Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 19-10-10, 09:06   #1
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Epoca maşinilor româneşti înmatriculate în Bulgaria se apropie de sfârşit?

Epoca maşinilor româneşti cu numere de înmatriculare în Bulgaria se apropie de sfârşit. Cel puţin aşa reiese din declaraţiile ministrului bulgar al finanţelor Simeon Diankov, care avertizează că începând din 2012 proprietarii de maşini vechi şi dăunătoare mediului vor plăti taxe foarte mari.

În prezent Bulgaria are o legislaţie foarte permisivă în ceea ce priveşte vehiculele auto la 'mâna a doua' şi din această cauză preţurile sunt mici. De aceea mulţi cetăţeni ai ţărilor vecine îşi cumpără maşini înmatriculate în Bulgaria. Potrivit unor date din presa română, pe drumurile româneşti circulă aproximativ 100.000 de maşini bulgăreşti, ceea ce reprezintă 2% din parcul auto al României.

În acelaşi timp, începând de la 1 octombrie Macedonia a interzis cetăţenilor săi să conducă vehicule înmatriculate în alte ţări, în condiţiile în care circa 50.000 de macedoneni conduc maşini înmatriculate în străinătate, 90 la sută dintre acesta având numere bulgăreşti.

Ministrul Diankov a spus însă că în câteva luni experţii din ministerele Finanţelor, Mediului şi Economiei vor stabili precis care vor fi taxele pentru maşinile vechi. În momentul de faţă acestea depind de cilindreea motorului şi de preţul maşinii, ceea ce face ca impozitele pentru vehiculele noi să fie mai mari decât pentru cele la 'mâna a doua'.

După 2012 proprietarii de maşini care respectă standardele euro 4 şi 5 vor beneficia de reduceri la taxe, iar cei ale căror autoturisme nu respectă nici euro 3 vor plăti mai mult, scrie marţi cotidianul 24 Ceasa. Nu va avea nicio importanţă dacă maşina este cumpărată nouă sau este de 'mâna a doua', va conta numai cât de mult poluează.

Potrivit datelor importatorilor auto, în momentul de faţă peste 87 la sută din maşinile existente în Bulgaria au peste 10 ani, iar tendinţa este ascendentă în condiţiile în care în anul 2008 ponderea lor a fost de 83 la sută. Numărul maşinilor noi este de cinci ori mai mic în Bulgaria decât în Slovenia, care are numai 2 milioane de locuitori, şi de 12 ori mai mic decât cel din Cehia.

Guvernul bulgar nu face nimic pentru a-i stimula pe cetăţeni să folosească vehicule auto mai puţin dăunătoare mediului, cred importatorii auto.

Ziarul Monitor precizează că anunţul despre mărirea taxelor la maşini vechi a fost făcut de ministrul Diankov în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii mediului de afaceri din Sofia. Simeon Diankov, care ocupă şi funcţia de viceprim-ministru în guvernul bulgar, a mai spus că ţara sa are cele mai mici impozite din Europa. În opinia lui, acest fapt îi determină pe investitorii care până acum alegeau România sau Grecia să vină în Bulgaria. Diankov a spus că aşteaptă în următoarele luni mutarea câtorva mari investitori din ţările vecine în Bulgaria, care se bucură de o stabilitate fiscală mai mare.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 19-10-10, 09:12   #2
brownshark

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
Default Re: Epoca maşinilor româneşti înmatriculate în Bulgaria se apropie de sfârşit?

pt oricine, de la orice minister de finante, dca stie sa faca bine socotelile, o masina veche in circulatie aduce multi bani, consum mai maricel, piese la greu, servicii, d c nu amenzi, e vaca de muls.
brownshark is offline   Reply With Quote
Old 19-10-10, 16:35   #3
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Epoca maşinilor româneşti înmatriculate în Bulgaria se apropie de sfârşit?

Quote:
Originally Posted by brownshark View Post
pt oricine, de la orice minister de finante, dca stie sa faca bine socotelile, o masina veche in circulatie aduce multi bani, consum mai maricel, piese la greu, servicii, d c nu amenzi, e vaca de muls.
de parca au "gandit" ei ceva vreodata constructiv pt. Romania sau cetatenii ei
cangri is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -