Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 21-07-06, 23:41   #1
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Calibra turbo vs.3000 GT

Mosh Craciun imi va aduce o alta masinutza.Sau mai exact ,pina la Craciun imi cadorisesc o masina.
Am 2 optiuni : Mitsubishi 3000 GT ,o flebete a mea si Opel Calibra Turbo,o mai veche cunostinta.

Aceste masini nu au nimic in comun exceptind faptul ca sint AWD si cutie manuala in 6 trepte.

Calibra turbo:

Drag coefficient: 0.29
Frontal area: 1.93
Cx: 0.56
Engine
Manufacturer: Opel
Type: S-4
Wet sumped
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 86.00mm × 86.00mm
Bore / stroke ratio: 1
Displacement: 1998 cc 121.92 cu in
Compression: 9.00:1
Fuel system: Bo Mot 2.7 fuel inj.
Aspiration: Turbo
Catalytic Converter: Y
Max. output: 203.8 PS (201.0 bhp) (149.9 kW)@5600 rpm
Max. torque: 280.0 Nm (207 lbft) (28.6 kgm)@2400 rpm
Coolant: Water
Specific output: 100.6 bhp/litre
Specific torque: 140.14 Nm/litre


3000 GT:
Full Specifications**
Technical DataTransmissionInteriorExteriorSafety

Engine
Engine Size 3.0 L
Engine cc 2972 cc
Number of cylinders 6
Number of valves per cylinder 4
bhp 282
Maximum torque 407 Nm
Doors/Seats/Boot
Number of doors 3
Number of seats 4
Performance
Number of gears 6
0-60 MPH/0-100 KH 5.7 s
Top speed MPH/KH 155 mph
Driven wheels 4x4

Calibra am gasit de la 3000 euro in sus ,iar 3000 GT pina la 34 000 euro ( SH).
Cum spuneam ,aceste masini nu au nimic in comun,nici forma,nici putere.
Calibra o stiu destul de bine,stiu cit ma costa intretinerea (piese),stiu ce poate si la ce grad masim o pot aduce.
Marea mea necunoscuta este 3000 GT care este totusi o masina rara si poate de aceea nu am avut parte sa facem cunostinta.M-ar interesa in mod special pareri avizate ( nu :wow ce masina,ioi ce trage de rupe... etc. ),tinuta de drum,cum se comporta impinsa la limita;ceva de genul "cu golful IV GTI am luat curba "X" cu 80 la ora si cu 3000 GT cu 110;costuri de intretinere (exclus manopera),eventual consum si alte fleacuri,insa toate sa fie la obiect .
Aceste doua masini le am in vedere.Daca aveti alte idei ,pt. o alta sportiva (insa cele ca au fata de sportiva si nu berline cu doua usi care ies din calcul ) ,obligatoriu tractiune AWD,cutie manuala spuneti aici,insa doar daca sinteti in cunostinta de cauza si aveti justificari.
Cit despre banii de achizitie undeva la 5000 euro,insa in cazul la 3000 Gt as merge la dublarea sumei.
Aici ma refer la masina stock,nu ma intereseaza preparatele.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	70
Size:	27.4 KB
ID:	128484   Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	134
Size:	18.4 KB
ID:	128487  

Last edited by turbojack; 21-07-06 at 23:45.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 21-07-06, 23:50   #2
DELL

Stage 2
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 67
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

iti zic numai atat in tara calibre sunt in la tot pasu pentru cealalta as vinde o si pe mama ,bafta la alegere
DELL is offline   Reply With Quote
Old 22-07-06, 14:50   #3
SHOGUN-A8

Stage 5
 
SHOGUN-A8's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,889
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

Calibra este o masina foarte frumoasa, dezavantajul e ca sunt foarte multe...si nu prea o sa iesi in evidenta cu nimic...asta pe langa faptul ca nu e foarte fiabila
3000gt-ul e de asemenea frumos si e si japonez...si rar cum ai spus chiar tu...mie mi se pare o super masina...cu un super design, dar la varianta pe care ai pus-o tu mie nu imi prea plac farurile...mi se par mai tari cele de la varianta de inaintea acesteia

Eu pana la urma as alege 3000 gt...dar e posibil sa fie o masina scump de intretinut...
__________________

Anyway....Chernobyl....here i come...I love Chernobyl!!!
SHOGUN-A8 is offline   Reply With Quote
Old 22-07-06, 18:06   #4
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

as alege 3000GT, doar o parere personala (nu am condus nici una dintre masini)

calibra turbo doar daca o gasesti pe cea 4x4
200SX is offline   Reply With Quote
Old 22-07-06, 21:51   #5
Zuky

Stage 5
 
Zuky's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 505
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

Chiar daca sunt multe calibre eu cred ca daca investeshti ceva banet in ea potzi sa ieshi in evidentza cu ea....eu asha alege calibra pt ca imi place f mult ....shi sa nu uitam ca exact cum a precizat shi turbojack un 3000 gt poate costa aproape dublu fatza de o calibra
Zuky is offline   Reply With Quote
Old 22-07-06, 22:21   #6
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

Quote:
Originally Posted by Zuky
...un 3000 gt poate costa aproape dublu fatza de o calibra
Costa mult mai mult decit dublu.La dublu ma refeream de fapt la cit sint dispus sa dau comparativ cu o Calibra T.
Un 3000 GT din 2000 nu gasesti sub 20 000 euro.Am vazut preturi de 34 000 euro si chiar de 44 000 lire sterline in Anglia.Tocmai de aceea imi indrept atentia spre cele din '95-'96 care sint 8000-10 000.Stock.Tunate nu ma intereseaza ,mi-o fac eu cum vreau.
Dilema mea rezida in faptul ca 3000 GT este o mare nebuloasa pt. mine,habar nu am de fiabilitatea ei,puncte slabe si forte,ce suspensii are (foarte important ,deoarece vreau sa le modific ),configuratia motorului,etc.
@200SX,ambele vor fi in varianta 4WD (de fapt Calibra T. stiu ca este doar in aceasta varianta),o alta nu ma intereseaza deloc.
De asemenea as vrea sa aflu cum se comporta Calibra cu 4WD ,deoerece nu am condus niciodata aceasta varianta,la fel comparativ cu alte modele de masini.
@SHOGUN-A8,spuneai ca ,Calibra T. nu este fiabila.Ai putea argumenta?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	24_2.jpg
Views:	97
Size:	29.4 KB
ID:	129042   Click image for larger version

Name:	11111111196010724-28761-1138872850_2.jpg
Views:	130
Size:	16.1 KB
ID:	129043  

Last edited by turbojack; 22-07-06 at 22:24.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 22-07-06, 23:41   #7
SHOGUN-A8

Stage 5
 
SHOGUN-A8's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,889
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

Pai...in general opelul nu prea este o masina fiabila...are un fel de traditie...
Nu zic ca nu este bun..doar ca nu este fiabil...este o masina ieftina facuta pentru oamenii de rand (asta asa in general)
Si tot in general Calibra este o masina buna, dar in care trebuie sa bagi bani aproape tot timpul...
SHOGUN-A8 is offline   Reply With Quote
Old 23-07-06, 00:18   #8
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

[QUOTE=SHOGUN-A8]Pai...in general opelul nu prea este o masina fiabila...are un fel de traditie...
QUOTE]



Am avut Record,Kadett 1.3, GSI,1.6D si 1.7 D,Vectra A,Astra A ,GSI,Calibra 2.0i .Dupa care am renuntat la Opel,insa nu din cauza fiabilitatii ,ci doar ca vroiam altceva.Costurile de intretinere au fost mai mult decit modice in conditii de exploatare de multe ori "dure".Ca la kadetul 1,6 D am spart motorul a fost vina mea,insa ca la astra A s-a ars aprinderea electronica in acelasi timp cind unui amic i s-a prajit "compu' " la BMW-ul de 3 ani vechime asta deja e soarta si destin.Am avut de-a face cu masini mult mai "tari" si implicit mai scumpe care au avut probleme serioase de fiabilitate .
Deci la calibra T ma intereseaza ce nu are fiabil? Ce "cade" de obicei?
Cit despre 3000 GT se pare ca intr-adevar e o masina rara.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	0030.jpg
Views:	128
Size:	90.9 KB
ID:	129115   Click image for larger version

Name:	11111111210756488-21923-1149079234_4.jpg
Views:	92
Size:	20.7 KB
ID:	129116  
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 23-07-06, 00:18   #9
Kolegosu'

Stage 5
 
Kolegosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,009
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

Subscriu lui Shogun Calibra o sa te sugrume de bani ... nu de mult am vazut intorcandu-se de la cursea tractata..... am tov cu Calibra si ii pare rau ca nu si-a luat pisicutza .... nu vreau sa te aud si pe tine ca iti pare rau ca nu ti-ai luat GT 3000.... eu as alege GT 3000 masina japoneza fiabila care merge tunata peste tot (n.r. vezi la 4tuning day Oradea) !! Succes in a alege decizia iti apartine in totalitate
__________________
Kolegosu' is offline   Reply With Quote
Old 23-07-06, 01:12   #10
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

Am observat ca majoritatea comentariilor de pana acum sunt de genul "am auzit" sau "am vazut"....parerea mea ....total neconcludent pentru autorul acestui post.......

Despre 3000GT nu pot sa-ti spun mai nimic pentru ca nu stiu prea multe....eventual ca sunt foarte rare la noi in tara......
Despre Cali Turbo 4x4 insa pot sa-ti spun multe pentru ca detin una de vreo 8-9 luni timp in care am reparat sistematic la ea si a inghitit aproximativ 4000E...insa precizez ca am luat masina de la 0....roti,ambreiaj,transmisie,distributie,consumab ile,suspensii,frane,sistemul de racire,electrica,tractiunea integrala....toate au suferit reparatii mai mult decat capitale.....dar in sfarsit pot spune ca masina este in mintile ei....
Vis-a-vis de fiabilitate......motorul 2000 16v de la calibra este unul dintre cele mai reusite motoare de 2L facute vreodata,la cel turbo insa intervine o mica problema.....masina necesita ceva mai multa atentie....ulei foarte bun si o racire ireprosabila...si nu vei avea absolut nici o problema cu el.....motorul trebuie incalzit innainte de a forja masina si lasat sa se raceasca cu motorul pornit dupa ce l-ai forjat......necesita bujii,fise,filtre si restul consumabilelor numai de cea mai buna calitate altfel apar mici probleme care se accentueaza....
Tractiunea integrala e ceva mai pretentioasa.....nu rezista cutia de transfer la mai mult de 260CP....pentru a rezista necesita un upgrade.....

Pe scurt Cali Turbo e o masina senzationala....dar cere multa grija si atentie.....dar si satisfactiile sunt pe masura........se poate duce lejer pe la 330CP cu aproximativ 2000-2500E(500E-cip....600E-intercooler.....500E-ambreiaj racing......500E-upgrade turbina) si cu ceva mai multi bani undeva pe la 450CP......pistoane,biele,bolturi biele forjate,garnitura chiulasa otel,chiulasa modificata,bloc motor modificat,al 5-lea injector,o alta turbina......si altele....

Pana una alta te invit la Slobozia sa dai o tura cu a mea,sa vezi ce poate la 200CP cu 4x4 sau fara!!!!
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 23-07-06, 02:36   #11
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

Nu o sa-mi dau cu parerea care e mai buna sau mai ieftina de intretinut in Romania pt ca nu stiu.Si pt ca GTA mai sus a vorbit despre Calibra eu o sa zic cateva lucruri despre 3000GT.
In primul rand e o masina mai mare si mai grea decat Calibra si nu are asa sprint de pe loc.(modelele dupa '99 in schimb au 0-100 in 5.7s).Stiu ca in Europa sunt rare, dar daca dispui de fonduri eu as cauta un 3000GT VR4 de prin 91-92 caci ar fi mai ieftine decat modelele dupa 93 care deja aveau 6 viteze si cateva imbunatatiri la tinuta de drum.Dar nici cele mai timpurii nu erau masini rele, dimpotriva in state in anii respectivi s-au cumparat mai multe 3000GT si Dodge Stealth( acelasi lucru) decat s-au cumparat Supra, RX-7, si 300ZX LA UN LOC.(chit ca nu sunt de acord...toate cele 3 mentionate fiind peste 3000GT dar ma rog...)
Spun varianta VR4 pt. ca are 300 cai dintr-un V6 twin-turbo(dupa '94 ->320 cai !!!).
Acest model o are un prieten si mi se pare singura motorizare destul de solida ca sa simti ca masina are viata in ea, restul motorizarilor fiind prea slabe pt greutatea masinii de 1.7 tone(dar nu ma cita te rog caci nu am fost cu variantele sub 300cai).Plus ca in treapta a treia pe la 80km/h daca o calci efectiv simti ca isi ia zborul, cam atunci intrand in joc toti cei 300 cai( 6000 RPM si boost la 10psi).Alt factor pozitiv e latimea mare a masinii si centrul f jos de greutate, combinat cu un sistem destept de 4-wheel steering care confera o stabilitate super.De asemenea de mentionat e spoilerul reglabil electronic care se ridica singur la viteze mai mari(cred ca peste 80km/h), dar nu stiu sigur caci cel al prietenului meu nu-i mai functioneaza...lol.
Aspectele negative ar fi greutatea mare si faptul ca e 4WD, mie personal mi-ar fi placut mult mai mult daca era RWD.In rest la consum, prietenul meu zice ca daca umbla frumos cu ea scoate 10-11 l/suta in afara si 18-19 l/suta in oras cu forja.
Piesele sunt scumpe pana si aici, amicul asta al meu zicea ca a dat NZ$300-Euro150 doar pe un senzor de la pompa de benzina.In Europa banuiesc ca preturile la piese sunt exorbitante.Legat de fiabilitate masina de care ziceam a avut ceva probleme legate de turbo si racire(are 15 ani si a fost si forjata) dar nu stiu daca sunt probleme care apar in general sau doar vechimea la asta si-a spus cuvantul.
De mentionat ca 3000GT VR4 twin-turbo din Europa sunt mai reusite din punct de vedere mecanic decat GTO VR4 (varianta Japoneza) pe care o are si amicul asta al meu.Nu stiu exact detalii dar se pare ca variantele de Turbine folosite pe 3000GT sunt mai rezistente.
Cat despre tuning masina e un paradis...am auzit de investitii de NZ$10000-Euro5000 pt ca sa duca masina la 500cai, iar eu zic ca nu e mult deloc.
Cat despre achizitionarea uneia si viata cu ea in Romania nu ma pot pronunta, cert este ca te va costa serios, iar daca doamne fereste se strica ceva la ea... si are ce sa se strice ca are o gramada de sisteme electronice dupa cum spuneam spoiler reglabil, ECL(ceva legat de settings la suspensii), evacuare reglabila electronic, 4-wheel steering...etc. astea fiind printre cele mai exotice, pe langa toate electricele des-intalnite.
Cam atatea pot sa-ti spun despre 3000GT VR4...sper ca ti-am dat o idee dar imi pare rau ca nu e varianta pe care ai pus-o tu mai sus, care banuiesc ca e SL, non-turbo si dupa specificatiile date de tine sunt pt un model probabil dupa '99.
Oricare masina ti-ai alege-o bafta si spor la tunarit dupa aceea, caci amandoua sunt tari de tot oricum.
__________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way"
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi) Dori-Kin (DRIFT KING)
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 23-07-06, 04:23   #12
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

daca tot esti in italia , exista o singura masina pt tine

lancia delta integrale

este mai ieftina decat 3000GT dar mai scumpa decat calibra.

delta stock este mult peste calibra la performante, nu stiu despre 3000gt dar oricum nu vei lasa masina nemodificata.

cumperi o bucatica de istorie

scuze pt offtopic daca esti fixat pe calibra sau mitsu
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 24-07-06, 23:29   #13
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

@BogdanNZ,multumesc de informatii,sint intr-adevar pretioase.Tot la VR4 ma gindeam si eu ,varianta cu 6 rapoarte la cutia de viteze.Adevarul este ca pt.3000 GT am o dragoste la prima vedere,de aceea as inclina spre ea,insa din pacate trebuie sa intervina si ratiunea,pt. a nu-mi consuma prea mult din resurse.Evident ca o voi tuna,asa cum vreau eu,cu grija si rabdare,fara graba.
Daca ar fi doar un senzor sau un fleac de 2-300 euro nu-mi fac griji.Mi-e teama doar sa nu-mi cada ceva sisteme ce pot fi depanate doar in ateliere specializate pe Mitsu' si aici ma refer la electronica .Nu am prea gasit nicaieri date despre suspensii,decit ce model sint ,insa nimic mai mult.Eu vreau sa-i fac suspensii reglabile ,printre altele si asta este un lucru foarte important.
Deocamdata string date cit mai multe ,despre modelele fabricate in diversi ani,probemele ce le-au avut,etc.Daca mai stii ,sau afli ceva tine-ma la curent,deoarece jumatate din informatiile ce mi le-ai dat nu le-as gasi nicaieri pe internet.
@GTA,multumesc de explicatii,cele mai sigure date despre o masina le afli de la un posesor de asa ceva. Calibra o cunosc destul de bine ,desi Turbo n-am mai avut,am avut contact cu destule ,in ele si sub ele.Are niste calitati pe care masinile dupa 10 ani de la fabricarea ei ,inca nu o egaleaza.Nu-mi fac griji pt.consumabile,insa de exemplu nu stiam ca nu rezista cutia de transfer la peste 260 HP.O informatie f. importanta.
@beck,Ai dreptate cu lancia,e o bucatica de istorie,insa...nu este ceea ce vreau.Am condus si reparat,stiu ce poate,pot sa mi-o cumpar miine.Insa greu mai gasesti una in mintile ei.Una dintre problemele ei este ca trebuie sa fi mecanic.Sau daca nu esti vei deveni.Sta cam rau cu fiabilitatea si nu prea as vrea sa fiu mereu sub ea ,cu atit mai mult cu cit o voi folosi zilnic.Si in plus are 4 usi.In aceeasi varianta ,sportiva cu 4WD,puteam sa aleg un Subaru.Insa nu-mi place.
Vreau sa-mi aleg o masina sport, ce si are fata de masina sport.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 25-07-06, 00:03   #14
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

De fapt cutia de transfer rezista si la mai mult de 260HP dar in conditii de exploatare normala.......in general cutia de transfer cade in urma plecarilor violente de pe loc....pana la 260HP nu ai probleme....cel putin nu foarte curand......in schimb daca urci motorul la 330HP garantat cutia de transfer nu va rezista la mai mult de 10 plecari de pe loc din 6500 RPM.Dar e si o veste buna.....sunt baieti prin Anglia si Germania care fac cutii de trasfer pentru Cali Turbo sa reziste si la +450HP....

Oricum bafta in ceea ce vei alege si poate ne tii si pe noi la curent cu etapele proiectului tau .....ca poate mai invatam si noi cate ceva.....
GTA is offline   Reply With Quote
Old 25-07-06, 00:13   #15
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Calibra turbo vs.3000 GT

[QUOTE=turbojack
@beck,Ai dreptate cu lancia,e o bucatica de istorie,insa...nu este ceea ce vreau.Am condus si reparat,stiu ce poate,pot sa mi-o cumpar miine.Insa greu mai gasesti una in mintile ei.Una dintre problemele ei este ca trebuie sa fi mecanic.Sau daca nu esti vei deveni.Sta cam rau cu fiabilitatea si nu prea as vrea sa fiu mereu sub ea ,cu atit mai mult cu cit o voi folosi zilnic.Si in plus are 4 usi.In aceeasi varianta ,sportiva cu 4WD,puteam sa aleg un Subaru.Insa nu-mi place.
Vreau sa-mi aleg o masina sport, ce si are fata de masina sport.[/QUOTE]

aici ai dreptate, dar am vazut ca esti in domeniu :d cind mi-am luat integrala nu stiam cum arata o supapa... sigur nu este o masina de condus zilnic dar cind iesi cu ea pe strada poti viola masini supersport in moduri nemaivazute .

in acest caz iti recomand GT-u , o colibra turbo nu este asa departe de delta la capitolul fiabilitate si mi se pare o masina destul de comuna.

poate iei in considerare si un porsche 911 mai vechi.. ar intra in bugetul dat.

pana la urma mai bine alegi dupa starea masinilor gasite.
beck is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -