Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 01-10-12, 23:36   #1
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Salutare!
Am si eu nevoie de niste sfaturi refritoare la aceste 3 masini. Ideea este in felul urmator. Am de ales (STRICT) intre astea. Este vorba de niste masinute care au 4 ani, undeva intre 120-130000 de km fiecare, toate au carte service la zi cu revizii facute doar in retele Skoda, Ford respectiv Renault. In acelasi timp este vorba de masinile unei companii care in curand isi va reinnoi parcul auto. As vrea sa aleg una din ele pentru ca pretul doar pentru ele este muuult sub cel al pietei. Motiv pentru care v-as ruga sa nu-mi spunei ca "mai bine iti iei...". Stiu ca pot cumpara si altceva, poate mult mai bun, insa astea sunt conditiile.
Inca ceva: toate 3 sunt versiuni de baza, deci au dotari minime. Sincer asta nu poate fi neaparat o problema, dat fiind pretul.
Si inca ceva: voi cumpara masina fara sa o vad. O voi vedea inainte sa semnez actele. Poate atunci voi putea da o tura cu fiecare si nu va fi chiar un test de drum.
Masina va merge 90-95% in Bucuresti si voi face mai putin de 10000 de km/an.
Asadar, astept orice parere doar despre cele 3. Va multumesc!
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 02-10-12, 07:35   #2
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

E complicata treaba, si eu am fost(aproximativ) in situatia ta.
Cel mai important este sa stii cine a condus masina, incearca sa afli. Sunt oameni care au tinut la ele chiar daca au fost pe firma dar si multi care si-au batut joc de masini, depinde de caracterul fiecaruia. Si mai conteaza care se prezinta cel mai bine dintre ele. Sfatul meu, daca nu reusesti sa vb cu soferii in parte, e sa o iei pe fiecare macar 1-2km in probe si sa vezi fiecare cum se comporta. Iti dai seama repede cum se manifesta cutia, suspensiile, directia, ce zgomote auzi si o alegi pe aia care se prezinta cel mai bine. Sa te uiti si pe dedesubt sa nu aiba pete de ulei sau alte lichide. In situatia ta chiar nu conteaza marca.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 02-10-12, 09:30   #3
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Fabia e urata, mai e si break, motorul e slabut pt ea, stiu motorul asta de pe polo, fiesta e ok, motorul e bunicel, mai sprinten ca la cele doua si masina e frumoasa(cel putin mie imi place), renaultul e frumusel, motorul e cel care se gaseste pe logan, performante slabe si consum maricel. In concluzie eu as alege Fiesta pentru motor si pentru cel mai bun sasiu din cele 3.

Last edited by asandulescu; 02-10-12 at 09:43.
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 02-10-12, 15:09   #4
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Fiesta:sasiu,directie foarte placuta(mai precisa ca la Renault dar usor de actionat),manevrabilitate,cutie cu cursa scurta si la indemana pe consola,destul sprint pentru oras si ok pentru deplasari extraurbane ,design mai placut atat interior cat si exterior(parere personala) si fiabilitate buna a motoarelor.Din punctul meu de vedere cea mai reusita masina din cele 3 dintre care ai de ales.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 02-10-12, 20:07   #5
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Nu ma intereseaza prea mult designul, chiar deloc as spune. Ma intereseaza sa fie o masina cat de cat robusta, sa am incredere ca iarna la -10 grade porneste (pana la urma) si ma poate duce la munca. Pentru ca, va spun sincer ca pentru asta o iau mai mult. Acum ca mai trebuie schimbat un pivot sau un rulment... nu-i bai! Ma refer la probleme grave, gen injectoare picate, parte electronica, volanta, chiuloasa fisurata (pentru ca sunt motoare de turatie).
Chiar daca consumul ar fi cu un litru mai mare sa zicem nu cred ca ar fi ceva grav. Cel mai mult mi-as dori sa nu imi faca vreo problema macar pana prin aprilie-mai, anul viitor, ca atunci ma mai reabilitez cu banii. Mai trebuie cumparate si cauciucuri de iarna...
Oricum primul lucru cand o voi lua ii voi schimba uleiul si vreau sa o urc pe un elevator sa ma uit putin sub ea. La oricare din ele recunosc ca ma astept la tot felul de surpriza inca de cand o voi lua. Asta e, sper sa am un gram de noroc pentru ca 130000 de km in 4 ani...
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 03-10-12, 19:31   #6
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

La Skoda motorul e rahitric, iar pe o masina break va fi depasit foarte tare, iar consumul va fi echivalent cu disproportia dintre motor si masina. Fiesta e bunisoara, si chiar sprintena, cel putin in oras, chiar daca nu am condus Clio si nu stiu nimic despre el, as spune ca Fiesta e ceea mai buna varianta.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 09:56   #7
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Cititi cu atentie ce a spus omul. Nu este vorba despre un versus aici. El o sa ia una din cele 3 foste masini de firma(cu peste 130k km), despre care nu stie absolut nimic decat ceea ce o sa descopere la fata locului. Chiar credeti ca o sa conteze cat de anemic este un motor de pe skoda sau cat de naspa e renaultul in general sau cat de sprinten e fiesta? Poate fiesta aia e praf, la ce il ajuta ca in general e mai sprinta dintre toate?
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 04-10-12, 16:05   #8
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Multumesc, lord! Nu ma intereseaza puterea, nici performantele, nici designul, poate nici daca are cel mai mic consum din clasa. Iar ca dotari cer in primul rand ABS, servodirectie, cateva airbag-uri (exceptie ar fi Fabia, dar sa zicem ca putem accepta) si poate inchidere centralizata. Si toate 3 le au. Nu fug de niciuna daca nu au aer conditionat. Asa cum am putut sa traim toti vara, acum 15-20 de ani cu masini fara aer conditionat, cu siguranta ca pot sa traiesc si eu. Am pe Beetle. Daca vara mi-e cald merg cu el.
Singura cerinta ar fi ca masina sa nu-mi faca probleme prea mari. Spun prea mari pentru ca sunt sigur ca ceva, ceva trebuie schimbat. Si una e sa schimbi un pivot sau un rulment si alta e sa schimbi injectoare, ambreiaj sau unele guri rele spun chiar chiuloasa.

In alta ordine de idei, azi dimineata am sunat la un dealer Skoda sa intreb de masina daca o au in showroom si daca se poate face un drive test cu ea. Mi-a spus o domnisoara amabila ca au exact ce vreau. Fericit, m-am dus la showroom ca sa-mi spuna ca defapt nu au nicio Fabia pentru drive test si doar una break in curte care tocmai a venit si este pregatita pentru showroom. hmm! In fine, am zis macar sa ma uit putin sa vad cam cum arata, cum e la volan, spatiul, cum e portbagajul.
Ok, am fost in curte, m-am urcat in masina si facea exact ca un diesel, iar zona rosie a turometrului incepea pe la 4400-4500 rpm :sly: . Lucru care m-a speriat pentru ca domnisoara era foarte sigura ca este versiunea de 1.2. Eu tot intrebat daca este sigura, pentru ca face ca un diesel. Si a doua oara mi-a spus ca nu este diesel. Ok, atunci sa ma uit putin la motor si surpriza: era diesel. Nu am zis nimic pentru ca m-am gandit ca poate e un angajat nou nou, a venit repede masina si nu a stiut ce motor are. Am zis sa nu fiu rautacios.
Deci drive test nu am facut pentru ca nu aveau masina si mi-a zis ca e posibil undeva pe miercurea viitoare sa le vina o masina de drive test. Si nici aceea nu va fi break, asa cum imi spusese la telefon. Mai mult, am zis sa nu ma contrazic cu ea, mi-a spus ca hatchback-ul are portbagaj de 300 de litri iar versiunea break-ul 330... M-am facut din nou ca ploua.
Oricum daca voi face drive test (desi ma cam indoiesc, cel putin cred ca nu la ei), cred ca voi incerca singur sa inteleg aceasta masina, cine e si de ce exista )

Multumesc de raspunsuri si pentru ca ati avut rabdare sa citit mesajul asta kilometric. )
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 15-10-12, 21:52   #9
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Evident ca domnisoara nu m-a sunat dar am sunat-o eu azi. Cica nu le-a venit masina in showroom pentru drive test. Cica ma suna cand vine.
In fine
Am o curiozitate:
Dat fiind faptul ca motorul de 1.2 de pe Clio este si pe Logan sunt curios daca cineva a folosit piesele de pe Logan (care poate ca nu sunt chiar de aceiasi calitate ca cele din cutiile Renault), pe Clio. Eu sincer nu am auzit pe nimeni. sau poate nu am auzit eu bine.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 18-10-12, 09:02   #10
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

la ce piese te referi?


sau la consumabile?
sunt identice multe dintre ele doar ca la renault sunt mai scumpe decat daca iei in cutie(galbena, argintie) pe care scrie dacia-renault
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 18-10-12, 12:33   #11
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Nu ma refer la ulei sau filtre ca asteta nu sunt asa scumpe. Ma gandeam la piese din motor, gen tacheti, supape, chiuloasa, garnitura de chiuloasa, pompa de apa etc.
Dar am vazut o chestie oarecum interesanta: nici la Dacia si nici la Renault kitul de distributie nu este sub 500 de lei. Mai mult, am auzit cum ca distributia la Dacia si la Renault schimbul se face la 60000 de km. Mi se pare cam putin.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 18-10-12, 17:11   #12
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

acum parca e la 90.000km distributia, 60.000 era la inceput, si oricum...la ce reprezentanta mai gasesti preturi sub 500RON? sa fim seriosi.
nu stiu cat o fi la magazin oricum sub 350RON si nici nu stiu daca se potriveste de la logan la clio si invers sau alte piese, probabil ca da la 1.2 16v. poti intreba tu de curiozitate la service-uri
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 18-10-12, 17:32   #13
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fabia Break 1.2 vs Fiesta VI 1.25 vs Clio 3 1.2

Pretul de 500 de lei de care iti spuneam este de la magazinele online destul de cunoscute, pe care le-am gasit pe internet. 3 la numar. Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar costa un schimb de distributie la reprezentanta. Banuiesc ca undeva in jur de 1000-1100 de lei.
Dar totusi am sa sun.
Madagascar is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -