Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 31-07-10, 13:55   #1
airwalker

Stage 2
 
airwalker's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 32
Question tuning pt hdi

sal, am un pug 1.6 hdi 90 cp si sunt hotarat sa ii fac cva modificari p la motor.
sunt curios la ce piese se poate face upgrate...ce se poate schimba ...adauga si asa mai departe.

ma gandeam la o turbina de 2.0 sau 2.2 ...intercooler mai mare....filtru de aer...

astept sugestiile si sfaturile voastre in sp pt upgrateul turbinei...dak si ce efect are...dak se merita...

ce alte modificari se mai pot face? cutie d viteze ....ambreaj...evacuare

Last edited by airwalker; 31-07-10 at 14:04.
airwalker is offline   Reply With Quote
Old 31-07-10, 15:02   #2
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: tuning pt hdi

Quote:
Originally Posted by airwalker View Post
sal, am un pug 1.6 hdi 90 cp si sunt hotarat sa ii fac cva modificari p la motor.
sunt curios la ce piese se poate face upgrate...ce se poate schimba ...adauga si asa mai departe.

ma gandeam la o turbina de 2.0 sau 2.2 ...intercooler mai mare....filtru de aer...

astept sugestiile si sfaturile voastre in sp pt upgrateul turbinei...dak si ce efect are...dak se merita...

ce alte modificari se mai pot face? cutie d viteze ....ambreaj...evacuare
motorul tău nu prea e fiabil pe tuning agresiv, suportă safe o diferentă de presiunne de 0,6-0,7 bari, dacă esti decis si vrei să obti ceva performantă , ai nevoie de ceva bani si de răbdare, pentru turbo upgrade tu va trebui să-i modifici si galeria de evacuare, o turbină gen vnt 1749 sau gt 18 de la garrett e ok pentru a nu astepta mult pana să intre turbina in full boost(asta dacă nu te deranjează lag ul prea mare pentru un turbo mai mare gen gt20/52 sau gt20/56, dacă vrei sa mergi pe mai multă performantă , poţi schimba bielele forjate (şi pistoanele forjate, insă bielele sunt cele mai slabe la motorul tău) cuzinetii si garnitura de chiulasă mai groasă, un alt dezavantaj este sisitemul de injectie la tine care nu merge foarte mult impins,si va trebui si el upgradat, intercoolerul ar trebui pus fmic iar traseul de intercooler să il faci din aluminiu pentru o răcire mai bună, pentru diesel e cam problematic cu piesele forjate, mai ales la pistoane, insa se pot face , fie in europa fie in sua,(socal şi arias) . Scoate-ţi din minte filtru sport pe diesel , daca ti la motorul tău, nu te ajută cu nimic, pe partea de evacuare ar trebui schimbată insă nu renunta la intermediară de tot , pune una sport in locul ei insă nu o elimina de tot pentru a nu pierde back presure, ambreiajul nu stiu cat de usor găseşti pentru masina ta unul upgrade dar il poti face custom punand unul cu placute ceramice, ar trebui să iti iei un ceas de egt pentru a sti dacă ai amestecul făcut corect, cu cat creste prea mult temperatura pe evacuare cu atat ai pre putina motorină si pre multa presiune si de aici incep sa apara daunele (biele indoite rupre pistoane etc.) si invers cu cat ai temperatura mai scăzută ai lipsă de presiune sau prea multa mototrina si nu vei face alt ceva decat sa consumi aiurea motorină care o va scoate pe evacuare, nearsă,nu e nevoie să schimbi internele decat daca mergi pe presiune mult mai mare, fixează-ţi un target de putere si in functie de asta achizitionează piese care sa faca fata la acea putere, după ce pui la punc partea de pise , alegeti cu grijă un tuner bun pentru soft, pe langa parte de putere incercă sa schimbi si la sistemul de franare ceva pentru a face fata noilor solicitări, placuţe, discuri, si cel mai important furtune de frana cu insertie metalică, si un lichid de frana de top, (nu discurile fac cea mai mare diferentă la franare ci furtunele si lichidul de frana, apoi placutele si discurile). Depinde foarte mult cat esti dispus să bagi in masina . Sunt multe de facut , fiexează-ţi un targtet si daca vrei iti detaliez fiecare lucru, in parte, si incă o chestie care trebuiesă o ai in atentie foarte importantă, senzorul de map, depinde cst iti citeste, care e limita lui, degeaba poti băga 1,7 bari sau mai mult(2-2,2 etc cat e capabilă turbina sa producă) in admisie, daca senzorul tău citeste pana la sa zicem, 1,5 bari, motorul nu va sti ca tu bagi mai mut de 1, 5 bari, succes la modificat si dacă ai nevoie de sfaturi dami pm, (nu sunt tuner insă ti-o spun din experientă eu am lucrat pe un motor asemanator de 110 cp diesel de cilindree mică cum e a ta , si iti pot spune etapele prin care am trecut
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-10, 16:04   #3
airwalker

Stage 2
 
airwalker's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 32
Default Re: tuning pt hdi

nu speram si nici nu vreau sa fie usor...).. si da..am si un targhet...sunt oarecum constient de ce si ct poate masina si un ast d motor....vreau sa il apropii ct s poate d mult d 200cp... nu vreau nava spatiala.
m-am gandit si la frane si la soft..si la evacuare...dar astea consider k sunt relativ mai putin complicate dekt prepararea propriuzisa a unui motor.
airwalker is offline   Reply With Quote
Old 31-07-10, 22:51   #4
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: tuning pt hdi

Quote:
Originally Posted by airwalker View Post
nu speram si nici nu vreau sa fie usor...).. si da..am si un targhet...sunt oarecum constient de ce si ct poate masina si un ast d motor....vreau sa il apropii ct s poate d mult d 200cp... nu vreau nava spatiala.
m-am gandit si la frane si la soft..si la evacuare...dar astea consider k sunt relativ mai putin complicate dekt prepararea propriuzisa a unui motor.
Vad ca ai un target interesant, tine cont de faptul ca tu vei trece de dublara puterii
la limita aceea de putere ar fi bine să te gandeşti la biele forjate(şi cuzineti), sunt calcaiul lui ahile la motorul asta(caută pe la socal diesel)(dacă umbli in motor pune o garnitura de chiulasă mai groasă, te va ajuta sa mergi cu presiune mai mare , pe langa asta injectoarele tale nu vor putea oferii suficientă motorină , aici vei avea de cautat , nu stiu cat de tunat a fost motorul tău in afara tării să poti găsi uşor ulele pentru a le putea inlocui(incearca sa iei legătura cu firma fratelli bosio, si daca e nevoie trimitele un injector ca al tău să ţi le faca capabile de mai multă putere, nu te costă mult transportul si durează cam o luna ) a treia problemă e turbina eu iti recomand sa mergi pe garrett gt 20/52 sau56 care e capabilă de 200 cp (garrett 22/60 e mult prea mare si iti va intra foarte sus in full boost(peste 3500 rpm), vei avea nevoie si de un boost controller, de la problema cu turbina derivă următoarea, şi anume galeria de evacuare, tu oricum va trebui sa o modifici pe a ta (cel putin la flanşe) şi e mai ok dacă o vei face custom, apoi traseul un 57sau maxim 60, dar sa nu renunti la toate tobele , pentru ca pierzi la back presure, pune macar intermediară sport, (daca nu te mai interesează noxele renuntă la catalizator sau pune unul sport) o a IV a problemă , traseul de intercooler, (fă-l din aluminiu) şi nu depăşi diametru gurii de intrare in admisie, şi intercoolerul pune-l in fată, Foarte important este senzorul de map, nu uita de el dacă vrei sa foloseşti boost ul oferit de turbo, pentru monitorizarea parametrilor , vei avea nevoie de un ceas de presiune turbo, unul presiune ulei, temperatura ulei(in functie de temperatura care o vei avea la ulei vei sti daca va trebui să pui un kit de răcire pentru ulei, ) si unul foarte important unul de EGT, trecand acum la partea de ambreaj iti recomand unul cu placute ceramice, pentrufrane daca nu vrei să umbli serios la ele (nu stiu cat de usor sau daca vei gasi un kit pentru masina ta dedicat)mai bine cauţi nişte placute foarte bune, şi cel mai important şi cu rezultate foarte bune schimbă furtunele cu unele cu inserţie metalică, şi lichid de frana cu punct de fierbere ridicat, apoi gandestete cine iti va face softul,dacă il face bine fi sigur ca masina va merge foarte bine, vei rămane chiar surprins de ce ar putea face, succes cu proiectul tine-ne la curent cu el
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 07-08-10, 14:20   #5
airwalker

Stage 2
 
airwalker's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 32
Default Re: tuning pt hdi

apreciez sfaturile primite... kt de curand ma voi apuca d ea..si sper sa o termin pana in primavara
airwalker is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -