Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO > Zona tehnica Alfa Romeo

Reply
 
Thread Tools
Old 20-06-13, 23:21   #1
alex147

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 7
Default Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Salut. Alex, noul proprietar al unei mai vechi Alfa Romeo 147, de acum cateva ore. M-am indragostit la prima vedere sau mai bine spus ...senzatie si nu am fost cu ea la tester, etc. Ideea e ca ...I NEED HELP. IN MERS, in modul city, masina intra in neautral (N). Nu mai merge, decat daca ii dai manual. Dupa ce ii dai manual, intra direct intr-a 5-a. 5,4,3 sau si a 2-a, depinde de viteza, dupa care selectez modul city si functioneaza. Altceva ...pe manual, 1,2 si direct 5. Sare peste 3 si 4. Padele sau schimbator, nu conteaza. In city nu sunt probleme, exceptand cand intra in N, dupa care ii dai manual, schimbi tu, ii dai iar city si merge. In plus, nu mi-a pornit din prima de cateva ori.
Masina tocmai a avut senzorul de turatie de pe axul cu came schimbat, pt ca avea probleme cu pornirea si nu se tura cum trebuie. Problema cu turatia s-a rezolvat, ramane cea cu pornirea si nici asta nu e sigura, adica poate nu e de aici. Pot fi corelate senzorul ala si cutia sau oricare ar fi problema? Trebuie schimbata distributia cu totul ca sa inlocuiesc axul cu came? Probleme cu pompa selespeed sau vreun senzor pe acolo?
Ii rog pe cei care au Selespeed si si-au rezolvat problemele cu ele sa ma ajute. Nu cred ca Alfa sunt proaste si nici nu vreau sa renunt la masina asta doar pt ca are cateva probleme. Sa speram ca nu trebuie sa fac ce nu vreau...

Multumesc anticipat, Alex Alesu
alex147 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-13, 19:01   #2
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Quote:
Originally Posted by alex147 View Post
Salut. ...
Salut!
Daca e inainte de 2002,atunci e posibil sa fie din generatia selespeed cu probleme.Din ce ai descris,pare sa fie o problema electrica/electronica si nu mecanica,solutia fiind un mecanic competent si un log in mers,citind erori nu rezolvi nimic.
Senzorul de pe ax cu came e unul din senzorii vitali a motoarelor cu injectie si implicit afecteazaornit,mers normal,rateuri,scanteie si alimentare.Daca nu este functional masina nu mai porneste,in mod direct nu influenteaza cutia de viteze.Singura legatura ar fi atunci cand intervine limp mode la ecu motor automat va intra si ecu de la cutie in limp mode si vei avea probleme cu limitari de turatie(in general sunt limitari de 3200rpm,2000rpm si 1500rpm,cel din urma fiind si cel mai grav).
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
Old 27-06-13, 19:45   #3
alex147

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 7
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Am avut ceva timp sa mă obisnuiesc cu ea, acum știu că treaba cu pornitul e de la una din chei, cu cealaltă merge strună; o problemă cu cipul, bănuiesc. Cât despre cutie, am vorbit cu cineva "pățit" și o să merg cu ea la recalibrat. Dacă nu se rezolvă așa, înseamnă că e una din cele cu probleme și voi opta pentru o altă cutie, după câte am înțeles DUPĂ 2002 ar fi potrivit.
Mulțumesc pentru răspuns.
alex147 is offline   Reply With Quote
Old 30-03-14, 21:10   #4
osee

Stock
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 4
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Quote:
Originally Posted by alex147 View Post
Salut. Alex, noul proprietar al unei mai vechi Alfa Romeo 147, de acum cateva ore. M-am indragostit la prima vedere sau mai bine spus ...senzatie si nu am fost cu ea la tester, etc. Ideea e ca ...I NEED HELP. IN MERS, in modul city, masina intra in neautral (N). Nu mai merge, decat daca ii dai manual. Dupa ce ii dai manual, intra direct intr-a 5-a. 5,4,3 sau si a 2-a, depinde de viteza, dupa care selectez modul city si functioneaza. Altceva ...pe manual, 1,2 si direct 5. Sare peste 3 si 4. Padele sau schimbator, nu conteaza. In city nu sunt probleme, exceptand cand intra in N, dupa care ii dai manual, schimbi tu, ii dai iar city si merge. In plus, nu mi-a pornit din prima de cateva ori.
Masina tocmai a avut senzorul de turatie de pe axul cu came schimbat, pt ca avea probleme cu pornirea si nu se tura cum trebuie. Problema cu turatia s-a rezolvat, ramane cea cu pornirea si nici asta nu e sigura, adica poate nu e de aici. Pot fi corelate senzorul ala si cutia sau oricare ar fi problema? Trebuie schimbata distributia cu totul ca sa inlocuiesc axul cu came? Probleme cu pompa selespeed sau vreun senzor pe acolo?
Ii rog pe cei care au Selespeed si si-au rezolvat problemele cu ele sa ma ajute. Nu cred ca Alfa sunt proaste si nici nu vreau sa renunt la masina asta doar pt ca are cateva probleme. Sa speram ca nu trebuie sa fac ce nu vreau...

Multumesc anticipat, Alex Alesu
Salut! Ai reusit sa rezolvi ceva cu cutia? Care era problema?
osee is offline   Reply With Quote
Old 30-03-14, 22:34   #5
alex147

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 7
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Salut. Am rezolvat-o. Calibrare i-a trebuit. De atunci am descoperit o altă problema la ele (Alfele cu Selespeed) si anume o mufa. Nu intra in viteze, ti-o scoate pe liber, etc. Opresti pe dreapta, o "scuturi" putin si masina merge unsa! Alfa, na. )
Off-topic, am pus si GPL, se îndreaptă spre vânzare.
alex147 is offline   Reply With Quote
Old 30-03-14, 23:14   #6
osee

Stock
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 4
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Quote:
Originally Posted by alex147 View Post
Salut. Am rezolvat-o. Calibrare i-a trebuit. De atunci am descoperit o altă problema la ele (Alfele cu Selespeed) si anume o mufa. Nu intra in viteze, ti-o scoate pe liber, etc. Opresti pe dreapta, o "scuturi" putin si masina merge unsa! Alfa, na. )
Off-topic, am pus si GPL, se îndreaptă spre vânzare.
Mufa aia mare, cu multe pinuri, de intre baterie si motor, sub teava de admisie? Cum se comporta cu GPL? Are putere?
osee is offline   Reply With Quote
Old 02-04-14, 11:14   #7
alex147

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 7
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Da, de aia e vorba. E belea cu ea, cand începe sa faca figuri, daca apuci sa iei sfaturi din stânga si dreapta, se alege praful de buzunarul tau. Trebuie curatata cu spray de contacte. Eventual îndoiţi niste pini, intelegi ideea: sa faca mai bine contact. Daca problemele persista si nu găsești alta sa o schimbi, cositoresti firele direct si nu mai ai probleme.
Cu GPL nu e problemă, mor când aud întrebarea asta referitoare la putere. Mai nou s-a luat lumea sa faca direct afirmații gen "da, e bine la consum, dar se strica motorul, nu mai trage la fel", etc...
Adevărul e ca un sistem GPL "parazitează" performanta cu maxim 10 hp. Deci, la 150 de cai, daca nu esti vreun pilot de curse, nu simti aia 10 cai care, repet, DACA ii ia. Apoi, oricum nu mai ai tu 150 hp pe masina de 12 ani, ca sa incepi. Ceea ce se traduce in mai putini cai pierduti. In fine, mai pe scurt, da, are putere.
Eu am un sistem GPL de top si chiar dacă o las până in limitatorul de turații, adica la 7000 rpm, nu mi-o trece pe benzină, cum spuneau "cunoscătorii" ca s-ar putea întâmpla.
Apoi, un sistem GPL decent, cu butelie toroidala (pe roata de rezervă) costă, cu montaj, undeva la 3200 RON. Al meu, ca idee, fiind mai "de top", trecea cu ceva sutisoare de pragul de 3500, dar l-am luat pe bucati, unele second-hand, majoritatea noi, astfel încât cei la care l-am montat au fost foarte surprinși când le-am zis cât am dat pe el si MULT mai surprins am fost eu, cand mi-au zis cat ar costa sistemul meu de nou. Ca să revin, ia in calcul că de 100 de lei am facut 380 km cu GPL, ceea ce se traduce, pe benzină, intr-un consum de 5%. Daca se merită sau nu, rămâne la aprecierea fiecaruia, dar am uitat să menționez ca aia 380 km au fost făcuți in stil de condus sportiv si majoritatea in oras. Nu am vrut sa par nesimtit si sa iti zic ca la al 2-lea plin de GPL am mers cum se merge normal, fără forje si am făcut 450 km. Un plin cu butelia goala te costa undeva la 110-120 RON.
Oricum, eu o vând - vreau Brera.
alex147 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-14, 12:18   #8
osee

Stock
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 4
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Quote:
Originally Posted by alex147 View Post
Da, de aia e vorba. E belea cu ea, cand începe sa faca figuri, daca apuci sa iei sfaturi din stânga si dreapta, se alege praful de buzunarul tau. Trebuie curatata cu spray de contacte. Eventual îndoiţi niste pini, intelegi ideea: sa faca mai bine contact. Daca problemele persista si nu găsești alta sa o schimbi, cositoresti firele direct si nu mai ai probleme.
Cu GPL nu e problemă, mor când aud întrebarea asta referitoare la putere. Mai nou s-a luat lumea sa faca direct afirmații gen "da, e bine la consum, dar se strica motorul, nu mai trage la fel", etc...
Adevărul e ca un sistem GPL "parazitează" performanta cu maxim 10 hp. Deci, la 150 de cai, daca nu esti vreun pilot de curse, nu simti aia 10 cai care, repet, DACA ii ia. Apoi, oricum nu mai ai tu 150 hp pe masina de 12 ani, ca sa incepi. Ceea ce se traduce in mai putini cai pierduti. In fine, mai pe scurt, da, are putere.
Eu am un sistem GPL de top si chiar dacă o las până in limitatorul de turații, adica la 7000 rpm, nu mi-o trece pe benzină, cum spuneau "cunoscătorii" ca s-ar putea întâmpla.
Apoi, un sistem GPL decent, cu butelie toroidala (pe roata de rezervă) costă, cu montaj, undeva la 3200 RON. Al meu, ca idee, fiind mai "de top", trecea cu ceva sutisoare de pragul de 3500, dar l-am luat pe bucati, unele second-hand, majoritatea noi, astfel încât cei la care l-am montat au fost foarte surprinși când le-am zis cât am dat pe el si MULT mai surprins am fost eu, cand mi-au zis cat ar costa sistemul meu de nou. Ca să revin, ia in calcul că de 100 de lei am facut 380 km cu GPL, ceea ce se traduce, pe benzină, intr-un consum de 5%. Daca se merită sau nu, rămâne la aprecierea fiecaruia, dar am uitat să menționez ca aia 380 km au fost făcuți in stil de condus sportiv si majoritatea in oras. Nu am vrut sa par nesimtit si sa iti zic ca la al 2-lea plin de GPL am mers cum se merge normal, fără forje si am făcut 450 km. Un plin cu butelia goala te costa undeva la 110-120 RON.
Oricum, eu o vând - vreau Brera.
Sincer, nici nu puterea ma interesa, ci cum se comporta motorul TS cu GPL sau a ta e JTS?
Spor la vanzare! Ai pus anunt pe undeva, se pot vedea poze? Eu o am pe selespeedul meu, de 4 ani. Si mie imi place Brera, cu ce motor ai lua?
osee is offline   Reply With Quote
Old 02-04-14, 13:23   #9
alex147

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 7
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Nu am pus anunț, dar când îi fac pozele, le bag si pe-aici.
Motorul e ceas, mereu mi-l complimentează alfiștii mai vechi când mai cer sfaturi și pornesc motorul.
Despre Brera, nu am stat sa mă gândesc, nu mi-am permis să visez asa detaliat încât sa mă preocupe motorizarea, deocamdată stau cu gândul la aspect si interior. Depinzând de buget, un 3.2 cu GPL, sau un 2.0 remapat. Dacă prind la bani buni, având in vedere ca e mai scumpă din cauza fabricației mai recente, o să iau, fără discuție, varianta cu motor de 1.8, are mai multi cai decat cel de 2.0 din fabrica si un consum mai bun. In plus, sunt si multe schimbări la interior la varianta asta. De unde si pretul. Mă rog...vorbim ipotetic aici. Mă încântă si 159, RAU, mai ales daca ai pachet TI pe ea si fără discuții, e spațiul care ii aduce un mare plus. Indiscutabil insa, Brera are aspectul. Insa e foarte grea pt mărimea ei si nu erau amatori aia care spuneau ca si motorul de 3.2 se simte "sec" din cauza asta. Având in vedere ca m-am cam saturat de subvirare si distributia de rahat a greutății, cum are 147, 70% fata, 30% spate, m-as îndrepta spre ceva mai german. Ca 159, care a fost lansata cand la conducerea Alfa si-a inceput serviciul un neamț. Sa nu mai încep sa zic de tracțiune spate, pe care o sa ajungi sa ti-o doresti intr-un final si de E39, care e o masina foarte reusita si de care, cu un buget pt 159, te apropii cu ușurință, ba chiar in stare FOARTE bună.
Deci, vorbind de viitor, Brera dacă mă decid ca aspectul si raritatea contează cel mai mult, 159 dacă nu sau E39 daca gasesc unul cum îmi place mie.
alex147 is offline   Reply With Quote
Old 03-04-14, 10:40   #10
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Doar ca E39 iesise din fabricatie cand a aparut 159! Dar cu banii de Alfa de 4-5 ani poti achizitiona un BMW de 10...
Motoarele V6 pe Alfa (ca de altfel pe orice masina cu motor transversal) penalizeaza drastic interventiile mecanice, multe operatiuni fiind de domeniul prestigitatiei (de ex. demontat/montat electromotor), asta ca sa nu aduc vorba de taxe si asigurari.
john17 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -