Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Masina mea Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 17-02-13, 18:41   #76
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am observat azi, mergand cu masina ca daca trag in sus levierul de la schimbatorul de viteze 1-2 mm masina intra si in vit 2 fara zgomot. Imediat m-am gandit ca bucsa aia din fata o fi un pic uzata.
Bucsa din fata are joc vizibil; la prima vedere evident anormal. La bucsa din spate accesul este mult mai greu (tind sa ii dau dreptate mecanicului ca nu se poate lucra acolo lejer cu puntea spate si toba pe pozitie). Abia am putut sa strecor aparatul sa fac un filmulet.

Pun si filmuletele: unul cu bucsa din fata; al doilea cu tija de la cutia de viteze.
https://www.youtube.com/watch?v=vVRna...ature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=G-cOz...ature=youtu.be

M-am gandit ca in prima etapa sa schimb bucsa fata si evident arcul care nu mai tine levierul intre vit 2 si 3. (cu ambele as merge pe piese noi).

http://www.autoatlanta.com/results.p...er2=477711237A

Problema ar fi cu arcul - ca nu ii gasesc codul de piesa (nu apare in imagine):
http://www.autoatlanta.com/porsche-p...-85/701-05.php
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 18:50   #77
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

asa ceva iti treubie.

http://www.haynes.com/products/productID/458
morghen is offline   Reply With Quote
Old 18-02-13, 09:54   #78
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Tu ai la masina arcul ala? Sa nu fie o inventie. Ar fi trebuit sa apara - asa cum apar inclusiv saibele sau alte lucruri mai mici (vezi garniturile alea mici de la aparatoarea curelei de distributie).


Am un manual de reparatie care imi detaliaza bine ce se intampla in spate (inclusiv unghiurile pe care trebuie sa le aiba parghiile). In partea din fata doar imi arata cum se scot sigurantele alea si se demonteaza levierul.

Omul care mi-a vandut masina mi-a spus ca a schimbat tampoanele de la motor si de la cutie. (am confirmarea ca asa este - se vede ca era umblat la ele; de altfel unul din tampoanele de la motor l-am dat jos sa-l pun cum trebuie ca era montat gresit).

Dau un exemplu: Daca mecanicii din olanda au fortat parghia aia lunga de la levier la cutie si a strambat-o; nu am cum sa o gasesc in manual. Trebuie sa o dau jos si sa o vad.
Acolo am demontat-montat; vazut jocuri, unghiuri la parghii etc. Adica lucruri de finete plecand de la premiza ca nu este nimic stramb sau montat gresit.

Inginerul la care merg cu masina a propus sa dam toba jos sa avem acces usor la levierul de comanda; sa deconectam timoneria de levierul cutiei - si sa vedem cum intra in viteze. (daca intra fara probleme atunci lasam cutia in pace si ne concentram pe timonerie). Daca nu intra usor si fara zgomote in viteze nici asa - lasam timoneria in pace si schimbam/reparam cutia.

Last edited by Motanul; 18-02-13 at 10:07.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 19-02-13, 18:28   #79
ionut924

Stage 3
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 99
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

am dezmembrat si eu un 924 cu cutie dogleg si nu a avut nici un arc acolo la schimbator. cutia intra foarte frumos in toate treptele, desi bucsele alea din teflon erau cam uzate. cred ca arcul ala este pus mai mult pentru mers inapoi,sa te faca sa fortezi putin maneta cand cuplezi, astfel se evita cuplarea din greseala a mersului inapoi.
ionut924 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-13, 19:31   #80
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

nu este nici un arc acolo.
inafara de niste praf nu tre sa fie nimic acolo..la tine vad ca e ulei..nush de ce..dar nu e bine.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2308.JPG
Views:	89
Size:	441.8 KB
ID:	2695455  

Last edited by morghen; 19-02-13 at 19:34.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 19-02-13, 19:47   #81
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

arcul acela este in plus. din cauza lui nu-ti revine schimbatarul in N
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 20-02-13, 11:49   #82
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Multumesc tuturor pentru promtitudine. Chiar era ceata mare in dreptul arcului ala.

Eu intuiam ca este ca este in plus din 2 motive:
1. I-am scos capatul agatat de tija si levierele s-au mutat in pozitia buna.
2. Am incercat sa bag in vit 1 cu fusta scoasa si cu arcul pus sa vad ce se petrece acolo si tija din dreapta nu avea loc de arc sa faca cursa pana la capat (motiv pentru care daca nu apesi fortat nu intra in viteza complet si sare din vit 1).

Se vede ca levierul vertical si bucsele alea de plastic sunt noi la mine (adica cineva a umblat de curand acolo in Olanda; e dat cu spray curatat, vaselina etc). Tija din dreapta este principala suspecta; cea din stanga cum te uiti din spatele schimbatorului nu are jocuri (cu ea se schimba vitezele din ce am priceput eu). Dar nu pot sa scot inclinatia aia de 5 grade sa le verific pe toate - dar din primele verificari intra fara zgomot si usor in toate vitezele. Cea din dreapta se misca fata-spate; se roteste; e ceva balarit acolo si la capatul pe care nu il vad (dinspre cutie).
Din pacate nu merge sa o scot afara. Merge fata spate vreo 2-3 cm si rotita (semn ca piulita aia din spate din schita in loc sa fie stransa este lasata libera). La momentul asta intuies ca reglajul corect in spate va fi cheia rezolvarii problemei de la timonerie; E ca un soi de cap de bara acolo din care setezi lunginea parghiei orizontale din dreapta (cel putin asa am inteles eu din schema).
Nu cred sa fie vreo problema sa scot bucsa din fata prin cabina. (era alta enigma pana la verificarea de ieri). Nu trebuie demontata toata masina pentru asta - exact cum a spus morghen din prima zi cand am discutat.

Azi am facut mai multe la masina:
1. Montat corect suportul de motor dreapta (sus era montat gresit - doar intr-o piulita
2. Schimbat rotula brat inf st (a fost mai greu pentru ca era bascula originala - un minim 10 ani de cand nu s-a umblat la ea; un surub s-a rupt ...; noroc ca au avut scule si totul a iesit cum trebuie)
3. Schimbat uleiul + filtrul de ulei
4. Schimbat curea de distributie + rola intinzatoare (si aici au fost mici surprize )
5. Schimbat simering de la fulia arborelui cotit
6. Lasat la sablat-vopsit negru Scutul motor + protectia de la cureaua de distributie
7. Am luat ieri la spalatorie primul strat grosier de jeg de pe motor (au mai ramas 2 ); Am apucat sa evaluez toata caroseria. O sa revin cu poze ca le-am descarcat pe computerul de acasa. Sunt foarte multe vesti bune si foarte putine proaste din fericire.

Last edited by Motanul; 20-02-13 at 12:06.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 20-02-13, 20:26   #83
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Poze dupa spalarea grosiera compartiment motor (nu am montat protectia la distributie ca sa am vederea neobstructionata):



Poze maner scaun sofer-pasager cu piese lipsa; Ce este de facut?
Nu imi dau seama cum se prinde chiar si cu imaginea cu piesa explodata in fata (nu arata vreun holsurub sau alt sistem de prindere).



Nu stiu daca clema aia metalica pe care imi sugereaza sa o cumpar este sau nu pentru prinderea piesei de plastic care imi lipseste (pare mai degraba pentru maner - nu pentru chenar).

http://www.autoatlanta.com/tinydetai...l_number=27439

http://www.autoatlanta.com/porsche-p...15218150001C#a

Daca a umblat cineva deja acolo si stie ce trebuie facut
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 20-02-13, 22:19   #84
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

nici manerul si nici ornamentul nu au surub ,se scot si se pun fortat . ca sa pui ornamentul trebuie sa scoti manerul afara. trebuie sa-l tragi spre tine ,dar cu grija pentru ca sunt cam fragile ,dupa care pui ornamentul si-l presezi usor pana intra in locas.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 22-02-13, 21:28   #85
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am gasit si comandat cele 2 zgaibe de plastic care lipsesc de la manerul spatarului. Are cineva experienta cu vama unei piese auto importata din SUA? Se plateste ceva sau nu?

Am gasit mai multe cu ''free shiping wordwide'' - dar mai intereseaza cat este vama si ce formalitati ar fi.
Nu intentionez sa cumpar cotiera in momentul de fata; dar e bine de stiut pentru orice piesa ce trebuie sa mai adaug (ca regula cel putin).
http://www.ebay.com/itm/Porsche-924s...c57f96&vxp=mtr

Am mai fi o intrebare: Se potriveste cea de 924S sau trebuie sa caut musai de 924? (arata ceva mai urat).
http://www.ebay.com/itm/NICE-USED-OR...d3b7b3&vxp=mtr

Last edited by Motanul; 22-02-13 at 21:33.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 22-02-13, 21:46   #86
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

se potriveste si cea de 924 s
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 22-02-13, 23:36   #87
mark_uss
Xtreme Club Emotion Member

Stage 5
 
mark_uss's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 468
Member of:
[Xtreme Club Emotion]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

am luat din anglia cotiera 24 de lire ..fara nimic altceva gen vama (ue) transport 6 lire
mark_uss is offline   Reply With Quote
Old 23-02-13, 07:13   #88
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Ref. UK
Oricum in UK am gasit mai multe lucruri sa-mi placa; Cand termin ce e mai urgent de facut la masina - ma bag la confort-estetica. Dar nu comand nimic pana nu imi fac o lista completa cu tot ce imi trebuie.

De 2 zile ma uit dupa oglinda dreapta. Oglinzile sunt de 924 - dar in niciun caz de 924 2.0 125 CP. E jeale mare cu oglinzile astea...
Acum inteleg de ce nu le gaseam nicaieri (nici in programul de piese - verificat si 79,80 si 81; nici pe ebay; nimic nu arata ca ele).

Ele sunt de 924; Dar un 924 mai rar decat floarea de colt (am citit pe un forum de ele; asa le-am gasit). Ma indoiesc ca mai are cineva oglinzi ca cele de pe masina mea in RO.

Motanul is offline   Reply With Quote
Old 23-02-13, 15:52   #89
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Din cate vad eu ai oglinzi ca ale mele..doar ca ale tale sunt vopsite in culoarea masinii...probabil de unul din fostii proprietari.

Care e baiu cu ele? nu merg?
morghen is offline   Reply With Quote
Old 24-02-13, 09:46   #90
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Esti sigur ca sunt identice?

Asa ar trebui sa fie pentru anul si modelul meu:



sau asta:



Ori ale mele nu sunt asa.

Ca functiune sunt un dezastru;
1. Daca ploua nu vezi nimic
2. Gemul este drept si ai vizibilitate foarte proasta
3. Sunt extrem de mici

Singurul scop pentru care au fost creeate este motorsportul; au 0,5 kg in loc de 1,8 cat au cele electrice sau mecanice standard - mai mari ca dimensiuni (ca din poza atasata)

Partea de sus (la ce am eu pe masina) am citit pe un forum ca este identica cu cea de golf 1; cea de jos este evident diferita si greu de gasit.

Last edited by Motanul; 24-02-13 at 09:52.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -