Încet, încet atât firmele cât şi posesorii de autovehicule renunţă la poliţa CASCO
Pe fondul crizei economice actuale care afectează cu precădere piaţa auto, cererea de poliţe de asigurări facultative (CASCO) este şi ea în declin, brokerii de asigurări apreciind ca aceasta s-a diminuat cu circa 20% în ultimele luni pe sectorul companiilor, care înseamnă “grosul” clienţilor firmelor de asigurare.
Situaţia stă cam aşa: din cauza crizei, companiile îşi reduc cheltuielile, scoţând din uz unele maşini sau plasând “povara” asigurării pe umerii angajaţilor care le utilizează. În unele cazuri se impune chiar o franşiză angajatului cu maşină de serviciu, pentru responsabilizarea acestuia, iar persoanele fizice caută noi soluţii de a plăti mai puţin pentru poliţele auto facultative (CASCO) şi tind să “migreze” de la un asigurător la altul, în speranţa că vor beneficia de un cost mai mic al poliţelor. Pe de altă parte, şi
Pe sectorul de retail, se observă de asemenea o scădere, dar într-un grad mai mic. Din cunoştinţă de cauză (am fost agent de asigurări auto la Peugeot România ) pot spune că piaţa aceasta este diferită şi guvernată de politica migrării de la un asigurător la altul pentru oferta cea mai bună.
Potrivit statisticilor prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule, vechimea parcului auto românesc este de circa 15,5 ani. De altfel, majoritatea societăţilor de asigurare nu oferă poliţe pentru maşini mai vechi de 8 ani, iar cele care mai au astfel de opţiuni folosesc cotaţii foarte mari. Astfel, pentru un autoturism vechi de 10 ani, cotaţia la care se stabileşte prima de asigurare este de aproximativ 10% din valoarea acestuia, aproape dublu faţă de cotaţia de 5-6% la o maşină mai nouă.
Jalea e atât de mare pentru că, în general, profiturile substanţiale aşe firmelor de asigurări se datorează, în principal, poliţelor CASCO pe care le vând.