Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 20-10-10, 12:41   #1
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Ministerul Transporturilor doreşte să penalizeze drastic pe cei care pornesc la drum, pe perioada iernii, neechipaţi corespunzător. Derapezi şi blochezi drumul din cauză că nu ai cauciucuri de iarnă, atunci pregăteşte-te să plăteşti amenzi usturătoare.

Momentan, proiectul se referă la transportatorii de marfă şi de persoane, însă ar putea fi extins şi la autoturisme. În caz contrar vor plăti tractarea şi amendă, dacă vor ramâne înzăpeziţi.

Proiectul este pe masa ministrului transportului, Anca Boagiu, şi ar urma să intre în vigoare de la 1 noiembrie. Se aplică deocamdată pentru transportatorii de marfă şi de persoane, însă responsabilii caută o variantă care să îi oblige şi pe şoferii de turisme.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 20-10-10, 23:01   #2
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

In sfarsit o veste buna.
M-am satrurat sa fiu blocat in coloana pentru diversi idioti au gume de vara si patineaza in draci.Daca n-au bani de gume de iarna,sa circule cu autobuzul.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 25-10-10, 17:33   #3
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Circulatia interzisa fara cauciucuri de iarna!

In timp ce Ministerul Transporturilor lucreaza la normele care ii vor obliga pe soferii masinilor de mare tonaj sa circule pe timpul iernii doar daca au cauciucuri de iarna, noul Cod Rutier a fost completat de parlamentari cu obligarea tuturor conducatorilor auto de a-si pregati masinile de iarna.

Noile prevederi au fost introduse in proiectul legislativ de catre parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii din Camera Deputatilor, relateaza Gandul.

"Noul Cod Rutier prevede deja obligarea tuturor soferilor de a-si echipa masinile, indiferent de categorie, cu cauciucuri de iarna. Astfel, va fi interzisa circulatia pe drumurile publice cu masini neechipate corespunzator pentru sezonul rece. Sunt avute in vedere cauciucurile de iarna, dar si lanturile sau materialele antiderapante. Masura este buna, pentru ca vor fi evitate foarte multe accidente rutiere provocate de lipsa echiparii adecvate, dar si blocajele de drumuri create de astfel de evenimente", a declarat comisarul sef Lucian Dinita, seful Directiei de Politie Rutiera din IGP.


■Penalitati si pentru blocarea traficului

Potrivit initiativei Ministerului Transporturilor, soferii masinilor mari vor plati taxe usturatoare pentru tractarea de urgenta si penalitati pentru timpul in care au blocat alti soferi. Proiectul este pe masa ministrului Transporturilor Anca Boagiu si ar urma sa intre in vigoare de la 1 noiembrie.

Intr-o prima faza, proiectul se refera doar la transportatorii de marfa si de persoane, dar ar putea fi extins si la autoturismele personale. Echiparea completa a unui camion mare cu anvelope de iarna se apropie de 30.000 de lei.
"Transportatorii de marfa si de persoane vor fi obligati sa aiba anvelope de iarna. In caz contrar, vor plati tractarea si amenda in cazul in care vor ramane inzapeziti", a declarat Andrei Cristian - director siguranta rutiera CNADNR.

Iarna trecuta, pe soselele din tara au avut loc peste 1.800 de accidente, care au provocat moartea a 500 de persoane. Politistii avertizeaza ca o treime dintre accidente au avut loc pe fondul vitezei neadaptate la conditiile de drum, implicit si din cauza lipsei dotarii corespunzatoare a masinilor implicate in accidente
cangri is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 01:15   #4
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Foarte corect, dar mai intai sa deszapezeasca ei cum trebuie drumurile si apoi sa pretinda diverse chestii. E inadmisibil ca o autostrada sa fie la fel de inzapezita ca un drum forestier; la cum se ocupa ei de deszapeziri de regula nici nu mai conteaza ca ai sau nu gume de iarna, poate doar sa ai senile...
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 23:33   #5
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Noul Cod Rutier: circulaţia interzisă iarna, fără cauciucuri speciale şi lanţuri
Noul Cod Rutier: circulaţia interzisă iarna, fără cauciucuri speciale şi lanţuri

Noile prevederi au fost introduse în proiectul legislativ de către parlamentarii din Comisia de Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor

În timp ce Ministerul Transporturilor lucrează la normele care îi vor obliga pe şoferii maşinilor de mare tonaj să circule pe timpul iernii doar dacă au cauciucuri de iarnă, noul Cod Rutier a fost completat de parlamentari cu obligarea tuturor conducătorilor auto de a-şi pregăti maşinile de iarnă.

"Noul Cod Rutier prevede deja obligarea tuturor şoferilor de a-şi echipa maşinile, indiferent de categorie, cu cauciucuri de iarnă", a declarat pentru gândul comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră din IGP. "Va fi interzisă circulaţia pe drumurile publice cu maşini neechipate corespunzător pentru sezonul rece. Sunt avute în vedere cauciucurile de iarnă, dar şi lanţurile sau materialele antiderapante. Măsura este foarte bună, pentru că vor fi evitate foarte multe accidente rutiere provocate de lipsa echipării adecvate dar şi blocajele de drumuri create de astfel de evenimente. Noile prevederi au fost introduse în proiectul legislativ de către parlamentarii din Comisia de Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor".

Taxe şi penalităţi usturătoare, pentru blocarea traficului

Iarna trecută, peste 1.800 de accidente au avut loc pe şoselele din ţară. În urma acestora, peste 500 de persoane au murit şi alte 1.700 au fost grav rănite. Poliţiştii spun că o treime dintre aceste evenimente rutiere au avut loc pe fondul vitezei neadaptate la condiţiile de drum, ceea ce de multe ori a însemnat şi lipsa dotării corespunzătoare a maşinilor implicate în accidente.

Potrivit iniţiativei Ministerului Transporturilor, şoferii maşinilor mari vor fi puşi să plătească taxe usturătoare pentru tractarea de urgenţă şi penalităţi pentru timpul în care i-au blocat şi pe alţii. Proiectul este pe masa ministrului Transporturilor Anca Boagiu şi ar urma să intre în vigoare de la 1 noiembrie.

Într-o primă fază, proiectul se referă doar la transportatorii de marfă şi de persoane, dar ar putea fi extins şi la autoturismele personale. Echiparea completă a unui camion mare cu anvelope de iarnă se apropie de 30.000 de lei.

"Transportatorii de marfă şi de persoane vor fi obligaţi să aibă anvelope de iarnă. În caz contrar, vor plăti tractarea şi amenda în cazul în care vor rămâne înzăpeziţi", a declarat Andrei Cristian - director siguranţă rutieră CNADNR.

Potrivit specialiştilor, anvelopele de vară nu fac faţă în sezonul rece. Diferenţele nu sunt doar cele legate de aderenţă, ci mai ales de consistenţa materialului. Cauciucul din anvelopele de vară, spre exemplu, se contractă puternic la frig, pe când cel special pentru sezonul rece rămâne suficient de moale pentru a nu derapa, mai ales pe carosabilul rece.

Poliţia spune că scade numărul accidentelor

Numărul accidentelor a început să scadă în România, pentru prima dată în ultimii ani. Potrivit adjunctului şefului Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică din MAI, Nicolae Căbulea, numărul accidentelor rutiere a ajuns în acest an la nivelul din 2006, iar numărul persoanelor decedate a coborât la cota celor din 1998.

Acesta a arătat că, în primele nouă luni din 2010, numărul accidentelor a scăzut cu 11,44%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009. Pe de altă parte, a scăzut cu 16,49% numărul persoanelor decedate şi cu 8,1% a celor rănite grav.

Căbulea a explicat scăderile prin eforturile autorităţilor române pentru reducerea riscului rutier, fiind adoptate strategii şi programe, care au condus la scăderea, pentru prima dată în ultimii patru ani, atât a numărului accidentelor, cât şi al persoanelor decedate şi al răniţilor grav.

Anvelopele de iarnă, condiţie pentru un Casco mai ieftin

Unele dintre companiile de asigurări iau în considerare introducerea, între clauzele poliţei Casco, obligativitatea dotării automobilelor cu anvelope de iarnă. Astfel, şoferii care au automobilul echipat corespunzător ar putea beneficia chiar şi de reduceri la asigurarea auto facultativă. Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări (UNSICAR), a declarat recent pentru gândul că, la iarnă, dacă proprietarul îşi dotează maşina cu cauciucuri corespunzătoare, firma de asigurări ar putea decide să îi acorde acestuia un preţ mai mic la asigurarea Casco. În Germania, de exemplu, proprietarii de maşini riscă să
nu primeasca despagubirea in caz de accident de la CASCO in cazul in care masina nu a fost echipata corespunzator
cangri is offline   Reply With Quote
Old 09-11-10, 18:25   #6
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

E oficial: Cauciucuri de iarnă obligatorii. Vezi amenzile

Ministerul Transporturilor a elaborat proiectul de act normativ care obligă toţi conducătorii auto să-şi echipeze maşinile cu anvelope de iarnă în timpul sezonului hibernal.
Timp de cinci luni pe an, toate automobilele vor trebui echipate de pneuri de iarnă, potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor, care modifică, printre altele, OUG 195/2002, referitoare la circulaţia pe drumurile publice.

“După punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 28 indice 1, cu următorul cuprins: „28 indice 1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie-31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă.” scrie în proiect. Articolul respectiv se referă la tipurile de contravenţii.

Amenzile vor fi destul de dure. Potrivit proiectului, această contravenţie intră în clasa a IV-a de sancţiuni, clasă care prevede de la 9 la 20 de puncte amendă. Cum un punct amendă este de 60 de lei, şoferii pot fi amendaţi cu sume cuprinse între 540 de lei şi 1.200 de lei.

Prevederile noii ordonanţe aflate deocamdată în stadiu de proiect intră în vigoare în termen de 15 zile de la apariţia în Monitorul Oficial.

Proiectul introduce şi definiţia cauciucurilor de iarnă: “anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.”
cangri is offline   Reply With Quote
Old 12-11-10, 16:22   #7
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Posesorii de autovehicule nu vor fi obligati sa echipeze masinile cu anvelope de iarna in acest sezon, insa vor plati amenzi daca vor provoca pagube din cauza nedotarii corespunzatoare a vehiculului. Masura va intra in vigoare la 1 noimbrie 2011.

"Soferii nu sunt obligati sa aibe anvelope de iarna, dar daca vor provoca un accident, vor derapa sau vor bloca drumul vor plati amenzi, precum si cheltuielile de degajare a drumului. Amenzile sunt intre 4 milioane si 20 de milioane de lei vechi. Totodata, in cazul deteriorarii masinii intr-un accident, proprietarii nu vor mai fi despagubiti de companiile de asigurare daca nu au masinile echipate corespunzator", a declarat joi Ministrul transporturilor, Anca Boagiu.

Astfel, in urma unei intalnirii cu reprezentantii patronatelor si sindicatelor din transporturi, s-a convenit ca proiectul privind echiparea masinilor cu anvelope de iarna sa fie modificat. O noua intalnire va avea loc peste o saptamana, potrivit MEDIAFAX.

■Anvelope obligatorii in afara orasului

Ministrul Transporturilor a precizat insa ca anvelopele de iarna vor fi obligatorii pentru circulatia pe drumurile din afara oraselor, precizand ca va fi infiintat un corp unic de control in trafic, care va reuni inspectori din ARR, registrului Auto Roman si CNADNR.

Ministerul transporturilor a prezentat recent un proiect de OUG ce prevedea faptul ca soferii de autoturisme si camioane vor fi obligati sa utilizeze anvelopele de iarna in perioada 1 noiembrie-31 martie, in caz contrar urmand sa plateasca amenzi cuprinse intre 2.500 lei si 4.000 de lei, si sa achite daunele aduse elementelor care compun drumul daca nu au asigurare.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 13:37   #8
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Senatul a pus piciorul in prag: iarna asta, anvelopele de iarna sunt obligatorii!

Dupa multe eschivari si variante de lege referitoare la obligativitatea masinilor de a fi dotate cu anvelope de iarna, iata ca ne apropiem incet-incet (foarte incet) de forma finala a legii care se refera la cauciucurile de iarna. Senatul a adoptat ieri Ordonanta de Urgenta prin care vom fi obligati sa "purtam" incaltari speciale de iarna.
Senatul a pus piciorul in prag: iarna asta, anvelopele de iarna sunt obligatorii!

Senatul a adoptat, marti, Ordonanta de Urgenta prin care se impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, sub pedeapsa retinerii talonului auto si a unei amenzi de pana la 4.000 lei.


Ordonanta adoptata de Senat prevede obligativitatea echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna, incepand cu 1 noiembrie al fiecarui an, pana la data de 1 martie.


Potrivit MEDIAFAX, textul de lege a fost adoptat cu 63 de voturi "pentru", 16 "impotriva" si cinci abtineri, si stabileste ca neechiparea cu anvelope de iarna, precum si cu lanturi in cazul vehiculelor de transport marfa de peste 3,5 tone si a celor de transport persoane cu peste 9 locuri, atrage retinerea talonului auto si a unei amenzi intre 2.500 si 4.000 lei.


Proiectul de lege pentru adoptarea OUG 5/2011 urmeaza sa fie dezbatut si de Camera Deputatilor.

Asa ca incepeti sa cumparati de pe acuma cat sunt mai ieftine.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 13:57   #9
gas24

Stock
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 3
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

deci pana urma cum ramane ca nu mai inteleg nimic?posesorii de autoturisme sunt obligati in iarna asta sa-si echipeze autoturismele cu anvelope de iarna sau ba?eu am logan si nustiu ce sa fac ca alea de vara imi sunt noi
gas24 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 14:02   #10
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Senatul a pus piciorul in prag: iarna asta, anvelopele de iarna sunt obligatorii!

Quote:
Originally Posted by cangri View Post
Dupa multe eschivari si variante de lege referitoare la obligativitatea masinilor de a fi dotate cu anvelope de iarna, iata ca ne apropiem incet-incet (foarte incet) de forma finala a legii care se refera la cauciucurile de iarna. Senatul a adoptat ieri Ordonanta de Urgenta prin care vom fi obligati sa "purtam" incaltari speciale de iarna.
Senatul a pus piciorul in prag: iarna asta, anvelopele de iarna sunt obligatorii!

Senatul a adoptat, marti, Ordonanta de Urgenta prin care se impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, sub pedeapsa retinerii talonului auto si a unei amenzi de pana la 4.000 lei.


Ordonanta adoptata de Senat prevede obligativitatea echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna, incepand cu 1 noiembrie al fiecarui an, pana la data de 1 martie.


Potrivit MEDIAFAX, textul de lege a fost adoptat cu 63 de voturi "pentru", 16 "impotriva" si cinci abtineri, si stabileste ca neechiparea cu anvelope de iarna, precum si cu lanturi in cazul vehiculelor de transport marfa de peste 3,5 tone si a celor de transport persoane cu peste 9 locuri, atrage retinerea talonului auto si a unei amenzi intre 2.500 si 4.000 lei.


Proiectul de lege pentru adoptarea OUG 5/2011 urmeaza sa fie dezbatut si de Camera Deputatilor.

Asa ca incepeti sa cumparati de pe acuma cat sunt mai ieftine.
Pai ori cele sub 3.5T ori cele peste. Nu e nimic clar.
Mi se pare putin aberant "de la 1 noiembrie", corect ar fi din decembrie, n-am mai vazut ninsoare sa inceapa din noiembrie de mult timp. De fapt, cel mai corect ar fi de la 1 dec pana la 1 aprilie, pentru ca in ultima vreme in martie au fost ninsori.

Nu prea mi se pare corect sa obligi montarea anvelopelor de iarna in permanenta (eu de exemplu iarna nu-mi scot Astra din parcare decat cand strazile sunt curate si nici nu prea ies din oras cu ea) dar mi s-ar parea corect sa fie obligatorii in afara oraselor si sa existe pedepse mari pentru cei ce nu au cauciucuri de iarna si provoaca un accident.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 14:17   #11
gas24

Stock
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 3
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

ca neechiparea cu anvelope de iarna, precum si cu lanturi in cazul vehiculelor de transport marfa de PESTE 3,5 tone si a celor de transport persoane cu PESTE 9 locuri, atrage retinerea talonului auto si a unei amenzi intre 2.500 si 4.000 lei.......adica pe noi astia cu "masinile mai mici" nu ne obliga??????????
gas24 is offline   Reply With Quote
Old 29-06-11, 08:15   #12
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Deputatii au adoptat in cursul zilei de ieri Ordonanta Guvernului care prevede ca intre 1 noiembrie si 1 martie, toate masinile sunt obligate sa poarte "incaltari de iarna". Daca esti prins fara anvelope de iarna, ti se va lua talonul si risti amenda destul de generoasa.

Din acest an veti fi obligati sa va echipati masinile cu anvelope de iarna. Deputatii au adoptat astazi Ordonanta Guvernului, care prevede acest lucru.


Pneurile de iarna vor trebui montate pana la 1 noiembrie cel tarziu si schimbate cu cele de vara, la 1 martie. Sanctiunile sunt dure pentru cei care nu vor respecta noile reglementari: retinerea talonului auto si amenda cuprinsa intre 2.500 si 4.000 de lei.


In plus, vehiculele de transport marfa si persoane vor trebui sa aiba obligatoriu si lanturi, daca drumul pe care circula este acoperit de zapada sau polei. Legea urmeaza sa fie promulgata de seful statului dupa care va intra in vigoare.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 29-06-11, 09:26   #13
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere şi destinaţia sumelor încasate de către personalul împuternicit cu atribuţii de inspecţie şi control în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale specifice activităţii de transport rutier spune cam aşa despre ceea ce se sancţionează:

"Conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, semnalizate în mod corespunzător, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate."

Deci te poţi afla pe drum în timpul iernii, dar să fie o zi ceva mai caldă şi fără zăpadă pe jos, sau în timpul altui anotimp într-un ţinut muntos şi să te prindă o furtună bruscă de zăpadă... ciubucul tău.

Sursa:

O.G. nr. 5/2011 forma Guvernului

O.G. nr. 5/2011 forma adoptată de Senat

~Nautilus

Last edited by Nautilus; 29-06-11 at 09:37.
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 29-06-11, 18:29   #14
sefo

Stage 5
 
sefo's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 500
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Obligatoriu toate patru sau merg numai rotile motrice (respectiv numai doua)?
sefo is offline   Reply With Quote
Old 29-06-11, 22:47   #15
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Quote:
Originally Posted by sefo View Post
Obligatoriu toate patru sau merg numai rotile motrice (respectiv numai doua)?
Si cu spatele ce faci cand fuge la FWD sau cand nu franeaza/vireaza la RWD?
Ori pui pe toate rotile ori o lasi in parcare.
22VIN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -