Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 01-06-09, 12:49   #1
Cosmin Arsene

Stage 5
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 468
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default Pacepa:industria auto americană să nu facă greşelile lui Ceauşescu cu Dacia şi Oltcit

Pacepa: industria auto americană să nu facă greşelile lui Ceauşescu cu Dacia şi Oltcit


Ion Mihai Pacepa, şeful adjunct al spionajului României comuniste şi consilier personal al lui Nicolae Ceauşescu, acum trăitor în exil în SUA, avertizează industria auto americană să nu facă aceleaşi greşeli pe care le-a făcut Ceauşescu cu Dacia şi Oltcit.


"Sper ca Administraţia Obama, Congresul şi alegătorii vor analiza istoria şi vor avea grijă ca industria auto americană să nu o ia pe calea apucată în trecut de Dacia, Oltcit şi Jaguar”, a declarat spionul român.

Ce vrea să spună acest om, care se autointitulează “ţarul” industriei auto româneşti?

Contextul în care vorbeşte acesta se leagă evident de falimentele Chrysler şi GM şi naţionalizarea lor de statul american. În acest caz, politica corporaţiilor americane va fi decisă de stat, care spune Pacepa, este un foarte prost administrator, dând ca exemplu greşelile făcute de Ceauşescu cu Dacia şi Oltcit, proiecte "catastrofale", care au înghiţit miliarde.

Într-un interviu pentru cotidianul The Wall Street Journal, Pacepa explică cum la mijlocul anilor ’60 Ceauşescu i-a dat sarcină să creeze industria auto românească. Intenţia este stimabilă, dar nu şi felul în care a fost pusă în practică. În primul rând, trebuie spus că Pacepa nu avea nicio pregătire în domeniu. Dar Ceauşescu avea alte intenţii, şi anume cumpărarea unei licenţe foarte ieftine şi “furtul” de secrete pentru a strânge informaţii suplimentare.

Iată şi cum a fost pus în aplicare acest plan: Renault a fost ales deoarece era o companie de stat, iar licenţa pentru maşina Renault 12, care la acea vreme era un automobil gata sa fie scos din producţie la vremea aceea, era cea mai ieftină. În curând, a apărut simbolul naţional Dacia.

Atunci când noul autoturism i-a fost prezentat conducătorul suprem acesta ar fi spus, conform lui Pacepa că este “prea bună pentru idioţi!". Maşina cu pricina se pare că avea prea multe dotări, aşa că i-au fost scoase radioul, oglinzile laterale şi încălzirea pentru locurile din spate, la fel ca şi alte luxuri inutile. După aceste modificări Ceauşescu ar fi declarat că “este perfectă pentru idioţi”, deşi în Occident Dacia era considerată un coşmar de maşină.

Ulterior, acelaşi Nicolae Ceauşescu a mai vrut o altă licenţă auto. În acest sens a semnat un acord cu Citroen. A început astfel producţia maşinilor Oltcit. O maşină ce se spera că va întrece Dacia în dotări şi fiabilitate a juns însă, în opinia lui Pacepa un adevărat dezastru din cauză că proiectul a fost manageriat extrem de prost.

Ceauşescu a vrut ca piesele să fie produse în Romania, la 166 de fabrici furnizoare. Din cauza birocraţiei şi a proastei coordonări fabrica a putut produce în final doar 1 - 1,5% din maşinile pentru care a fost construită, şi asta din cauză că furnizorii nu livrau piesele la timp, ceea ce sincer fiind spus era şi destul de greu.

Exemple despre cum implicarea statului în industria auto a dus la rezultate proaste pentru aceasta din urmă mai există, Pacepa vorbind în acest sens despre Trabant şi Jaguar.
Trabant era la început o maşină de top, dar RDG-ul a tot micţorat-o şi a tăiat costurile atât de mult încât maşina a ajuns de râsul Europei.
Generalul mai dă şi exemplul Jaguar, maşina care în anii ‘80 ajunsese să aibă probleme grave de calitate, din cauză că fabrica fusese naţionalizată.

Ce vrea să spună Pacepa? Atenţie americani, şi nu numai, atunci când vă decideţi să naţionalizaţi, pentru că istoria este plină de exemple care dovedesc incapacitatea statului de a administra eficient afacerile în acest domeniu auto.

Ion Mihai Pacepa (n. 28 octombrie 1928, Bucureşti) a fost şef adjunct al Departamentului de Informaţii Externe (spionaj) a României comuniste iar în anul 1978 a cerut azil politic în Statele Unite, unde a lucrat pentru comunitatea de informaţii a SUA în diferite operaţii împotriva fostului bloc sovietic.

În septembrie 1978, regimul comunist al lui Nicolae Ceauşescu i-a dat două condamnări la moarte, pentru crimă de înaltă trădare şi a pus un premiu de două milioane de dolari pe capul său.
În anii 1980, Securitatea a oferit teroristului Carlos Ilici Ramirez, zis Şacalul, un milion de dolari pentru a-l omorî pe general în SUA. Şacalul nu l-a putut însă identifica pe Pacepa, dar la 21 februarie 1980 el a aruncat în aer o parte a sediului postului de radio Europa Liberă din München, care transmitea în România spusele lui Pacepa despre faptele odioase ale regimului comunist.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	pacepa.jpg
Views:	60
Size:	19.8 KB
ID:	944467   Click image for larger version

Name:	pacepa 2.jpg
Views:	66
Size:	134.4 KB
ID:	944469  
Cosmin Arsene is offline   Reply With Quote
Old 01-06-09, 13:14   #2
alex22das

Stage 5
 
alex22das's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 312
Member of:
[Opel]
Default Re: Pacepa:industria auto americană să nu facă greşelile lui Ceauşescu cu Dacia şi Ol

ma fratilor.... omu asta are dreptate.... nu cred k statul poate administra vreo afacere... mai ales la noi.... la americani poate o vor face o vreme bine dar k peste tot in lume trebuie sa se inbogateasca cineva si la ei .... asa k se vor duce de rapa.... nu k la noi dar tot in directia aia vor merge....
__________________
alex22das is offline   Reply With Quote
Old 01-06-09, 13:19   #3
SpYk3
Dacia Driver

Stage 5
 
SpYk3's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,076
Member of:
[DACIA]
Default Re: Pacepa:industria auto americană să nu facă greşelile lui Ceauşescu cu Dacia şi Ol

ar fi ceva sa cada industria auto americana
SpYk3 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-09, 13:23   #4
andi_cimpean

Stage 5
 
andi_cimpean's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 9,889
Member of:
[Moderators]
Default Re: Pacepa:industria auto americană să nu facă greşelile lui Ceauşescu cu Dacia şi Ol

mare cunoscator Pacepa asta...luai-as fata...de tradator...si de mizerie...
a fost bine cu comunismul dar mai apoi era mai bine cu americanii...si acum se da intelept.
__________________
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
andi_cimpean is offline   Reply With Quote
Old 01-06-09, 13:31   #5
kiddo

Stage 5
 
kiddo's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 464
Member of:
[VW]
[2 Roti]
Default Re: Pacepa:industria auto americană să nu facă greşelile lui Ceauşescu cu Dacia şi Ol

Tradatorule !!! ti`as taia capu!!!!!!! x((
kiddo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -