Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > HONDA - ACURA > Alte discutii Honda - Acura

Reply
 
Thread Tools
Old 15-12-12, 22:59   #1
eugenkawa

Stage 2
 
eugenkawa's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Member of:
[Honda]
Exclamation Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Salut.
Am si eu nevoie de ajutorul vostru, ca si posesori de Honda, Civic, si nu numai:
am avut in urma cu 3 ani o Honda Civic 1.5 16 valve din 1992, pe care am gasit-o in Bazarul 4tuning, si "m-am indragostit" de ea la prima vedere.
Fostul propietar nu prea avusese grija de ea, si am luat-o la vremea respectiva la un pret f convenabil.(undeva la 800 euro - nu mai avea asigurare si ITP)

Ca defectiuni, avea un semnal spart, radiatorul era lipit, cauciucurile erau sub orice critica, uleiul avea pamant in el, de spalat nu mai zic, ca era plina de frunze si pamant...ce-i drept, tipul de la care am luat-o isi luase alta masina noua de ceva timp si nu mai mersese cu ea...insa motorul, cutia, servodirectia, franele, mergeau ireprosabil, iar ambreiajul fusese schimbat...am urcat cu ea de cateva ori in 200 km/h, iar cand urcam cu ea in ture, "ma ungea la inima"..motorul nu consuma gram de ulei...
Ca dotari nu avea decat servo directie, inchidere centralizata si aer conditionat, fara geamuri electrice..

In fine,m-a bucurat pretul, asa ca am investit ceva bani in ea:cauciucuri de iarna noi, ulei Castrol Magnatec 5w30, filtre noi, bujii noi, curelele de la aer conditionat si accesorii, antigel, huse piele, semnal nou, casetofon, stergatoare...un spalat total minutios...

Dupa aproape un an am dat-o, din pacate, si imi pare rau si acum dupa ea...

Momentan, am un Ford Escort 1.6 16 valve 90cp, varianta full, fara interior de piele, cu care am avut numai probleme...schimbat motorul, acum i-am luat toata articulatia fata..si m-am hotarat din nou sa imi strang ceva bani sa revin la Civic-ul meu de suflet, dar vreau sa-mi iau acelasi model `92-`95, sau Ferio, cum am vazut pe net ca mai este denumit...


Intrebarea mea era, apropos de fostul meu Civic, daca ma poate ajuta cineva cu numele de cod al modelului, pt ca nu sunt sigur daca e EG8 sau EG9, si daca stie cineva cati cai avea, pt ca unii spun ca ar fi avut 90cp, altii 102cp, masina fiind fabricata in Japonia, iar turometrul intra pe rosu la 8.000 rot/min parca, codul de motor fiind ceva cu DZ.
Se merita sa-mi iau acelasi model, ca fiabilitate motor, in ciuda faptului ca imi place exteriorul din toate unghiurile, sau sa optez pentru una putin mai noua, adica modelul dupa `96...vad ca toata lumea "lauda" motorul VTec...

Din pasiune pt model, am creat chiar si o pagina de Facebook, dedicata Civic-ului, model `92-`95:

https://www.facebook.com/pages/Fani-H...9725123?ref=hl

Atasez si cateva poze cu fosta mea masina, a doua poza, cea cu motocicleta mea, fiind chiar cand am fost sa probez masina...

Astept parerile voastre.
Multumesc anticipat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	393817_288593594534943_700081352_n.jpg
Views:	68
Size:	55.5 KB
ID:	2637890   Click image for larger version

Name:	394069_288593091201660_9229773_n.jpg
Views:	74
Size:	80.0 KB
ID:	2637891   Click image for larger version

Name:	404937_288593727868263_504846686_n.jpg
Views:	87
Size:	103.9 KB
ID:	2637892  

Click image for larger version

Name:	406566_288634697864166_1206012803_n.jpg
Views:	48
Size:	71.0 KB
ID:	2637893   Click image for larger version

Name:	407830_288634631197506_1163257915_n.jpg
Views:	48
Size:	52.5 KB
ID:	2637894   Click image for larger version

Name:	409248_288634524530850_2067029124_n.jpg
Views:	50
Size:	60.2 KB
ID:	2637895  

Click image for larger version

Name:	417164_288634771197492_1613854156_n.jpg
Views:	66
Size:	69.3 KB
ID:	2637896   Click image for larger version

Name:	419480_288634747864161_1732669139_n.jpg
Views:	66
Size:	61.9 KB
ID:	2637897   Click image for larger version

Name:	426103_288634574530845_1561976366_n.jpg
Views:	62
Size:	54.4 KB
ID:	2637898  


Last edited by eugenkawa; 15-12-12 at 23:17.
eugenkawa is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 00:18   #2
Nebunul_89

