Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 24-05-07, 15:55   #1
ameer

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 271
Default Discuri de frana

Ma puteti indruma si pe mine un pic, vreau sa imi schimb discurile de frana. Desi masina are doar 27.000 km discurile ei se incing foarte repede si ma deranjeaza fadingul destul de tare. Indrumati-ma si pe mine catre niste discuri care pot tine 300 cp si 1,7 t. Eventual daca mi-ati spune si de unde sa cumpar ar fi super. Am inteles ca Brembo sunt demne de luat in considerare.
ameer is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 16:00   #2
Kalastar

Stage 3
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
Default Re: Discuri de frana

daca se incalzesc asa tare nu e o problema si de la discuri? adica sunt ventilate / gaurite, etc? din cate stiu eu sunt foarte importante si discurile!
Kalastar is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 16:08   #3
ameer

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 271
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by Kalastar View Post
daca se incalzesc asa tare nu e o problema si de la discuri? adica sunt ventilate / gaurite, etc? din cate stiu eu sunt foarte importante si discurile!
Nu sunt ventilate si le-am schimbat odata deja pe garantie ca s-au ovalizat am mers prea tare pe ploaie. Si deja si astea au inceput sa imi faca figuri, vreau discuri aftermarket...
ameer is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 16:31   #4
apline5

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 583
Default Re: Discuri de frana

ce masina ai de 300 de cai ?
apline5 is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 19:19   #5
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
Default Re: Discuri de frana

Salut ! Daca au fost discurile de origine ale masinii iar inlocuirea lor a fost facuta cu un alt rand de repere sti****te in catalogul masinii atunci problema este la etrierii de franare. De regula se pot bloca pistonasele din cel putin trei motive : 1) garniturile antipraf se fragmenteaza si gripeaza . 2) se descompun garniturile o-ring din etrier datorita lichidului de calitate indoielnica ori a impuritatilor ajunse acolo accidental. 3) prin incalzirea si racirea brusca in mod repetat se formeaza condens care duce la corodarea pistonaselor. In toate aceste cazuri pistonasele se blocheaza si se incing , se ovalizeaza nu-si efectueaza cursa de revenire la eliberarea pedalei de frana. In mod logic pasul urmator este supraincalzirea discurilor si la prima balta mai serioasa se deformeaza.Inainte de a investi o suma foarte mare in alte discuri ar trebui verificata instalatia de franare ( pompa, circuit, etrieri ) . Este ieftin si rapid . Succes !
alexalfa is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 19:52   #6
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by ameer View Post
Nu sunt ventilate si le-am schimbat odata deja pe garantie ca s-au ovalizat am mers prea tare pe ploaie. Si deja si astea au inceput sa imi faca figuri, vreau discuri aftermarket...
Daca are garantie sigur e nou, sigur are discuri ventilate (dublu disc). Daca iei nr 6 din revista 4tuningRO, vei gasi acolo un articol amplu despre discuri si etrieri.

Tu ai discuri ventilate, dar probabil nu sunt nici perforate si nici santate (cu santuri mici pentru racirea placutelot si disiparea prafului). Normal, franele din fabrica ar trebui sa-ti ajunga, dar probabil franezi mai violent si mai des.

Pentru inceput, eu as schimba furtunele de frana cu unele imbracate in metal, se gasesc la Racing Nick. De ce? Cand franezi, lichidul de frana nu se comprima, dar se intinde materialul din care este conducta. La cele imbracate in metal, asta se intampla mult mai putin. Fara ca lichidul sa aiba unde sa se duca, doar spre piston, franarea se imbunatateste.

Daca iti permiti, poti cumpara si niste discuri de frana perforate care se racesc mai bine, desi acestea nu prea sunt recomandate la mersul uzual, fiind mai predispuse la crapare, deci la dezastru.

Fa-le pe rand. Controleaza circuitul cum a zis alexalfa, schimba conductele cu unele metalice, abia apoi schimba discurile daca mai simti nevoia.

Numai bine si tine-ne la curent ca este un subiect interesant pentru toata lumea!

ps: inainte de a cumpara discurile perforate, inainte de acest pas, cumpara placute mai tari, Ferodo Racing sau ceva dintr-un material mai dur, ce se incalzeste mai greu si nu scoate asa mult praf. Oricum, sunt mai ieftine ca discurile.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 22:46   #7
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Discuri de frana

Mai e o varianta: invata sa folosesti si frana de motor, ca soferii adevarati!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 23:05   #8
Kalastar

Stage 3
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
Default Re: Discuri de frana

cum faci asta la 100 la ora?!?!
Kalastar is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 00:17   #9
ameer

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 271
Default Re: Discuri de frana

Va multumesc pentru ajutor si pentru raspunsurile rapide!

Mai am putini km pana la urmatoarea revizie si o sa pun la service cateva intrebari. Problema e ca si daca intr-adevar e o problema de la etrieri sau conducte etc discurile astea care au 7000 km sunt deja ovalizate pentru ca tremura cand franez pe anumite plaje de viteza. Alt fapt confirmat este ca la modelul meu de masina asta este o problema cunoscuta, si si am mai vorbit cu inca cineva care spune ca a avut aceeasi problema numai k la mai multi km ca mine.

O sa va tin la curent cu aceasta chestiune, probabil peste doua saptamani cand ii fac revizia. Deci la service ar trebui sa ii pun sa verifice etrieri, pistonasele si conductele de frana sa vedem daca e ceva in neregula si dupa aceea sa iau hotararea in privinta discurilor.

Am vorbit deja azi cu racingnick in problema aceasta.
ameer is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 00:21   #10
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by Kalastar View Post
cum faci asta la 100 la ora?!?!

Clasic...iei piciorul de pe acceleratie. eventual schimbi intr-o treapta inferioara (insa nu cite doua odata).


Si revenind la problema in discutie,deoarece ai o "caruta" de 1.7T cu 300 de cai,pe drum normal e greu sa prajesti in asemenea hal frinele ,de circuit nu poate fi vorba,asta inseamna ca te dai tare in jos .
Solutia este una singura :discuri ventilate ,gaurite, plus obligatoriu placute de frina ceramice,fiind singurele ce asigura o frinare eficienta la rece cit si la "roshu". Uita-te in "ograda" la OMP si TAR-OX.
__________________

Last edited by turbojack; 25-05-07 at 00:25.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 00:24   #11
ameer

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 271
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Clasic...iei piciorul de pe acceleratie. eventual schimbi intr-o treapta inferioara (insa nu cite doua odata).


Si revenind la problema in discutie,deoarece ai o "caruta" de 1.7T cu 300 de cai,pe drum normal e greu sa parjesti in asemenea hal frinele ,de circuit nu poate fi vorba,asta inseamna ca te dai tare in jos .
Solutia este una singura :discuri ventilate ,gaurite, plus obligatoriu placute de frina ceramice,fiind singurele ce asigura o frinare eficienta la rece cit si la "roshu". Uita-te in "ograda" la OMP si TAR-OX.
Merg tare cu masina.... in nici un caz pe circuit, si in nici un caz atat de tare incat sa distrug discurile in halul asta... Cat despre discuri ceramice nu poate fi vorba... nu se justifica in nici o masina o investitie asa mare. Poate doar cine foloseste o masina in conditii de circuit
ameer is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 00:27   #12
ameer

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 271
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Daca are garantie sigur e nou, sigur are discuri ventilate (dublu disc). Daca iei nr 6 din revista 4tuningRO, vei gasi acolo un articol amplu despre discuri si etrieri.

Tu ai discuri ventilate, dar probabil nu sunt nici perforate si nici santate (cu santuri mici pentru racirea placutelot si disiparea prafului). Normal, franele din fabrica ar trebui sa-ti ajunga, dar probabil franezi mai violent si mai des.



ps: inainte de a cumpara discurile perforate, inainte de acest pas, cumpara placute mai tari, Ferodo Racing sau ceva dintr-un material mai dur, ce se incalzeste mai greu si nu scoate asa mult praf. Oricum, sunt mai ieftine ca discurile.
Si apropo de incalzire... mi s-a intamplat sa le vad oarecum incandescente noaptea... deci se incalzesc si ele destul de tare...
Da ai dreptate sunt ventilate dar nu perforate ( nu stiu ce era in capul meu)
Cat despre placute noi... daca discurile sunt deja ovalizate mai are rost? Daca au doar 7000 km se mai pot repara cumva sau trebuie schimbate direct?

Last edited by ameer; 25-05-07 at 00:30.
ameer is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 00:33   #13
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by ameer View Post
Merg tare cu masina.... in nici un caz pe circuit, si in nici un caz atat de tare incat sa distrug discurile in halul asta... Cat despre discuri ceramice nu poate fi vorba... nu se justifica in nici o masina o investitie asa mare. Poate doar cine foloseste o masina in conditii de circuit
Placutele sint ceramice,discurile fiind doar aferente acelui tip de placute,dupa cum spuneam ventilate gaurite ,insa de otel ,costurile nefiind atit de mai pe cit pare.Consulta orice magazin de tunig ce are asa ceva in panoplie pentru a-ti gasi in catalog componentele pentru masina ta.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 00:39   #14
ameer

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 271
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Placutele sint ceramice,discurile fiind doar aferente acelui tip de placute,dupa cum spuneam ventilate gaurite ,insa de otel ,costurile nefiind atit de mai pe cit pare.Consulta orice magazin de tunig ce are asa ceva in panoplie pentru a-ti gasi in catalog componentele pentru masina ta.
Cam greu cu cataloagele de componente pt mine,nu prea gasesc multe chestii
ameer is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 00:49   #15
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Discuri de frana

Quote:
Originally Posted by ameer View Post
Cam greu cu cataloagele de componente pt mine,nu prea gasesc multe chestii
OMP ,BREMBO, TAR-OX sint firme de top in domeniul frinelor ( si nu numai).
Daca o masina valoroasa a aparut ieri pe piata,fi sigur ca au deja un set de frine pregatit .
turbojack is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -