Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 03-12-10, 09:26   #1
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

Ministerul Mediului a pus pe hârtie noua taxă auto, care ar urma să fie percepută de anul viitor celor care îşi înmatriculează o maşină nouă în România.

Citiţi aici varianta elaborată de Ministerul Mediului şi trimisă la Guvern.

Principalele schimbări, conform notei de fundamentare a Ordonanţei de Urgenţă, privind instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, sunt următoarele:

Introducerea unei taxe pe poluare, de la 1 ianuarie 2011, odată cu intrarea în vigoare a Normei Euro 5 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi, conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor.
•concomitent cu introducerea taxării autovehiculelor cu motoare Euro 5, se preconizează un nivel relativ scăzut al acesteia, care să asigure menţinerea cererii pentru aceste vehicule.
•intensificarea aplicării principiului „poluatorul plăteşte”, prin diferenţierea mai accentuată a taxării între normele de poluare, în defavoarea normelor inferioare.
•în termen de 30 de zile de la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Mediului şi Pădurilor împreună cu Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii vor elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului.

Cum motivează Ministerul Mediului majorarea taxei

”Luând în considerare obiectivul Guvernului de a avea un parc naţional auto cu o performanţă de mediu mai ridicată, şi în consecinţă o mai bună calitate a aerului, fapt compatibil cu obiectivele şi normele de drept europene, prin încurajarea achiziţiei de autoturisme electrice, cele cu propulsie hibridă, cele dotate cu instalaţii GPL/GNC şi cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, având în vedere necesitatea intensificării aplicării principiului “poluatorul plăteşte” în scopul atingerii obiectivelor de mediu stabilite la nivelul Uniunii Europene, în considerarea faptului că aceste elemente constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată şi vizează totodată interesul public”, se precizează în nota de fundamentare a Ordonanţei.

Cum se calculează taxa de poluare

Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) şi a taxei specifice exprimate în euro/1 gram CO2, prevăzute în anexa nr. 1, şi a normei de poluare şi a taxei specifice exprimate în euro/1 cmc, prevăzute în anexa nr. 2, şi a cotei de reducere a taxei, prevăzută în coloana 2 din anexa nr. 4, după formula: Suma de plată = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%, unde: A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km; B = taxa specifică, exprimată în euro/1 gram CO2, prevăzută în coloana 3 din anexa nr. 1; C = cilindree (capacitatea cilindrică); D = taxa specifică pe cilindree, prevăzută în coloana 3 din anexa nr. 2; E = cota de reducere a taxei, prevăzută în coloana 2 din anexa nr. 4;”

Maşinile cumpărate până pe 31 decembrie, plătesc vechea taxă

În cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevăzute din construcţie cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%. În plus, Pentru autovehiculele achiziţionate în vederea înmatriculării în România înainte de data de 31.12.2010 şi care nu au fost înmatriculate în România până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr50/2008, cu modificările ulterioare, în vigoare până la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă.

Pentru ce maşini se va achita vechea taxă şi în 2011

De această prevedere vor beneficia: autovehiculele pentru care a fost lansată comanda fermă anterior datei de 31.12.2010 şi pentru care se face dovada plăţii integrale sau a unui avans, autovehiculele ce au fost introduse în ţară şi pentru care se face dovada cu carnet de TIR/CMR/CIM şi/sau dovada radierii din ţara de provenienţă, documente emise înainte de 31.12.2010, şi pentru autovehiculele pentru care s-a eliberat dovada de înmatriculare provizorie de către autorităţile din ţara de provenienţă a autovehiculului, emisă înainte de 31.12.2010.

Pentru a beneficia de prevederi, persoana fizică sau juridică prezintă autorităţii fiscale competente pentru calculul taxei pe poluare, în vederea luării în evidenţă, în termen de 20 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, o cerere însoţită de unul dintre documentele enumerate mai sus, şi o declaraţia pe proprie răspundere, în formă autentică, din care să reiasă că autovehiculul a fost achiziţionat anterior datei de 31.12.2010 în vederea înmatriculării în România.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 03-12-10, 10:05   #2
hdc77ro

Stage 5
 
hdc77ro's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 923
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

aveti atasat proiectul de ordonanta. lipseste insa din text tocmai vestita ANEXA 4.
conform ordonantei vechi daca se mentin coeficientii taxa nu e chiar de speriat.

FORMULA

Suma de plată = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%,
unde:
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km;
B = taxa specifică, exprimată în euro/1 gram CO2, prevăzută în coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindrică);
D = taxa specifică pe cilindree, prevăzută în coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevăzută în coloana 2 din anexa nr. 4;”

EXEMPLU

BMW 320, an 1999, 150 cp benzina

Taxa de platit (212 x 4 fata de 8 x 30%) + (1991 x 6 fata de 2,6 x 70%) x (100 – 84)% = 254,4 + 8362,2 = 8616,6 x 16% = 1378, 65 euro

De remarcat ca in noua propunere coeficientii din anexa 1, coloana 3 sunt mai mici fara de varianta din 2009, iar taxa specifica pe cilindree creste.

Anexa 4 ar arata cam asa *fosta 3 din 2009:

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/200 - Grila privind cotele de reducere a taxei


Vechimea Cota de reducere
autovehiculului - % -

nou 0
<= 1 luna 3
> 1 luna - 3 luni inclusiv 5
> 3 luni - 6 luni inclusiv 8
> 6 luni - 9 luni inclusiv 10
> 9 luni - 1 an inclusiv 13
> 1 an - 2 ani inclusiv 21
> 2 ani - 3 ani inclusiv 28
> 3 ani - 4 ani inclusiv 33
> 4 ani - 5 ani inclusiv 38
> 5 ani - 6 ani inclusiv 43
> 6 ani - 7 ani inclusiv 49
> 7 ani - 8 ani inclusiv 55
> 8 ani - 9 ani inclusiv 61
> 9 ani - 10 ani inclusiv 66
> 10 ani - 11 ani inclusiv 73
> 11 ani - 12 ani inclusiv 79
> 12 ani - 13 ani inclusiv 84
> 13 ani - 14 ani inclusiv 89
peste 14 ani 90
Attached Files
File Type: pdf 30.11.2010_oug taxa auto_12021444.pdf (149.1 KB, 23 views)
__________________
Primul pas intr-o strategie a cresterii nu este UNDE si CUM sa cresti CI sa decizi ce sa abandonezi...
hdc77ro is offline   Reply With Quote
Old 03-12-10, 10:52   #3
hdc77ro

Stage 5
 
hdc77ro's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 923
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

Exemplu calcul EURO 2

Pentru autovehiculele din categoriile M1 si N1 cu norma de poluare non - euro, Euro 1 sau Euro 2, care au facut obiectul omologarii CE de tip, dupa formula:

Suma de plata = C x D x (100-E/100), unde:

C = cilindree (capacitatea cilindrica)
D = taxa specifica pe cilindree,
E = cota de reducere a taxei

Bmw 320, benzina, 150 cp, euro 2, an 1995

Taxa de platit 1991 x 3 x 100 – 90/100 = 1991 x 3 x 0,1 = 597,3 euro

De remarcat ca scade coeficientul de la 6,60 la 3.

INTREBARE: GRESESC EU UNDEVA SAU TAXA E MAI MICA?
hdc77ro is offline   Reply With Quote
Old 04-12-10, 11:44   #4
akileon

Stage 5
 
akileon's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 569
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

din stirile care au mai fost a reiesit ca pentru euro2 taxa creste cu 50% , acum ramane de vazut , nimic nu e sigur pana nu apare varianta finala aprobata de guvern
akileon is offline   Reply With Quote
Old 04-12-10, 11:57   #5
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

Adica va fi ca in Germania.
Daca la mine co2/km este intre 38 g si 46 g Co2/km, cat voi plati daca am Euro3?
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-10, 18:07   #6
Phantom_88
Banned

Stage 5
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 317
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

pt un Bmw Euro 4 emisi CO2=120g, capacitate = 1995 cmc, fabricatie 11.2005 cam cat e taxa? mie mi-a iesit 337 euro dupa formula de mai sus. E corect?
Phantom_88 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-10, 20:00   #7
akileon

Stage 5
 
akileon's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 569
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

eu zic ca nu e in regula , da mai putin decat este acum iar toata lumea spune ca taxa o sa creasca , probabil ca metoda de calcul nu este buna

p.s. 120 g co2 motor de 2000? atat scrie in cartea de romania? mi se pare foarte putin pentru un motor asa mare , pana si sandero de 1.2 , euro 5 are 135 g co2
akileon is offline   Reply With Quote
Old 06-12-10, 00:46   #8
Phantom_88
Banned

Stage 5
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 317
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

Am gresit cu co2 ca nu m-am uitat in carte. In carte e 179. Am dat repede un search pe autovit una neinscrisa sa vad cat e taxa si in anunt acolo avea 120, my bad.

Am calculat si cu valoarea asta : (53.7+3351.6) x 57% = 1941 euro? :O sa fie chiar asa de mare?
Phantom_88 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-10, 13:27   #9
akileon

Stage 5
 
akileon's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 569
Default Re: Cum arată noua taxă auto pusă pe hârtie de ministrul Borbely

daca taxa e acum cam 700 , o sa ajunga pe la 900 , astia ziceau ca la euro 4 o sa creasca cu ~20%-30%
akileon is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -