Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 01-06-12, 19:52   #31
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Motorul pe benzina e mult mai simplu decat cel diesel , iar sansele sa se strice ceva la un motor sunt mult mai mici. Costurile pieselor la o reparatie capitala la motoare pe benzina e mult mai mic decat la un diesel. Exemplu, demontare totala motor de golf IV motor de 1.4 benzina, schimbare segmenti, garnitura de chiuloasa, rectificare chiuloasa, inlocuire cativa supape, rectificare restul, inlocuire galerie (deformata), inlocuire antigel, ulei, bujii, etc, a costat 1200 RON piesele, galeria si cateva alte piese fiind luate second, si 600 RON, manopera pentru 1 zi si jumatate de munca. Gandestete cam cat ar costa o reparatie capitala la 1.9 TDI, presupanand ca s-ar apuca cineva de asa ceva (mecanii pe care ii stiu eu nu fac asa ceva nici unul. pentru ca e foarte mult de munca, iar motorul e foarte ingramadit), recomanda inlocuirea motorului mai bine decat o revizie totala.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 01-06-12, 20:42   #32
Ruffy RUF

Stage 5
 
Ruffy RUF's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,643
Member of:
[FORD]
[VW]
[BMW]
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Quote:
Originally Posted by silviu.o View Post
Motorul pe benzina e mult mai simplu decat cel diesel , iar sansele sa se strice ceva la un motor sunt mult mai mici. Costurile pieselor la o reparatie capitala la motoare pe benzina e mult mai mic decat la un diesel. Exemplu, demontare totala motor de golf IV motor de 1.4 benzina, schimbare segmenti, garnitura de chiuloasa, rectificare chiuloasa, inlocuire cativa supape, rectificare restul, inlocuire galerie (deformata), inlocuire antigel, ulei, bujii, etc, a costat 1200 RON piesele, galeria si cateva alte piese fiind luate second, si 600 RON, manopera pentru 1 zi si jumatate de munca. Gandestete cam cat ar costa o reparatie capitala la 1.9 TDI, presupanand ca s-ar apuca cineva de asa ceva (mecanii pe care ii stiu eu nu fac asa ceva nici unul. pentru ca e foarte mult de munca, iar motorul e foarte ingramadit), recomanda inlocuirea motorului mai bine decat o revizie totala.
Aia nu-s mecanici frate... mai ingrmadit? astea mai noi nu or fi ingramadite? motoarele pe alfa nu-s ingramadite alea pe benzina? vai mama lor ca abia bagi cheia unde trebuie...
La un benzinar de generatie mai veche 90-00 nu tot aia iti recomanda lumea? inlocuirea lui...

Sincer argumentele tale ma lasa daca mecanici tai spun asta nu inseamna ca alti nu repara sau ca piesele is mai scumpe, dimpotriva piesele la auto mai noi is mai scumpe... o bucsa spate la un e39 ii vreo 800 ron doar...
In fine de la ce o pornit thread-ul si la ce o ajuns.
Eu ma retrag! bafta tuturor
Ruffy RUF is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 03:04   #33
vlad300

Stage 5
 
vlad300's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 378
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Parerea mea:
Ia-ti un bmw 318 tds cat mai dotat...cat de dotat gasesti tu si cat mai intretinut.Pentru ca sa iti zic si de ce....: dupa ani de zile...cum este si cazul tau diferenta o fac dotarile si faptul ca nu este inca o coaja plina de rugina.
vlad300 is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 07:32   #34
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Quote:
Originally Posted by silviu.o View Post
Costurile pieselor la o reparatie capitala la motoare pe benzina e mult mai mic decat la un diesel. Exemplu, demontare totala motor de golf IV motor de 1.4 benzina, schimbare segmenti, garnitura de chiuloasa, rectificare chiuloasa, inlocuire cativa supape, rectificare restul, inlocuire galerie (deformata), inlocuire antigel, ulei, bujii, etc, a costat 1200 RON piesele, galeria si cateva alte piese fiind luate second
Asa asa puneti piese SH apoi va laudati pe topicuri ca e ieftin la intretinere golful4 cat si loganul sau golful3. Asa si ala cu 1.9tdi poate isi ia o parte din piese SH de la un alt motor si iese si el ieftin.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 20:25   #35
Ruffy RUF

Stage 5
 
Ruffy RUF's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,643
Member of:
[FORD]
[VW]
[BMW]
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
Asa asa puneti piese SH apoi va laudati pe topicuri ca e ieftin la intretinere golful4 cat si loganul sau golful3. Asa si ala cu 1.9tdi poate isi ia o parte din piese SH de la un alt motor si iese si el ieftin.

Bine punctat! +1
Ruffy RUF is offline   Reply With Quote
Old 22-06-12, 14:15   #36
ms99ass

Stage 5
 
ms99ass's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,584
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Argumentul cum ca la o masina SH mai veche de 10 e bine sa alegi motorizare Otto nu Diesel mi se pare o aiureala tipica poporului roman!
Cine tine o masina o perioada mai indelungata (deci automat face km, nu o tine in curte) e constient de faptul ca diesel-ul e mai rezistent (exista nenumarate masini diesel - E-klasse '95-'02, golf IV, passat, bora 1,9 tdi, opel vectra, astra dti cu km ,,fara numar'' adica peste 400.000 de km! si inca mai merg, chiar foarte bine! as vrea sa vad un benzinar nu cu 400k km ci cu 300k! sa vad atunci diferenta!

Inca ceva: cine se sperie de turbina la diesel sa isi ia sdi! nu are aceeasi putere, dar costurile de intretinere sunt mai mici, la fel si consumul.
De injectoare mi se pare nedrept spus ca pica in prostie la diesel! Da, pica datorita motorinei proaste sau a prostiilor bagate in motorina.
Dar pana la urma, si motoarele pe benzina au injectoare. Ca o mica paranteza, benzinarele sufera de sindromul debitmetru de aer...

ON-topic: nu as alege 318 tds decat unul foarte ingrijit cu carte service verificabila la reprezentanta si cu dotari peste medie (climatronic, incalzire in scaune, pilot automat etc)! asa cum bine a spus si Ruffy, majoritatea au probleme cu pompa de injectie, care costa foarta mult (noua evident, SH nu merita). Iar consumul nu e asa de mic precum pare (nicidecum 7 in oras, e vrajeala de samsari, de la 8 incepe consumul intr-un oras de peste 100.000 loc.).

Fordurile Mondeo, indeosebi Mk2 arata ok, insa in Romania, individul de rand nu vrea sa auda de alta masina in afara de VAG/Bmw/Mercedes. Trist, dar adevarat! Asa se explica de ce nu sunt multe ford-uri pe strazi.
ms99ass is offline   Reply With Quote
Old 22-06-12, 14:20   #37
vlad300

Stage 5
 
vlad300's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 378
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

de ce zici ca nu are cum 7%?
vlad300 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-12, 14:27   #38
ms99ass

Stage 5
 
ms99ass's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,584
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Nu scoti consum de 7% cu tds daca conduci ziua, intre orele 8-17, intr-un oras mediu/mare! Logic, daca conduci noaptea, scade consumul, ca la orice masina.
Masina nu e una usoara raportata la putere/cuplu - undeva la 1350 kg sedan, 1400 kg touring.

Asta e partea teoretica.

Partea practica o pot spune ca am simtit-o cand am condus tds-ul unei cunostinte timp de cateva zile, in oras (tg-mures, aprox. 170k loc, trafic aglomerat la ore de varf) mers frumos (schimbat trepte in 2500-3000rpm) fara AC ca nu avea. Consumul a fost undeva la 7,7-8,2% dupa calcule (exista o marja de eroare desigur, nu poti calcula precis consumul) dar mentionez ca am condus si seara cand traficul e linistit! Daca mergeam doar in zonele aglomerate, sarea de 9...

Normal ca pe forumuri toti isi lauda masina, ca are consum mai mic decat in carte (uita-te pe net sa vezi cat e dat consumul oficial, daca bine imi aduc aminte, e 8,8 urban ...). Cu totii ne dorim consumuri infirme, dar pana la urma, buzunarul stie adevarul!
ms99ass is offline   Reply With Quote
Old 22-06-12, 15:01   #39
vlad300

Stage 5
 
vlad300's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 378
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

nasol....atunci pentru un 1.8 ce pot spune
vlad300 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-12, 15:01   #40
vlad300

Stage 5
 
vlad300's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 378
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

oricum eu daca as fi in locul lui nu mi-as lua nici una din masinile de mai sus...la banii astia cel mai bine iesi cu un golf 3-4 pe benzina
vlad300 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-12, 18:12   #41
Ruffy RUF

Stage 5
 
Ruffy RUF's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,643
Member of:
[FORD]
[VW]
[BMW]
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Quote:
Originally Posted by ms99ass View Post
Argumentul cum ca la o masina SH mai veche de 10 e bine sa alegi motorizare Otto nu Diesel mi se pare o aiureala tipica poporului roman!
Cine tine o masina o perioada mai indelungata (deci automat face km, nu o tine in curte) e constient de faptul ca diesel-ul e mai rezistent (exista nenumarate masini diesel - E-klasse '95-'02, golf IV, passat, bora 1,9 tdi, opel vectra, astra dti cu km ,,fara numar'' adica peste 400.000 de km! si inca mai merg, chiar foarte bine! as vrea sa vad un benzinar nu cu 400k km ci cu 300k! sa vad atunci diferenta!

Inca ceva: cine se sperie de turbina la diesel sa isi ia sdi! nu are aceeasi putere, dar costurile de intretinere sunt mai mici, la fel si consumul.
De injectoare mi se pare nedrept spus ca pica in prostie la diesel! Da, pica datorita motorinei proaste sau a prostiilor bagate in motorina.
Dar pana la urma, si motoarele pe benzina au injectoare. Ca o mica paranteza, benzinarele sufera de sindromul debitmetru de aer...

ON-topic: nu as alege 318 tds decat unul foarte ingrijit cu carte service verificabila la reprezentanta si cu dotari peste medie (climatronic, incalzire in scaune, pilot automat etc)! asa cum bine a spus si Ruffy, majoritatea au probleme cu pompa de injectie, care costa foarta mult (noua evident, SH nu merita). Iar consumul nu e asa de mic precum pare (nicidecum 7 in oras, e vrajeala de samsari, de la 8 incepe consumul intr-un oras de peste 100.000 loc.).

Fordurile Mondeo, indeosebi Mk2 arata ok, insa in Romania, individul de rand nu vrea sa auda de alta masina in afara de VAG/Bmw/Mercedes. Trist, dar adevarat! Asa se explica de ce nu sunt multe ford-uri pe strazi.
Perfect punctat!

Quote:
Originally Posted by ms99ass View Post
Nu scoti consum de 7% cu tds daca conduci ziua, intre orele 8-17, intr-un oras mediu/mare! Logic, daca conduci noaptea, scade consumul, ca la orice masina.
Masina nu e una usoara raportata la putere/cuplu - undeva la 1350 kg sedan, 1400 kg touring.

Asta e partea teoretica.

Partea practica o pot spune ca am simtit-o cand am condus tds-ul unei cunostinte timp de cateva zile, in oras (tg-mures, aprox. 170k loc, trafic aglomerat la ore de varf) mers frumos (schimbat trepte in 2500-3000rpm) fara AC ca nu avea. Consumul a fost undeva la 7,7-8,2% dupa calcule (exista o marja de eroare desigur, nu poti calcula precis consumul) dar mentionez ca am condus si seara cand traficul e linistit! Daca mergeam doar in zonele aglomerate, sarea de 9...

Normal ca pe forumuri toti isi lauda masina, ca are consum mai mic decat in carte (uita-te pe net sa vezi cat e dat consumul oficial, daca bine imi aduc aminte, e 8,8 urban ...). Cu totii ne dorim consumuri infirme, dar pana la urma, buzunarul stie adevarul!
Eu pariez ca Ford-ul va scoate un consum mai bun in orice aspect si in orice mod de exploatare!
Am condus si eu 318TDS sedan ca vroiam sa fac schimb cu Fordul meu si masina arata ok, mergea ok, insa nu se putea compara cu masina mea(cel putin eu stiu ce am ingrijita, fara probleme). I-am deschis portbagajul si inauntru avea turbina, pompa de injectie si masina avea 270k...

Chiar astazi am fost la TG-Mures cu Fordul si pot spune ca l-am luat la bani marunti prin oras si depasiri ca eram in graba si am scos consum Alba - TgMures+oras destul de multi km facut si dupa calculele mele am scos un consum de 6-6,3 max 3 persoane spre tg-mures si 4 inapoi...

Quote:
Originally Posted by vlad300 View Post
nasol....atunci pentru un 1.8 ce pot spune
Nu spune nimica!

Quote:
Originally Posted by vlad300 View Post
oricum eu daca as fi in locul lui nu mi-as lua nici una din masinile de mai sus...la banii astia cel mai bine iesi cu un golf 3-4 pe benzina
Golf 3-4? de ce?
Un Golf 3 1.9TDI 90cp da ii ok , Golf4 in bani aia si ingrijit cam greu
Ruffy RUF is offline   Reply With Quote
Old 24-06-12, 15:10   #42
vlad300

Stage 5
 
vlad300's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 378
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Pentru ca sunt masini care au tinut foarte bine si inca o sa mai duca pe cand de ford mondeo mk2 nu prea am auzit ca fiind la fel de buna ca un Golf 3 1.9 TDI.
As putea spune multe vis a vis de consumul bmw-ului 318 TDS dar am ales sa nu spun nimic pentru ca nare rost....ce sa iti spun ca mie la 2.7 CDI imi ia in oras 7.5 (cutie automata) maxim 9.5 in aglomeratie.(N-are rost)
vlad300 is offline   Reply With Quote
Old 24-06-12, 15:43   #43
Iahim Priest
Ford Driver

Stage 5
 
Iahim Priest's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 649
Member of:
[Toyota]
[FORD]
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Quote:
Originally Posted by vlad300 View Post
Pentru ca sunt masini care au tinut foarte bine si inca o sa mai duca pe cand de ford mondeo mk2 nu prea am auzit ca fiind la fel de buna ca un Golf 3 1.9 TDI.
As putea spune multe vis a vis de consumul bmw-ului 318 TDS dar am ales sa nu spun nimic pentru ca nare rost....ce sa iti spun ca mie la 2.7 CDI imi ia in oras 7.5 (cutie automata) maxim 9.5 in aglomeratie.(N-are rost)
Daca e sa comparam Mondeo 2 1.8 TD si Golf 3 1.9 TDI, la design Ford-ul ii da grav rusine Vw-ului, iar la putere si consum sunt cam la fel. Ca spui tu ca Mondeo-ul nu e la fel de bun ca Golf-ul (din auzite), hai sa-ti spun eu altceva: in Romania strazile sunt pline de Golf, Astra, Corsa...stii de ce? Pentru ca romanu' are fixu' asta cu "nemteasca", dar desi majoritatea isi iau Vw-uri si Opel-uri din Germania, habar n-au cum sa schimbe o roata la ele... Ford-ul nu, nu e bun, ca e american, nu e nemtesc, de ce sa ne luam Ford? Dar deh, asta e romanu'!

Iar despre basmele astea cu consum de Dacia la Mercedes de 2.7, sunt satul!
__________________
Ex.: Toyota Corolla E90 1.6 16v, 115CP, 1992

Ex: Ford Escort Mk6 1.6 16v, 90CP, 1998

Now: Mercedes-Benz E200 W124, 136CP, 1994
Iahim Priest is offline   Reply With Quote
Old 24-06-12, 16:38   #44
vlad300

Stage 5
 
vlad300's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 378
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Vad ca tu vorbesti din auzite.De ce taxiurile in germania au motor de 2.2 cdi si 2.7 cdi ...pentru ca au consum mare nu?
Cat despre design aici gusturile nu se discuta...mie personal imi place mai mult golful decat un ford mondeo mk2..Ce marca era sa lauzi si tu daca nu cea pe care o ai sub nume aici pe forum....Gandirea asta ca fordu se fabrica in america poate o ai tu....sunt modele dedicate pentru europa si modele dedicate pentru america..Fordul focus se fabrica si in germania...si muncitorii din fabrica nu cred ca sunt americani...))
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1359.JPG
Views:	50
Size:	740.4 KB
ID:	2476524  
vlad300 is offline   Reply With Quote
Old 24-06-12, 17:20   #45
Iahim Priest
Ford Driver

Stage 5
 
Iahim Priest's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 649
Member of:
[Toyota]
[FORD]
Default Re: BMW e36 318 TDS sau Ford Mondeo mk2 1.8 TD

Quote:
Originally Posted by vlad300 View Post
Vad ca tu vorbesti din auzite.De ce taxiurile in germania au motor de 2.2 cdi si 2.7 cdi ...pentru ca au consum mare nu?
Cat despre design aici gusturile nu se discuta...mie personal imi place mai mult golful decat un ford mondeo mk2..Ce marca era sa lauzi si tu daca nu cea pe care o ai sub nume aici pe forum....Gandirea asta ca fordu se fabrica in america poate o ai tu....sunt modele dedicate pentru europa si modele dedicate pentru america..Fordul focus se fabrica si in germania...si muncitorii din fabrica nu cred ca sunt americani...))
Eu nu am Ford pt ca e american la origine Al meu e fabricat in Germania (dar nici asta nu ma incalzeste cu nimic). Eu voiam doar sa punctez faptul ca romanii cauta masini care stiu ei ca sunt nemtesti (Vw, Opel, BMW, Mercedes - astea de regula), iar o alta, care provine din alta parte a lumii, nu-i intereseaza. Iti mai dau un exemplu: Chevrolet e o masina destul de buna (parerea mea); desi la origine e americana, sunt multe modele care se fac in/pentru Europa. De ce nu le cumpara lumea? Exemple d-astea sunt multe, iar pe strazi vezi 3 categorii de masini: nemtesti (majoritatea aduse de afara), Dacii, Daewoo-uri (astea pt ca pe vremuri era o boala sa-ti iei Daewoo, asa cum e boala acum sa-ti iei Golf spre ex). Si daca nu e asa, contrazice-ma!

Last edited by Iahim Priest; 24-06-12 at 17:23.
Iahim Priest is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -