Criza mică răstoarnă maşina mare! Fără SUV-uri în recesiune!
Uitându-te în jur, parcă marea criză mondială i-a cuprins până şi pe cei care până nu demult îşi etalau SUV-urile pe bulevardele din Bucureşti. Acum majoritatea preferă maşinile mici, cu un consum minim de combustibil.
Drept dovadă, APIA (Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile) anunţă că singurul segment al pieţei auto locale care a crescut în primul trimestru al anului, cu 8,3%, la 1.743 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, este cel al maşinilor mici de oraş din clasa A (Fiat Panda, Citroen C2, Hyundai i10).
În acelaşi timp, clasa B (Opel Corsa, Ford Fiesta) a scăzut cu 53% în perioada analizată, la 6.334 de unităţi, iar cel mai important segment al pieţei, clasa C (Skoda Octavia, Ford Focus), a scăzut cu 57,4%, la 9.162 de maşini. Livrările de maşini de familie (Opel Meriva, Volkswagen Sharan) au coborât cu 49,6% în primul trimestru, la 317 unităţi.
Marea ştire de-abia acum vine, excentricii au renunţat cu siguranţă la achiziţionarea de maşini de lux. Astfel,
vânzările de Sport Utility Vehicles (BMW X5, Audi Q7) au scăzut cu 50,5%, la 2.352 de unităţi, iar livrările de limuzine din clasa D (Opel Vectra, Ford Mondeo) a avut un declin de 49,7%, la 1.786 de unităţi. Vânzările de limuzine premium din clasele E şi F (Mercedes Clasa E, BMW Seria 5, respectiv Audi A8, BMW Seria 7) au înregistrat un declin de 52,3%, respectiv de 65,1%.