24-02-11, 19:37
|
#2746
|
Stock
Join Date: Feb 2011
Posts: 7
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Eu am completat in 2 feluri, la Norma de poluare am ales E3 sau R3, asta face deja o diferenta, in functie de nr. de kilometri, daca pui mai mult de 30.000 pe an iti mai scade, apoi la CATEGORIE M1G sau M2G. Butoneaza si o sa vezi.
|
|
|
25-02-11, 17:03
|
#2747
|
Stock
Join Date: Feb 2011
Posts: 5
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Quote:
Originally Posted by a3ds
Romanii sunt prosti, normal ca nu fac ce trebuie facut. Adica sa isi ia un avocat si sa dea statul in judecata. E mai simplu sa te lamentezi pe forumuri.
Si da, evident ca se poate sa iti iei banii inapoi. Poti sa inscrii masina si fara sa platesti taxa, dar implica, iarasi, sa faci ceva concret, adica un proces, in loc sa te plangi pe forumuri.
|
Eu mi-am angajat un avocat, care mi-a obtinut taxa de prima inmatriculare, si in plus si sumele actualizate cu dobanda fiscala, care este foarte mare, adica am obtinut suma data de mine pentru taxa auto aproape dublata. Per total incluzand onorariul avocatului am iesit excelent. Adica, mult mai bine decat daca tineam banii la banca. Sunt de acord, deci,cu postul anterior.
|
|
|
25-02-11, 17:23
|
#2748
|
Stock
Join Date: Jun 2010
Posts: 2
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Sunt nou aici asa ca nu am avut rabdare sa citesc toate posturile. Am sa va rog sa ma scuzati, daca s-a discutat in alta parte si sa ma redirectionati.
Am auzit ca in cazul in care vinzi masina in afara tarii primesti taxa de inmatriculare inapoi. Cunoasteti vre-un caz?
Va multumesc...
|
|
|
25-02-11, 17:38
|
#2749
|
Stock
Join Date: Feb 2011
Posts: 5
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Quote:
Originally Posted by mihaib1
Eu mi-am angajat un avocat, care mi-a obtinut taxa de prima inmatriculare, si in plus si sumele actualizate cu dobanda fiscala, care este foarte mare, adica am obtinut suma data de mine pentru taxa auto aproape dublata. Per total incluzand onorariul avocatului am iesit excelent. Adica, mult mai bine decat daca tineam banii la banca. Sunt de acord, deci,cu postul anterior.
|
Sa fac o precizare haioasa. Respectivul avocat mi-a fost recomandat de cineva care lucra la... Finante. Cred ca stia cel care mi l-a recomandat de ce face asta.
|
|
|
08-04-11, 09:17
|
#2750
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 820
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
http://www.adevarul.ro/actualitate/T...458354827.html
http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/...458354788.html
in sfarsit e de bine fratilor
Instanţele din România vor da câştig de cauză proprietarilor de maşini care au cerut înapoi taxa de poluare. Aceasta este consecinţa unei hotărâri a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, exprimată la cererea unei instanţe româneşti.
Prin hotărârea pronunţată ieri, magistraţii europeni au apreciat că introducerea taxei de poluare la prima înmatriculare a unui autovehicul în România contravine legislaţiei Uniunii Europene.
„În urma deciziei Curţii de la Luxemburg, statul român este obligat să returneze taxa de primă înmatriculare tuturor cetăţenilor care au plătit-o de când a fost ea instaurată. Dar evident că statul român nu va face acest lucru, motivând lipsa fondurilor, iar oamenii vor fi nevoiţi să apeleze la justiţie. După precedentul creat, toţi reclamanţii vor avea câştig de cauză", ne-a declarat avocatul Gheorghe Piperea.
Taxa românească e discriminatorie
Curtea Europeană de Justiţie a arătat că dreptul UE "se opune ca un stat membru să instituie o taxă pe poluare aplicată autovehiculelor cu ocazia primei lor înmatriculări, dacă regimul acestei măsuri fiscale este astfel stabilit încât descurajează punerea în circulaţie, în statul membru menţionat, a unor vehicule de ocazie cumpărate în alte state membre, fără însă a descuraja cumpărarea unor vehicule de ocazie având aceeaşi vechime şi aceeaşi uzură de pe piaţa naţională".
__________________
My dreamcars: ///M-ul E30 de 2.0l si E36-le Cabrio de 2.5l (192CP-fiecare)
|
|
|
08-04-11, 14:46
|
#2752
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Ministrul Mediului, Borbely Laszlo, a declarat, vineri, la Târgu Mureş, că hotărârea Curţii de Justiţie al Uniunii Europene (CJUE) din 7 aprilie privind taxa pe poluare instituită prin reglementarea română se referă la forma veche a Ordonanţei 50 privind taxa de primă înmatriculare.
http://www.money.ro/borbely--decizia...ei_922771.html
__________________
|
|
|
08-04-11, 14:49
|
#2753
|
Banned
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 478
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Quote:
Originally Posted by adrian78bmw
Ministrul Mediului, Borbely Laszlo, a declarat, vineri, la Târgu Mureş, că hotărârea Curţii de Justiţie al Uniunii Europene (CJUE) din 7 aprilie privind taxa pe poluare instituită prin reglementarea română se referă la forma veche a Ordonanţei 50 privind taxa de primă înmatriculare.
http://www.money.ro/borbely--decizia...ei_922771.html
|
deci sa inteleg ca se vor recupera bani dati la taxa de prima inmatriculare(aia de dinainte de decembrie sau cand a fost). Sicer eu nu vad sa dea statu asta ceva inapoi
|
|
|
08-04-11, 19:52
|
#2754
|
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 569
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
asa sa fie, am de luat 500 euro
|
|
|
08-04-11, 20:06
|
#2755
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,177
Member of: [MERCEDES] [Opel] [AUDI]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
stie cineva ce acte sunt necesare pentru recuperarea taxei auto? as avea si eu de recuperat de la vreo 3 masini dar numai una o mai am in posesie !!
|
|
|
09-04-11, 00:46
|
#2756
|
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 569
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
din cate stiu eu : decizia de calculare a taxei si chitanta, sper sa ne lamureasca cineva care a trecut prin asta
|
|
|
12-04-11, 10:39
|
#2757
|
Stock
Join Date: Apr 2011
Posts: 1
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Avand in vedere hotararea CEJ in cauza Tatu contra Romaniei, cu privire la modalitatea de interpretarea a art 110 din TUE raportat la legislatia interna, respectiv OUG 50/2008, practica instantelor din Romania trebuie sa se schimbe in mod obligatoriu in sensul admiterii tuturor actiunilor de restituire a taxelor achitate in temeiul OUG 50/2008, care a intrat in vigoare la 01.07.2008.
Anterior se putea recupera doar taxa de poluare achitata in intevalul 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009 printr-o actiune in instanta. De asemenea se putea recupera si taxa de prima inmatriculare achitata conform Codului fiscal, prevederi aplicabile pana la data de 01.07.2008."
Pentru cei interesati, in special din Cluj-Napoca, mail n_nct@yahoo. com.
|
|
|
12-04-11, 18:36
|
#2758
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 820
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Povestea românului care a învins statul la Curtea Europeană de Justiţie. Cum poţi să te foloseşti de această decizie pentru a-ţi recupera TAXA DE PRIMĂ ÎNMATRICULARE
http://www.gandul.info/news/povestea...culare-8147518
Un român din Sibiu, Ioan Tatu, a învins statul român, care trebuie să-i restituie acestuia 2000 de euro, reprezentând taxa de primă înmatriculare (sau taxa de poluare), pe care a trebuit să o plătească în anul 2008, când şi-a cumpărat o maşină second-hand din Germania. Curtea Europeană de Justiţie (CEJ) de la Luxemburg a dat câştig de cauză sibianului. Instanţa europeană a fost sesizată cu această chestiune de către Tribunalul Sibiu, care s-a adresat CEJ pentru a cere un punct de vedere în legătură cu OUG nr. 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule. Aşa s-a ajuns ca taxa instituită de statul român să fie declarată ilegală.
Ce trebuie să facă românii pentru a recupera taxa de poluare
Ioan Tatu nu îşi va recupera însă banii imediat şi nici uşor. De decizia pe care el a obţinut-o la Luxemburg se pot folosi şi alţi români aflaţi într-o situaţie similară, dar şi aceştia trebuie să urmeze o procedură judiciară destul de greoaie. Avocatul Dragoş Târşia, care a pledat personal în faţa judecătorilor de la Luxemburg, a explicat pentru gândul ce se va întâmpla în continuare în acest caz : "Procesul va fi repus pe rol. Vom obţine sentinţa pronunţată de Tribunalul Sibiu, după care ne vom adresa Administraţiei Finanţelor Publice Sibiu pentru executare, amiabilă sau silită".
Cum se vor putea folosi de această decizie a unei instanţe europene şi alţi cetăţeni români, aflaţi într-o situaţie similară? "Decizia este general obligatorie. În mod normal, ar trebui să iniţieze obligaţii pozitive din partea statului şi statul să dispună din oficiu restituirea acestei taxe care a fost declarată ilegală. Nu cred însă că acest lucru se va întâmpla, aşa că va trebui ca fiecare persoană să iniţieze o acţiune judiciară şi să ceară instanţei de judecată restituirea taxei", a declarat pentru gândul avocatul Dragoş Târşia. Acesta a susţinut personal, oral, cauza clientului său în faţa judecătorilor europeni pe data de 28 octombrie 2010. "Şedinţa a durat trei ore şi jumătate, impresia de la acest proces a fost extraordinară. Judecătorii au fost interesaţi de toate aspectele problemei. Statul român a fost reprezentat de doi agenţi", a mai precizat pentru gândul avocatul Dragoş Târşia.
Decizia CEJ, interpretată diferit de părţile aflate în conflict
Decizia CEJ a fost interpretată însă diferit de către părţile aflate în conflict. Într-un comunicat de presă, instanţa europeană a comunicat următoarele: "Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Respectiva lege are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre".
Mai multe case de avocatură susţin că decizia este obligatorie şi că se va aplica în toate cazurile similare. Pe de altă parte, Ministerul Mediului şi Pădurilor (MMP) susţine că decizia CEJ se referă la forma iniţială a legii prin care aceasta a fost introdusă şi nu la cea modificată în 2010. "Hotărarea Curţii Europene de Justiţie din 7 aprilie 2011 care se referă la cauza Tatu are ca obiect prevederile OUG 50 din 2008, în forma sa iniţială. (...) Forma actuală a OUG din decembrie 2010 a fost finalizată cu sprijinul şi în urma unor consultări permanente cu experţii Comisiei Europene. De altfel, acordul asupra actualului conţinut al OUG rezultă şi din prevederile articolului 31 al hotărârii Curţii Europene de Justiţie. În prezent, această taxă se percepe pentru toate autovehiculele, la prima înmatriculare în România, indiferent de provenienţa lor şi de cetăţenia şi naţionalitatea proprietarilor", a precizat MMP.
La rândul său, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat că în următoarele zile se va discuta, în cadrul ministerului şi al Guvernului, dacă este nevoie de o decizie pentru a modifica OUG emisă în 2010 privind taxa auto: "Acordul asupra actualului conţinut al OUG rezultă şi din prevederile articolului 131 al hotărârii Curţii Europene de Justiţie. (…) Chiar dacă sunt cumpărate din România sau aduse din străinătate, toată lumea trebuie să le înregistreze, nu există niciun fel de discriminare. În acelaşi timp, conform articolului 51 al hotărârii Curţii, după intrarea în vigoare a modificărilor OUG din 2008, acestea nu pot fi aplicate retroactiv şi nu pot avea efect discriminatoriu între situaţiile constituite anterior şi cele posterioare intrării în vigoare a acestui act normativ. Aceasta este prima noastră poziţie în legătură cu decizia Curţii, în zilele următoare vom mai discuta în cadrul ministerului şi al Guvernului, pentru că din '90 încoace a existat o formă de taxare a maşinilor intrate în ţară. Vom analiza în continuare, am discutat cu premierul, voi veni cu o notă în Guvern şi vom analiza dacă este nevoie de o decizie pentru a modifica această OUG care e în vigoare din decembrie 2010. Speţa la care a fost făcută analiza de Curte e speţa din OUG 50/2008, deci nu la OUG care este în vigoare din 2010".
CEJ urmează să judece şi alte cereri similare transmise de instanţele din România
Avocatul Dragoş Târşia are însă un alt punct de vedere. "Poziţia ministerului şi a ministrului este haotică şi denotă o lipsă de minime cunoştinţe în materie juridică. Nu există o diferenţă de conţinut între cele două legi, ci doar o diferenţă de cuantum. Or, CEJ s-a pronunţat împotriva principiului care guvernează aceste acte normative. De altfel, trebuie să vă spun că pe rolul CEJ se află şi multe alte cereri făcute de instanţele din România, referitoare la acelaşi subiect, ulterioare cererii adresate de noi prin Tribunalul Sibiu. Practic, mai multe instanţe din România au sesizat CEJ pentru mai multe modificări ale OUG 50, nu doar pentru cea reclamată de noi. Este o chestiune de timp până când CEJ se va pronunţa şi asupra celorlalte cereri", a declarat pentru gândul avocatul Târşia.
|
|
|
13-04-11, 13:27
|
#2759
|
Stage 1
Join Date: Jul 2009
Posts: 20
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
pana la urma,daca achizitionez ACUM o masina si vreau sa o inmatriculez? ce se intampla?ce taxe platesc? sau taxa inca este in picioare
|
|
|
15-04-11, 10:48
|
#2760
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
problema este cand mergem toti la finante sa ne primim banii inapoi?
sau am uitat ca i-am dat degeaba si fortati sa ne inmatriculam masinutele intr-un stat de tip mafiot?
as vrea si eu sa pot daca raman fara bani de o vila/hotel sa pun o taxa sa platesca tot poporul ca sa stau eu la inaltime.
__________________
VW - Das Auto - Golf - H.H. The black beast.
Are you GTI enough?
Smile or die sofer premiat
Stiu ca sunt rau, dar excelez in asta, deci sunt bun
Atentie la motociclisti in trafic.Pot sa dea peste voi.
فولكس فاجن هي أروع سيارة
|
|
|
|
|