07-01-13, 23:23
|
#1
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 304
Member of: [BMW] [Old School Cars]
|
2,5, pe talon 1,6
Visu' e un urs 2,5...insa ma cam sperie impozitul de 1200 lei/lună și asigurarea. Așa că mă gândeam să-mi iau un urs 1,6, să iau itp-ul, după care să pun 2,5. Singura soluție care mi se pare viabilă e să dau jos motorul odată la 2 ani...
Există cumva alta?
|
|
|
07-01-13, 23:48
|
#2
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of: [Opel]
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Daca-l vrei inmatriculat in Romania alta posibilitate nu ai.
Daca vrei pe BUlgaria poti sa iei ce motor vrei tu.
|
|
|
08-01-13, 01:22
|
#3
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 304
Member of: [BMW] [Old School Cars]
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Nu prea-mi surâde Bulgaria, nu mi se pare foarte sigură varianta...
Mai bine mă mânjesc pe mâini odată la 2 ani...
|
|
|
08-01-13, 16:00
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,173
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Quote:
Originally Posted by Winnetou.K.
Nu prea-mi surâde Bulgaria, nu mi se pare foarte sigură varianta...
Mai bine mă mânjesc pe mâini odată la 2 ani...
|
Sau iti iei un urs cu 6 pistoane, si inainte sa ii faci autentificarea la rar, ii stergi seria de pe motor, si o sa iti treaca in carte fara serie, dupa care poti sa iti pui ce motor vrei!
Asta, ca sa nu se vada diferenta intre 4 si 6 cilindri, ca la fel de bine poti sa faci aceeasi poveste cu un motor in 4 pistoane.
|
|
|
08-01-13, 16:24
|
#5
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
mai exact, de 2L, ca in 6 pistoane sunt mai multe
|
|
|
08-01-13, 20:21
|
#6
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 304
Member of: [BMW] [Old School Cars]
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Quote:
Originally Posted by kathalin
Sau iti iei un urs cu 6 pistoane, si inainte sa ii faci autentificarea la rar, ii stergi seria de pe motor, si o sa iti treaca in carte fara serie, dupa care poti sa iti pui ce motor vrei!
Asta, ca sa nu se vada diferenta intre 4 si 6 cilindri, ca la fel de bine poti sa faci aceeasi poveste cu un motor in 4 pistoane.
|
1.Dacă șterg seria de pe motor n-o să fie problemă la ITP?
2.Dacă scriu "fără serie" in talon, de cati cm3 se consideră motorul?
3.Dacă mă duc tot cu motorul cu seria ștearsă ar fi o problemă? Că atunci pot lua direct 2,5 care e tot în 6 pistoane ca 2,0.
|
|
|
09-01-13, 20:24
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,173
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Quote:
Originally Posted by Winnetou.K.
1.Dacă șterg seria de pe motor n-o să fie problemă la ITP?
2.Dacă scriu "fără serie" in talon, de cati cm3 se consideră motorul?
3.Dacă mă duc tot cu motorul cu seria ștearsă ar fi o problemă? Că atunci pot lua direct 2,5 care e tot în 6 pistoane ca 2,0.
|
Nu ai nici o problema la ITP daca RAR'ul iti trece in carte motor fara serie.
2.Depinde de motorul care este trecut pe masina respectiva.Daca cumperi un motor cu 1600cm- atunci nu va fi prezenta seria dar capacitatea va fi de 1600, daca cumperi masina cu motor de 2.0 va fi prezenta capacitatea de 2000cm-dar fara serie.
3.Daca te duci cu un 2.5 fara serie pe motor, depinde in acte ce motor are.
Ideal ar fi sa iti iei un 2.0 la care ii stergi seria, mergi la rar, faci identificare fara serie motor si dupa arunci pe ea un 2.8, si esti "perfect" legal, ai 6 pistoane numai ca difera cilindreea, vei plati taxe pentru 2.0 si ai performante de 2.8
|
|
|
10-01-13, 09:05
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Quote:
Originally Posted by Winnetou.K.
1.Dacă șterg seria de pe motor n-o să fie problemă la ITP?
2.Dacă scriu "fără serie" in talon, de cati cm3 se consideră motorul?
3.Dacă mă duc tot cu motorul cu seria ștearsă ar fi o problemă? Că atunci pot lua direct 2,5 care e tot în 6 pistoane ca 2,0.
|
Poti avea probleme daca in acte este trecuta serie de motor si in realitate este stearsa.
Numai daca faci schimbare de motor si pe motorul ''nou'' nu sunt serii, cei de la RAR vor mentiona in CIV 'fara serie motor'.
La orice masina, la motoare apar niste coduri (vezi in CIV, cod motor) iar cei de la RAR verifica in primul rand lucrul asta. Codul motor indica date despre cilindree, cai putere, sistem de alimentare (inj sau carb), numar cilindri, in ce categorie de poluare se incadreaza (norma EURO), etc.
Sunt cazuri de motoare, de aceiasi cilindree, aceeasi constructie ( ex:4L), cu acelasi fel de alimentare motor (ex: inj), care par identice, dar care pot avea diferenta de cativa cai putere, si din cauza asta vor avea cod motor diferit.
Se poate intampla la unele motoare 'identice' sa difere modelul de catalizator (EURO 2 sau EURO 3) caz in care ,iarasi, vor diferi codurile de motor.
Deci, daca ajungi la RAR, ei vor sesiza imediat daca motorul masinii este ok sau nu, dupa codul motor, indiferent ca este fara serii sau daca sunt trecute serii false sau corecte !!!
Si atunci va trebui sa dai declaratii pt fals ...
|
|
|
10-01-13, 14:16
|
#9
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
aici te contrazic putin costi, sau chiar mai mult.
Nu ai inteles ce e de facut, ce am sugerat noi mai sus
Si nu e asa cum sustii tu.
Tipu motor e una, seria motor e alta, stii asta, OK.
Dar tu cum crezi ca se ajunge sa se specifice in acte la motor "fara serie" ?
tocmai prin deteriorarea acestora, ruginirea de-a lungul timpului etc etc, si atunci cu urmatoarea ocazie cand ajunge masina la RAR, se va observa ca seria e stearsa, caz in care se va face acea mentiune in CIV, mai greu sau mai usor, dar se va face.
Ideea era ca indianul nostru de mai sus sa-si ia o masina cu mopt de 2L(6IL) si la RAR pt ITP sa zicem sa se observa "problema" si sa se faca resp mentiune in CIV, ca mai apoi el sa poata pune in masina un mot tot 6IL de ce putere/capoacitate doreste el, dar TOT cu seria stearsa, si din acest pdv sa fie perfect legal.
Tipul si seria motorului in principiu sunt in aceeasi zona/arie situate pe motoare, deci se pot deteriora impreuna, dar atata timp cat atunci cand te prezinti la RAR motorul are aceeasi configuratie a cilindrilor ca si motorizarea trecuta in acte, se face mentinunea "fara serie", dar tipul ramane, pt ca se considera ca este acelasi tip, trebuie un tip motor(implicit cilindree) pt urmatoarele taxe(impozit, RCA si ce s-o mai inventa..)
GATA, cred ca se intelege f usor
|
|
|
15-01-13, 11:36
|
#10
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 304
Member of: [BMW] [Old School Cars]
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Mulțumesc Kathalin si Florin, m-ati lamurit. Ma gandeam sa fac smecheria cu un 1,6 sau 1,8, dar deh, dacă tre' să fie 6 pistoane, 2.0 să fie atunci.
|
|
|
15-01-13, 15:53
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,173
|
Re: 2,5, pe talon 1,6
Ti-a explicat pe indelete Florin.
Faci ce doresti!
|
|
|
|
|