Stage 5
 
Nebunul_89's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,101
Member of:
[Honda]
Default Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Salut. Masina din poze are D15B3 codul motor daca nu ma insel... 90 de cai iar codul de caroserie este eg8... mai este eh9 care are motorul de 125 de cai, si eg9 le care are motorul de 160 de cai.. toate 3 (eg8, eg9 si eh9) sunt aceeasi caroserie doar ca difera motorizarea si dotariile masinii
__________________
Dezmembrez civicuri 92-95 (Sedan\Coupe\Hatch), reparatii si mentenanta, swapuri, upgrade'uri.. 0766 312 515 sau 0721 635 975 sau Nebunul_89@yahoo.com


My CIVIC project...: https://forum.4tuning.ro/127-masina-m...-1-3-d13b.html

Dezmembrari: https://forum.4tuning.ro/477-anunturi...upe-sedan.html
Nebunul_89 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 00:40   #3
eugenkawa

Stage 2
 
eugenkawa's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Member of:
[Honda]
Arrow Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Quote:
Originally Posted by Nebunul_89 View Post
Salut. Masina din poze are D15B3 codul motor daca nu ma insel... 90 de cai iar codul de caroserie este eg8... mai este eh9 care are motorul de 125 de cai, si eg9 le care are motorul de 160 de cai.. toate 3 (eg8, eg9 si eh9) sunt aceeasi caroserie doar ca difera motorizarea si dotariile masinii

Salut.
Am inteles acum care e treaba cu codurile de caroserie.

In privinta motorului, nu sunt sigur, decat ca avea ceva cu D..Z..,chiar am avut probleme cand am dat comanda de piese, si mi le-au inlocuit ulterior, sigur e ca avea carburatie, si stiu ca nu-mi mai revenea la ralanti intr-o iarna, chiar si dupa ce se incalzea motorul, si am rezolvat-o cu WD 40 in zona tijei de la soc ..

In fine, nu mai are importanta codul de motor, doar ca eram curios cam cati cai avea...

Pasul urmator e sa imi pun ceva bani deoparte, sa scap de Ford, si sa-mi caut un civic "nepreparat", fara prea multe imbunatatiri, pe care sa mi-l "transform" eu...

@ Nebunul_89, ms frumos de ajutor.
O seara faina si spor la vanzare, ca am vazut ca dezmembrezi Civic-uri.
Toate bune.

Daca mai are cineva pareri pro-contra despre EG 8, carburatie vs injectie...cu toate ca am tot citit o multime de topic-uri pe tema asta, e bine-venit...
eugenkawa is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 00:42   #4
Nebunul_89

Stage 5
 
Nebunul_89's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,101
Member of:
[Honda]
Default Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Parerea mea este sa iti cauti un eh9 1.6 vtec sohc de 125 de cai. Ai sa fi mai mult decat multumit de ea!!! iar legat de carburator\injectie.. ti-as recomanda injectia. Consumul fiind mai redus la injectie fata de carburator.
Nebunul_89 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 01:05   #5
eugenkawa

Stage 2
 
eugenkawa's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Member of:
[Honda]
Thumbs up Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Quote:
Originally Posted by Nebunul_89 View Post
Parerea mea este sa iti cauti un eh9 1.6 vtec sohc de 125 de cai. Ai sa fi mai mult decat multumit de ea!!! iar legat de carburator\injectie.. ti-as recomanda injectia. Consumul fiind mai redus la injectie fata de carburator.

Aha,am vazut ca sunt facute pe aceeasi platforma, acelasi look, dar difera motorul, una-alta. Adica exact modelul de caroserie care imi place...si 125 de cai inseamna foarte mult pt o masina de 1 tona...motorul tot cu o axa cu came?...
Numai ca pretul cred ca e simtitor mai mare...deja am ochit vreo 2-3 pana in 1.500 euro, din cele cu motor de 1.5...dar o sa-mi largesc aria de cautare. Oricum nu ma prea atrag variantele de 1.3 sau 1.4 la un sedan. Stim noi ce inseamna un motor mic la depasiri in scurt, la viteze mari...

Stiu si avantajul injectiei, nu mai stai cu probleme la delcou, curatat de carburator, ruptor cu calamina...nu vreau sa-mi mai aduc aminte de vremea cand aveam Dacie sau Sierra cu motor de 2.000...

Ms inca o data de sfaturi.
CU respect.
eugenkawa is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 11:28   #6
Nebunul_89

Stage 5
 
Nebunul_89's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,101
Member of:
[Honda]
Default Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Nu este exagerat de mare diferenta de preturi dintre ele sincer... si este si euro 2
Nebunul_89 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 12:47   #7
eugenkawa

Stage 2
 
eugenkawa's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Member of:
[Honda]
Exclamation Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Quote:
Originally Posted by Nebunul_89 View Post
Nu este exagerat de mare diferenta de preturi dintre ele sincer... si este si euro 2
Bun asa, e un plus pentru varianta pe injectie.

In privinta pretului, cred ca totul depinde de noroc in a gasi masina in momentul cand sunt si banii stransi. Dar, in general, masinile ingrijite se dau intre prieteni, sau cunoscuti.
Un alt factor decizional este pretul, care atarna in balanta, insa aspectul estetic este primul care iese in evidenta.

Sincer, de cate ori am cumparat o masina sau motocicleta, nu m-am luat dupa cat de impecabil arata caroseria sau vopseaua, ci dupa proba la mers.
Daca motorul si cutia, ambreiajul, si electrica sunt ok, un retus sau o vopsea se poate face oricand, iar partea de bucsaraie nu mai costa o avere ca acum 15 ani.

Motocicleta pe care o am acum, era o epava (lovita si incompleta) cand am luat-o, si mi-am facut-o singur, inclusiv partea de vopsit. Nu e meseria mea, dar nevoia te invata.
eugenkawa is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 18:43   #8
!41!
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,397
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Honda]
Default Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Am avut si eu EG8 cu D15 de 90 cp si merge ca noua si azi.E data la un prieten. Sa schimbat delcou si un cap de bara in 5 ani. 180-190KM/h am mers usor cu aia asa cum era . Eu zic sa nu te dai inapoi nici la D15 ca nu-s rele la specificatiile lor. In plus de alea mai tari sa tras la viata lor
Ca tot vine vorba cauta pe tocmai . ro pe sectiunea Arad . E una la 1300 neg. de aia civilizata.
!41! is offline   Reply With Quote
Old 16-12-12, 19:57   #9
eugenkawa

Stage 2
 
eugenkawa's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Member of:
[Honda]
Exclamation Re: Ceva sfaturi legate de Civic Sedan 1.5 16v din 1992

Quote:
Originally Posted by !41! View Post
Am avut si eu EG8 cu D15 de 90 cp si merge ca noua si azi.E data la un prieten. Sa schimbat delcou si un cap de bara in 5 ani. 180-190KM/h am mers usor cu aia asa cum era . Eu zic sa nu te dai inapoi nici la D15 ca nu-s rele la specificatiile lor. In plus de alea mai tari sa tras la viata lor
Ca tot vine vorba cauta pe tocmai . ro pe sectiunea Arad . E una la 1300 neg. de aia civilizata.

Multumesc de sfaturi.

Nu exclud inca nici varianta propusa de tine, mai ales ca nu mai am varsta sa merg in 200 km/h cu masina, la motocicleta e altceva .
Pana la urma conteaza sa te poti folosi de ea, sa nu te lase in drum, si sa nu "sara calul" la consum, dar turatia si stilul de condus e factorul principal aici.

Ideea principala e ca sunt adeptul masinilor de familie, iar EG8-ul se incadreaza perfect la necesitatile mele, mai ales ca am "prostul obicei" sa nu plec la drum fara trusele de scule. Asta mi se trage de pe vremea cand lucram ca sofer de camion..
In plus, mi se pare o masina care place prin simplitate si liniile bine definite. Se poate face si un face-lift usor, si se incadreaza ca pret in limita bugetului pe care mi l-am propus...

Voi intra si pe site-ul recomandat, ca tot pierd noaptea la munca...

Rugaminte @ !41! :
Am trimis si eu cerere de aderare la "Grup HONDA", in cadrul forum-ului, si sper sa pot fi acceptat, chiar daca nu detin momentan nci un exemplar al indragitei marci.
Promit sa nu ma angajez in discutii contradictorii nefondat, si sa ma supun regulilor sectiunii.
Multumesc de intelegere.


P.S.:Si in domeniul moto, ca productie de serie, marca Honda este considerata ca drept cea mai fiabila, dar mai este de lucru la partea electrica, unde cedeaza de obicei releul de incarcare, si arde CDI-ul (Ecu - din domeniul auto).
Spre rusinea mea (si ca fost detinator de Honda Transalp - model enduro-touring), dar si ca urmare a conjucturilor, am ramas totusi la Kawasaki, pentru ca au multe piese interschimbabile, si au impins limitele la partea de motor, pana la maxim,a astfel incat unii utilizatori mai noi (de obicei incepatori) le tureaza mult in zona "rosie" a turometrului, motoarele cedand din pricina presiunii insuficiente de ulei, din zona superioara a rampei de culbutori, cedeaza supapele, sau cuzinetii vibrochenului, si distrug motorul...
Imi cer scuze pt off-topic...
eugenkawa is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -