Nu toti ne permitem masini premium. Sau unii, desi si-o permit, sunt destul de cerebrali, ca intr-o era a consumului, sa nu dea 40-50.000+ Euro pe o masina premium, orientandu-si investitia catre ceva care sa ofere un raport cat mai bun calitate-pret, sau altfel spus, "cat primesti pentru ce dai".
Si fac referire acum la masini noi sau SH(vechime pana in 2-3 ani). Daca sunt multi care prefera MB/BMW vechi de 10 ani+, este strict alegerea lor. Dar daca o fac unii(multi aparent) nu inseamna neaparat ca este si in regula.
Iar cat despre VAG, daca a fost ragalia asta de B6 cu motoarele TDI paguboase, prin prisma injectiei piezzo Siemens, o jignire fata de clientela, nu trebuie generalizat.
Daca pentru voi, probleme ca astea fac ca sa generalizati despre o marca/grup ca fac masini suta la suta de cacat, voi argumenta:
- consum ulei -> daca a completa cu in medie 0.7L la 15.000km reprezinta o problema atat de mare.. Sa va amintesc ca inseamna echivalentul a 5-6 litri de combustibil? :\
- ambreiaje picate din senin -> pe bune? Doar la VAG se intampla? (pe mine m-a lasat ambreiajul cu greu - in masura in care masina are soft de la bun inceput, 4motion si a vazut destule la viata ei incat pot afirma ca a rezistat cu brio).
- brate proaste ->iarasi, alte lucruri general valabile. Si da, sunt ieftine. Eu am schimbat bucsele fata abia la 90.000. am 130.000 si nu bate nimic. Conteaza si cine/cum o conduce.
- de la ce acea instalatie de craciun in bord? Eu nu am avut niciodata mai mult decat martorul de bec ars aprins. Si nu am masina stock. Deloc. Si la fel si toti cei pe care'i stiu cu vag-uri d'astea, de "toata jena".
O sa spuna iar flamer-ii ca sunt fan Vag, ca ii pup in dos, ca etc. Dar stiu despre ce vorbesc si chiar ma scot din sarite subiectivismele astea jalnice!
Pe langa Passat mai am si-un A6 C5 2.5tdi din 2002. Care are 200.000+ km si nu am schimbat , pe langa consumabile, nimic in afara de o planetara(groapa urata). Passat-ul, pe langa problemele de care se plang toti(injectoare, pompa motorina din rezervor) nu am avut altele. Ambreiajul si turbina originale au tinut destul avand in vedere modificarile ce i-au fost aduse si modul inc are a fost exploatata pana atunci. Dar da, nu mai aveam incredere in ea. Am vrut s-o marit. De 3 ori! Dar de 2.5 ani incoace, nu mi-a mai facut nici o problema. Dar nu se va compara niciodata cu batranul Audi.
In concluzie, toti producatorii auto au scazut calitatea. Si stiti bine. Sustinea un coelg ca BMW a ramas ce era candva. Da, ca si esenta, reteta. Dar ca si fiabilitate, nu cred ca poti compara E90-ul cu E30 sau E36. Asa cum nu poti compara B6 cu B5. Si lista poate continua. Toti s-au adaptat consumerismului. Nu exista buni samariteni. Cu atat mai putin BMW nu va fi vreodata unul dintre ei!
Adevarul e ca bmw-urile nici "nu se strica"... si piesele/consumabilele sunt "tare ieftine" (nici nu se simt ela buzunar ca iti plimbi fundu-n "premium"). Si probleme tipice au si astea destule. Nu le spun eu, las pasionatii de le ridica-n slavi sa vorbeasca.