Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > 4Tuning International

Reply
 
Thread Tools
Old 28-09-06, 04:50   #1
Nicknamed_13


Stage 5
 
Nicknamed_13's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 921
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Talking Turbocharger Vs Supercharger

Comparatii intre turbo si supercharger. Dak ai o masina "all motor", care din optiuni ar fi mai buna? Putere, cuplu, fiabilitate, cost etc

Si iar dak ar putea cineva sa explice exact care este diferenta in principiu de functionare intre cele doua.
__________________
"WARNING!!!! Objects seen in the mirror appear to be losing!"

"Let's try it again from a roll"

Honda Prelude H22A JDM Spec
https://forum.4tuning.ro/127-masina-mea-honda-acura/56205-93-prelude-type-jdm-2-2i-vtec-h22a.html
Nicknamed_13 is offline   Reply With Quote
Old 29-09-06, 21:38   #2
draculas


Stage 5
 
draculas's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,079
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Cea mai buna obtiune este Turbocharger pentru ca daca stii ala ajuta evacuarea pe cand superchargerul este mai mult pe intake si stii foarte bine cu cat motoru se scapa mai repede de gazele arse cu atat e mai eficient
draculas is offline   Reply With Quote
Old 29-09-06, 21:55   #3
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

draculas cred ca gresescti...turgbochargerul nu ajuta evacuarea ci se foloseste de aceasta sa introduca aer cu presiune in motor...diferenta intre supercharger si turgbochartger e modul de actionare si modalitatea prin care acestea imping aerul in motor.Turbochargerul cred ca stie toata lumea cum arata(doi melci), unul din ei conectat la evacuare iar altul la admisie. Evacuarea invarte o "elice" aflata in primul melc care la randul ei invarte o a doua elice care se afla in al doilea melc, ambele fiind conectate printr-o tija."Elicea" din al doilea melc impinge aerul fortat inspre motor.
Superchargerul din cate stiu eu e actionat de motorul insasi printr-o curea, si asta impinge aerul printr-un sistem format din 2 elemente ce seamana cu niste "suruburi", care cand se invart trag aerul si il imping spre motor.
Nu ii prea stiintifica explicatia mea da sper sa ajute si dak am gresit undeva va rog sa ma corectati
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 01-10-06, 12:01   #4
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Post Re: Turbocharger Vs Supercharger

Nu sunt mecanic dar o sa zic cateva chestii despre turbine si kompresoare...din auzite, experienta personala si nu in ultimul rand internet/carti/reviste/carduri cu pokemon etc.

Diferenta dintre cele doua e cum isi iau puterea.Kompresorul are o curea care se leaga la motor si da putere la compresorul de aer.Turbina in schimb isi ia puterea de la evacuare.
Turbina se poate adapta usor pt motoare de 4 sau 6 cilindrii in linie.Turbinele trebuie sa fie rulate la temperaturi foarte inalte, chiar sub punctul de a se topi.Asta inseamna ca tot ceea ce imprejmuieste turbina trebuie protejat impotriva caldurii emanate, iar motorul trebuie tinut la relantiv pt un minut sau doua dupa suprasolicitare, inainte de a fi oprit.
Turbinele moderne sunt racite cu apa sau ulei.
Turbinele trebuie sa functioneze fierbinti pt ca se bazeaza pe viteza de evacuare a gazelor, care e direct proportionala cu temperatura.
Turbinele au "lag"(efect intarziat) care se datoreaza "elicei" careia i ia putin timp sa prinda viteza de rotatie.Acest lucru nu e asa de observabil la o masina cu transmisie automata si chiar nici la o manuala in mers, dar e observabil cand pleci de pe loc.
Pe motoare V6 sau V8 se pot adapta doua turbine dar asta inseamna mai multa caldura deci mai multe probleme cu izolarea...
Kompresoarele sunt foarte folosite in Statele Unite, in special pt curse de drag, pt ca ei zic ca "lag-ul" turbinei e "intolerabil pt drag".
Daca analizezi curba de presiune boost al turbinelor si al kompresoarelor, acestea din urma nu sunt deloc impresionante.Asta e din cauza ca sunt facute sa produca max boost la rotatii inalte.Turbina in schimb are posibilitatea de a deschide "waste gate"-ul (nu stiu cum se numeste in Ro ) odata ce s-a ajuns la boost maxim.Interesant de observat e ca graficul de putere la turbine nu explica deloc "lag-ul".
O turbina incepe sa produca mai multa putere la turatii mai mici, intre 2000 si 2500 RPM, odata ce waste gate-ul incepe sa se deschida. Cele mai noi turbine au elici mai mici, waste gate-uri mai mari si viteze de rotatie mai mari.
Majoritatea turbinelor functioneaza la presiune relativ mica, in general sub 1.5bar(cu mici exceptii).
Kompresoarele sunt in general mai scumpe si mai dificil de asamblat si de intretinut, dar usor de instalat.Majoritatea kompresoarelor nu au nevoie de intercoolere, desi si ele incalzesc aerul la fel ca si turbinele.
Turbinele sunt considerate mai eficiente pt ca folosesc energie de la evacuare pt a functiona, in schimb sistemul de evacuare trebuie sa fie adaptat corespunzator, altfel motorul poate pierde din putere, pana ajunge la turatii mai mari.
__________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way"
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi) Dori-Kin (DRIFT KING)
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 01-10-06, 13:35   #5
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Demn de semnalat este motorul ce are in compunere ambele sisteme si anume TFSI al grupului VAG ( vw) ,motor care la 1.4L scoate 170 HP si care deja a primit premii pt. inovatie.Compresorul lucreaza la turatiile mici ,iar turbo la cele inalte,astfel se minimizeaza efectul "lag".
Acest motoras de 1.4 L ,twinturbo cu 170 HP mi se pare incredibil pt. o masina de serie ce se vrea a fi si fiabila.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 01-10-06, 14:22   #6
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Super treaba asta.Golf R32 are astfel de sistem cumva?
Ma intreb cum au rezolvat problema racirii, sigur are intercooler!?
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 01-10-06, 14:47   #7
georgem

Stage 1
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 10
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
Originally Posted by BogdanNZ View Post
Super treaba asta.Golf R32 are astfel de sistem cumva?
Ma intreb cum au rezolvat problema racirii, sigur are intercooler!?
Nu are turbina, are motor aspirat V6.
georgem is offline   Reply With Quote
Old 08-10-06, 23:21   #8
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

pentru cei care nu stiau :

Supercharger - Basically a belt driven compressor, a supercharger is mounted on top of a few high performance engines, and is used to pump more air into the engine for increased hp.
Turbocharger - is an exhaust gas-driven compressor used to increase the power output of an internal-combustion engine by compressing air that is entering the engine thus increasing the amount of available oxygen. A key advantage of turbochargers is that they offer a considerable increase in engine power with only a slight increase in weight.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	turbocharger.jpg
Views:	229
Size:	13.8 KB
ID:	159988  
Attached Images
 
__________________

Fresh Touring Origination

Last edited by CJ-01-WOB; 08-10-06 at 23:23.
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 09-10-06, 02:31   #9
draculas


Stage 5
 
draculas's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,079
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

sorry ,my bad asa e cum ziceti voi in legatura cu turboul isi ia puterea de la evacuare pe cand superchargeru de la curea ,si am vazut aici ca ati afirmat de turbo lag , da exista dar sunt tot felu de softuri si deviceuri care elimina chestia si oricum turboul este mai eficient decat superchargeru
draculas is offline   Reply With Quote
Old 09-10-06, 02:36   #10
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Ma scuzati ca ma bag ca musca-n curu' calului..dar am vazut si "superchargere" care "arata" ca o turbina.: "melcul" care trage aerul de este vazut la turbina normala este conectat la o curea....un fel de turbina actionata de curea nu de gaze...intelegeti?
__________________
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 09-10-06, 13:07   #11
EyeKyu

Stage 2
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 45
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Intrebare ce brand este superchareger-ul din poza atasata de WOB. Sa vedem catzi stiu numai dupa emblema de pe el.
EyeKyu is offline   Reply With Quote
Old 09-10-06, 13:20   #12
Nicknamed_13


Stage 5
 
Nicknamed_13's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 921
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

....e aceiasi marca pe care o are un coleg de facultate. Civic sedan....1.6 soch manual....de la 130 cai la 190. E marca Jackson Racing. A fost o reprezentata in NZ acum ceva vreme pt show-uri sau alte rahaturi si fostul proprietar a platit zdravan sa vina sa ii faca masina toata numai cu piese Jackson: xtractoare, intreg sistem esapament, superchargerul (fara intake...tot air-box are)si body kit...facut din side skirts si buze in fatza si spate...arata f curat.
Nicknamed_13 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-06, 19:51   #13
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
Originally Posted by Ciro_zel View Post
Ma scuzati ca ma bag ca musca-n curu' calului..dar am vazut si "superchargere" care "arata" ca o turbina.: "melcul" care trage aerul de este vazut la turbina normala este conectat la o curea....un fel de turbina actionata de curea nu de gaze...intelegeti?
din cunostintele mele cam asa arata un supercharger!
si este una din cele mai intalnite forme
''melcii'' sunt caractersitici turboChargerului
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Supercharger 1.jpg
Views:	431
Size:	150.1 KB
ID:	160196  
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 09-10-06, 22:49   #14
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
Originally Posted by CJ-01-WOB View Post
din cunostintele mele cam asa arata un supercharger!
si este una din cele mai intalnite forme
''melcii'' sunt caractersitici turboChargerului
am gasit la ce ma referam...era supercharger centrifugal ( daca am tradus bine) si are "melcul" turbochargerului de pe partea admisiei antrenat de curea


www.procharger.com
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 14-10-06, 22:45   #15
EyeKyu

Stage 2
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 45
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
Originally Posted by Nicknamed_13 View Post
....e aceiasi marca pe care o are un coleg de facultate. Civic sedan....1.6 soch manual....de la 130 cai la 190. E marca Jackson Racing. A fost o reprezentata in NZ acum ceva vreme pt show-uri sau alte rahaturi si fostul proprietar a platit zdravan sa vina sa ii faca masina toata numai cu piese Jackson: xtractoare, intreg sistem esapament, superchargerul (fara intake...tot air-box are)si body kit...facut din side skirts si buze in fatza si spate...arata f curat.
Eram curios catzi isi dau jeama ca e un Jackson Racing, sau catzi au atata cunostintza
EyeKyu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -