Quote:
Originally Posted by Leon_Xeigen
"AVIONU"....cred ca va trebui sa te contrazic eu...si sa iti explic si de ce.....Deci...am zis ca supapa blow off....mareste fiabilitatea turbinei in timp si nu are numai rolul de a face zgomot la un motor diesel....Masina asta este softata....daca stii atunci cand softezi o masina turbo...ii cresti presiunea la nivelul turbo-suflantei....deci in concluzie.....sa iti explic "babeste"...cu presiune mai mare in turbo....in overboost...risti sa strici turbina...Blow-off-ul degaja presiunea acumulata mai rapid....deci mareste fiabilitatea turbinei...
NU VREA SA CREZI CA SUNT RAUTACIOS (caci multe pe forumul asta se inteleg gresit).....dar nu fac afirmatii niciodata fara sa am vreo convingere....si sincer m-am documentat si eu in stanga si in dreapta .....si am aflat si chestia asta cu marirea fiabilitatii turbinei.....
|
Hai sa-ti explic eu babeste de ce nu-si are rostul BOV-ul la turbodiesel. Neavand clapeta de acceleratie toata suprapresiunea de care vb tu ajunge direct in cilindrii si iese pe evacuare.Rotatia motorului si capacitatea cilindrica e mai mult decat suficient sa-ti elimine toata suprapresiunea dupa admisie....e chiar logica treaba. Tot diesel am si eu, si am urmarit evolutia presiunii in turbo si nu se creaza nici un fel de suprapresiune pe galerie care sa-mi incetineasca turatia turbinei...iar turbina face 1.65 in overboost