) nu-i o speculatie a ta dar nici un adevar pt ca cele 2 turbo de pe 135i functioneaza in serie nu in paralel cum sustii tu( adoua greseala la tine)-functioneaza ca si cum ar fi numai unul-adica fiecare sunt mici pt ca se ocupa numai de 3 cilindri, practic nici nu poti sa spui ca este biturbo, dar ma rog( biturbo ar fi daca fiecare cilindru ar fi alimantat cu aer de la 2 turbine sau 2 compresoare). nu am zis ca biturbo a fost valorificat pe BMW prima data ci ca
acest sistem este primul pe bmw
nu te apuci "tu" sa-l supraalimentezi, ci o sa-l faca cineva pt tine, evident, dar nu cred ca un kit turbo aftermarket poate ajunge la fel de finutz in functionare ca unul facut direct da casa-mama==>ale mele nu sunt speculatii ci fapturi reale.
ziceam ca nu conteaza cuplul si caii atat de mult cat echilibrul complexiv al masinii(asta deja s-a vazut cum 306 CP tin piept celor 331 ai nissan-ului) =>sa dezvolt: degeaba o sa pui turbo aftermarket pe nissan daca cuplul o sa rupa tractiunea sau daca nu,motorul ala greu va trage botul in toate partile cand va fi impins la limita (asta poti s-o numesti speculatie, uite) pe cand BMW-ul tot va avea de partea lui faptul ca este un 3litri nu aproape 4 si este mai usor decat un 3 litri de la alte arci, si isi foloseste si muschii in mod mai inteligent.
in formula 1 nu mai este V 10 ci V8(a treia eroare) si se folosesc in V pt facilitatea in hranirea cu aer a celor doua bancate de cilindri- in alte cuvinte-ii ajuta in aerodinamica faptul ca este v8 ceea ce daca ar castiga cu un in-line nu ar fi semnificativ si nu ar mai acorda atata flexibilitate in aerodinamica
in plus- in F1 acceleratiile sunt atat de mari incat aerul are dificultati in a ajunge la ultimele pistoane, inchipuie-ti daca ar fi 8 sau 10 unul dupa celalat cat ar fi e greu sa faci sa respire pistoanele, mai ales ca aerul ar intra numai printr-o fanta daca ar fi in linie(de aici mai mare flexibilitate in impostarea aerodinamicii)
precizare ulterioara-monoposturile de f1 accepta atat de mult aer prin fantele respective incat de la o anumita viteza sunt aproape supraalimentate motoarele lor-inginerii F1 vorbesc de "motoare supraalimentate virtual"
in WTCC se folosesc in-line in 4 cilindri(a patra eroare) chiar si diesel cu puteri de 280-300 de cai din cate stiu eu
cu atatea erori incep sa cred ca vrei cu tot dinadinsul sa ma contrazici decat sa ai dreptate, imi pare rau daca te-ai suparat de cand ti-am zis ca nu este numai o generatie de seria 1, nu amvrut sa scot in evidenta eroarea ta( se poate la oricine) de acee nici nu te-am numit chiar daca stiam despre cine era vorba ... pe viitor astept argumente mai solide, mersi.