Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 02-11-06, 00:36   #16
riptor

Stage 5
 
riptor's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 411
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

Quote:
Originally Posted by B.v.L View Post
as dori si eu ajutor .. am jenti pe 165/70/14 si as vrea de 16 daca incap sau daca nu marimea pt. 15 ca nu inteleg nimik din calculele alea . mersi mult
mai e o varianta de luat in seama : 215/35 r17...mai greu de gasit cauciucuri pe dim asta dar...MERITA!!.imi pare rau b.v.l.-ule ca nu am o poza sa iti arat,gasisem un r19 cu roti cum am zis mai sus..si arata..no comment!

P.S. : 205/45 r16 merge foarte bine,exact dim asta am avut-o si eu pe 19-le meu si nu am avut nici o problema la mers,nici erori la kilometraj,deci e ok,dar repet..poate gasesti de 17..chiar daca drumurile noastre nu merita
__________________
renaultsport clio 182

Last edited by riptor; 02-11-06 at 00:38.
riptor is offline   Reply With Quote
Old 10-11-06, 09:22   #17
TopArt
Registered

Stage 5
 
TopArt's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 607
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

mare atentie la omologare

1. daca noua latime a anvelopei e mai mare si nu este trecuta ca echivalent in talon sau in cartea de identitate a masinii sau macar in cartea tehnica a masinii, atunci adio omologabilitate...

2. daca diametrul noii anvelope este mai mare decat diametrul anvelopei originale, adio din nou.

exemplu simplu: la o anvelopa de 195/65/15 (daca doar asta apare in talon) puteti pune 195/.../16 sau 195/.../17 sau 195/.../18 sau 195/.../... doar daca diametrul calculat este echivalent sau mai mic decat diametrul initial. daca in talon apare o marime echivalenta, gen 215/.../..., e la fel de superok sa incercati 215/.../..., etc. ca in cazul de mai sus.
TopArt is offline   Reply With Quote
Old 10-11-06, 10:00   #18
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

Atentie si la latimea jantei - daca difera de cea recomandata pt marimea respectiva de cauciuc, acesta nu se va aseza bine pe ea, se va intinde daca janta e mai lata sau va face burta daca e mai ingusta

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-11-06, 01:25   #19
riptor

Stage 5
 
riptor's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 411
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

Quote:
Originally Posted by TopArt View Post
mare atentie la omologare

1. daca noua latime a anvelopei e mai mare si nu este trecuta ca echivalent in talon sau in cartea de identitate a masinii sau macar in cartea tehnica a masinii, atunci adio omologabilitate...

2. daca diametrul noii anvelope este mai mare decat diametrul anvelopei originale, adio din nou.

exemplu simplu: la o anvelopa de 195/65/15 (daca doar asta apare in talon) puteti pune 195/.../16 sau 195/.../17 sau 195/.../18 sau 195/.../... doar daca diametrul calculat este echivalent sau mai mic decat diametrul initial. daca in talon apare o marime echivalenta, gen 215/.../..., e la fel de superok sa incercati 215/.../..., etc. ca in cazul de mai sus.
eu am avut pe un reno 19 175/70 r13 initial si apoi 205/45 r16 si nu s-a luat nimeni de mine,sincert cred ca daca vor sa se lege de tine la omologari au ei altele mai importante de care sa se lege.cred ca e o chestie minora de fapt,pt ca in fond poti sa te duci la ei cu rotile stock si apoi..stiti voi
riptor is offline   Reply With Quote
Old 14-11-06, 10:07   #20
TopArt
Registered

Stage 5
 
TopArt's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 607
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

Quote:
Originally Posted by riptor View Post
sincert cred ca daca vor sa se lege de tine la omologari au ei altele mai importante de care sa se lege.
daca nu e sti****ta in cartea de identitate a masinii, in cartea constructorului ca marime echivalenta, iar mai presus de toate, in talon, atunci e problema. nu discut spagi si alte dari, nu asta era intentia mea...

Quote:
Originally Posted by riptor View Post
cred ca e o chestie minora de fapt,pt ca in fond poti sa te duci la ei cu rotile stock si apoi..stiti voi
si apoi, stim noi: ne trezim cu filtrele RAR, pe strazile patriei, unde vin nenea injinerii si pe aia nu-i mai fraieresti

parerea mea sincera: nu mai indemnati la neregularitati, ca lumea care poate citeste zice: e, aia mea, las ca-i fraieresc eu, las ca merge spaga, las ca fac pe nestiutoru', pana cand... o patzim cu totii

faci ceva ca la carte, nimeni nu are voie sa se ia de tine. te incadrezi in niste norme, jongland cat de mult si legal poti cu ele. simpal az zeat !
TopArt is offline   Reply With Quote
Old 18-11-06, 00:09   #21
riptor

Stage 5
 
riptor's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 411
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

asa e,insa e greu pentru unu care are o solenza cu roti de 165 sa isi puna si el un 205 acolo,ce sa faca si omu? sa astepte pana are bani sa isi ia o masina cu roti de 205 ca sa puna si el o janta mai mare si un talon mic? e aiurea legea asta,sau ma rog,poate prea stricta,ar trebui ca tipu cu solenza pe care l-am dat eu ca exemplu sa se duca la rar cu niste roti de 205/40 r16 sa zicem si aia sa faca niste teste sa vada daca noile roti afecteaza negativ tinuta de drum,performantele,daca uzura directiei creste prea mult,etc,in loc sa zica "domle nu ai voie cu 205 ca in talon scrie 165,du-te acasa!" si nu prea cred eu ca se fac testari de genu asta la noi,cred ca ti-l arunca pe "nu se poate" in fata si te trimite acasa iar in conditiile astea ii inteleg pe cei care evita omologarea si isi pun rotile stock cand e sa faca rar-ul.si eu sunt pentru legalitate,nu are sens sa stai cu stres ca te controleaza garcea la roti,dar la noi e cam greu sa faci un tuning,asta e.stau si ma intreb cum reusesc aia din america de tuneaza masinile alea vechi sa le omologheze cu roti de 22 si alte kestii? ce sa mai zic... pacat.in afara circula fel de fel de ciudatenii pe sosele si sunt inscrise si omologate,la noi...nu domle nu se poate!

Last edited by riptor; 18-11-06 at 00:12.
riptor is offline   Reply With Quote
Old 18-11-06, 00:16   #22
riptor

Stage 5
 
riptor's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 411
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

ma uitam acu ceva timp la tv si am vazut un nebun (ala care indoaie linguri ) de prin america parca de si-a lipit pe masina furculitze si linguri indoite de el,ei cum drecu circula ala bai nene? sa fie asta doar pentru ca e vedeta? nu cred...mai sunt o gramada de nebuni la ei care-si fac masinile cum vor,ma gandesc cum ar fi sa faca ciudatii aia un raliu prin romania(ceva gen gumball 3000 ) cred ca ar innbuni alde garcea!
riptor is offline   Reply With Quote
Old 18-11-06, 11:18   #23
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

riptor, s-a mai discutat despre omologarea jantelor pe alte topicuri... si poti omologa dimensiuni care au fost montate din fabrica pe tipul respectiv de masina. Dar si orice dimensiune daca faci omologare individuala (ceva de genu artizanal) insa asta costa mai mult ca banii care-i dai pe jante...
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 24-04-07, 17:40   #24
loopushor

Stage 1
 
loopushor's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 19
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

Offtopic : Vreau sa aflu si eu ce greutate are o janta DOTZ BRANDS HATCH pe 17" ma poate ajuta cineva?
loopushor is offline   Reply With Quote
Old 28-09-07, 01:05   #25
paulic

Stage 3
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 143
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

Quote:
Originally Posted by TopArt View Post
daca nu e sti****ta in cartea de identitate a masinii, in cartea constructorului ca marime echivalenta, iar mai presus de toate, in talon, atunci e problema. nu discut spagi si alte dari, nu asta era intentia mea...



si apoi, stim noi: ne trezim cu filtrele RAR, pe strazile patriei, unde vin nenea injinerii si pe aia nu-i mai fraieresti

parerea mea sincera: nu mai indemnati la neregularitati, ca lumea care poate citeste zice: e, aia mea, las ca-i fraieresc eu, las ca merge spaga, las ca fac pe nestiutoru', pana cand... o patzim cu totii

faci ceva ca la carte, nimeni nu are voie sa se ia de tine. te incadrezi in niste norme, jongland cat de mult si legal poti cu ele. simpal az zeat !
Esti amabil s-a ne spui si noua ce dimensiuni ai pe loganul tunat si cum le-ai omologat(daca sint omologate)?
paulic is offline   Reply With Quote
Old 18-10-13, 00:03   #26
AlexNecula

Stage 1
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 14
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

Salut, vreau sa trec de la 205/60/15 la 205/40/17.Am calculat cu formula data de RoSonic si imi iese o diferenta de -3.12 cm,oare chiar atat de mare sa fie ?
AlexNecula is offline   Reply With Quote
Old 27-10-13, 21:36   #27
Gaby_Slo

Stage 4
 
Gaby_Slo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 281
Member of:
[DACIA]
Default Re: Echivalarea diametrului rotilor

diferenta de 5% la vuteza la cauciucurile tale. mai bine pui 205/45 sau 50
Gaby_Slo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -