Bmw E46 320d:
-consuma mai mult decat un G5 1.9 tdi, mai ales in oras. in afara, daca mergi frumos, scoti un 5.5 dar are mai multa putere (un+ pt tractiunea spate)
-are intretinerea mai scumpa (nu ii schimbi distributia precum la vw, dar la directie/frane/suspensii etc. platesti mai mult decat la golf)
-suspensie rigida (mai ales daca e m-tech si are jante mari)
-puncte slabe: pompa injectie (in cazul 320d-ului de 136 cai nonfacelift), admisia (320d-ul de 150 cai, facelift), termostatul egr, senzor ulei, basculele fata (pe original au un pret piperat), sistemul de racire, flansa cardan etc.
Golf 5 1.9 tdi:
-consuma putin (7-8% urban in conditii normale de trafic si pana in 5% in exterior, la mers normal)
-diferenta prea mare la consumabile (ulei, filtre) nu prea exista in comparatie cu 320d-ul, insa la alte consumabile gen suspensii, frane platesti mai putin
-ca si spatiu interior, mie cel putin golful mi se pare mai spatios decat e46-le, mai ales la picioare
-puncte slabe: turbo, egr, intercooler - mersul subturat le distruge (eu consider si distributia pe curea un punct slab)
Acum ca si design, nu prea vad nici un avantaj in favoarea golfului, mai ales daca discutam de e46 facelift. Nu spun ca ar fi o masina urata golful 5, dar cu exceptia unui gti, nu prea prezinta o ,,atractie'' ca sa spun in termeni mai populari. Un e46 facelift cu pachet m, jante mari e o masina care atrage privirile, cu toate ca are ~10 ani vechime. Sigur ca si un G5 ,,aranjat'' arata bine. Aici intervine problema gusturilor
Daca iti permiti intretinerea unui e46, nu mai sta pe ganduri. Daca vrei o masina decenta, economa, golful 5 e alegerea ideala. Nu o lua in nume de rau, dar la varsta ta, golful e mai potrivit.