Cateva zeci nu e mult (depinde cate) nu glumesc, la cateva zeci de milioane se poate astepta oricine cu masina asa zis premium.
Am un prieten care la un x5 2004 l-a luat cu 15k acum cativa ani (3.0i) si nu ii mai intr in vitezele 4 si 5, a dat peste 10.000 de ron si nu e multumit, a zis ca merge ok dar nu mai e ca inainte. Nu i-am mai rasucit cutitu sa-l intreb ce anume nu e ca inainte.
Mai stiu pe unul cu injectoare piezo i s-a spus 11.000 ron pe 4 injectoare, bine aici sunt sigur ca poate sa iasa mult mai ieftin, ceva in jur de 2-3000 (in anii aia bmw nu are piezo, scapi cu 100euro/injector in general=600)
Pentru orice masina care pierde abrupt din valoare, nu e cerere.
Motivele sunt fiabilitate, costuri de intretinere in cazul celor premium sau imagine in cazul celor ieftine, cum e hyundai de ex.
Gandeste-te bine la chestia asta: cat a fost masina de nou cu optiunile pe care le vrei si cat e acum, daca iei asa ceva nu consideri ca iei o masina de 6k ci una de la 65k incolo.
Preturile reparatiilor reflecta asta, numai cand intri in service e altceva decat daca intri cu un 3-ar de care "are toti coate-goale".
Uite unde poti sa incepi cercetarile:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar.../?section=good
Eu cand mi-am luat e46-le puteam imi plua in gura gandidu-ma ca un mic efort si puteam sa-mi iau e90 (fiind modelul in productie), chiar si sotia mea zicea ca poate facem cumva si il luam (mai "gaseam" noi vreo 2k peste aia 12k care-i aveam) dar m-am gandit: ce vreau un e46 pe care sa-l pot repara in 90% din cazuri daca e sa cada ceva imediat sau un e90 pe care sa-l tin in fata blocului sa il vada vecinii pana imi revin cu banii daca e sa crape ceva nasol?
Nu-mi pare rau nici azi de alegerea facuta, drept dovada ca o am de 5 ani si nu ma indur sa o schimb doar pentru ca are o varsta.