Member of: [Design Team] [Virtual Tuning] [FOTO] [VW]
Car Polish
Salut!
Mi-am luat un aparat de polishat (flex din ala cu burete, nu stiu exact cum se numeste ) si, am o intrebare, imi trebuie ceva pasta de polishat? sau dau direct cu apa pe masina? Din cate stiu eu, trebuie ceva pasta de polishat.
Puteti sa-mi spuneti ce fel de pasta e, si unde as putea gasi?
Multumesc!
La piese auto care au si cosmetice pt masina,intreaba de pasta polish, eu de acolo am luat, a costat 30 lei. Acum vezi ce cumperi ca sunt multe facaturi.
Bafta !
iti recomand ceva de la sonax sau meguiars.. de la sonax incearca la real am vazut multe produse sonax la preturi bune si de la meguiars sunt mai scumpe dar sunt printre cele mai bune
ai pm de unde poti cumpara produse meguiars
Ai nevoie de un flex caruia sa ii poti ajusta viteza de rotatie . In caz contrar, un flex al carui disc se roteste cu 12-15.000rpm nu e recomandat ptr o astfel de operatiune .
Ar fi interesant daca cineva care stie intreaga procedura de polish sa o prezinte.
Din cate am inteles eu trebuie folosite mai multe tipuri de paste (intai mai abraziva, apoi mai fina etc) si deasemenea sunt mai multe tipuri de bureti pentru polish.
Operatia de polisare nu este una foarte complicata, dar necesita ceva cunostinte inainte sa te apuci sa o fac. Exista destul de multe riscuri daca nu se executa corect si de aceea recomand o documentare corecta inainte de a pune o masina de polisat cu burete abraziv si polish-uri abrazive pe masina. Unul din riscuri ar fi arderea vopselei, in urma folosirii incorecte a vitezelor masinii. Alt risc ar fi aparitia hologramelor (lumina nu va fi reflectata corect ci va aparea ca o dara) daca polish-ul nu a fost lucrat corect si particulele abrazive nu au fost sparte corect. De obicei acest tip de defect apare si in urma polisarii cu un combo mai abraziv, care nu e urmat de un polish de finish.
Ce ai nevoie pentru polisare:
1. masina de slefuit cu viteza variabile. Exista doua tipuri: orbitala (are miscare circulara dar si in cruce) si rotary (flex - doar miscare circulara). La cele rotary trebuie sa poti neaparat seta o viteza sub 900rpm, perfect e sa ai o masina care are viteza cea mai mica in jur de 600rpm. Cea orbitala e preferata pentru incepator pentru ca e mai safe; avand miscare orbitala riscul de ardere a vopselei e mai mic.
2. pad-uri de polish de diferite grade de abraziune: cutting (cel mai abraziv), polis (abraziune medie) si de finish (putere de abraziune foarte slaba)
3. polish-uri cu diferite grade de abraziune (cutting, mediu si de finish)
4. lavete de microfibra pentru inlaturarea reziduurilor
Intotdeauna operatia de polisare se incepe cu cel mai putin agresiv combo pe care il ai la indemana.
Operatia consta in:
1. masina se spala foarte bine (preferabil o pre-spalare pentru indepartarea mizeriei mari, urmata de o spalare manuala cu manusa de blana utilizand doua galeti; o galeata cu solutie cu sampon si una cu apa curata, in care se va clati manusa dupa spalarea unui panou)
2. optional dar foarte recomandat; decontaminarea vopselei cu o argila de curatare (clay bar) si lubrefiant pentru argila. Aceasta etapa va curata foarte bine vopseaua si o va lasa foarte fina si catifelata.
3. se mascheaza cu o banda de hartie (cu lipici pe baza de apa) tot ce inseamna chedere si plastice negre
4. se incepe polisare prin examinarea masinii. Daca vopseaua e plina de zgarieturi se va alege zona cu zgarieturile medii si se marcheaza (vizual sau cu banda) un patrat de 20cm x 20cm ca zona de test
5. se fixeaza pad-ul cel mai putin abraziv pe placa de fixare a masinii cat mai centrat cu putinta si se primeaza pad-ul cu polish (se aplica in cruce linii de polish de 3m) dupa care se imbiba bine in pad. Se va alege polish-ul cel mai putin abraziv
6. se aplica polish 4-5 bobite de polish pe pad si se intinde pe vopsea
7. se seteaza masina la viteza cea mai mica si se intinde bine polish-ul pe zona de test aleasa
8. se creste viteza (pt rotary la 1000-1100, iar pentru orbitala la 3-4) si se lucreaza polish-ul exercitand presiune moderata pe pad. Aveti grija sa nu apasati prea tare ca exista riscul sa se opreasca pad-ul. Presiunea care se exercita trebuie sa lase pad-ul sa se misca cam cu 2-3 rotatii pe secunda. Miscati masina in zona de lucru cam cu 2cm pe secunda. Nu lasati niciodata pad-ul sa se invarta intr-o singura zona pentru mult timp (exista riscul sa ardeti vopseaua). In functie de polish acesta se lucreaza 1-2 minute pana cand se observa ca devine incolor.
Se curata zona de reziduuri si se analizeaza sa se vada daca rezultatul este cel dorit. Daca rezultatul nu e cel dorit se trece la un combo mai agresiv.
9. Dupa ce s-a stabilit combo-ul care lucreaza cel mai bine se repeta operatiunea pe toata caroseria, dar alegand zone de lucru un pic mai mari 30x30cm, sau cum ti se pare mai comod.
10. se curata masina de reziduuri si se aplica ceara favorita
Un mic filmulet cu pasii de mai sus (in afara de spalare):
Fa o poza cu masina pe care o ai si eventual da niste detalii despre vitezele care pot fi setate.