Cineva a scris asta pe un alt forum.Ce parere aveti?Merita incercat?
PROCESE COLECTIVE IMPOTRIVA STATULUI ROMAN, IMPOTRIVA TAXEI AUTO!
Cu totii stim ca aceasta taxa, indiferent de numele ei, este abuziva si contravine atat Constitutiei Romaniei, cat si reglementarilor Uniunii Europene, pe care Romania, ca stat membru, trebuie sa le respecte, indiferent cine este primul-ministru si la ce firma de autovehicule este actionar...
In acest sens, noi vom porni doua actiuni in instanta, astfel:
1. un proces colectiv prin care cei care au platit deja taxa auto au posibilitatea sa ceara restituirea ei, plus plata dobanzilor legale aferente;
2. un proces colectiv prin care sa cerem anularea taxei auto ca fiind neconstitutionala, neconforma cu legislatia comunitara si abuziva.
Cu cat mai multi cetateni se vor alatura acestor doua procese impotriva autoritatilor statului, cu atat mai multe sanse vom avea sa tragem un semnal de alarma acestor autoritati . ca existam si ca vocea noastra se poate face auzita oricand. Si cu atat mai mari vor fi sansele sa schimbam legislatia in acest domeniu al taxei auto. Aveti posibilitatea sa fiti parte intr-unul din aceste procese sau in ambele. Incurajam sa participe la aceste procese atat persoane fizice cat si persoane juridice, ONG-uri, societati comerciale, asociatii si fundatii, etc., oricine a inmatriculat un autovehicul incepand cu 01.01.2007 si/sau doreste anularea acestei taxe.
Pentru aceasta, va punem la dispozitie un avocat, membru al Baroului Bucuresti, care sa va reprezinte interesele in aceste doua procese, contra onorariului fix de 20 Euro + taxa de timbru de 39 lei per proces. Daca alegeti sa participati la ambele procese, veti achita 40 Euro si 78 lei taxa de timbru. Sumele in Euro se platesc in echivalent lei la cursul BNR din ziua platii. Pentru o mai mare transparenta, puteti achita dvs. personal taxele de timbru, prin mandat postal (conform instructiunilor pe care le veti gasi pe acest site). De asemenea, daca doriti sa faceti economie de timp, ne puteti trimite noua sumele aferente taxelor de timbru si noi le putem achita pentru dvs.
Pentru a intra in aceste procese, va rugam sa ne contactati prin unul din mijloacele pe care acest site vi le pune la dispozitie:
1. Program: Luni-Vineri, 09:00 - 18:00
2. prin telefon: 0720 399 102 - contactati direct avocatul, sau 0732 356 771 - asistentul avocatului;
3. prin e-mail la adresele:
avocat@proces.taxa-auto.payserv.ro;
office@proces.taxa-auto.payserv.ro
4. inregistrandu-va pe acest site folosind formularul Online Registration Form pe
http://proces.taxa-auto.payserv.ro;
5. printand si trimitand formularele de contract de asistenta juridica si de imputernicire avocatiala, prin posta, conform instructiunilor de completare si trimitere a acestora.
CE PROCEDURI SE URMEAZA IN CADRUL ACESTOR PROCESE?
1. In cazul primul proces, pentru recuperarea taxei auto, avocatul va formula si depune pentru dvs. o cerere de restituire la Administratia Finantelor publice (A.F.P.) unde ati achitat taxa auto. Aceasta este obligata ca in termen de 30 de zile sa va comunice un raspuns, fie negativ fie pozitiv. Daca raspunsul este pozitiv, va va fi restituita taxa auto si nu veti fi nevoiti sa intrati in proces. Daca raspunsul este negativ, asa cum se intampla in majoritatea cazurilor, avocatul va depune pentru dvs. o contestatie la acest refuz, la Directia Generala a Finantelor Publice (D.G.F.P.) a judetului unde ati platit taxa, care tot in 30 de zile. La fel, daca raspunsul este pozitiv, va va fi restituita taxa auto si nu veti fi nevoiti sa intrati in proces. Daca raspunsul este tot negativ, avocatul depune pentru dvs. cererea de chemare in judecata a A.F.P. si a D.G.F.P. la Tribunalul in raza caruia ati platit taxa . Sectia Contencios Administrativ, instanta judecatoreasca urmand sa se pronunte. Procesul are doua faze: fond si recurs (daca va fi cazul). Procedura prealabila a cererii de restituire si a contestatiei este obligatorie, fiind prevazuta de Legea Contenciosului Administrativ. Nu este necesar ca dvs. personal sa fiti prezenti in sala de judecata la termenele procesului. Insa aveti acest drept, putand de asemenea sa va prezentati oricand la instanta de judecata si sa cereti sa aveti acces la dosar, pe baza cartii de identitate. Comunicarile referitoare la proces vor fi facute pe adresa cabinetului de avocat, insa acesta va va pune la dispozitie toate documentele pe care le depune/primeste in numele dvs. De asemenea, puteti solicita avocatului informatii prin telefon sau e-mail.
2. Cel de-al doilea proces consta in faptul ca avocatul va depune, in numele fiecarui cetatean nemultumit, o cerere de chemare in judecata a Guvernului Romaniei la Curtea de Apel Bucuresti, pentru anularea taxei ca fiind abuziva, precum si faptul ca va invoca exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor legale care reglementeaza taxa auto. Scopul final al acestui demers este anularea acestei taxe, indiferent de denumirea ei. In acest proces nu este nevoie de o procedura prealabila, insa va puteti informa si veti primi informari din partea noastra privind stadiul procesului, la fel ca in cazul procesului prevazut la pct. 1.
ACTELE NECESARE PENTRU A DEVENI PARTE IN PROCESE:
Setul de acte este acelasi fie ca intrati numai in unul dintre procese, fie ca intrati in amandoua. In acest din urma caz, puteti trimite, conform Instructiunilor de trimitere, fie doua plicuri continand fiecare un set de acte, fie un singur plic, continand cate doua seturi de contract de asistenta juridica+imputernicire, completate conform instructiunilor pentru fiecare proces si un set de acte.
Actele necesare sunt:
1. contract de asistenta juridica si imputernicire avocatiala, completate pentru unul sau ambele procese;
2. copie de pe contractul de vanzare-cumparare al autovehiculului;
3. copie de pe cartea de identitate a autovehiculului;
4. copie de pe chitanta prin care ati achitat taxa auto. Acest document este foarte important si va rugam sa incercati sa il gasiti in arhiva dvs. personala; daca nu il mai aveti si nu aveti nici un alt document din care sa rezulte suma si/sau data achitarii, va rugam sa precizati suma pe care ati achitat-o si data (exacta sau aproximativa) cand ati achitat-o.
5. o copie de pe cartea/buletinul dvs. de identitate/certificatul de inregistrare al persoanei juridice si copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal al acesteia (asociat, asociat unic, administrator, etc.).
6. in cazul in care ati depus deja cerere de restituire/contestatie la A.F.P. si D.G.F.P., copii de pe aceste documente, precum si de pe raspunsurile pe care le-ati primit.
Va rugam de asemenea sa inserati in plic si datele dvs., pentru a va putea contacta ulterior (nume, prenume, adresa unde va putem trimite corespondenta, un numar de telefon si o adresa de e-mail, daca aveti).
IMPORTANT! In afara de contractul de asistenta juridica si imputernicirea, semnate in original, nu expediati documente in original (nu sunt necesare in proces) si nici sume de bani. Nu expediati scrisoare recomandata cu confirmare de primire, ci scrisoare simpla, insa intr-un plic nu foarte subtire, pentru a se evita deteriorarea la transport. Tocmai datorita faptului ca nu se trimit documente originale, ci numai copii xerox, nu este necesara scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Va rugam sa trimiteti copii xerox lizibile.