Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PEUGEOT > Zona tehnica Peugeot

Zona tehnica Peugeot Zona tehnica, secrete, tips&tricks Peugeot

Reply
 
Thread Tools
Old 17-01-11, 23:10   #1
filipinho21

Stage 3
 
filipinho21's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 140
Exclamation Modificare ambreiaj stock?

Salut,am o problema la un 207 1.6 HDi varianta 90cp.Acum 12.000 km am schimbat ambreiajul cu unul normal stoc din cauza ca imi patina iar cand l-am dat jos mecanicii au constatat ca patina pentru ca placa de presiune era decalata.pe atunci aveam 106 cp de la un soft mediu,recent am facut alt soft la Master Tuner de care sunt foarte foarte multumit si am 116cp masurati pe dyno.Cred ca ambreiajul a cazut din cauza cuplului marit si logic e ca ambreiajul meu stoc e facut sa reziste la 90 cp si cuplul stoc al masinii.

Am cautat un ambreiaj sport ceramic pentru modelul meu de masina si nu am gasit din cate am inteles cel putin in romania nu exista,iar singura solutie e sa il modific pe cel stoc adica volanta usurata,pe disc aplicat ceramica iar la placa de presine nu stiu ce modificari se fac dar am auzit ca toate astea sunt posibile dar nu si la mine in oras.Stie cineva unde pot face aceasta modificare ca ambreiajul sa reziste la 130 140 cp?si cam cat ar costa ca nu am nici cea mai mica idee. Astept rapunsuri si sa imi spuna cineva daca va exista riscuri .
__________________
filipinho21 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-11, 23:25   #2
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Daca te intereseaza noi facem ambreaj custom la orice masina dupa cerere.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 19-01-11, 18:40   #3
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Daca te intereseaza noi facem ambreaj custom la orice masina dupa cerere.
Si uite asa acum aveti sursa de kit de ambreiaj cu volanta bimasa.
E o foarte mare realizare volanta bimasa, pentru ca variantele de serie sunt putin fiabile.
Felicitari!
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 19-01-11, 21:34   #4
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Depinde de la cerere si unde vrea sa folosesasca posesorul, eu personal nu favorizez volanta bimasic, o si schibmam cand bugetul permite.
Se fac volante noi dintr-o bucata de otel impreuna cu pinionul de coroana, placi de ambreaj cu pastile sinter (import austria, nu chinezia ce se cumpara in general), palca de presiune iaras depinde de buget, de la unul stock modificat pana la totul de la 0 cu carcasa alu, placa din otel si arucri Sachs sport sau custom totule posibil.

Totadata reconditionam volante bimasice la majoritatea masinilor si avem o gama petnru suby si evo in sepcial.
__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 20-01-11, 00:11   #5
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Ce volanta recomazi pt un 2.0 tdi dus de la 140 la 280 cp? Bimasica sau monomasica? Avantaje/dezavantaje? Intreb pt ca am auzit f multe teorii si tre sa ma hotarasc in privinta ambreiajului daca vreau sa urc mai sus cu acest motor. Ms
__________________
www.eXclusiveclub.ro
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 20-01-11, 01:07   #6
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Evident cel normal, din otel cu placa sinter si placa de presiune cu miezul din otel, cele din fonta dupa 20-30.000 km se consuma incat incepe sa patineze albreakul fara sa fi obosit placa de ambeaj.

Dar iarasi depinde de bani, putem face si double disc cu sinter plate si volanta din otel la 1200-1400euro in 2 diametre care tin peste 1300 Nm.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 20-01-11, 05:18   #7
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Garantezi faptul ca nu o sa apara un zgomot foarte neplacut la turatie mica ralanti si putin peste anuland volanta cu masa dubla?
Ca si eficienta a ambreiajului nu contest, am facut astfel de inlocuire cu mult timp in urma si a fost f bine insa inlocuirea volantei a adus un zgomot enervant la turatie mica fara sarcina.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 20-01-11, 10:47   #8
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Zgomotul ala e dincauza ca placa de presiune nu era echilibrat sau ca e de calitate salba.
Mod normal nu se intampla asa ceva, cel putin eu nu am experimentat asa ceva.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 20-01-11, 14:41   #9
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Zgomotul ala e dincauza ca placa de presiune nu era echilibrat sau ca e de calitate salba.
Mod normal nu se intampla asa ceva, cel putin eu nu am experimentat asa ceva.
Am vazut multe masini care au facut conversia de la volanta bimasica la cea monomasica si adevarul e ca unele bateau enervant de tare altele ff putin. Inca nu m-am convins care sunt avantajele unei volante monomasice mai usoare pt un diesel. Ma refer la acceleratie, inertia motorului, rafinamentul, schimbarea vitezelor, reglarea turatiei pe schimbare....practic tot ce tine de comportamentul masinii. Pana acum nu am avut probleme cu patinatul, poate si datorita faptului ca am turbo mare si intra mai greu \ lin comparativ cu o turbina mai mica astfel ambreiajul nu sufera socuri mari.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Picture 003.jpg
Views:	314
Size:	317.9 KB
ID:	1830972  
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 20-01-11, 20:58   #10
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Zgomotul ala e dincauza ca placa de presiune nu era echilibrat sau ca e de calitate salba.
Mod normal nu se intampla asa ceva, cel putin eu nu am experimentat asa ceva.
Sunt multi care au experimentat asta si stiu despre ce vorbesc indiferent de marca si calitatea placii de presiune si a discului de ambreiaj.

Este valabil la diesel cat si la benzina.

Proababil ca exista si cazuri cand acest zgomot nu apare insa nu-i acord acestui caz un procent mai mare de 1%.

Cred ca nu trebuie neglijat efectul volantei cu masa dubla, iar inginerii care au inventat asta cred ca au primit si un mare binemeritat premiu in ale tehnicii.
Pe langa confort acustic are si avantajul raspunsului unei volante mai usoare si avantajul volantei de masa considerabila.

Alegerea trebuie facuta in cunostinta de cauza analizand f bine plusurile si minusurile aduse in discutie.

Foarte bune amble doar sa sti ce ai nevoie si ce sacrifici.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 21-01-11, 00:58   #11
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Quote:
Originally Posted by Avionu View Post
Am vazut multe masini care au facut conversia de la volanta bimasica la cea monomasica si adevarul e ca unele bateau enervant de tare altele ff putin. Inca nu m-am convins care sunt avantajele unei volante monomasice mai usoare pt un diesel. Ma refer la acceleratie, inertia motorului, rafinamentul, schimbarea vitezelor, reglarea turatiei pe schimbare....practic tot ce tine de comportamentul masinii. Pana acum nu am avut probleme cu patinatul, poate si datorita faptului ca am turbo mare si intra mai greu \ lin comparativ cu o turbina mai mica astfel ambreiajul nu sufera socuri mari.
Chiar am acum la mine un asemenea ambreaj, monomasik din alu...vandut de la 034 motorsport sau ceva de gen...nici nu era echilibrat...acum despre ce vorbim, a, si placa de presiune din china care e de aruncat (nu putem lucra cu ea) impreuna cu un disc care are placi sinter cu o coeficienta de frecare cat vazelina...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 21-01-11, 01:04   #12
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Sunt multi care au experimentat asta si stiu despre ce vorbesc indiferent de marca si calitatea placii de presiune si a discului de ambreiaj.

Este valabil la diesel cat si la benzina.

Proababil ca exista si cazuri cand acest zgomot nu apare insa nu-i acord acestui caz un procent mai mare de 1%.

Cred ca nu trebuie neglijat efectul volantei cu masa dubla, iar inginerii care au inventat asta cred ca au primit si un mare binemeritat premiu in ale tehnicii.
Pe langa confort acustic are si avantajul raspunsului unei volante mai usoare si avantajul volantei de masa considerabila.

Alegerea trebuie facuta in cunostinta de cauza analizand f bine plusurile si minusurile aduse in discutie.

Foarte bune amble doar sa sti ce ai nevoie si ce sacrifici.
Volanta bimasica e din cauza cumparatorilor si a managerilor...nu are nimic plus ci numia chin si bai...
E facut ca sa fie mai comod schibmarea...ca sa nu trancane torul la o domnisoara...sau socurile sa fie mai mici pe transmisie, dar nici o legatura nu are cu restul...asta iti gatantez.

Cine putea schibma viteze fara sa iti daore gatul poate si acum...cine nu sa cumpere automat...

Cat si despre grautate, sa cauti pe net, is multe dyno cu greutati diferite de volanta cat de mult inseamna la accelerare...viteza constant face aceasi putere, dar de la o accelerare 50-130 e diferenta de 10-15% de putere intre un ansamblu de 8-9 si 15-16 kg....eu zic ca e diferenta faorte mare.

Numai la 4x4 merita cea grea, dar numai la start...

Daca ar fi un mare plus bimasic ce de nu se folosesc nicaieri in motorsport? ca din titan ar putea sa faca sa fie usoara...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 21-01-11, 02:12   #13
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Garantezi faptul ca nu o sa apara un zgomot foarte neplacut la turatie mica ralanti si putin peste anuland volanta cu masa dubla?
Ca si eficienta a ambreiajului nu contest, am facut astfel de inlocuire cu mult timp in urma si a fost f bine insa inlocuirea volantei a adus un zgomot enervant la turatie mica fara sarcina.
Zgomotul apare din cauza greutatii reduse nu din cauza ca este sau nu este cu masa dubla.
Am avut pe acelasi motor volanta originala cu masa dubla ~12kg, masa simpla otel ~7kg si masa simpla aluminiu 3.8kg si sunetul s-a amplificat la fiecare reducere de greutate.
Am analizat putin si este logic, la turatii mici volanta are si rol de a prelua socurile din motor cauzate de exploziile din cilindru, daca volanta este usoara absoarbe mai putin si acele socuri ajung in cutia de viteze si zomotul pe care il auzim este din cutie. Daca calci ambreajul cutia nu se mai invarte si zgomotul dispare...
Zgomotul este si mai mare la cutiile care au un ulei mai putin vascos gen atf fata de una care are 80w90...

Ca si acceleratie am vazut diferenta in accelerarea motorului in gol si pe treptele scurte, a1a in special unde cu volanta de 12kg masina si in gol si in treapta a1a parca urca turatia la fel, cu volanta usoara s-a simtit o diferenta majora, de ex patinam mai mult cu aceleasi roti chiar daca acceleram incepand de la 1500 de ture
WPP is offline   Reply With Quote
Old 21-01-11, 05:43   #14
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Chestia cu zgomotul poti sa o repeti pentru Hexer eu stiam asta, cat despre masa volantei si efectul ei in functionare e un pic mai complex decat imi spui tu si nu vreau sa se inteleaga ca as contrazice ceva.
Intradevar raspunsul la motor cu volanta usoara este mai bun.
La mers constant, in sarcina medie nu este un castig ci o pierdere.
Incercati o volanta cu masa simpla pe un motor de 30 tdi, iar masa sa fie apropiata de cea originala si va rog sa-mi povestiti de zgomote cu orice ulei vreti in cutie.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 21-01-11, 21:41   #15
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Modificare ambreiaj stock?

Nex time specifica zgomotul...ca dezechilibrul are alt sunet...dar tot se accentuaza la turati mici.

Intre timp ceva date concrete si nu numai vorbe:

http://www.metricmechanic.com/catalo...tion-tests.php
Hexer is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -