salut
nu stiu daca ti-ai mai luat alfa sau nu
Si eu, membru Alfa Club ca si Alex, iti recomand cu toata caldura o alfa 145/146. Iti explic si de ce. De cativa ani am o alfa 33 1.7 16V 137CP destul de modificata. O poti vedea pe aici la sectiunea alfa33. Alfa 145/146 sunt evolutia modelului 33. Motorul care e pe a mea se regaseste si pe 145/146 asa ca stiu despre ce e vorba. Am condus 145-ul din club si este o masina excelenta din toate punctele de vedere. Este stabila, este relativ puternica (cea de 1.7 16V) arata super ok si se intretine usor. Costul pieselor nu este de speriat, asa cum spun unii sau altii. Eu iti pot spune din experienta ca multe piese sunt la pretul celor de dacie 1300 (piesele originale nu facaturi) sau cel mult sub pretul celor de Logan. Deci fi linistit
Daca intrii in Alfa CLub ai acces la piese ieftine prin magazinul nostru si discount-uri la service.
Daca iei o alfa 145/146 cu motor boxer trebuie sa ai in vedere urmatoarele lucruri legate de motor si altele.
1. Cand e pornit vezi cum sta la relanti, daca are fluctuatii de turatie
2. Stai cu urechea aproape de chiulase si asculta daca se aude sau nu un tacanit de la axele cu came
3. Mergi cu ea la un service sa verifice compresia cilindrilor. Trebuie sa fie intre 10-12 in functie da capacitatea cilindrica
4. verifica treapta a doua a cutiei de viteze, pe loc si in mers pentru ca de obicei, daca nu ai grija se duce sincronul de a 2-a
5. Verifica toata instalatia electrica sa functioneze ok (faruri, stergatoare, ventilator etc)
6. Mergi cu masina la unii care au tester (400 mii lei) si fa o diagnoza la sistemul de injectie
daca toate astea sunt ok nu mai sta pe ganduri
Intretinere:
1. Verifica neaparat distributia si schimba tot la 50 mii km sau dupa 2 ani de la ultima schimbare (curele+role+role intinzatoare= 700 RON)
2. Verifica nivelul uleiului si schimba-l la fiecare 20 000. Nu folosi uleiuri proaste (recomand selenia 20K 10W-40 sau selenia racing 10w60)
3. Ai grija la gropi pentru ca nu e dacie. E facuta sa o alergi pe drumuri bune asa ca este rigida si termini mai repede articulatiile si rulmentii daca dai in gropi cu ea
Daca mai ai intrebari o sa iti dau id-ul de YM al unui prieten care tocmai si-a vandut 145-ul si a luat 147