Sunt posesor de Passat B6 de 7 ani. Iata ce-ti pot spune despre el si despre motoarele diesel disponibile.
Motoare:
1.9 tdi-ul este strict un motor PD. Este cel mai fiabil dintre toate - desi are si el o boala tipica ce apare de regula in jurul a 200.000km si anume, din cauza deficientei de ungere, in timp vei avea probleme la tacheti/culbutori ce va conduce la belirea axei cu came. Nu sunt costuri foarte mari, fiind o singura axa si doar 8 supape. Dar tot te vei uita undeva la 600-700E, piese + manopera.
In rest, turbo, ambreiaj sunt consumabile - depinde foarte mult de kilometrajul masinii si cum a fost ea exploatata in timp. Fata de 2.0 tdi(tot PD) este mai zgomotos.
Pt 105 cai se misca destul de bine si consumul este mai mult decat ok. Cu soft stage 1(135-145 cai) devine destul de energica.
2.0 tdi
Aici e mai lunga povestea.
Ai multe variante.
Tehnologie PD (2005 - 200 :
1. 140 cai 8v - cod motor BMP - cu DPF(filtru particule).
DPF-ul este destul de problematic
Sufera de aceeasi boala, cu axa cu came. Costuri similare ca la 1.9 tdi.
2. 140 cai 16v - cod motor BKP - fara DPF.
Astea sunt cele mai des intalnite.
Problema arhicunoscuta este cea a injectoarelor piezoelectrice siemens care se stricau din senin. Vw a dat o circulara inc are acestea se schimbau gratis la reprezentante. Va trebui sa te interesezi daca amsina respectiva a beneficiat de aceasta actiune.
Turbinele au tendinta de a-si da duhul prematur. Acelasi lucru este valabil si pentru ambreiaj/volant.
Pompa de motorina din rezervor a fost iarasi o problema cunoscuta.
Pompa de ulei. Modelele mai vechi aveau probleme, dupa 2007 s-a remediat. Cele vechi aveau pompa pe lant, cele noi pe pinioane. Trebuie iarasi verificat.
Pompa de vacuum.
Consum ulei - 0.5-1l intre schimburi. Depinde de masina.
3. 170 de cai 16v - Vezi mai sus, identic
Tehnologie CR(2009-2010):
Ai de ales intre 110, 140 sau 170 de cai. Motoarele CR sunt mult mai silentioasa, vibratiile sunt mai reduse. Sunt diferite fata de cele PD ca si comportament, nemaifiind atat de violente si tragand liniar, apropiat unui motor pe benzina.
Probleme ce pot aparea - pompa de inalte(scumpa). Restul - turbo, ambreiaj, etc - consumabile, depinde, cum am spus si mai sus, de cum a fost utilizata masina si de nr de km.
Despre masina in general
- suspensie zgomotoasa
- asamblare slaba, materiale slabe calitativ - scartaieli si greierasi vor aparea constant
- modele pana-n 2008(inclusiv) au rpobleme la vopsea. Sare de la pietricele si o da rau in rugina.
- articulatii slabe, proaste. Mananca flanse de amortizoare, bucse si bielete pe paine.
Daca vrei neaparat B6, iti recomand sa te orientezi catre unul dupa 2009, cu motor CR produs la final de generatie. Le gasesti acum la preturi foarte bune, de cand a aparut si noul model.
Nici unul PD nu este de lepadat, fie el 1.9 sau 2.0, daca gasesti una intretinuta corespunzator. Dar ar fi pacat. Mult mai elegant merge cu motoarele mai noi.