Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD

FORD Forum Ford - dedicat posesorilor de Ford: Masina mea, Tuning, Anunturi vanzare-cumparare, Zona Tehnica

Reply
 
Thread Tools
Old 26-04-08, 13:12   #16
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Legendele Ford

alexalfa are dreptate, cum sa aiba garda la sol de 1 metru
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 20:09   #17
FORDista

Stock
 
FORDista's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 5
Wink Scurta lectie de istorie: Ford Mustang

[IMG]http://www.************************/wp-content/uploads/2008/09/mustang.jpg[/IMG]

Masina clasica a zilei, va fi Ford Mustang, nu voi vorbi doar despre unul, ci voi face un scurt istoric al masinii. Ideea de Ford Mustang ii apartine lui Donald N. Frey si a fost pusa in aplicare de Lee Iacocca.Conceptul de Mustang a fost la inceput un roadster cu 2 scaune, care a a fost finaliat intr-un coupe cu 4 scaune. Masina a fost lansata in ‘64 si a fost primita cu entuziasm de catre public. Pentru a costa doar 2368 $, cei de la Ford au folosit piese de pe modelele Falcon si Fairline.

Masina a aparut in filmul James Bond, Goldfinger in septembrie 1964. Prima generatie de Mustang a fost produsa intre 1964 si 1973 si arata cam asa:

[IMG]http://www.************************/wp-content/uploads/2008/09/mustang-1.jpg[/IMG]

A doua generatie de Ford Mustang a fost produsa intre anii ‘74 si ‘78. Deja in anii ‘74, se prefigura criza de energie, astfel ca oamenii au preferat masini mai mici si mai econome. Ford a decis astfel sa micsoreze putin Mustang-ul, noul model bazandu-se pe Ford Maverick si Ford Pinto. Noul model a concurat cu Toyota Celica si cu europeanul Ford Capri. Din pacate acest nou model a pierdut din putere, dar a castigat un handling mult mai bun. Atunci a aparut ideea de Cobra si King Cobra, dar si instaurarea puterii V8.

[IMG]http://www.************************/wp-content/uploads/2008/09/mustang-2.jpg[/IMG]

A treia generatie de Ford Mustang a fost produsa intre 1979-1993 si a avut la baza platforma Fox de pe Ford Fairmont si Mercury Zephyr. Prin noua generatie, Mustang a fost schimbat total ca si design, dar si ca si interior, pasagerii avand mai mult loc. De asemenea s-a marit si capacitatea portbagajului si s-a imbunatatit accesul la motor. Din pacate nu a fost atat de bine primit de catre cumparatorii asa ca a stat prost la cpaitolul vanzari. Noul model fiind o varianta a lui Mazda MX-6, modelul fiind aspur criticat de catre fanii Mustang-ului pur.

[IMG]http://www.************************/wp-content/uploads/2008/09/mustang-3.jpg[/IMG]

Din 1994 pana in 2004 a fost rege noua generatie de Mustang, cea cu nr 4. Noua generatie a fost una din cele mai inovatoare modele de Mustang, model care a incorporat atat clasicismul Mustang-ului cat si noua tehnologie de la Ford. Motorul de pe modelul de baza fiind un V6 de 145 cp. Cei de la Ford au renuntat la vechiul V8, introducand un nou V8 de 215 cp in ‘96-’97 si de 225 cp in ‘98.

[IMG]http://www.************************/wp-content/uploads/2008/09/mustang-4.jpg[/IMG]


A cincea generatie de Mustang, cea prezenta a fost lansata in 2005 si a fost bazata pe un nou concept, o gandire “retro-futurista”care a incorporat foarte bine generatia de aur a calutului, perioada ‘64-’78. Modelul de baza avea un motor V6 SOHC de 210 cp, iar modelul GT un motor de 300 cp. Cei de la Ford vor lansa anul acesta noul Mustang pentru 2010, un model care este mai mic decat cel din 2005, dar cu o caroserie mai rotunda, renuntandu-se la ‘patratele’ americane.

[IMG]http://www.************************/wp-content/uploads/2008/09/mustang-5.jpg[/IMG]

Stiati ca? Stiati ca primul model de Mustang a fost masina care a introdus in America denumirea de pony cars? Acest nume vine de la faptul ca acele masini au un portbagaj mic si o capota extrem de lunga comparativ cu spatele.


Mi s-a parut foarte interesant articolul acesta gasit pe net...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	mustang1.jpg
Views:	264
Size:	10.2 KB
ID:	859385   Click image for larger version

Name:	mustang-2.jpg
Views:	244
Size:	23.1 KB
ID:	859386   Click image for larger version

Name:	mustang-3.jpg
Views:	264
Size:	15.0 KB
ID:	859387  

Click image for larger version

Name:	mustang-4.jpg
Views:	238
Size:	17.6 KB
ID:	859388   Click image for larger version

Name:	mustang-5.jpg
Views:	231
Size:	16.6 KB
ID:	859389   Click image for larger version

Name:	mustang-6.jpg
Views:	254
Size:	19.3 KB
ID:	859390  

FORDista is offline   Reply With Quote
Old 06-04-09, 08:29   #18
GodfatherN
BMW Driver

Stage 5
 
GodfatherN's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 391
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[FORD]
[CHEVROLET]
Default Re: Legendele Ford

Stiam ca...

Mai stiati ca pentru a pastra aceasta ideea Mustangul V64.0 are un pachet de echipare numit Pony Package ?
)

Frumos articol...Pacat ca ai uitat de Carol Shelby si aportul sau adus Mustangurilor...
__________________
I'LL MAKE YOU AN OFFER YOU CAN NOT REFUSE !!!

GodfatherN
GodfatherN is offline   Reply With Quote
Old 06-08-09, 12:45   #19
NastyMtz

Stock
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 5
Default Re: Legendele Ford

Shelby din 1967 sau asa numita Eleanor din "Gone in 60 seconds" este masina visurilor mele. Din pacate mai sunt putin modele disponibile si vai ce preturi. Mi-a ramas doar sa ma bucur de poze. Eh...macar atat
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1967-mustang-fastback-gone-in-60-seconds-eleanor-section-1280x960.jpg
Views:	217
Size:	254.3 KB
ID:	1035973  
NastyMtz is offline   Reply With Quote
Old 07-01-10, 09:04   #20
player77

Stage 5
 
player77's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 477
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[2 Roti]
[Opel]
[RENAULT]
Default Re: Legendele Ford -FORD CAPRI

Dupa succesul comercial de la mijlocul anilor '60 al modelului Mustang conceput si fabricat exclusiv in Statele Unite ale Americii, concernul american Ford ia decizia proiectarii pentru piata europeana a unui model sport coupe prin intermediul filialelor sale europene din Germania si Marea Britanie.
Proiectul initial a fost denumit Colt si asigura concernului Ford intrarea pe un segment de piata abordat in premiera de acesta pe piata europeana, acela al coupe-urilor sportive, dominat in acea perioada de elegantele coupe-uri ale marcilor italiene. Solutia aplicata modelului american Mustang care imprumutase initial platforma mecanica a modelului de clasa medie Falcon a fost aplicata de concernul Ford si in cazul modelului coupe sport european care va avea ca baza platforma modelului britanic de clasa medie Cortina. Modelul pentru productia de serie a fost finalizat la mijlocul anului 1968 si a fost botezat Capri, dupa numele unei insule situata in Marea Tireniana in vecinatatea Italiei si care este renumita pentru resedintele si hotelurile de lux.
Productia noului Ford Capri a demarat in noiembrie 1968 in cinci fabrici europene: din Dagenham si Halewood (Marea Britanie), Saarlouis si Koln (Germania) si Genk (Belgia) in timp ce lasarea oficiala s-a petrecut cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelles din ianuarie 1969.
Inca de la lansare, Ford-ul Capri a fost foarte bine primit de catre presa si public impresionand prin linia eleganta si sportiva a caroseriei inspirata din cea a modelului american Mustang Fastback, avand capota lunga si consola spate scurta precum si prin cele doua fante de aer ornamentale pozitionate pe aripile din spate.
De la debutul sau pe piata, Fordu-ul Capri a fost oferit cu numai putin de sapte motorizari: V4 avand capacitati de 1.3; 1.5; 1.7L si V6 de 2L care echipau versiunile fabricate in Germania si Belgia si cu 4 cilindri in linie avand capacitati de 1.3; 1.6L si V4 de 2L ce echipau versiunile fabricate in Marea Britanie.
Conceput dupa solutia clasica cu motor amplasat frontal longitudinal si transmisie pe rotile posterioare, Ford-ul Capri era oferit in standard cu o cutie de viteze manuala cu 4 trepte sincronizate. Suspensia fata era prevazuta cu jambe elastice, leviere transversale si arcuri eleicoidale iar cea spate cu axa rigida si arcuri lamelare in timp ce sistemul de franare era servoasistat si dispunea de discuri pe puntea fata si tamburi pe cea din spate. Printre dotarile optionale oferite pe Ford-ul Capri merita mentionate: acoperisul din imitatie de piele (vinil), jantele din aliaj, radioul, proiectoarele ceata si centurile de siguranta retractabile.
Succesul comercial a fost enorm inca de la debut, pana in aprilie 1970 fiind comercializate 275.000 exemplare. Acest succes a fost asigurat de look-ul sportiv foarte reusit, habitaclul spatios pentru 4 persoane, gama larga de motorizari, numeroasele versiuni de echipare: standard, L, XL, GT, XLR si nu in ultimul rand sloganul publicitar care a insotit in primii ani de cariera modelul: „ Capri, masina pe care ti-ai promis-o mereu".
In mai 1969 este lansata versiunea „varf de gama” denumita 2300GT, echipata cu un motor V6 de 2.3L (108CP) si care dispunea de un echipament de dotari imbunatatit. In luna septembrie din acelasi an este prezentata pentru piata britanica o noua versiunea „varf de gama” denumita 3000GT si dotata cu un motor V6 de 3L (128 CP) Essex. Capri 3000GT se deosebea la exterior prin noua grila fata cu 4 faruri si dispunea de un echipament de dotari imbunatatit.
In aprilie 1970 demareaza exportul Ford-ului Capri in Statele Unite ale Americii sub denumirea de Mercury Capri, in Australia, Noua Zeelanda si Africa de Sud acesta fiind echipat exclusiv cu motorul de 1.6L. Tot in acest an este lansata pe piata europeana o noua versiune luxoasa: 2600GT echipata cu un motor V6 de 2.6L (125 CP) si care dispunea de dotari specifice.
In anul 1971 in luna septembrie este comercializata noua versiune sportiva: RS 2600 dotata cu un motor V6 de 2.6L (150 CP) alimentat cu ajutorul injectiei mecanice de benzina. Performante: viteza maxima 205 km/h, acceleratie 0-100km/h in 9 sec. Suspensia si cutia de viteze au fost modificate, structura a fost usurata iar sistemul de franare a fost prevazut cu discuri ventilate pe puntea fata. Elementele distictive la exterior erau: grila frontala prevazuta cu faruri duble, jantele din aliaj cu design sportiv si vopseaua bicolora. In octombrie acelasi an este lansata o serie limitata Capri Crayford in Marea Britanie care dispunea de caroserie cabriolet. Tot in acelasi an pilotul Dieter Glemser castiga campionatul European Touring Car la volanul unui Ford Capri RS 2600 de grupa 2, performanta obtinuta si in 1972 de catre pilotul Jochen Mass.
In septembrie 1972 este realizat un prim facelift concretizat prin retusuri la exterior unde au fost introduse noi faruri rectangulare si blocuri optice de mari dimensiuni in timp ce la interior plansa de bord a fost usor restilizata iar scaunele de conceptie noua.Din punct de vedere mecanic au fost introduse bare antiruliu, suspensia a fost complet revizuita iar motorizarile cu 4cilindri in linie de 1.3 si 1.6L au fost inlocuite cu cele V4 de 1.3; 1.5 si 1.7L iar versiunea 3000GT-GXL a inceput sa fie comercializata si pe piata europeana.
Pe data de 29 august 1973 a fost fabricat exemplarul cu numarul 1milion al Ford-ului Capri, acesta fiind un exemplar din versiunea RS 2600. In decembrie acelasi an este prezentata o noua versiune sportiva denumita RS 3100 ca succesoare a versiunii RS 2600. Aceasta era echipata cu un motor V6 de 3.1L (148 CP) si beneficia la exterior de spoilere fata-spate de mari dimensiuni, jante aliaj cu design sportiv si o grila fata cu 4 faruri. In total au fost fabricate 250 de exemplare.
In februarie 1974 este lansata o noua generatie a Ford-ului Capri care a beneficiat de o caroserie complet redesenata la exterior si interior acum aceasta dispunand si de un hayon, devenind tip hachback modelul fiind unul practic si util nu doar sportiv. Gama de motorizari cuprindea 5 propulsoare: cu 4 cilindri in linie de 1.3; 1.6 si 2L precum si V6 de 2.3 si 3L. Toate versiunile au fost echipate acum cu sistem de franare prevazut cu discuri de mari dimensiuni la puntea fata si alternator iar o cutie de viteze manuala cu 5 trepte a fost oferita in pe unele versiuni iar optional a fost oferita una automata in 3 trepte. Pentru a spori confortul au fost introduse noi dotari standard sau optional in functie de versiune.Tot acum a fost introdusa si versiunea de echipare Ghia.
La Salonul Auto de la Geneva din 1976 este prezentata versiunea speciala JPS (John Player Special) echipata cu motor de 1.6 si 2.3L.
In mai 1976 este lansata o noua motorizare V6 de 2L iar versiunea de echipare GT este inlocuita cu una noua numita S. Tot in acelasi an in octombrie este sistata productia modelului Capri in Marea Britanie productia acestuia continuand in Germania si Belgia iar un an mai tarziu este stopata si comrcializarea in Statele Unite dupa ce au fost comercializate 513.500 de exemplare intre anii 1970-1977.
In martie 1978 are loc lansarea celei de a III-a generatie Ford Capri. Acesta a beneficiat de ample restilizari la exterior si interior in timp ce partea mecanica a fost complet revizuita. Fordul Capri III a fost studiat inclusiv din punct de vedere aerodinamic, coeficientul aerodinamic CX avand acum valoarea de 0,40 fata de 0,43 cat masura la generatia precedenta. Noua generatie a fost oferita la alegere cu 5 propulsoare avand 4 cilindri in linie de 1.3 si 1.6L sau V6 de 2; 2.3 si 3L. Au fost oferite noi versiuni de echipare si noi dotari in serie sau optional.
In ianuarie 1981 a fost lansata o noua motorizare cu 4 cilindri in linie de 2L care a inlocuit in gama propulsorul V6 de 2L. La Salonul Auto de la Geneva din acelasi an a fost prezentata o noua versiune 2800I echipata cu un motor de 2.8L (160 CP) alimentat cu ajutorul injectiei electronice de benzina.
In aprilie 1982 este comrcializata o noua versiune 2800I Turbo produsa in serie limitata de 200 exemplare. Motorul acestei versiuni dezvolta 188 CP si permitea atingerea unei viteze maxime de 220 km/h. In standard era oferit un diferential autoblocabil spate. In octombrie acelasi an este lansata in Marea Britanie: Tickford Capri echipat cu motorul de 2.8L Turbo (205 CP) si dotat cu un kit aerodinamic complet. In acest caz suspensia a fost complet modificata iar sistemul de franare a fost prevazut cu discuri la puntea spate.Ca dotare a fost prevazut si un diferential autoblocabil spate. Performante: viteza maxima 225 km/h, acc. 0-100 km/h in 6 sec.
In ianuarie 1983 este oferita in standard cutia de viteze manuala cu 5 trepte pentru motorizarile de 2; 2.3 si 2.8L.
In noiembrie 1984 este sistata comercializarea pe piata europeana a modelului Capri, acesta continuand sa fie comercializat in Marea Britanie cu motorizarile de 1.6; 2 si 2.8L.
Pe data de 19decembrie 1986 a fost fabricat ultimul exemplar Ford Capri dupa o cariera de succes de 17 ani (1969-1986) timp in care au fost fabricate numai putin de 1.886.647 exemplare.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	99684238_tp.jpg
Views:	240
Size:	12.9 KB
ID:	1251948  
player77 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 18:24   #21
Popescu Ionel

Stage 4
 
Popescu Ionel's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 229
Member of:
[FORD]
Default Re: Legendele Ford

Despre escort nimic? Stiu ca si el a fost produs in mai multe serii.
Popescu Ionel is offline   Reply With Quote
Old 14-02-10, 22:21   #22
dudu81

Stage 2
 
dudu81's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 25
Default Re: Legendele Ford

Interesante discutii am facut si eu de curand o achizitie un ford escort din 79 si am bagato in reparatie capitala stie cineva unde as putea gasi o carte tehnica pt ea ?
dudu81 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 01:18   #23
gonzolica2000

Stage 2
 
gonzolica2000's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 49
Default Re: Legendele Ford

tot din istoria Ford
Ford Bronco ll '89 2,9 v6 150 cp
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	23102010148.jpg
Views:	157
Size:	1.75 MB
ID:	1967373  
gonzolica2000 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-11, 17:50   #24
Ålecx

Stage 3
 
Ålecx's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 93
Default Re: Legendele Ford

Eu ma mir cum de ati uitat de legendarul RS200.

RS200

Avea o viteza maxima de 190km/h si accelera pana la 100 in 2.8secunde. Masina avea 240cp in varianta de strada si 450cp in varianta de raliu (dar se spune ca unele variante de raliu aveau 600cp+ si luau 100km/h in 2.1sec).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ford_rs200_86_manu_010.jpg
Views:	148
Size:	60.3 KB
ID:	1969730   Click image for larger version

Name:	ford-rs200-mo1810-10x18.jpg
Views:	150
Size:	87.0 KB
ID:	1969731   Click image for larger version

Name:	1986_ford_rs200-pic-3482381880330179266.jpeg
Views:	148
Size:	246.4 KB
ID:	1969732  

Click image for larger version

Name:	rs200.jpg
Views:	135
Size:	48.8 KB
ID:	1969733  
__________________
Fost pieton.
Ålecx is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 19:23   #25
Radu.Dobromirescu
Ford Driver

Stage 5
 
Radu.Dobromirescu's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 561
Member of:
[Oltcit]
[FORD]
[4Tuning International]
Default Re: Legendele Ford

Foarte frumos articolul buna idee...Felicitari!
Radu.Dobromirescu is offline   Reply With Quote
Old 18-01-12, 20:22   #26
Ruffy RUF

Stage 5
 
Ruffy RUF's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,643
Member of:
[FORD]
[VW]
[BMW]
Default Re: Legendele Ford

Quote:
Originally Posted by Ålecx View Post
Eu ma mir cum de ati uitat de legendarul RS200.

RS200

Avea o viteza maxima de 190km/h si accelera pana la 100 in 2.8secunde. Masina avea 240cp in varianta de strada si 450cp in varianta de raliu (dar se spune ca unele variante de raliu aveau 600cp+ si luau 100km/h in 2.1sec).
Daca imi aduc aminte Alex despre RS200 am vazut un reportaj la TV si era vorba ca la varianta de raliu ceda motorul dupa 2 curse! oricum niste performante uluitoare insa pacat ca a stat mai mult in umbra si nu a avut sansa sa fie atat de cunoscuta cum is altele...
Ruffy RUF is offline   Reply With Quote
Old 22-02-12, 07:47   #27
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Legendele Ford

Quote:
Originally Posted by Ålecx View Post
Eu ma mir cum de ati uitat de legendarul RS200.
......................................
Avea o viteza maxima de 190km/h si accelera pana la 100 in 2.8secunde. Masina avea 240cp in varianta de strada si 450cp in varianta de raliu (dar se spune ca unele variante de raliu aveau 600cp+ si luau 100km/h in 2.1sec).
RS200 (de strada) avea tractiune 4x4, 1803 cmc, L4 turbo, 250cp;
0-100km/h: aprox 5 s, v max: 240km/h.

RS200S (de strada) 4x4, 1803 cmc, L4 turbo, 350 cp;
0-100km/h: 4,2s, v max: 266km/h.

RS200Rally Gr B (de raliuri-bineinteles ) 4x4, 1803cmc, L4 turbo, 450 cp;
0-100km/h :3,1s, v max 187km/h.

@Ruffy RUF,
pai la masinile de curse e normal sa cedeze motoarele dupa o cursa-doua de infern, tinand cont ca la raliuri solicitarile la maxim sunt la ordinea zilei. Nici la alte firme nu tineau mai mult motoarele folosite la curse...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 22-02-12, 16:53   #28
Ruffy RUF

Stage 5
 
Ruffy RUF's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,643
Member of:
[FORD]
[VW]
[BMW]
Default Re: Legendele Ford

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
RS200 (de strada) avea tractiune 4x4, 1803 cmc, L4 turbo, 250cp;
0-100km/h: aprox 5 s, v max: 240km/h.

RS200S (de strada) 4x4, 1803 cmc, L4 turbo, 350 cp;
0-100km/h: 4,2s, v max: 266km/h.

RS200Rally Gr B (de raliuri-bineinteles ) 4x4, 1803cmc, L4 turbo, 450 cp;
0-100km/h :3,1s, v max 187km/h.

@Ruffy RUF,
pai la masinile de curse e normal sa cedeze motoarele dupa o cursa-doua de infern, tinand cont ca la raliuri solicitarile la maxim sunt la ordinea zilei. Nici la alte firme nu tineau mai mult motoarele folosite la curse...
Da asa este insa am adaugat "lucrul" asta la prezentare. Ai dreptate e si normal sa nu reziste la asemenea solicitari
Ruffy RUF is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -