Nu cred ca se pune problema la ITP, in cel mai rau caz la RAR. Singura problema este sa corespunda seria motorului, acolo unde exista asa ceva. Notiunea de "modificari tehnice artizanale, neomologate" (reproducere modo grosso) vizeaza partea de siguranta circulatiei si poluare (frane, directie, sasiu, esapament-noxe etc.). Nu te poate obliga nimeni sa nu-ti cresti puterea motorului cu maxim 40%, la fel cum nu te poate obliga nimeni sa asiguri macar functionarea corecta a motorului (poti sa il lasi fara ulei, poti sa mergi in 3 bujii din 4, poti sa faci sau sa nu faci absolut orice din ceea ce nu prezinta pericol pentru ceilalti participanti la trafic si nu polueaza in plus fata de cat scrie in talon. In concluzie, poti sa cresti si puterea motorului, desi exista norme de recomandare care-ti "recomanda" sa nu faci asta in mod artizanal si fara sa anunti autoritatea competenta.
Un exemplu in acest sens ar fi schimbarea motorului de Dacie de 1.3 cu unul de 1.4 sau un 2.0 8valve de Opel (c20NE) cu un 2.0 16valve de Opel (c20XE) sau chiar schimbarea unui c20XE cu un c20let. La un astfel de schimb (cu conditia sa-l declari), cresterea de putere nu depaseste 40%, iar din acest motiv nu te obliga RAR-ul sa iti schimbi si franele etc., deci se considera ca masina ta este in limite de siguranta.
Asta e doar o parere, am studiat de-a lungul timpului cateva acte normative de la politie si RAR si nu am dat de nimic care sa interzica asa ceva, insa e posibil sa existe si sa nu fi gasit eu.... cel mai bine ar fi sa intrebi la o statie ITP daca vor fi probleme, iar in caz de raspuns nefavorabil, mergi la alta statie ITPpana dai de unul care nu stie (sau unul care stie ca nu-i interzis)