Urmaresc de mai multa vreme discutiile de pe forumuri despre uleiurile si pana la urma m-am hotarat sa scriu si eu despre experienta noastra cu uleiurile RAVENOL.
Desi sunt reprezentantul unui magazin care acum comercializeaza aceste uleiuri si s-ar putea interpreta ca scriu DOAR pentru promovare, situatia reala este urmatoarea: inca de acum 2-3 ani am avut clienti care ne intrebau de acest ulei. Pe atunci nu comercializam Ravenol. Cereri din ce in ce mai dese ... ne-am documentat, am cerut si noi mai multe pareri si pana la urma ne-am hotarat sa testam pe "pielea noastra". La prima cursa de Germania am adus cate 2 bidoane de VPD, VMO, VSI si VMP. Primul bidon de VPD l-am pus in una din masinile naostre (Skoda Fabia 1.9 TDI PD - 101 CP/ 2003 / 210.000 km pe atunci). Si mecanicul si soferul, imediat dupa schimb s-au declarat incantati, expresia lor fiind "parca merge mai usor".
Ca si diferente fata de uleiul folosit anterior pe aceasta masina (Aral High Tronic 5w40), pe parcurs s-au constatat urmatoarele:
- dupa pronirea "de dimineata" sau cand motorul e rece, se ajunge mult mai repede (1-2 minute) la consumul optim (5-6% pt masina de mai sus) si dupa cum stiu posesorii, cand e rece motorul, in primele 5-10 minute consumul arata si 12-15-17%
- motorul nu mai e la fel de zgomotos ca inainte, lucru sesizabil mai ales la turatii mari (peste 3000 rotatii) - avem 6 skode ca cea de mai sus si toti soferii au confirmat asta. A nu se intelege ca l-am transformat in "benzinar"...pur si simplu exista o diferenta de zgomot!!!
- daca inainte, la fiecare din cele 6 skode se mai completa cu cate 0.2 - 0.5 - 0.8 litri de ulei de la schimb la schimb, acum la unele din ele nici nu este necesar (si toate au peste 250.000 km!!!), iar pe total cred ca a ajuns 1 litru /6 masini pt completari intre reviziile pe care le facem la 14.000-15.000 km.
E bine stiut (sau de stiut!), fiecare caz in parte este influentat de uzura si vechimea motorului, modul de conducere, drumurile facute (doar in oras cu zeci de opriri/porniri, drumuri lungi la 90-100 km/ora sau la 140-160 km/h), filtrele folosite - nu numai cel de ulei!!, respectarea termenului pt revizii etc.
Cu siguranta vom auzi si multe alte pareri aici pe forum pe care le asteptam cu interes.
In prezent (pe langa faptul ca ne-am hotarat sa si comericlizam acest ulei), folosim Ravenol pe toate masinile noastre. De ce? Pentru ca am fost multumiti atat de calitatea lui (dupa cum am spus, in afara de laudele pe care le-am tot auzit si noi si de comparatiile facute dupa fisele tehnice, am cosntatat si "pe pielea noastra" anumite diferente care cu siguranta vin din proprietatile superioare fata de alte uleiuri), cat si de pretul ok. Pana la urma, Ravenol e un ulei relativ nou in Romania. Noi il folosim si il recomandam. Va invitam si pe voi, cei care il folositi, sa scrieti parerile voastre si impreuna poate reusim sa facem o imagine cat mai corecta despre aceste uleiuri, cu pareri venite direct de la consumatorii finali. Noi, vanzatorii, putem spune orice! Important este ce parere aveti voi si motoarele voastre.
Va stau la dispozitie pentru intrebari si lamuriri, aici pe forum sau pe chatul de pe site-ul nostru. Va rog totusi sa folosim cu prioritate forumul, astfel incat toate discutiile sa fie disponibile si sa devina utile tuturor vizitatorilor (chiari si pentru cereri de oferta de genul "ce ulei recomandati pentru ...?"). Voi raspunde tot pe forum, insa pretul il veti gasi pe site-ul nostru sau pe orice alt site doriti.
Site-ul dedicat uleiurilor RAVENOL, unde gsiti toata gama de uleiuri si informatiile despre acestea este:
www.ulei-ravenol.piese-autonext.ro