e rece motorul sta la 4 de exemplu. Apoi tot scade pana ajunge la 1.

In ture are mult (4).

Am identificat de ce era motorul plin de ulei de sus pana jos. Pierdea pe la busonul de ulei. Am comandat un buson nou si o garnitura noua pentru capacul culbutorilor. Intentionez sa ii reglez si sa fiu inarmat cu ce trebuie.
Tot in viitorul apropiat ma voi ocupa si de conducta de injectie. Daca are cineva motor XK m-ar ajuta mult o poza cu capacul ala de la injectie.

Cu bobina inca mai cuget ce sa fac. Noua after market gasesc la 100-150 lei (valeo, Facet etc). Gama 150-200 (Beru sau NGK). Bosh-ul in schimb este cam scump 374 lei.

Cuget acum daca sa iau SH Bosh sau noua Valeo. Evident daca iau SH verific ca toate caracteristicile sa fie in regula inainte sa o montez.

Halul in care a ajuns Bobina mea. (Ma mir ca masina mai functioneaza )

Last edited by Motanul; 04-03-13 at 22:08.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 10:59   #102
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Sa fac un mic remember ca am postat haotic:

1. Montat corect suportul de motor dreapta (era montat gresit)
2. Schimbat rotula brat inf st
3. Schimbat uleiul + filtrul de ulei
4. Schimbat curea de distributie + rola intinzatoare
5. Schimbat simering de la fulia arborelui cotit
6. Sablat-vopsit negru Scutul motor + protectia de la cureaua de distributie
7. Reparat timonerie
8. Reglat frana de mana
9. Schimbat bujiile

Piese noi:
Bujii Bosch
Curea de distributie si intinzator
Cleme spatar scaun
Pivot brat inf. st
Kit reparatie pompa frana
Buson ulei
Garnitura capac

Piese care urmeaza sa le achizitionez.
- suporti motor noi
- bobina

Ref. la timonerie: Nu imi vine sa cred cat de scurte sunt acum vitezele; Pentru vit 1 inainte dadeam cam 8 cm spre mine pana sa intre in viteza (ajungeam sa ating in tabla ovala din jurul levierului de comanda). Acum intra in fix 2 cm. Sunt destul de convins ca si tija care intra in cutie are un joc anormal pentru ca zornaie (ceva tot la partea dinspre cutie). In toate vitezele intra fara niciun zgomot. Problema ar fi cu pedala de ambreiaj care merge cam greu; daca nu o apas bine atunci caraie. Trebuie sa verific de ce merge greu.


Last edited by Motanul; 05-03-13 at 11:20.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 11:02   #103
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Relanti; Probabil s-a incalzit si sta la mai putine ture.
Cand e rece motorul sta la 4 de exemplu. Apoi tot scade pana ajunge la 1.

In ture are mult (4).

Am identificat de ce era motorul plin de ulei de sus pana jos. Pierdea pe la busonul de ulei. Am comandat un buson nou si o garnitura noua pentru capacul culbutorilor. Intentionez sa ii reglez si sa fiu inarmat cu ce trebuie.
Tot in viitorul apropiat ma voi ocupa si de conducta de injectie. Daca are cineva motor XK m-ar ajuta mult o poza cu capacul ala de la injectie.

Cu bobina inca mai cuget ce sa fac. Noua after market gasesc la 100-150 lei (valeo, Facet etc). Gama 150-200 (Beru sau NGK). Bosh-ul in schimb este cam scump 374 lei.

Cuget acum daca sa iau SH Bosh sau noua Valeo. Evident daca iau SH verific ca toate caracteristicile sa fie in regula inainte sa o montez.

Halul in care a ajuns Bobina mea. (Ma mir ca masina mai functioneaza )
ce tip de ulei ai bagat?
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 11:30   #104
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am pus 10W40 Castrol (din Olanda am venit cu 5W40 - marca Kroon de care nu am mai auzit).
Mecanicul a zis sa-l incercam 10W40. Daca il papa prea repede urcam la 15 sau 20W40.

Ieri s-au uitat 2 posesori de porsche si amandoi au zis ca motorul este bun.
(a avut ulei bun tot timpul si arata excelent). E foarte posibil ca km reali sa fie 138.000 km. (mie imi arata 38.000 acum). Si cum arata pedalele; si interiorul; si motorul.
Urmatorul pas vreau sa reglez supapele / verific injectia si aprinderea.
La sfarsit as vrea sa mearga motorul rotund. Acum e la un 80%.
Partea proasta este ca nu am tensiunea care trebuie (nici pe voltmetrul masinii - nici pe cel al service-ului)
Si se resimte in motor lipsa de tensiune. Cand arata sub 12 si sta doar pe baterie merge ca inecat saracul. Pe autostrada la 3000 ture nu se simtea. In Bucuresti unde mai mult stai decat mergi - deranjeaza.

Last edited by Motanul; 05-03-13 at 11:40.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 05-03-13, 12:08   #105
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Cartea tehnica spune ulei 15W sau chiar 20W pt vara !
Daca nu ai cartea tehnica a masinii iti fac poza la a mea si iti arat.
Iti recomand Mobil si NU Castrol.

Castrol isi pierde proprietatile foarte usor la caldura..si motoarele astea se cam incalzesc.
Din experienta proprie iti pot spune, Castrol nu este un ulei bun, 10W este prea subtire pt motorul tau.
Daca insisti cu ulei prea subtire si care isi pierde proprietatile de vascozitate la caldura vei distruge tachetii, supapele si axul cu came. Cine stie..poate si vibrochenul.

Problema nu se pune cat de repede se consuma uleiul, ci cat de repede ti se consuma motorul cu acel ulei. Spune-i mecanicului tau se se gandeasca la treaba asta.

Eu merg de multi ani cu MOTUL 300V Competition, este 15W50.
Are un pret mai mare, insa nu se compara nimic cu acest ulei.
Pt motorul tau nu se merita sa cumperi 300V in schimb un Mobil 15W sau un Aral 15W este ok.

morghen is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -