Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 12-12-12, 00:13   #16
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

P0700-sistemul de control al transmisiei(cerere activare MiL).
P0701-sistemul de control al transmisiei-semnal in afara limitelor.
P0702-sistemul electric de control al transmisiei.
P0703-circuit (B) contact frana.
P0704-circuit intrare contact ambreiaj.
P0705-circuit (A) senzor pozitie levier selector transmisie (intrare PRNDL).
P0706-circuit (A) senzor pozitie levier selector transmisie-semnal in afara limitelor.
P0707-circuit (A) senzor pozitie levier selector transmisie-semnal sub limita minima.
P0708-circuit (A) senzor pozitie levier selector transmisie-semnal peste limita maxima.
P0709-circuit (A) senzor pozitie levier selector transmisie-semnal intermitent.
P070A-circuit senzor nivel ulei transmisie.
P070B-circuit senzor nivel ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P070C-circuit senzor nivel ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P070D-circuit senzor nivel ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P070E-circuit senzor nivel ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P070F-nivel ulei transmisie prea scazut.
P0710-circuit senzor temperatura ulei transmisie.
P0711-circuit senzor temperatura ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P0712-circuit senzor temperatura ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P0713-circuit senzor temperatura ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P0714-circuit senzor temperatura ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P0715-circuitul (A) senzor turatie intrare cutie/turbina.
P0716-circuitul (A) senzor turatie intrare cutie/turbina-semnal in afara limitelor.
P0717-circuitul (A) senzor turatie intrare cutie/turbina-semnal lipsa.
P0718-circuitul (A) senzor turatie intrare cutie/turbina-semnal discontinuu/incoerent.
P0719-circuitul (B) contact frana-semnal sub limita minima.
P071A-circuitul (A) mod transmisie.
P071B-circuitul (A) mod transmisie-semnal sub limita minima.
P071C-circuitul (A) mod transmisie-semnal peste limita maxima.
P071D-circuitul (B) mod transmisie.
P071E-circuitul (B) mod transmisie-semnal sub limita minima.
P071F-circuitul (B) mod transmisie-semnal peste limita maxima.
P0720-circuit senzor turatie iesire.
P0721-circuit senzor turatie iesire-semnal in afara limitelor.
P0722-circuit senzor turatie iesire-semnal lipsa.
P0723-circuit senzor turatie iesire-semnal discontinuu/incoerent.
P0724-circuit (B) contact frana-semnal peste limita maxima.
P0725-circuit intrare senzor turatie motor.
P0726-circuit intrare senzor turatie motor-semnal in afara limitelor.
P0727-circuit intrare senzor turatie motor-semnal lipsa.
P0728-circuit intrare senzor turatie motor-semnal discontinuu/incoerent.
P0729-raport incorect treapta 6.
P0730-raport incorect treapta de viteza.
P0731-raport incorect treapta 1.
P0732-raport incorect treapta 2.
P0733-raport incorect treapta 3.
P0734-raport incorect treapta 4.
P0735-raport incorect treapta 5.
P0736-raport incorect treapta de mers inapoi.
P0737-circuit iesire turatie motor modul de control transmisie (TCM).
P0738-circuit iesire turatie motor modul de control transmisie (TCM)-semnal sub limita minima.
P0739-circuit iesire turatie motor modul de control transmisie (TCM)-semnal peste limita maxima.
P0740-circuitul ambreiajului convertizorului de cuplu-circuit deschis.
P0741-circuitul ambreiajului convertizorului de cuplu-blocat deschis.
P0742-circuitul ambreiajului convertizorului de cuplu-blocat inchis.
P0743-circuitul electric al ambreiajului convertizorului de cuplu.
P0744-circuitul electric al ambreiajului convertizorului de cuplu-semnal intermitent.
P0745-solenoid (A) control presiune.
P0746-solenoid (A) control presiune-blocat dechis(performanta).
P0747-solenoid (A) control presiune-blocat inchis.
P0748-solenoid (A) control presiune-circuit electric.
P0749-solenoid (A) control presiune-semnal intermitent.
P0750-solenoid (A) schimbare treapta.
P0751-solenoid (A) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P0752-solenoid (A) schimbare treapta-blocat inchis.
P0753-solenoid (A) schimbare treapta-circuit electric.
P0754-solenoid (A) schimbare treapta-semnal intermitent.
P0755-solenoid (B) schimbare treapta.
P0756-solenoid (B) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P0757-solenoid (B) schimbare treapta-blocat inchis.
P0758-solenoid (B) schimbare treapta-circuit electric.
P0759-solenoid (B) schimbare treapta-semnal intermitent.
P075A-solenoid (G) schimbare treapta.
P075B-solenoid (G) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P075C-solenoid (G) schimbare treapta-blocat inchis.
P075D-solenoid (G) schimbare treapta-circuit electric.
P075E-solenoid (G) schimbare treapta-semnal intermitent.
P075F-rezervat.
P0760-solenoid (C) schimbare treapta.
P0761-solenoid (C) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P0762-solenoid (C) schimbare treapta-blocat inchis.
P0763-solenoid (C) schimbare treapta-circuit electric.
P0764-solenoid (C) schimbare treapta-semnal intermitent.
P0765-solenoid (D) schimbare treapta.
P0766-solenoid (D) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P0767-solenoid (D) schimbare treapta-blocat inchis.
P0768-solenoid (D) schimbare treapta-circuit electric.
P0769-solenoid (D) schimbare treapta-semnal intermitent.
P076A-solenoid (H) schimbare treapta.
P076B-solenoid (H) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P076C-solenoid (H) schimbare treapta-blocat inchis.
P076D-solenoid (H) schimbare treapta-circuit electric.
P076E-solenoid (H) schimbare treapta-semnal intermitent.
P076F-raport incorect treapta 7.
P0770-solenoid (E) schimbare treapta.
P0771-solenoid (E) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P0772-solenoid (E) schimbare treapta-blocat inchis.
P0773-solenoid (E) schimbare treapta-circuit electric..
P0774-solenoid (E) schimbare treapta-semnal intermitent..
P0775-solenoid (B) schimbare treapta.
P0776-solenoid (B) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P0777-solenoid (B) schimbare treapta-blocat inchis.
P0778-solenoid (B) schimbare treapta-circuit electric.
P0779-solenoid (B) schimbare treapta-semnal intermitent.
P0780-eroare schimbare treapta.
P0781-schimbare treapta 1-2.
P0782-schimbare treapta 2-3.
P0783-schimbare treapta 3-4.
P0784-schimbare treapta 4-5.
P0785-solenoid temporizare/schimbare treapta.
P0786-solenoid temporizare/schimbare treapta-semnal in afara limitelor .
P0787-solenoid temporizare/schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0788-solenoid temporizare/schimbare treapta-semnalpeste limita maxima.
P0789-solenoid temporizare/schimbare treapta-semnal discontinuu/incoerent.
P0790-circuit contact mod normal.
P0791-circuit (A) senzor turatie arbore intermediar.
P0792-circuit (A) senzor turatie arbore intermediar-semnal in afara limitelor.
P0793-circuit (A) senzor turatie arbore intermediar-semnal lipsa.
P0794-circuit (A) senzor turatie arbore intermediar-semnal discontinuu/incoerent.
P0795-solenoid (C) schimbare treapta.
P0796-solenoid (C) schimbare treapta-blocat dechis(performanta).
P0797-solenoid (C) schimbare treapta-blocat inchis.
P0798-solenoid (C) schimbare treapta-circuit electric.
P0799-solenoid (C) schimbare treapta-semnal intermitent.
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
Old 12-12-12, 00:14   #17
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

P0800-sistemul de control al cutiei de transfer(cerere activare MiL).
P0801-circuitul de blocare al treptei de mers inapoi.
P0802-sistemul de control al transmisiei(cerere activare MiL)-circuit deschis.
P0803-circuit control solenoid schimbare treapta multipla (ex.1-4).
P0804-circuit control lampa schimbare treapta multipla (ex. 1-4).
P0805-circuit senzor de pozitie ambreiaj.
P0806-circuit senzor de pozitie ambreiaj-semnal in afara limitelor.
P0807-circuit senzor de pozitie ambreiaj-semnal sub limita minima.
P0808-circuit senzor de pozitie ambreiaj-semnal peste limita maxima.
P0809-circuit senzor de pozitie ambreiaj-semnal discontinuu/incoerent.
P080A-pozitia ambreiajului nu este invatata.
P080B-circuit control solenoid schimbare treapta multipla (ex. 1-4)-semnal in afara limitelor.
P080C-circuit control solenoid schimbare treapta multipla (ex.1-4)-semnal sub limita minima.
P080D-circuit control solenoid schimbare treapta multipla (ex.1-4)-semnal peste limita maxima.
P080E-rezervat.
P080F-rezervat.
P0810-eroare control pozitie ambreiaj.
P0811-patinare excesiva ambreiaj (A).
P0812-circuit intrare treapta de mers inapoi.
P0813-circuit iesire treapta de mers inapoi.
P0814-circuit afisare treapta de viteza.
P0815-circuit contact schimbare in sus treapta de viteza (upshift).
P0816-circuit contact schimbare in jos treapta de viteza (downshift).
P0817-circuit dezactivare demaror-circuit deschis.
P0818-circuit intrare contact decuplare transmisie.
P0819-incorelare contact schimbare treapta in sus si in jos (upshift&downshift) cu gama de variatie rapoarte transmitere.
P081A-circuit dezactivare demaror-semnal sub limita minima.
P081B-circuit dezactivare demaror-semnal peste limita maxima.
P081C-circuit intrare pozitie parcare (park).
P081D-circuit intrare pozitie neutru (neutral).
P081E-patinare excesiva ambreiaj (B).
P0820-circuit senzor de pozitie levier trepte x-y.
P0821-circuit senzor de pozitie levier trepta x.
P0822-circuit senzor de pozitie levier trepta y.
P0823-circuit senzor de pozitie levier trepta x-semnal intermitent.
P0824-circuit senzor de pozitie levier trepta y-semnal intermitent.
P0825-contact apasare/tragere levier treapta.
P0826-circuit contact schimbare treapta in sus si in jos (up an down shift).
P0827-circuit contact schimbare treapta in sus si in jos (up an down shift)-semnal sub limita minima.
P0828-circuit contact schimbare treapta in sus si in jos (up an down shift)-semnal peste limita maxima.
P0829-schimbare de treapta de viteza 5-6.
P0830-circuit (A) contact pedala ambreiaj.
P0831-circuit (A) contact pedala ambreiaj-semnal sub limita minima.
P0832-circuit (A) contact pedala ambreiaj-semnal peste limita maxima.
P0833-circuit (B) contact pedala ambreiaj.
P0834-circuit (B) contact pedala ambreiaj-semnal sub limita minima.
P0835-circuit (B) contact pedala ambreiaj-semnal peste limita maxima.
P0836-circuit contact tractiune integrala (4WD).
P0837-circuit contact tractiune integrala (4WD)-semnal in afara limitelor.
P0838-circuit contact tractiune integrala (4WD)-semnal sub limita minima.
P0839-circuit contact tractiune integrala (4WD)-semnal peste limita maxima.
P083A-circuit (G) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P083B-circuit (G) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P083C-circuit (G) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P083D-circuit (G) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P083E-circuit (G) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P083F-incorelare contact pedala ambreiaj (A)/(B).
P0840-circuit (A) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P0841-circuit (A) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P0842-circuit (A) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P0843-circuit (A) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P0844-circuit (A) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P0845-circuit (B) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P0846-circuit (B) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P0847-circuit (B) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P0848-circuit (B) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P0849-circuit (B) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P084A-circuit (H) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P084B-circuit (H) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P084C-circuit (H) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P084D-circuit (H) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P084E-circuit (H) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P084F-rezervat.
P0850-circuit intrare contact neutru(N)/parcare(P).
P0851-circuit intrare contact neutru(N)/parcare(P)-semnal sub limita minima.
P0852-circuit intrare contact neutru(N)/parcare(P)-semnal peste limita maxima.
P0853-circuit intrare contact drive(D).
P0854-circuit intrare contact drive(D)-semnal sub limita minima.
P0855-circuit intrare contact drive(D)-semnal peste limita maxima.
P0856-semnal intrare sistem de control a tractiunii.
P0857-semnal intrare sistem de control a tractiunii-semnal in afara limitelor.
P0858-semnal intrare sistem de control a tractiunii-semnal sub limita minima.
P0859-semnal intrare sistem de control a tractiunii-semnal peste limita maxima.
P085A-circuit comunicare modul (B) schimbare treapta.
P085B-circuit comunicare modul (B) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P085C-circuit comunicare modul (B) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0860-circuit comunicare modul (A) schimbare treapta.
P0861-circuit comunicare modul (A) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0862-circuit comunicare modul (A) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0863-circuit comunicare modul de control transmisie (TCM).
P0864-circuit comunicare modul de control transmisie (TCM)-semnal in afara limitelor.
P0865-circuit comunicare modul de control transmisie (TCM)-semnal sub limita minima.
P0866-circuit comunicare modul de control transmisie (TCM)-semnal peste limita maxima.
P0867-presiune lichid de transmisie.
P0868-presiune lichid de transmisie-mica.
P0869-presiune lichid de transmisie-mare.
P0870-circuit (C) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P0871-circuit (C) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P0872-circuit (C) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P0873-circuit (C) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P0874-circuit (C) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P0875-circuit (D) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P0876-circuit (D) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P0877-circuit (D) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P0878-circuit (D) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P0879-circuit (D) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P0880-semnal intrare alimentare modul de control transmisie (TCM).
P0881-semnal intrare alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal in afara limitelor.
P0882-semnal intrare alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal sub limita minima.
P0883-semnal intrare alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal peste limita maxima.
P0884-semnal intrare alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal discontinuu/incoerent.
P0885-circuit control releu alimentare modul de control transmisie (TCM)-circuit deschis.
P0886-circuit control releu alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal sub limita minima.
P0887-circuit control releu alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal peste limita maxima.
P0888-circuit monitorizare releu alimentare modul de control transmisie (TCM).
P0889-circuit monitorizare releu alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal in afara limitelor.
P0890-circuit monitorizare releu alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal sub limita minima.
P0891-circuit monitorizare releu alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal peste limita maxima.
P0892-circuit monitorizare releu alimentare modul de control transmisie (TCM)-semnal discontinuu/incoerent.
P0893-multiple trepte de viteza cuplate.
P0894-patinare componenta transmisie.
P0895-timp de schimbare a treptei prea scurt.
P0896-timp de schimbare a treptei prea lung.
P0897-uleiul de transmisie deteriorat.
P0898-sistemul de control al transmisiei (cerere activare MiL)-semnal sub limita minima.
P0899-sistemul de control al transmisiei (cerere activare MiL)-semnal peste limita maxima.
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
Old 12-12-12, 00:15   #18
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

P0900-circuit actuator ambreiaj-circuit deschis.
P0901-circuit actuator ambreiaj-semnal in afara limitelor.
P0902-circuit actuator ambreiaj-semnal sub limita minima.
P0903-circuit actuator ambreiaj-semnal peste limita maxima.
P0904-circuit pozitie levier viteze in mod manual(secvential).
P0905-circuit pozitie levier viteze in mod manual(secvential)-semnal in afara limitelor.
P0906-circuit pozitie levier viteze in mod manual(secvential)-semnal sub limita minima.
P0907-circuit pozitie levier viteze in mod manual(secvential)-semnal peste limita maxima.
P0908-circuit pozitie levier viteze in mod manual(secvential)-semnal discontinuu/incoerent.
P0909-eroare control pozitie levier viteze in mod manual(secvential).
P0910-circuit actuator levier viteze in mod manual(secvential)-circuit deschis.
P0911-circuit actuator levier viteze in mod manual(secvential)-semnal in afara limitelor.
P0912-circuit actuator levier viteze in mod manual(secvential)-semnal sub limita minima.
P0913-circuit actuator levier viteze in mod manual(secvential)-semnal peste limita maxima.
P0914-circuit pozitie schimbare treapta.
P0915-circuit pozitie schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P0916-circuit pozitie schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0917-circuit pozitie schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0918-circuit pozitie schimbare treapta-semnal discontinuu/incoerent.
P0919-eroare control pozitie schimbare treapta.
P0920-circuit actuator schimbare treapta mers inainte-circuit deschis.
P0921-circuit actuator schimbare treapta mers inainte-semnal in afara limitelor.
P0922-circuit actuator schimbare treapta mers inainte-semnal sub limita minima.
P0923-circuit actuator schimbare treapta mers inainte-semnal peste limita maxima.
P0924-circuit actuator schimbare treapta mers inapoi-circuit deschis.
P0925-circuit actuator schimbare treapta mers inapoi-semnal in afara limitelor.
P0926-circuit actuator schimbare treapta mers inapoi-semnal sub limita minima.
P0927-circuit actuator schimbare treapta mers inapoi-semnal peste limita maxima.
P0928-circuit control solenoid blocare levier de viteze-circuit deschis.
P0929-circuit control solenoid blocare levier de viteze-semnal in afara limitelor.
P0930-circuit control solenoid blocare levier de viteze-semnal sub limita minima.
P0931-circuit control solenoid blocare levier de viteze-semnal peste limita maxima.
P0932-circuit senzor presiune hidraulica.
P0933-circuit senzor presiune hidraulica-semnal in afara limitelor.
P0934-circuit senzor presiune hidraulica-semnal sub limita minima.
P0935-circuit senzor presiune hidraulica-semnal peste limita maxima.
P0936-circuit senzor presiune hidraulica-semnal discontinuu/incoerent.
P0937-circuit senzor temperatura ulei hidraulic.
P0938-circuit senzor temperatura ulei hidraulic-semnal in afara limitelor.
P0939-circuit senzor temperatura ulei hidraulic-semnal sub limita minima.
P0940-circuit senzor temperatura ulei hidraulic-semnal peste limita maxima.
P0941-circuit senzor temperatura ulei hidraulic-semnal discontinuu/incoerent.
P0942-unitate presiune hidraulica.
P0943-unitate presiune hidraulica-perioada de pompare prea scurta.
P0944-unitate presiune hidraulica-pierdere de presiune.
P0945-circuit releu pompa hidraulica-circuit deschis.
P0946-circuit releu pompa hidraulica-semnal in afara limitelor.
P0947-circuit releu pompa hidraulica-semnal sub limita minima.
P0948-circuit releu pompa hidraulica-semnal peste limita maxima.
P0949-transmisie automatizata-invatarea adaptiva incompleta.
P0950-transmisie automatizata-circuit de control.
P0951-transmisie automatizata-circuit de control-semnal in afara limitelor.
P0952-transmisie automatizata-circuit de control-semnal sub limita minima.
P0953-transmisie automatizata-circuit de control-semnal peste limita maxima.
P0954-transmisie automatizata-circuit de control-semnal discontinuu/incoerent.
P0955-circuit transmisie automatizata mod manual.
P0956-circuit transmisie automatizata mod manual-semnal in afara limitelor.
P0957-circuit transmisie automatizata mod manual-semnal sub limita minima.
P0958-circuit transmisie automatizata mod manual-semnal peste limita maxima.
P0959-circuit transmisie automatizata mod manual-semnal discontinuu/incoerent
P0960-circuit control solenoid (A) control presiune-circuit deschis.
P0961-circuit control solenoid (A) control presiune-semnal in afara limitelor.
P0962-circuit control solenoid (A) control presiune-semnal sub limita minima.
P0963-circuit control solenoid (A) control presiune-semnal peste limita maxima.
P0964-circuit control solenoid (B) control presiune-circuit deschis.
P0965-circuit control solenoid (B) control presiune-semnal in afara limitelor.
P0966-circuit control solenoid (B) control presiune-semnal sub limita minima.
P0967-circuit control solenoid (B) control presiune-semnal peste limita maxima.
P0968-circuit control solenoid (C) control presiune-circuit deschis.
P0969-circuit control solenoid (C) control presiune-semnal in afara limitelor.
P0970-circuit control solenoid (C) control presiune-semnal sub limita minima.
P0971-circuit control solenoid (C) control presiune-semnal peste limita maxima.
P0972-circuit control solenoid (A) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P0973-circuit control solenoid (A) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0974-circuit control solenoid (A) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0975-circuit control solenoid (B) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P0976-circuit control solenoid (B) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0977-circuit control solenoid (B) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0978-circuit control solenoid (C) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P0979-circuit control solenoid (C) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0980-circuit control solenoid (C) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0981-circuit control solenoid (D) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P0982-circuit control solenoid (D) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0983-circuit control solenoid (D) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0984-circuit control solenoid (E) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P0985-circuit control solenoid (E) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0986-circuit control solenoid (E) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P0987-circuit (E) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P0988-circuit (E) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P0989-circuit (E) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P0990-circuit (E) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P0991-circuit (E) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P0992-circuit (F) senzor/contact presiune ulei transmisie.
P0993-circuit (F) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal in afara limitelor.
P0994-circuit (F) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal sub limita minima.
P0995-circuit (F) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal peste limita maxima.
P0996-circuit (F) senzor/contact presiune ulei transmisie-semnal discontinuu/incoerent.
P0997-circuit control solenoid (F) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P0998-circuit control solenoid (F) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P0999-circuit control solenoid (F) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P099A-circuit control solenoid (G) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P099B-circuit control solenoid (G) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P099C-circuit control solenoid (G) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
P099D-circuit control solenoid (H) schimbare treapta-semnal in afara limitelor.
P099E-circuit control solenoid (H) schimbare treapta-semnal sub limita minima.
P099F-circuit control solenoid (H) schimbare treapta-semnal peste limita maxima.
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
Old 30-05-15, 18:12   #19
raul_andrei

Stock
 
Join Date: May 2015
Posts: 2
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

am o problema cu p0236,caer ar fi solutia?sunt plecat din tara si imi apare check engine in bord,testerul indica eroarea p0236.un sfat te rog.ms
raul_andrei is offline   Reply With Quote
Old 06-11-17, 15:46   #20
dj_sweat

Stage 3
 
dj_sweat's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 92
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

Pentru coduri de eroare se poate deschide situl acesta si cu functia search se cauta codul respectiv
:https://www.yourmechanic.com/article
Adaug cateva detalii despre informatiile primite instant cu ajutorul unui scantool OBD2:
LTFT si STFT (Long Term Fuel Trim si Short Term Fuel Trim) sunt foarte importante:
Pulsul injectorului programat din soft va furniza exact un gram de combustibil pentru fiecare 14,64 grame de aer (raport aer / combustibil stoichiometric este optim asa din punct de vedere noxe), dar PCM (calculatorul motorului) aproape īntotdeauna ajustează durata pulsului injectorului pentru a furniza mai mult sau mai puțin combustibil decāt este indicat īn hartă.
Oxigenul suplimentar din evacuare indică un amestec de aer / combustibil slab, astfel PCM crește durata impulsului injectorului pentru a adăuga mai mult combustibil (ajustarea pozitivă a combustibilului, maxim +25%).
O cantitate prea mică de oxigen din eșapament indică un amestec bogat, determinānd PCM să reducă lățimea impulsului injectorului (tăiere negativă a combustibilului, maxim -25%).
Rularea prea bogată -> Corecția negativa de combustibil poate fi cauzată de problemele senzorului MAF, de presiunea ridicată a combustibilului, de scurgeri din membrană a regulatorului de presiune al combustibilului, de componentele cu emisii defecte de evaporare, de scurgeri de injectori, de senzori O2 defecți, problemele senzorilor și problemele de bază ale motorului, cum ar fi compresia scăzută și temporizarea incorectă a arborelui cu came. Cauza prezintă trei posibilități:
-Aerul nu ajunge suficient īn camerele de combustie.
-Mai mult decāt cantitatea comandată de combustibil ajunge la camerele de combustie.
-Unul sau mai mulți senzori raportează incorect.
Un lucru care limitează fluxul de aer īn cilindri este un convertor catalitic infundat, care provoacă o presiune de evacuare ridicată. La ralanti, acest lucru poate conduce trimmerii (corectiile) de combustibil in directii opuse, producand un STFT pozitiv si LTFT negativ. Puteți observa semne de contrapresiune de evacuare ridicată pe un instrument de scanare: sarcina calculată va fi scăzută la accelerația lunga (WOT), iar compensarile de combustibil vor evolua negativ pe măsură ce crește viteza motorului. Cea mai evidentă sursă de combustibil īn exces este un injector neetanș, mai ales la ralanti. Īn acest caz, STFT va fi scăzut, dar va crește cu turația motorului, deoarece combustibilul suplimentar reprezintă mai puțin din necesarul total de combustibil. Vaporii excesivi ai carterului sau o canistră EVAP inundată pot, de asemenea, să imite cantitatea de combustibil īn exces, īn special la ralanti.
Rularea prea slabă sau saracita -> Corecțiile positive de combustibil pot fi urmărite la defecțiunile senzorilor MAF și O2, scurgeri de vid din garniturile / furtunurile de admisie, traseul de aer neetanșat (scurgeri de admisie), injectoarele de combustibil īnfundate sau murdare, problemele de livrare a combustibilului și restricțiile pe evacuare, cum ar fi filtru catalitic īnfundat. Cauza prezintă trei posibilități:
-Aer nemasurat ajunge īn camerele de combustie.
-Mai puțin decāt cantitatea comandată de combustibil ajunge la camerele de combustie.
-Unul sau mai mulți senzori raportează incorect.
Pentru o scurgere suspectată de vid, rețineți corectiile de combustibil la ralanti și măriți viteza motorului la 2500 RPM și țineți constant apăsat. Īn cazul īn care STFT scade imediat și se deplasează la niveluri acceptabile și LTFT īncepe īncet să revină īn jos, aveți o scurgere de vid. Cānd căutați scurgeri de vid, nu uitați diferitele "scurgeri de vid calibrate" cum ar fi ventilația carterului (se verifica busonul de umplere ulei sa fie etans), supapa de purjare a emisiilor prin evaporare (EVAP) și, dacă sunt echipate, injectoarele cu aer comprimat.
Un senzor MAF murdar sau defect poate provoca, de asemenea, numere pozitive de corectie combustibil datorită faptului că acesta "sub-raportează" fluxul de aer, conducānd la calcularea bazei aer / combustibil eronata.
Īn general, este nevoie īntre 5 și 30 de secunde pentru ca LTFT să se schimbe și deoarece este stocat īn memorie atunci cānd motorul este oprit, aceași valoare LTFT este utilizată data viitoare cānd sistemul intră īn funcționarea īn buclă īnchisă (la ralanti cand motorul este cald suficient). Pe un motor mai vechi, LTFT este de obicei puțin mai mare, deoarece PCM compensează uzura normala.
Corectiile scurte ale combustibilului (STFT) nu se vor schimba prea mult cu turația sau īncărcarea motorului. De exemplu, o scurgere de vid ar produce un calcul aditiv, deoarece efectele acestei scurgeri cresc foarte puțin cu creșterea vitezei motorului. Calculele multiplicative lungi (LTFT) sunt mai mari odata cu turația sau cand sarcina motorului crește, deoarece, de exemplu, efectul unui injector parțial īnfundat crește ca viteză cand sarcina crește.
Atunci cānd ne uitam la tăierea combustibilului pe un instrument de scanare, acesta trebuie verificat timp de cel puțin 30 de secunde la trei turații diferite ale motorului: īn gol, la 1500 rpm și la 2500 rpm. Dacă faceți o īnregistrare a unui instrument de scanare īn timpul conducerii autovehiculului, puteți vedea modul īn care se schimbă corectiile de combustibil la schimbarea sarcinilor.
Cānd totul este stabil și funcționează corect, corectiile de combustibil nu trebuie să fie mai mari de 10% individual si adunate nu trebuie să fie mai mari de 10% īmpreună. De exemplu, dacă LTFT este de 4% și STFT este de 4%, totalul este de 8%: este acceptabil. La acceleratii STFT tinde spre 0 si ramane constant LTFT.
Cānd sistemul intră īn buclă īnchisă, STFT ar trebui să rămānă īn limita a 10%, iar īn timp ce motorul se īncălzește, nivelul total de corectie va rămāne īn limita a 10% la toate vitezele și sarcinile. Dacă STFT īncepe rapid să se afiseze cu două cifre, există ceva īn neregulă.
__________________
0720 276 400 / Adrian
dj_sweat is offline   Reply With Quote
Old 16-11-17, 12:53   #21
dj_sweat

Stage 3
 
dj_sweat's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 92
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

Continuare: Verificari necesare OBD:


Motorul nu porneste:
Cand nu invarte se verifica bateria, antifurtul, intrerupatorul de schimbator automat neutru, sa nu fie apasata frana, releul de electromotor, electromotorul. Cauze posibile:
Voltaj scazut, se porneste cu 2 cabluri de la alt vehicul.
Cabluri intrerupte la baterie, se verifica ambele borne si se curata.
Releu de electromotor stricat, se aude un click la contact ? daca nu se inlocuieste.
Electromotor stricat, se verifica daca porneste pe direct. Carbuni stricati ?
Coroana are dinti stricati si nu mai apuca electromotorul sa invarta.
La transmisia automata se verifica si intrerupatorul de la pedala de frana,
Daca exista buton de pornire se verifica daca porneste cu apasarea cheii sau telecomenzii in zona butonului.
Se verifica daca fulia de la motor se invarte cu mana sau cu un levier, se trage de curea.
Se scot bujiile pe rand si se verifica sa nu fie infundat un cilindrul cu lichid de racire.
Cand invarte dar nu porneste problema poate fi la carburant, admisie aer, scanteie, compresie. Motorul are nevoie de o anumita presiune la carburant, un anumit timp de initiere a scanteii, o compresie normala ca sa porneasca. Pentru verificare se introduce putin sprei de pornire la galeria de admisie, sau pe la corp clapeta cand se lasa larg deschisa apoi se invarte cheia in contact. Daca incearca putin sa porneasca apoi moare motorul inseamna ca problema este la carburant si nu ajunge in cilindrii prin injectoare. Daca nu porneste inseamna ca problema este la aprindere. O metoda de verificare a aprinderii este sa fie scoase fisele pe rand si se apropie de motor capatul, cand invarti de cheie trebuie sa se vada o scanteie la capatul cablului aproape de motor. Daca nu este scanteie se verifica bobina de la aprindere. Presiunea de la carburant se verifica la punerea contactului, se aude o bazaiala timp de 2-3 secunde la pompa de benzina din rezervor. Daca nu bazaie atunci nu pompeaza carburant sau nu primeste curent. Se poate scoate busonul de la rezervor si cu urechea ascultam daca se aude pompa mergand dupa contact. Sau se poate mirosi toba de esapament dupa ce se invarte motorul fara sa porneasca si trebuie sa miroasa a benzina proaspata. Daca miroase inseamna ca problema este la aprindere. Se poate scoate furtunul de la rampa de injectie si se verifica daca scuipa benzina. Testul nu spune daca presiunea este suficienta de la pompa de benzina. Daca nu ajunge benzna aici se verifica conductele si pompa, filtrele sa nu fie astupate sau infundate si nivelul de benzina din rezervor suficient. Se verifica voltajul la pompa, antifurtul, calculatorul de la motor, releul pompei de benzina, senzorul de soc, pompa de benzina efectiv (pusa pe 12 v direct daca invarte motorul), supapa de rasturnare care impiedica curgerea benzinei. Se mai verifica valva de la purjare canistra si returul, presiunea in rampa sa fie in limite (in jur de 2-3 bar este minim).
Problemele de carburant/injectie pot fi datorate antifurtului, se verifica bateria din cheie si martorul luminous antifurt. Se verifica daca benzina contine apa, motorina sau alcool si alte substante. Poate fi si un carburant de slaba calitate fara aditivi. Se verifica injectoarele, daca primesc curent la contact sau la invartirea cheii. Se verifica releul de injectoare, o siguranta arsa, semnal de la senzorul de pozitie al arborelui cotit cand se invarte motorul, conectorii de la calculatorul motorului. Se mai verifica vacuumul, in caz ca este deconectat un furtun aerul intra in cantitate mult prea mare si amestecul este saracit, asta genereaza o pornire grea daca porneste, iar apoi la relanti motorul merge rau.
Problemele de aprindere pot fi datorate senzorului de la arborele cotit dar si modulului de aprindere, in acest caz se pierde scanteia pana sa ajunga la bujie, din cauza modulului aprinderea este greoaie sau motorul se opreste subit, de regula cand este cald sau ud afara. Poate fi si un contact imperfect. Daca bobina este de vina poate afecta toti cilindrii, sau doar doi sau in cazul motoarelor cu bobina pe bujie doar bujia respectiva. Poate sa porneasca greu si in 3 sau 2 cilindrii. Se verifica rezistenta fiselor ca sa nu fie intrerupte sau invechite. Se verifica bujiile sa nu fie ude, inecate cu carburant sau defecte, electrodul stricat sau murdar cu depuneri.
Cand sunt probleme la compresie se verifica cureaua de la distributie sau lantul, valvele se pot strica cand sunt blocate, axul cu came sa nu fie blocat. Se verifica sa nu fie blocata evacuarea, toba infundata sau catalizator infundat genereaza pornirea motorului cateva secunde apoi se opreste. Daca este blocat complet nu porneste motorul deloc.


Sonda lambda:
Cand senzorul O2 nu raspunde corect adica rapid la schimbari sau genereaza un semnal fals de amestec sarac (cu timpul imbatraneste sonda), asta genereaza un consum suplimentar de carburant, 70% din masinile care au noxe la ITP au nevoie de schimbarea sondei O2. Daca nu functioneaza senzorul ,la pornire rece sau are fire intrerupte, sau este stricat, calculatorul comanda amestec bogat cand intra in bucla deschisa. Daca motorul nu intra in bucla inchisa adica nu se regleaza dupa semnalul sondei, atunci consumul creste simtitor. Senzorul de la lichidul de racire are un efect de acest fel si cand este temperatura mica nu se activeaza bucla inchisa. Sau daca nu sta inchis termostatul de la radiator si pompa de apa raceste apa in continuu in radiator este acelasi efect. Senzorul O2 functioneaza doar la temperatura corecta, peste 300 de grade. Amestecul bogat genereaza voltaj mare, amestecul sarac genereaza voltaj mic. Cand este amestecul corect genereaza 0.45 volti. Este echilibrul de noxe optim. In general senzorii O2 au o rezistenta care incalzeste miezul astfel incat sonda ramane calda la ralanti si iarna si citeste corect amestecum cand exista aer rece. La masini cu carburatie senzorul are o rata mica de raspuns, cam o schimbare de la voltaj mic la voltaj mare pe secunda, la motoarele cu injectie in galeria de admisie senzorul se modifica de 2 sau 3 ori pe secunda, la motoarele cu injectie directa senzorul se modifica de 5 sau 7 ori pe secunda. Toate calculele se fac la 2500 rotatii pe minut. Sondele au in general 3 si 4 fire. Senzorii O2 se pot strica din cauza substantelor care intra in motor, aditivi, ulei ars, silicon, apa, fosfor, etc. Cand senzorul imbatraneste voltajul nu mai se schimba rapid si din cauza asta amestecul este mai bogat inaintea catalizatorului si apar noxe la evacuare.
Pentru verificarea senzorului este nevoie de osciloscop, un voltmetru nu este destul de rapid. Un senzor bun are un minim de 0.1 volti si un maxim de 0.9 volti. Se poate testa cu o butelie de gaz, la admisie se introduce gaz si imediat senzorul genereaza voltaj mare, schimbarea trebuie sa fie aproape instanta, ~100 ms, si la vacuum daca se deschide si intra aer senzorul genereaza voltaj scazut la fel de repede. De multe ori un senzor stricat nu genereaza cod de eroare OBD2. Inlocuirea senzorilor au ca beneficii prelungirea vietii catalizatorului, scaderea emisiilor, consumul scazut de carburant. A doua sonda, dupa catalizator are o durata de viata mai mare in general pentru ca este supusa unor temperaturi mai mici. Voltajul, ca valoarea medie se situeaza de asemenea in jurul valorii de 0.45 volti si nu prea oscileaza la aceasta. Daca aceasta valoare incepe sa fie copiata dupa valoarea sondei principale sau daca oscileaza mult atunci catalizatorul este spart sau nu mai isi face datoria de eliminare a gazelor.
dj_sweat is offline   Reply With Quote
Old 16-11-17, 12:53   #22
dj_sweat

Stage 3
 
dj_sweat's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 92
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

Catalizator:
Daca motorul are emisii ridicate, catalizatorul se incinge mai mult, cu 100 de grade mai mult si nu mai are randament, benzina nearsa poate sa arda in catalizator si il strica. Cand este infundat verificam urmatoarele simptome: consum mare, se pierde puterea la viteza mare, ralanti urat, tremura, se opreste motorul dupa pornire, presiune mare la sonda lambda la galeria de evacuare, se modifica vacuumul adica scade mai repede. Se poate masura cu un manometru conectat la vacuum, la o turatie de 2500 rpm se mentine accelerat motorul si se citeste ceasul. La ralanti in general este un vacuum de 0.6 -0.7 bar. La turatie vacuumul scade, apoi se apropie repede de normal cu putin sub valoare. Daca scade cu 10% fata de valoarea de la ralanti sau continua sa scada atunci este o problema. Inseamna ca se acumuleaza presiune in galeria de evacuare si nu mai poate trage aer cilindrul. De multe ori vacuumul depinde si de valve si avans. Cel mai bine se verifica presiunea la evacuare. De regula este aproape de 0 la ralanti apoi la accelerari bruste creste putin, cam 0.1-0.3 bar. Daca creste cu jumatate de atmosfera 0.5 bar inseamna ca evacuarea este obturata. Poate fi catalizatorul, tevile sau toba. Acelasi simtom are si o toba infundata. Schimbarea catalizatorului este jumatate din problema, si cel nou se poate infunda in viitor daca nu se elimina cauza. La motoarele noi diferenta de temperatura intre intrarea si iesirea catalizatorului este de 15-45 grade la o turatie de 2500 rpm. Daca iesirea catalizatorului indica cu 100 de grade mai mult decat intrarea asta inseamna ca motorul merge cu amestec bogat si miroase urat la esapament. De regula cand motorul nu intra in bucla inchisa se intampla asta. Daca temperatura de iesire la catalizator este mai mare cu 200 de grade decat temperatura de intrare inseamna ca arde benzina in galerie de evacuare sau in catalizator. Motivul este ca scapa amestecul in evacuare, cel mai des este rateu la cilindru. Problemele pot avea ca motiv bujiile stricate, fisele, bobina, sau motorul merge cu amestec sarac adica are pierderi de compresie la valve, pierderi de vacuum, valva egr ramasa deschisa, injectoare murdare, presiune slaba in rampa, etc. O singura bujie stricata mareste foarte mult emisiile cu pana la de 20 de ori si forteaza catalizatorul sa filtreze. Un catalizator ars are o culoare specifica pe exterior. Din ce motiv se infunda catalizatorul ? Incalzirea lunga mult timp sau scurta dar foarte intensa pot topi miezul catalizatorului. De regula bujiile sunt de vina, sau valve stricate care lasa amestecul sa iasa din cilindru. Temperatura de lucru a catalizatorului este intre 200 si 300 grade. Dar poate urca la 600-800 grade. Daca creste de 1000 de grade se topesc elementele componente din el. Se mai poate strica din cauza uleiului ars.

Senzorii:
Senzorul MAP are rolul de a genera un voltaj in functie de presiunea din admisie, calcul: presiunea atmosferica -vacuumul= presiunea de admisie. Pe baza lui se estimeaza presiunea de aer care intra in motor, pot aparea temporar avertismente la martorul MIL (check engine) daca senzorul arata mai putin aer decat in realitate, motorul functioneaza rau si pe avarie. Nu se tureaza si nu are putere. O valoare mica poate fi datorata scurgerilor de vacuum, catalizator infundat, valva egr ramasa deschisa, sau furtune care scapa aer la imbinari. Din cauza lui este afectata aprinderea, incarcarea motorului, cantitatea de carburant injectata. Are la ralanti cam 0.33 bar.
Clapeta de acceleratie are un potentiometru, care se poate defecta, motorul functioneaza rau daca se defecteaza acest senzor sau daca are puncte moarte pe lungimea potentiometrului la acceleratie. Are simptome similare cu senzorul stricat de MAP. De asemenea un raspuns greu la acceleratie poate fi datorat acestei clapete. Seamana problema cu o pompa de benzina defecta.
Senzorul MAF estimeaza cantitatea de aer care intra in galeria de admisie, cand se curata nu se atinge firul senzorului. Daca nu functioneaza acest senzor motorul porneste greu, tremura la ralanti, se opreste in mers, ezita. Se curata cu spray de contacte. Se poate verifica cu scantool presiunea indicata, in general intre 4-6 g/s este valoarea lui, daca este mai mica decat in mod obisnuit pot fi blocaje la evacuare sau admisie. De asemenea daca valoarea calculata a incarcarii motorului este mica inseamna ca motorul nu respira.
Senzorul MAT este un termometru pentru aer, are un rol mare in calcularea amestecului. Cand sunt firele intrerupte genereaza o temperatura calculate in ECU de -40 grade.
Senzorul de la volanta, genereaza impulsuri si se calculeaza rotatiile pe minut ale motorului dupa semnalul trimis de senzor. Este foarte important la calcularea pozitiei arborelui cotit pentru initierea aprinderii. Daca senzorul nu functioneaza corect motorul se poate opri, nu porneste daca senzorul nu trimite semnal, sau porneste greu daca semnalul este afectat, tremura la ralanti, sau se opreste la turatii mari, exemplu >3000 de ture. De regula este format dintr-o bobina in camp magnetic. Daca motorul se opreste la cald poate fi necesara inlocuirea senzorului.
Senzor detonatii, verifica vibratiile motorului, si cand detecteaza o detonatie motorul incetineste aprinderea, daca senzorul nu functioneaza corect atunci pot apare detonatii ,supape crapate si bujii sparte,
Senzorul barometric, genereaza semnal la presiunea atmosferica, si calculatorul modifica amestecul in functie de altitudine. La nivelul marii are o valaore de 1 bar.
Senzor de viteza, spune calculatorului viteza vehicolului si se modifica avansul in functie de semnal, se afla de regula langa transmisie/cutie viteze. O eroare la acest senzor opreste controlul tractiunii.
dj_sweat is offline   Reply With Quote
Old 16-11-17, 12:54   #23
dj_sweat

Stage 3
 
dj_sweat's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 92
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

OEM:
Cand se schimba piese este necesar sa fie originale ca sa fim siguri ca sunt calibrate pe vehicul, alte piese oem pot avea diferite marje de eroare, valori putin diferite si genereaza alte calcule la motor sau erori false.


Probleme des intalnite:
Bujii stricate, fise stricate, ude, sau camasa fura curent, o bobina slabita, o valva egr care nu mai inchide perfect, scurgeri de vacuum, compresie slaba, injectoare murdare, stricate sau care scapa benzina, presiune slaba la benzina in rampa, retur infundat, valva de purjare stricata, tensiunea de incarcare slaba a bateriei. Aceste erori seamana cu probleme de senzori, daca nu sunt erori la senzori atunci mai degraba se verifica aceste posibile probleme decat o diagnoza electronica. Daca apare cod generic pentru rateuri, nu stim probabil din ce cauza si se verifica cele de mai sus, aprinderea, admisia, carburantul, compresia, etc. Un cod de eroare rateu aleator inseamna de regula ca motorul are un amestec sarac. Cauza poate fi o scapare de vacuum, injectoare murdare sau infundate, presiune slaba in galerie, bobina slaba de inductie, fise de bujii care fura curent, probleme la compresie. Pot aparea la ralanti, la turatii mari, la acceleratii sau in timpul schimarilor clapetei de acceleratie, cand se schimba raportul amestecului. Daca sunt rateuri sub 2% nu se aprinde martorul MIL. Rateurile se pot verifica cu un osciloscop. Daca pe osciloscop graficul voltajului bujiei unui cilindru arata un varf mai mare decat restul inseamna ca tensiunea este mai mare la acest cilindru si acest cilindrul are o fisa stricata cu rezistenta mare, tensiunea este mai mare necesara pentru un amestec sarac, o bujie cu varf departat mult, sau este mult aer in camera de ardere din alte motive. Daca sunt toate graficele cilindrilor ridicate inseamna ca amestecul este sarac la admisie, se verifica motivul. Un amestec bogat este mai conductiv decat un amestec sarac si necesita un voltaj mai scazut. Asta inseamna un varf mai mic pe osciloscop. Cauza poate fi un injector stricat. Daca amestecul este bogat la un cilindru inseamna ca acolo este un injector care curge. Se verifica si cenusa depusa pe bujii, daca este cenusa inseamna ca acolo sunt rateuri, amestec sarac, aprindere greoaie. Durata unei scantei este de regula 1.3 ms sau mai lunga la ralanti, un timp mai scurt de aprindere inseamna o scanteie slaba, cel mai probabil la un amestec sarac, injectoare infundate, scurgeri de vacuum, compresie redusa la supape. Daca scanteia este mai lunga de 2 ms inseamna amestec bogat, daca scanteia este mai scurta de 0.75 ms inseamna amestec sarac. Se verifica bobina, are de regula 3 oscilatii dupa scanteie, mai putine oscilatii inseamna bobina slabita. Se masoara rezistenta bobinei : se compara cu specificatiile producatorului. De asemenea se verifica voltajul primit de la calculator. Se mai verifica voltajul primit de la injectoare. Se poate utiliza stroboscopul pt verificarea semnalului injectorului. Pe osciloscop se verifica semnalul produs de voltajul injectorului. De asemenea se verifica voltajele la contactul pus si motorul oprit. Injectoarele se verifica cu ohmetrul la rece si la cald, la injectoarele cu rezistenta mare din fabrica valoarea este cuprinsa intre 12 si 17 ohm iar la injectoarele cu rezistenta scazuta valoarea este intre 3 si 5 ohm. La vreme rece poate avea 1-2 ohm. La caldura rezistenta se mareste cu 2 ohm in general.
Injectoarele se curata daca apar simptomele obisnuite, rateu de amestec sarac, ralanti tremurat, ezitare sau poticnire, scaderea puterii si emisii poluante mari. Eroarea de rateu din cauza amestecului saracit genereaza eroare la calculator, sau ar trebui. O gatuire de doar 10% la un injector poate sa genereze rateu. Calculatorul compenseaza deschiderea injectoarelor mai mult timp la toate injectoarele ceea ce genereaza amestec bogat. La motoarele turbo este mai grav amestecul sarac. La oprirea motorului benzina de pe injector se evapora si raman reziduuri pe doza injectorului. La motoarele cu opriri dese depunerile sunt mai rapide. La motoarele cu 4 cilindrii depunerile sunt mai dese pe injectoarele 3 si 4 deoarece sunt in zona cea mai fierbite, in mijlocul motorului, la injectoarele exterioare la cilindrul 1 si 4 depunerile sunt de regula mai putine, la fel si pentru motoarele cu multi cilindrii, cele mai vulnerabile sunt injectoarele aflate in zonele mai fierbinti in mijlocul motorului. Carburantul are un impact major daca este de slaba calitate, acesta nu mai contine detergent suficient sau aditivi si depunerile se accentueaza sau concentratia de aditivi este prea scazuta. Se recomanda curatarea injectoarelor la 50 000 de km, precum si a corpului clapeta. Anumite substante de curatat injectoare ataca garniturile sau pompa de benzina. Atentie mare.
dj_sweat is offline   Reply With Quote
Old 22-12-17, 13:00   #24
Simplu01

Stock
 
Join Date: Dec 2017
Posts: 1
Default Re: Totul despre OBD II,erori,traducere erori si piese localizate in functie de eroar

Foarte utile informatiile, felicitari pt idee.
Eu am un Passat benzinar, 2002, motor ALZ, cu urmatoarele erori la OBD2: P0135, P0141, P302, P303. Masina trage foarte greu, am schimbat deja o sonda lambda, ulterior am constatat ca sunt 2. Pe VAG da eroare la amandoua...Am fost la mai multe service-uri, dar oamenii ridica din umeri, nu stiu unde sa umble...ce ar putea fi concret? Vad erorile la sonda, si la combustia din cilindrii 2 si 3. Multumesc
Simplu01 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -