Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 08-09-11, 22:03   #1
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Standard placute de inmatriculare

Am doua mari nelamuriri:

1. Se tot vehiculeaza ideea conform careia modelul C (zis si moto) de placuta de inmatriculare este exclusiv pentru motociclete. Stiti cumva din ce act normativ rezulta asta?
2. Are cineva standardul care reglementeaza forma, dimensiunea, culoarea, fontul, etc. pentru placutele de inmatriculare? ( SR 13078:1996)
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 12:26   #2
rover_cabrio

Stage 5
 
rover_cabrio's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 6,899
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by mihaitarta View Post
Am doua mari nelamuriri:

1. Se tot vehiculeaza ideea conform careia modelul C (zis si moto) de placuta de inmatriculare este exclusiv pentru motociclete. Stiti cumva din ce act normativ rezulta asta?
2. Are cineva standardul care reglementeaza forma, dimensiunea, culoarea, fontul, etc. pentru placutele de inmatriculare? ( SR 13078:1996)
o intrebare de Milioane care nimeni nu a fost in stare sa dea un raspuns ...

de ex la Jeepuri ..pe spate unele au numere patrate mai mari si in fata numar normal ...DACA ar fi sa o lom dupe...legea cu numerele care nu o stie NIMENI trebuia sa i se elibereze si pentru spate tot numar LUNG ca cel din fata ....

daca e cineva mai la curent si poate posta aici ...
__________________

anvelope IARNA import Germania Elvetia 13"-22" tel: 0768 885511 , 0762 333322
rover_cabrio is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 13:07   #3
SAX1987
4Tuning International Member


Stage 5
 
SAX1987's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 2,804
Member of:
[4Tuning International]
[2 Roti]
[BMW]
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Si eu sunt foarte curios cum sta treaba cu numarul tip moto !!

L-am vazut montat pe multe masini pana acum ! Sigur sunt metode de a-l optine

O sa incerc sa scot unul .. daca nu pot imi voi face aici http://www.numerepersonalizate.ro/

Last edited by SAX1987; 16-09-11 at 13:12.
SAX1987 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 14:37   #4
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Va spun eu cum sta treaba, pt ca intre timp am cumparat standardul si m-am lamurit.
Standardul prevede asa:

La autovehicule, altele decat motorete si motociclete, in partea din fata se monteaza placuta pe un rand (tip A 52x11)
Placuta tip C este pentru motorete si motociclete.
Placuta din spate la autovehicule, altele decat motorete si motociclete se alege (dintre tip A 52x11 si tip B 34x20) in functie de forma locului de numar de pe autovehicul.

La jeep-uri se elibereaza numar patrat (tip B) tocmai pt ca locul de numar are forma aia. Sunt unele suv-uri, jeep-uri sau cum vrei sa le spui care sunt asa (cu loc patrat), dar cele care au loc de numar lung in spate primesc numar lung.

Singura modalitate de a obtine legal numere moto pe masina (si asta numai pentru spate) este sa depui o cerere la inmatriculari in care sa explici situatia si sa soliciti sa ti se aprobe numar tip C. N-ai nicio garantie ca se va aproba, dar eu, cand am inmatriculat cadillac-ul (acu 2 saptamani) am depus o asemenea cerere (pentru 2 placute tip C) si mi s-a aprobat astazi, dar doar una, pentru partea din spate. In fata sunt obligat sa montez placuta tip A (lunga).
Ca sa ai o sansa cat de cat sa ti se aprobe, trebuie sa ai un motiv foarte bine intemeiat si nici asa nu-i sigur ca se aproba. Spre exemplu, la masina mea, pe langa faptul ca nu incape nici A nici B pe spate, busonul de la rezervor se afla in spatele numarului, care numar e prins pe un fel de usa cu balamale pe care trebuie s-o poti deschide (cu tot cu numarul prins pe ea) pt a avea acces la buson. Cred ca asta a si fost motivul pentru care am primit aprobare.
Pentru montat in partea din fata poti s-o uiti. Mie nu mi-au aprobat si pt fata, desi in fata locul de numar este identic cu cel din spate (adancit in bara), doar ca nu incurca cu nimic daca pui un numar care nu se incadreaza. Arata urat, dar n-o sa-ti dea nimeni derogare pur pe considerente estetice, cum de fapt nici mie nu mi-au dat.

Last edited by mihaitarta; 16-09-11 at 14:40.
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 15:51   #5
rover_cabrio

Stage 5
 
rover_cabrio's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 6,899
Cool Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by mihaitarta View Post
Va spun eu cum sta treaba, pt ca intre timp am cumparat standardul si m-am lamurit.
Standardul prevede asa:

La autovehicule, altele decat motorete si motociclete, in partea din fata se monteaza placuta pe un rand (tip A 52x11)
Placuta tip C este pentru motorete si motociclete.
Placuta din spate la autovehicule, altele decat motorete si motociclete se alege (dintre tip A 52x11 si tip B 34x20) in functie de forma locului de numar de pe autovehicul.

La jeep-uri se elibereaza numar patrat (tip B) tocmai pt ca locul de numar are forma aia. Sunt unele suv-uri, jeep-uri sau cum vrei sa le spui care sunt asa (cu loc patrat), dar cele care au loc de numar lung in spate primesc numar lung.

Singura modalitate de a obtine legal numere moto pe masina (si asta numai pentru spate) este sa depui o cerere la inmatriculari in care sa explici situatia si sa soliciti sa ti se aprobe numar tip C. N-ai nicio garantie ca se va aproba, dar eu, cand am inmatriculat cadillac-ul (acu 2 saptamani) am depus o asemenea cerere (pentru 2 placute tip C) si mi s-a aprobat astazi, dar doar una, pentru partea din spate. In fata sunt obligat sa montez placuta tip A (lunga).
Ca sa ai o sansa cat de cat sa ti se aprobe, trebuie sa ai un motiv foarte bine intemeiat si nici asa nu-i sigur ca se aproba. Spre exemplu, la masina mea, pe langa faptul ca nu incape nici A nici B pe spate, busonul de la rezervor se afla in spatele numarului, care numar e prins pe un fel de usa cu balamale pe care trebuie s-o poti deschide (cu tot cu numarul prins pe ea) pt a avea acces la buson. Cred ca asta a si fost motivul pentru care am primit aprobare.
Pentru montat in partea din fata poti s-o uiti. Mie nu mi-au aprobat si pt fata, desi in fata locul de numar este identic cu cel din spate (adancit in bara), doar ca nu incurca cu nimic daca pui un numar care nu se incadreaza. Arata urat, dar n-o sa-ti dea nimeni derogare pur pe considerente estetice, cum de fapt nici mie nu mi-au dat.
sau ..mai este o varianta ....in loc sa pui in spate numarul mic ..il pun in fata ..apoi faci rost de suport mic de ITALIA ...cum au aia placute mici fata , placute mari spate ..si spui ca masina a fost importata ..asta sa prinda la controale stradale ! asa am si eu fata numar mic de IT

inca o chestie ...cum reusesc unii de merg cu Sticker cu numarul lipit in lateralui spoilerului fata ???
rover_cabrio is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 15:55   #6
rover_cabrio

Stage 5
 
rover_cabrio's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 6,899
Cool Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by SAX1987 View Post
Si eu sunt foarte curios cum sta treaba cu numarul tip moto !!

L-am vazut montat pe multe masini pana acum ! Sigur sunt metode de a-l optine

O sa incerc sa scot unul .. daca nu pot imi voi face aici http://www.numerepersonalizate.ro/
alea mai merge ...cat de cat ..oricum nu sunt omologate ...
cea mai frumoasa faza cu nr de inmatriculare in Bucuresti ...uni colegi care stiu masina poate sa o confirme ...

un Opel astra G inm pe romania ...cu numarul B 20 NLY de romania cu RO pe tablita montat in spate , iar in fata avea NR de Germania cu D la inceputul tablitei apoi cu despartituri B 2 ONLY ....cei ce cunosc masina ..parca la piata victoriei la intrare pe Nicolae Titulesc in fata BCR turn poate sa confirme !

numere frumoase care am avut Personal pe 2 masini straine am avut pe Anglia : J 5 NEK , iar pe una de Bulgaria : P 0006 PP
rover_cabrio is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 19:40   #7
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by rover_cabrio View Post
sau ..mai este o varianta ....in loc sa pui in spate numarul mic ..il pun in fata ..apoi faci rost de suport mic de ITALIA ...cum au aia placute mici fata , placute mari spate ..si spui ca masina a fost importata ..asta sa prinda la controale stradale ! asa am si eu fata numar mic de IT

inca o chestie ...cum reusesc unii de merg cu Sticker cu numarul lipit in lateralui spoilerului fata ???
Daca pui pe fata numar mic, indiferent ce suport ai, iti ia talonul si iti da amenda. In fata e obligatoriu numarul lung.
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 19:48   #8
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Nici cei care lucreaza in cadrul serviciului de inmatriculari al politiei nu cred ca stiu legea pe din afara.

Vara asta am inmatriculat un Jaguar importat din SUA. Am cerut o placuta de tip C pentru spate, dar dupa cum ai zis, nefiind alt motiv in afara de cel estetic m-am ales cu unul B.

Pe langa asta, au vrut sa-mi elibereze tip B si pentru fata, dar nu aveam ce face cu el si am luat A.
__________________
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 23:30   #9
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by BC-20-LET View Post
Nici cei care lucreaza in cadrul serviciului de inmatriculari al politiei nu cred ca stiu legea pe din afara.

Vara asta am inmatriculat un Jaguar importat din SUA. Am cerut o placuta de tip C pentru spate, dar dupa cum ai zis, nefiind alt motiv in afara de cel estetic m-am ales cu unul B.

Pe langa asta, au vrut sa-mi elibereze tip B si pentru fata, dar nu aveam ce face cu el si am luat A.
Eu ti-am spus doar ce prevede standardul. Normal ca poti sa faci si altfel decat prevede standardul, dar risti anumite consecinte. Adica poti sa te bazezi pe faptul ca nici aia nu cunosc legea, dar poate la un moment dat dai de unul care cunoaste legea si te arde.
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 16:54   #10
alynex
Colectionar Machete

Stage 5
 
alynex's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,064
Member of:
[Colectionar Machete]
[BMW]
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Daca ai cunostinte la politie poti obtine nr moto legal, de la ei.
In TM sunt multi care au asa, iar din moment ce placutele sunt facute de politie si nu falsuri nu ar avea de ce sa te amendeze.
__________________
alynex is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 20:11   #11
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by alynex View Post
Daca ai cunostinte la politie poti obtine nr moto legal, de la ei.
In TM sunt multi care au asa, iar din moment ce placutele sunt facute de politie si nu falsuri nu ar avea de ce sa te amendeze.
1. Daca ai pile la politie (de fapt la inmatriculari, care tin de prefectura, nu de politie) nu stiu daca se mai poate numi legal, sau nu intelegem acelasi lucru prin cuvantul "legal".
2. Chiar daca sunt eliberate de cei de la inmatriculari, nu -ti garanteaza ca nu iei amenda. Atata timp cat nu sunt conforme cu standardul (si nu sunt, din moment ce standardul prevede ca acel format e destinat exclusiv motoretelor si motocicletelor) tu ca sofer care le are montate savarsesti contraventie, neavand relevanta cine ti le-a eliberat. Faptul ca politia mai inchide ochii rezulta din faptul ca vor ei sa inchida ochii, nicidecum pt ca e 100% in regula.
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 20-09-11, 17:40   #12
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Cei de la inmatriculari pot elibera un numar patrat (vezi SUV-uri). Daca ai o masina americana de exemplu iar locul numarului de pe bara fata e patrat il pui acolo iar cel dreptunghiular in spate.

Atata timp cat masina a iesit pe usa fabricii cu toate certificarile, avizele etc mi se pare imposibil sa conditionezi numarul dreptunghiular (normal) pe o bara care e prevazuta din fabrica pentru numar patrat. Adevarul e ca nici nu am vazut numar dreptunghiular pe fata la masini prevazute cu loc pentru numar patrat.

Nici masini care sa aibe numere patrate si pe fata si pe spate.
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 21-09-11, 00:08   #13
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by Laptiucu View Post
Cei de la inmatriculari pot elibera un numar patrat (vezi SUV-uri). Daca ai o masina americana de exemplu iar locul numarului de pe bara fata e patrat il pui acolo iar cel dreptunghiular in spate.

Atata timp cat masina a iesit pe usa fabricii cu toate certificarile, avizele etc mi se pare imposibil sa conditionezi numarul dreptunghiular (normal) pe o bara care e prevazuta din fabrica pentru numar patrat. Adevarul e ca nici nu am vazut numar dreptunghiular pe fata la masini prevazute cu loc pentru numar patrat.

Nici masini care sa aibe numere patrate si pe fata si pe spate.
Vezi ca sunt doua tipuri de numere patrate: B (34x20) SUV si C(24X13) moto. Cu tot cu A (52x11) sunt 3 in total.
Gresesti cand judeci cu bun simt si ratiune problema. Standardul care reglementeaza forma, dimensiunile, prezentarea si destinatia celor 3 tipuri de placute duce lipsa acuta de ambele.

P.S. Daca tot esti din Oradea, o sa vezi in curand masina mea cu 2 numere patrate: unul B si unul C.
Ideea e ca initial am primit A si B, iar ulterior am depus o cerere pentru inlocuirea lor cu doua C.
Cererea s-a aprobat, dar doar un numar C. Cel care a aprobat-o, presupunand (fara sa verifice) ca eu am primit doua placute A, in raspunsul la cererea mea a dispus inlocuirea placutei A cu una C. Uite asa am ramas cu una C si una B.
Din spate motor, din fatza camion

Last edited by mihaitarta; 21-09-11 at 00:12.
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 21-09-11, 23:46   #14
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Nu intelege gresit ... de scos numerele e simplu. Problema e dup-aia cand te-opreste politia si te ia la intrebari.

Numerele ti le iei (de tip A, B sau C) pe proprie raspundere. Nicidecum functionarul care ti le-a dat nu poate fi tras la raspundere.

Ne vedem pe strazi
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 22-09-11, 07:47   #15
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Re: Standard placute de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by Laptiucu View Post
Nu intelege gresit ... de scos numerele e simplu. Problema e dup-aia cand te-opreste politia si te ia la intrebari.

Numerele ti le iei (de tip A, B sau C) pe proprie raspundere. Nicidecum functionarul care ti le-a dat nu poate fi tras la raspundere.

Ne vedem pe strazi
Aia s-o crezi tu ca ti le iei cum vrei...in special formatul C. Chiar si formatul B se acorda dupa ce iti verifica masina in ceva baza de date de unde sa reiasa ca ai loc patrat in spate.
Din oficiu pt masina nu ti se da numai combinatia AA. Doar daca faci cerere si vor aia sa ti-o aprobe sau poate daca ai pile primesti C. Eu am mers pe varianta cerere, tocmai pentru a avea o hartie oficiala pe care sa o pot arata daca ma opreste politia si ma ia la intrebari.
Daca ti le scoti pe pile e mai usor sa le obtii dar e mult mai greu, daca nu chiar imposibil sa le justifici.
Nici pe pile nu cred ca s-au prea dat pt ca nu cred ca am vazut mai mult de 8-10 masini in Oradea cu numere C, dintre care doar vreo doua (probabil date pe pile) care nu sunt americane si le-au montat ca sa fie mai cu motz.
Multa lume care nu s-a lovit de problema asta are impresia ca e foarte simplu, in sensul ca mergi la inmatriculari si ceri tu ce numere vrei si ei iti dau cu zambetul pe buze, ceea ce e cat se poate de departe de realitate.
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -