Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 15-02-09, 10:03   #1
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1. În momentul în care poliţistul vă opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui şi să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării şi autorizaţia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” şi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.
2. Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.
3. Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.
4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.
5. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.
6. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul constatator are obligaţia să aducă la cunoştinţa contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept şi instanţa îl va anula şi va anula şi amenda şi punctele.
7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.
succes fratilor, si hai si voi cu putin curaj,ca nu strica..
__________________
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 10:06   #2
Unic

Stage 5
 
Unic's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 611
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

Foarte bun topicul...si mai asteptam poze de la tine..
Unic is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 10:10   #3
Tzepozzz

Stage 5
 
Tzepozzz's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 611
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

2,3,4,6 sunt adevarate.
la 7 nu stiu sigur
Tzepozzz is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 12:24   #4
Hame

Stage 3
 
Hame's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

au mai fost discutii legate de acel T care apare la poze, nu mai stiu exact pe unde. unii spun ca ar fi in testare, atlii nu. trebuie verificat cu cartea radarului cred
__________________
You`ve never seen the best of me !

Prea multi dintre noi se sting datorita vitezei. DRIVE SLOW !
Hame is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 20:46   #5
calibrazor
Opel Driver

Stage 5
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 845
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Opel]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

Quote:
Originally Posted by Tzepozzz View Post
2,3,4,6 sunt adevarate.
la 7 nu stiu sigur
si 5 sigur
calibrazor is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 21:13   #6
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Post Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

INTREBARE:

sunt omologate camerele fixe la RAR?

daca nu atunci amenda pe care o primesti este NULA!

cel putin asa am inteles despre anumite camere fixe..

acum a 2-a intrebare... de unde stiu care anume dintre camere sunt sau nu sunt omologate rar??
__________________
live high, have fun.. and don't do anything stupid!
Instalatii GPL TOMASETTO fara butelie! 0764781647
demin2609 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 21:27   #7
Tzepozzz

Stage 5
 
Tzepozzz's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 611
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

am citit articolul asta pe undeva pe net si la comentarii a scris cineva ca a incercat chestia asta in instanta si nu i-a reusit. (referitor la punctul 5)
Tzepozzz is offline   Reply With Quote
Old 16-02-09, 06:57   #8
B 52 AEV
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 3
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Opel]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

eu am observat ceva interesant ... si anume PV si dovada au fost completate cu un pix... si semnat cu ALTUL ... de aici se intelege ca a fost completat (scris) de un agent ...si semnat de altul ... dar cel care l`a completat ... banuiesc ca l-a completat cu numele colegului ca nu o fi chiar asa de pampalau ... oricum ... am observat treaba asta cu mult dupa trecerea celor 15 zile in care am avut dreptul la contestatie ... asa ca oricum nu mai conteaza...
B 52 AEV is offline   Reply With Quote
Old 18-02-09, 13:45   #9
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

Quote:
Originally Posted by B 52 AEV View Post
eu am observat ceva interesant ... si anume PV si dovada au fost completate cu un pix... si semnat cu ALTUL ... de aici se intelege ca a fost completat (scris) de un agent ...si semnat de altul ... dar cel care l`a completat ... banuiesc ca l-a completat cu numele colegului ca nu o fi chiar asa de pampalau ... oricum ... am observat treaba asta cu mult dupa trecerea celor 15 zile in care am avut dreptul la contestatie ... asa ca oricum nu mai conteaza...
Sau poate i s-a terminat pasta la primul pix... hai sa fim seriosi... alta nuanta la pix?
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 18-02-09, 14:34   #10
Mustang
Daewoo Driver

Stage 5
 
Mustang's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,399
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

Geo... cum ei pot interpreta legea... noi de ce n-am putea interpreta?
Ma rog...
Era mai mult ca o gluma.

Oricum PV tot asa ramane... indiferent de pasta pixului.
Mustang is offline   Reply With Quote
Old 27-02-09, 06:21   #11
B 52 AEV
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 3
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Opel]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

bun ...si cum expertiza grafologica nu iti face nimeni ... "avantaj servici el ... c-asa e-n tenis"
B 52 AEV is offline   Reply With Quote
Old 31-03-09, 13:17   #12
zorro6299


Stage 5
 
zorro6299's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 674
Member of:
[4Tuning International]
[VW]
Talking Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

99 % din P.V contestate sunt declarate nule de catre instanta...nu va lasati inselati de catre un garcea care nici sa scrie nu stie prea bine...nu valasati !!!

In familia mea s-au castigat pana acum toate pv contestate si nu suntem avocati sau eu stiu ce.... nu renuntati...luptati !!! cum i-mi place sa zic mereu...nu ma cert cu legea--- ma contrazic

Politia Romana = siguranta si incredere =

Last edited by zorro6299; 31-03-09 at 13:19.
zorro6299 is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 22:07   #13
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

camerele fixe sunt legale sau nu?
demin2609 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-09, 00:24   #14
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

S-a discutat mult asupra celor scrise în primul post, de 2 ani se tot vorbeşte despre asta şi vă pot asigura că dacă veţi lua de bune cele scrise acolo şi preluate (cu bună credinţă, sunt convins) Sant0s, riscaţi să fiţi luat în râs de organele de poliţie.
Aici aveţi motivaţia:
Bucureşti, 22 ianuarie 2007

PRECIZĂRI REFERITOARE LA NOUA LEGISLAŢIE RUTIERĂ
[...]
PROCEDURILE POLIŢIEI RUTIERE

Conform art. 2 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României privind circulaţia pe drumurile publice, nr 195/2002, republicată, îndrumarea, supravegherea şi controlul respectării normelor de circulaţie pe drumurile publice se fac de către poliţia rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, care are obligaţia să ia măsurile legale în cazul în care se constată încălcări ale acestora.

Modul de acţiune în trafic se supune Codului de Etică şi Deontologie al Poliţistului şi Concepţiei de Atitudine şi Acţiune a Poliţiei Rutiere.

Pe parcursul executării atribuţiilor de serviciu, poliţistul rutier are următoarele obligaţii:

să poarte ţinuta regulamentară curată, îngrijită, permanent ajustată pe corp şi conformă cu dispoziţiile privind componenţa acesteia, să aplice pe uniformă, în permanenţă, la loc vizibil, insigna cu numărul matricol personal de identificare;
să aibă capul acoperit cu obiectul de îmbrăcăminte corespunzator sezonului (şapca sau caciulă), excepţie făcând situaţiile în care acesta se află în autovehiculul de patrulare ori într-o incintă;

să stăpânească dialogul, care trebuie să fie politicos, coerent, dar ferm, spre a întampina orice provocări ulterioare;

să se adreseze cu politeţe, tact si discernământ folosind un limbaj coerent.

Demonstrarea încalcarii normei rutiere este sarcina de căpătâi a agentului de circulaţie.

Poliţistul rutier nu are plan de constatări, iar activitatea sa se desfăşoară potrivit planificării zilnice care cuprinde şi variantele de patrulare, eliminându-se în acest fel caracterul aleator al muncii poliţistului şi necesitatea existenţei unui Ordin de serviciu.

Activităţile de poliţie rutieră se execută de către echipaje (patrule) formate, de regulă, din doi poliţişti.

Obligaţiile poliţistului rutier la oprirea autovehiculelor:

să aleagă un loc adecvat, astfel încât să permită poziţionarea acestora în afara părţii carosabile, în parcări ori alte spaţii în care nu se stânjeneşte circulaţia. Pe timpul nopţii, aceste locuri trebuie să fie, de regulă, iluminate, evitându-se, pe cât posibil, oprirea în locuri unde această manevră este interzisă prin lege;

să efectueze semnalul de oprire regulamentar, cu braţul pe timp de zi, iar pe timp de noapte cu bastonul iluminat sau reflectorizant şi în lipsa acestuia prin balansarea în plan vertical a unui dispozitiv cu lumină de culoare roşie. În ambele situaţii, poliţistul poate folosi şi fluierul din dotare;

să se posteze, în momentul executării semnalului de oprire în spaţiul benzii de circulaţie a vehiculului care urmează a fi oprit, fără a depăşi însă axul longitudinal al drumului, iar noaptea, cât mai aproape de acostamentul acestuia. Aceste poziţii îi vor asigura conducătorului auto protecţia, îi vor permite să observe din timp semnalul şi să oprească în condiţii de siguranţă;

la deplasarea pe motocicletă, să facă semnalul de oprire prin balansarea în plan vertical a braţului drept, în timp ce se deplasează în paralel cu autovehicululul care urmează a fi oprit;

pe autostrazi, să efectueze semnalul de oprire exclusiv din autovehiculul poliţiei, conducătorul auto fiind invitat să urmeze echipajul până la prima parcare, unde se trece la executarea controlului propriu-zis.

Pe celelalte categorii de drumuri, în cazul când vehiculul care urmează a fi oprit circulă în aceeaşi direcţie, echipajul trebuie să pună în funcţiune semnalele luminoase (de culoare roşie şi albastră) şi pe cele sonore, după care, de regulă, va circula în spatele autovehiculului vizat până când conducătorul acestuia se conformează semnalelor şi opreşte.

Oprirea se poate face şi prin punerea în funcţiune a dispozitivului cu mesaje variabile, care va fi setat pe poziţia “Stop, Poliţia”, sau cu braţul.

Dacă conducătorul auto vizat nu respectă semnalele făcute, se va utiliza dispozitivul de amplificare a vocii existent pe maşina de poliţie, somându-l să oprească şi se va executa, dupa caz, şi semnalul regulamentar cu braţul, pe timp de zi, ori cu bastonul reflectorizant, pe timp de noapte.

Atunci când autovehiculul care urmează a fi oprit circulă din sens opus, semnalul de oprire se va executa din vehiculul poliţiei, pe fereastra din stânga, prin balansarea în plan vertical a braţului ori a bastonului reflectorizant.

Alte obligaţii ce îi revin poliţistului care efectuează controlul:

să se deplaseze până în dreptul uşii conducătorului autovehiculului şi să se adreseze cu formula: “Bună (dimineaţa, ziua, seara), sunt (gradul profesional, numele şi unitatea de poliţie din care face parte)”, după care să solicite pe un ton politicos, dar ferm, să i se înmaneze documentele pentru control;

să-i comunice conducătorului auto motivul opririi, abaterea comisă şi sancţiunea prevăzută de lege şi, daca este cazul, faptul că trebuie să rămână în autovehicul, cu mâinile pe volan, dupa care să întocmească documentele de constatare;

să-i restituie conducătorului auto, la finalizarea controlului, documentele (mai puţin cele reţinute odată cu constatarea abaterii) şi să-i acorde explicaţiile necesare privind situaţia creată, modul de soluţionare, dreptul privind efectuarea de menţiuni în procesul-verbal de contravenţie, precum şi termenul de folosire a căilor de atac împotriva documentelor întocmite.

Dacă se constată că starea psiho-fizică a celui de la volan nu îi mai permite conducerea în condiţii de siguranţă, poliţistul rutier trebuie să întrerupă deplasarea până la încetarea cauzei care a generat respectiva stare. Excepţie face cazul când autovehiculul poate fi condus de o altă persoană care posedă permis de conducere valabil pentru categoria respectivă, şi care se află într-o stare generală corespunzătoare;

să ia masuri pentru reintrarea în siguranţă a autovehiculului în trafic.

Este interzis controlul de rutină asupra traficului rutier, oprirea autovehiculelor pentru control urmând a se face numai atunci când, prin observare directă ori cu mijloacele tehnice certificate, se constată încalcarea regulilor de circulaţie, precum şi atunci când există date şi informaţii că s-au comis infracţiuni sau contravenţii, că autovehiculele vizate transportă bunuri, valori provenite din săvârşirea unor fapte ilicite, ori persoane urmărite conform legii, sau când se execută acţiuni tematice, punctuale, prilej cu care oprirea tuturor autovehiculelor ce fac parte dintr-o anumită categorie este necesară;

De asemenea, îi este interzis poliţistului rutier să execute semnalul de oprire atunci când cel căruia i se adresează este foarte aproape ori chiar în dreptul său, astfel încât oprirea nu s-ar mai putea face în condiţii suficiente de siguranţă;

ARMA SECRETĂ” A POLIŢIEI – APARATUL RADAR

Se tot vorbeşte despre „arma secretă” a poliţiei rutiere: radarul. Numeroase comentarii a iscat subiectul cu pricina. Pentru clarificarea tututror aspectelor referitoare la acesta, facem următoarele precizări:

În prezent în dotarea poliţiei rutiere există două tipuri de aparate de măsurare a vitezei, Mesta şi Speedophot, care doar măsoară viteza şi Sistemul Autovision Compact, care este destinat atât măsurării vitezei de deplasare, cât şi depistării altor încălcări ale regulilor de circulaţie, cum ar fi depăşirea neregulamentară, neacordarea priorităţii, nerespectarea semnificaţiei culorilor semaforului electric, circulaţia pe contrasens, staţionarea vehiculelor în locuri interzise, folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu excepţia sistemului „mâini libere”.

Trebuie să se cunoască faptul că toate sistemele de măsurare a vitezei şi supraveghere a traficului utilizate de poliţie au atestarea Biroului Român de Metrologie Legală. De asemenea, operatorii radar au atestat care le conferă dreptul de a lucra cu aceste aparate.

Precizăm că operatorii sunt obligaţi să aibă la ei, pe toată durata executării serviciului, atestatul de verificare metrologică a echipamentului, atestatul de lucru cu aparatele radar, documentele de identitate personale, ale autoturismului şi pe cele de constatare, precum şi registrul de evidenţă a abaterilor, însănu sunt obligaţi să le prezinte decât organelor de control abilitate.

Potrivit „Metodologiei privind modul de folosire şi exploatare a echipamentului video de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor”, elaborată de Inspectoratul General al Poliţiei Române, activitatea cu aparatele radar se desfăşoară zilnic, pe 2-3 schimburi, pe drumurile unde s-au produs accidente rutiere cu consecinţe grave, în baza unui grafic lunar, care este modificat în funcţie de evoluţia situaţiei operative.

Constatarea încălcării regulilor de circulaţie se face atât ziua, cât şi noaptea, din mers sau din staţionare.

Atunci când traficul rutier este redus sau condiţiile meteorologice nu permit folosirea la parametri normali a sistemului, ori agentul operator execută alte activităţi, se opreşte înregistrarea casetei video, despre aceasta menţionâdu-se în registrul de evidenţă a activităţilor desfăşurate.

Sistemele de tip Mesta şi Speedophot vor fi folosite numai dacă aparatele de fotografiat funcţionează.

[...]

sursa:site-ul igpr
aleks is offline   Reply With Quote
Old 13-04-09, 19:48   #15
mmneg

Stage 5
 
mmneg's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 598
Member of:
[VW]
Default Re: INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR ( cu legea in brate desigur :) )

1-fals
2- T vine de la target (din manual).
5-fals
mmneg is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -