Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 21-01-11, 23:22   #1
TZN 85 BUB

Stage 5
 
TZN 85 BUB's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,398
Member of:
[DAEWOO]
[2 Roti]
Default masina + turbo la ITP

mare dilema , si nu am gasit nicaieri un raspuns :

o masina non-turbo se transforma in turbo, dar odata la 2 ani trebuie ITP.

- se poate da jos turbo, si sa ramana originala, dar....

* daca masina ajunge cu turbo la itp se considera ilegalitate ?

Sunt multi care au turbo pe o masina non-turbo din fabrica, te intoarce ITP'ul pentru turbina ? (exceptand spaga care trece totul cu vederea )


multumesc,
__________________
Vand jante Mak audace mirror 4x114 - 15" - 6j - et38 - 250 euro

https://forum.4tuning.ro/459-jante-an...-250-euro.html
TZN 85 BUB is offline   Reply With Quote
Old 25-01-11, 00:10   #2
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: masina + turbo la ITP

Nu cred ca se pune problema la ITP, in cel mai rau caz la RAR. Singura problema este sa corespunda seria motorului, acolo unde exista asa ceva. Notiunea de "modificari tehnice artizanale, neomologate" (reproducere modo grosso) vizeaza partea de siguranta circulatiei si poluare (frane, directie, sasiu, esapament-noxe etc.). Nu te poate obliga nimeni sa nu-ti cresti puterea motorului cu maxim 40%, la fel cum nu te poate obliga nimeni sa asiguri macar functionarea corecta a motorului (poti sa il lasi fara ulei, poti sa mergi in 3 bujii din 4, poti sa faci sau sa nu faci absolut orice din ceea ce nu prezinta pericol pentru ceilalti participanti la trafic si nu polueaza in plus fata de cat scrie in talon. In concluzie, poti sa cresti si puterea motorului, desi exista norme de recomandare care-ti "recomanda" sa nu faci asta in mod artizanal si fara sa anunti autoritatea competenta.

Un exemplu in acest sens ar fi schimbarea motorului de Dacie de 1.3 cu unul de 1.4 sau un 2.0 8valve de Opel (c20NE) cu un 2.0 16valve de Opel (c20XE) sau chiar schimbarea unui c20XE cu un c20let. La un astfel de schimb (cu conditia sa-l declari), cresterea de putere nu depaseste 40%, iar din acest motiv nu te obliga RAR-ul sa iti schimbi si franele etc., deci se considera ca masina ta este in limite de siguranta.

Asta e doar o parere, am studiat de-a lungul timpului cateva acte normative de la politie si RAR si nu am dat de nimic care sa interzica asa ceva, insa e posibil sa existe si sa nu fi gasit eu.... cel mai bine ar fi sa intrebi la o statie ITP daca vor fi probleme, iar in caz de raspuns nefavorabil, mergi la alta statie ITPpana dai de unul care nu stie (sau unul care stie ca nu-i interzis)
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 25-01-11, 00:31   #3
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: masina + turbo la ITP

cel mai bine mergi la rar direct si intrebi,uneori cei de la statiile itp fac pe desteptii la chestii de care n-ar trebui sa se lege...
julaikos is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -