Quote:
Originally Posted by monk
In viitorul apropiat vreau sa achizitionez o Mazda RX8. Pareri am auzit destul de multe si foarte impartite. Vorbind cu un amic de-al meu care e dealer Mazda in Cehia si care a avut prin 2004 un RX8 m-a cam facut sa stau pe ganduri.
Parerea vine din partea unuia care vinde Mazda si care a avut chiar RX8 ca masina personala. Prima reactie a fost simpla: "este o jucarie !", dar dupa asta a inceput sa imi zica si ce nu i-a placut lui.
Minusuri:
- masina cica este masina de drum lung, pe care el nu ar recomanda-o pe distante mici. motorul fiind tip wankel intra in regimul sau normal dupa 2-3 km (lucru care nu m-ar deranja asa mult)
- mi-a spus ca este relativ instabila. "pe autostrada daca da o rafala de vant mai serioasa in tine te-a luat cu totul"
Plusuri:
+ tractiune spate cu diferential autoblocant din fabrica
+ design-ul care mie unul imi place (bordul cel putin este demential)
+ usile suicide
+ vine la bani relativ putini cu o gramada de optiuni. de la scaune de piele sport pana la navigatie.
+ de ce nu.. motorul care are o turatie incredibila (intra pe rosu deabia la 9000)
+ se poate considera avantaj chiar si faptul ca are motorul mic pt taxa lui tariceanu . pt 1.3l, euro 4 taxa e aproximativ 300 E. si totusi la 1.3l primesti 238 cp.
As vrea niste pareri din partea celor care se pricep. merita sau nu ?
|
salut,
Masina este o jucarie de unica folosinta de care te vei satura repede.
Referitor la motor nu are nici un cilindru cum au spus unii de aici ci are o camera de combustie in forma de cocon.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:W...le_anim_en.gif
Motorul daca se strica nu ai ce sa repari la el, se schimba cu totul. Este capsulat. Consuma ulei, cam 1 l. la 1000km.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_...#Disadvantages
In ceea ce priveste cilindreea eu stiu ca in Germania este omologat pe 1308 cmc, cu puterile de 194 CP si respectiv 231 CP. In romania iti poate spune un proprietar ce cilindree scrie in carte dar eu nu cred ca este ~2600, motorul este foarte mic, daca vrei ma pot interesa eu pt tine la RAR. Puterea excesiva nu este data de capacitatea motorului ci de constructia lui.
Taxa de prima inmatriculare este data de cilindreea si anul de fabricatie scris in cartea de identitate romaneasca.
Link-ul care arata ca aceasta masina are ~2600 cmc este eronat.
Nu este o masina de drum lung, intr-adevar pana ajunge la eficienta puterii maxime trece ceva timp, timp in care trebuie sa turezi mult motorul pentru a pleca de pe loc.
Daca te dau banii afara din casa se merita sa o iei ca pe o jucarie, sigur te vor amuza cei 231 CP combinati cu 1390 kg, nu este o masina de mers prin traficul din bucuresti/romania.
Daca optezi pentru una second hand iti recomand sa nu-ti iei una cu km multi, pe la 40000 este buna, de la 100000 am auzit ca face bube.
Bafta,
Mircea SS
PS: iti pot aduce una din germania contra comision.