Quote:
Originally Posted by Iulian_GTO
Se mai tine cont de coeficienti?
Pana la urma care sunt grupele definitive,ca nu se mai intelege nimic....la 2-3 posturi,schimbati grupele...
Este eliminatorie...piramidal?...sau cronometrare....cei mai buni timpi?
|
eu cred ca nu vrei sa intelegi....
Grupa A1- pana la 75 CP
Grupa A - masini intre 76 - 90 CP
Grupa B - masini intre 91 - 110 CP
Grupa c - masini intre 111 - 130
Grupa D - masini intre 131 - 150 CP
Grupa E - masini intre 151 - 175 CP
Grupa F - masini intre 176 - 200 CP
Grupa G - masini intre 201 - 250 CP
Grupa H - masini intre 251 - 300 CP
Grupa V.I.P masini peste - 300 CP
Mentiune , atunci cand se stabilesc grupele se ia in calcul puterea motorului ce echipeaza in acel moment autoturismul, iar in cazul unor interventii majore cu ar fi aplicarea unui turbo , compresor, nitro, nos, sau schimbarea chiulasei de la 2 supape pe cilindru la mai multe rezultand un motor de alt tip se aplica coeficiente respective se reincadreaza noul motor.
Exemple de mod de calcul :
Pt montare suplimentara de turbo
(puterea de fabrica) x 1,6 = puterea de clasa
Pt compresor
(puterea de fabrica) x 1,3 = puterea de clasa
Pentru nitro, nos
(puterea de fabrica) x 1,4 = puterea de clasa
Pentru combinatia acestor modificari, de exemplu turbo+NO2, se ia in calcul coeficientul mai mare, cel de turbo.
Folosirea unui bloc motor intalnit pe mai multe modele, dar cu configuratii diferite nu poate determina in mod direct clasa, clasa este determinata de configuratia generala nu doar de seria blocului motor.
Pentru schimbat chiulasa
Motor opel 115cp 8valve-se schimba chiulasa se monteaza de 16v rezulta motor de 136 sau 150cp , la motor de Vw 1,8 8v de 90cp se aplica 16v rezulta clasa pt motorul 1,8 de 16v adica 130cp.
Exemplu la bloc motor de Dacia, daca este montata chiulasa de Renault 5 Alpine, se va inscrie in clasa corecta motorului renault astfel echipat care ofera cca 92cp. valabil si pentru alt tip de accesorii ale motorului.
Organizatorul atunci cand apar cazuri speciale poate intruni o comisie tehnica si indica clasa de participare putand da derogari sau marirea clasei cand se impune.
Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura( Cta)
Tractiune spate 1,00
Tractiune fata 0,95
Motor central 1,10
Tractiune 4x4 1,15