Zona tehnica Audi Zona tehnica, secrete, tips&tricks Audi |
17-01-11, 20:35
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Jan 2011
Posts: 136
|
Problema A4 TDI 2002
Salut! Am un A4 19 tdi 131 cp din 2002. Am urmatoarea problema: in mers, daca reduc viteza (iau piciorul de pe acceleratie) si apoi o calc mai tare, intrerupe (scutura un pic) si apoi se accelereaza normal. Mentionez ca nu face alte probleme, nici in mers nici la pornire si treaba asta se intampla mai ales daca e pana in 2000 de ture.
A mai patit-o careva, stie cineva de la ce ar fi?
|
|
|
17-01-11, 20:36
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 320
|
Re: Problema A4 TDI 2002
eu zic ca e de la filtrul de aer
|
|
|
17-01-11, 20:44
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 811
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: Problema A4 TDI 2002
Quote:
Originally Posted by valint
Salut! Am un A4 19 tdi 131 cp din 2002. Am urmatoarea problema: in mers, daca reduc viteza (iau piciorul de pe acceleratie) si apoi o calc mai tare, intrerupe (scutura un pic) si apoi se accelereaza normal. Mentionez ca nu face alte probleme, nici in mers nici la pornire si treaba asta se intampla mai ales daca e pana in 2000 de ture.
A mai patit-o careva, stie cineva de la ce ar fi?
|
Salut,
Cred ca masina ta sufera de "Turbo Surge", fenomen foarte intalnit la motorizarile diesel utilizate necorespunzator.
Citeste asta:
"Turbo surge" are loc când accelerezi puternic motorul de la o turaţie mică (apropiată de relanti) la o turaţie mult mai mare. Adică când îi "dai talpă"... Turbo surge apare în special când cutia de viteze este pe o treaptă superioară, de exemplu atunci când îi dai talpă în treapta a 4-a, cu motorul aproape de turaţia de relanti şi cu sarcină mai mare (la deal, încărcare mare, multe persoane, cu remorcă, etc.). Turbo surge nu apare în trepte inferioare de viteză, de exemplu la plecarea de pe loc, din cauză că demultiplicarea efectuată de cutia de viteze asigură o sarcină mică motorului.
Ce se întâmplă: practic, turbina nu are timp să se rotească la fel de repede pe cât ies gazele de eşapament din motor, adică se îneacă şi nu mai produce nici un fel de supra-alimentare. Turbina se va comporta mai mult sau mai puţin ca un "dop" pe evacuare, de obicei în cazuri de genul ăsta se injectează mai mult combustibil pentru a compensa efortul cerut motorului de a accelera, arderile vor fi incomplete, se va generea o cantitate mai mare de funingine, care va ajunge în turbină, catalizator şi pe restul traseului de evacuare al motorului. La sarcini mai mari motorul chiar se poate opri.
Turbina, pe lângă faptul că este supraîncălzită de gazele fierbinţi de evacuare, rotindu-se foarte încet nu se va putea răci deoarece ea de obicei este răcită de uleiul care-i asigură şi ungerea, plus funinginea în cantitate mai mare - reţetă sigură pentru defectarea turbinei, mai ales dacă "se dă talpă" în mod obişnuit...
Pentru a evita "turbo surge":
- Nu se accelerează puternic în treptele superioare (4-5-...), mai ales când maşina este mai încărcată cu bagaje, persoane, urcaţi o pantă sau remorcaţi ceva!
- Acceleraţi progresiv (nu brusc) şi folosiţi treptele inferioare pentru a depăşi, urca pante, etc.
Citat preluat de pe daciaclub.ro
|
|
|
17-01-11, 20:54
|
#4
|
Stage 3
Join Date: Jan 2011
Posts: 136
|
Re: Problema A4 TDI 2002
Quote:
Originally Posted by ~ EWN ~
Salut,
Cred ca masina ta sufera de "Turbo Surge", fenomen foarte intalnit la motorizarile diesel utilizate necorespunzator.
Citeste asta:
"Turbo surge" are loc când accelerezi puternic motorul de la o turaţie mică (apropiată de relanti) la o turaţie mult mai mare. Adică când îi "dai talpă"... Turbo surge apare în special când cutia de viteze este pe o treaptă superioară, de exemplu atunci când îi dai talpă în treapta a 4-a, cu motorul aproape de turaţia de relanti şi cu sarcină mai mare (la deal, încărcare mare, multe persoane, cu remorcă, etc.). Turbo surge nu apare în trepte inferioare de viteză, de exemplu la plecarea de pe loc, din cauză că demultiplicarea efectuată de cutia de viteze asigură o sarcină mică motorului.
Ce se întâmplă: practic, turbina nu are timp să se rotească la fel de repede pe cât ies gazele de eşapament din motor, adică se îneacă şi nu mai produce nici un fel de supra-alimentare. Turbina se va comporta mai mult sau mai puţin ca un "dop" pe evacuare, de obicei în cazuri de genul ăsta se injectează mai mult combustibil pentru a compensa efortul cerut motorului de a accelera, arderile vor fi incomplete, se va generea o cantitate mai mare de funingine, care va ajunge în turbină, catalizator şi pe restul traseului de evacuare al motorului. La sarcini mai mari motorul chiar se poate opri.
Turbina, pe lângă faptul că este supraîncălzită de gazele fierbinţi de evacuare, rotindu-se foarte încet nu se va putea răci deoarece ea de obicei este răcită de uleiul care-i asigură şi ungerea, plus funinginea în cantitate mai mare - reţetă sigură pentru defectarea turbinei, mai ales dacă "se dă talpă" în mod obişnuit...
Pentru a evita "turbo surge":
- Nu se accelerează puternic în treptele superioare (4-5-...), mai ales când maşina este mai încărcată cu bagaje, persoane, urcaţi o pantă sau remorcaţi ceva!
- Acceleraţi progresiv (nu brusc) şi folosiţi treptele inferioare pentru a depăşi, urca pante, etc.
Citat preluat de pe daciaclub.ro
|
Se poate remedia ceva?
|
|
|
17-01-11, 20:55
|
#5
|
Stage 3
Join Date: Jan 2011
Posts: 136
|
Re: Problema A4 TDI 2002
Quote:
Originally Posted by cipi_SKG
eu zic ca e de la filtrul de aer
|
Ce sa fie mai exact? Ca il schimb de 3-3 ori pe an, la timp, de calitate, etc...
|
|
|
17-01-11, 22:23
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 811
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: Problema A4 TDI 2002
Quote:
Originally Posted by valint
Se poate remedia ceva?
|
curatare sau schimbare turbina
insa cel mai bine viziteaza un atelier specializat, e un motor foarte comun, cunoscut perfect de multi mecanici, deci o sa gasesti raspunsuri la intrebarile tale destul de repede daca intrebi unde trebuie.
aici putem doar sa ne dam cu presupusul.
Last edited by ~ EWN ~; 17-01-11 at 22:26.
|
|
|
17-01-11, 22:29
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
|
Re: Problema A4 TDI 2002
Turbo surge la masina care nu are clapeta de acceleratie si presiuni modeste.
Super !
|
|
|
18-01-11, 01:35
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 811
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: Problema A4 TDI 2002
Quote:
Originally Posted by Predator
Turbo surge la masina care nu are clapeta de acceleratie si presiuni modeste.
Super !
|
wow, ce post inteligent, wow cat de destept ai parut, bv bv...macar daca erai capabil sa aduci ceva constructiv acestei discutii...
problema asta cu turbo surge la motoarele diesel s-a mai discutat si pe alte forumuri, si chiar exista chiar daca nu are clapeta de acceleratie
Iti citez 2 paragrafe dintr-o discutie de cateva pagini de pe alt forum
(pont: google->turbo-surge->lumina)
Cineva pe alt forum spunea:
Quote:
Eu stiam ca turbo surge apare cand eliberezi acceleratia brusc, motorul are ture multe, iar aerul plecat din turbina se loveste de clapeta de acceleratie si se intoarce in turbina. Cum dieselul nu are clapeta de acceleratie, nu vad problema.
|
Unul din raspunsuri era cam asa:
Quote:
Adevarat, insa am doua observatii.
1. Aerul nu "se loveste" de clapeta de acceleratie ci de motor (admisie). Clapeta de acceleratie nu are ce cauta aici, ea este legata de compresor prin admisa compresorului (inducer). Aerul nu poate trece peste compresor...
2. Avand in vedere cele de la punctul 1, acest fenomen se poate intampla (si chiar se intampa) si la diesel.
|
Personal stiu 2 cazuri concrete (a6 2.5 tdi v6/vectra c 2.0 dti) care prezinta aceleasi simptome ca cele prezentate de valint.
PS: Incearca sa dai un reply mai inteligent. Trebuie sa poti.
Last edited by ~ EWN ~; 18-01-11 at 01:39.
|
|
|
|
|