Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 30-07-08, 01:02   #16
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: spalare motor!?

"Pe un motor curat se poate vedea repede daca apar scurgeri de ulei, antigel etc...

Se pot inspecta conductele daca nu apar crapaturi, semne de oboseala... Nu trebuie asteptat sa crape de tot si sa ramineti in mijlocul cimpului fara lichid de racire.

La toate colturile, ranforsarile caroseriei se aduna praf care pe urma retine apa si favorizeaza aparitia ruginei

Conectorii care sunt plini de praf, noroi vor oxida mult mai repede si pe urma numai probleme....

Un radiator plin de praf, insecte decedate, frunze nu mai face treaba in parametri. Atentie sa nu fiti cu jetul prea aproape ca veti indoi lamelele care sunt din aluminiu.

Tampoanele/suportii motor/cutie daca sunt plini de mizerie nu vedeti starea lor, daca cauciucul este crapat...."

"Multi spala motorul si compartimentul lui fara sa stie cum se face. De aici apar probleme ulterioare grave, masina nu porneste, se distrug diverse componente (mai ales ECU) etc...daca nu pe loc atunci in timp cu siguranta.
Altii ca sa evite asa ceva nu il spala, iarasi gresit.
Ca orice spalare avem citiva pasi :
De la masina de spalat preluam prespalare, spalare, clatire, uscare...fara stoarcere ca nu e cazul...
In evul mediu se facea baie imbracat noi in secolul 21 nu!, deci o dezbracam...
La botez popa tine de nas si gura bebelusul deci si noi facem la fel cu copilasul nostru, nu-i bagam apa/petrosin la admisie...
Gata cu zimbitul, sa revenim la ale noastre.

DE CE SA SPALAM ? :
Nu ca arata bine si sa avem ce arata si mindri. Nu !
In timp se aduna praf, noroi care mentine umezeala si de aici apare rugina si oxidarile.
Toate contactele electrice se bazeaza pe depuneri fine de aliaje care nu oxideaza usor dar prin prezenta apei, a tempearaturii si a diferentelor ei bruste, a curentului electric, acestea cedeaza si se formeaza oxizi care prezinta rezistenta de contact.
Oxizii formati prezinta provoaca incalzirea contactelor, informatii eronate de la senzori, foarte des pica ECU din aceasta cauza, alternatorul nu incarca, electromotorul abia se invirte si tot asa. Prezenta umezelei/apei pe o rezistenta de contact sau intre doua metale cu diferenta de potential (tensiuni diferite) duce la degajarea oxigenului (o mica hidroliza) si el va ajuta si mai mult la formarea oxizilor.
De asemenea un contact slab/oxidat duce la incalzirea lui, se ard conectori, fire, componente.
Rugina ne maninca zilele si aripile/capota/compartiment grila aerisire/ranforsarile etc...
In plus praful se fixeaza in zone in care este prezenta vaselina/uleiul. La cutia de viteze avem vaselina si in combinatie cu praful se formeaza o pasta abraziva numai buna pentru uzura prematura (de exemplu timoneria).
Linga filtrul de ulei este mufa de la sonda de oxigen, putin ulei ceva praf ca avem girla pe drumurile tarii si apa ca este de unde si hop informatia este compromisa.
La un motor curat se observa usor scurgeri, furtune imbatrinite ...
Un radiator plin de praf, insecte decedate, frunze nu mai face treaba in parametri. Atentie sa nu fiti cu jetul prea aproape ca veti indoi lamelele care sunt din aluminiu.

DOTARE :
Curatator sub presiune, turbojet mai spun unii, dar nu neaparat necesar se poate si fara dar mai multa munca.
Un compresor de aer, din punctul meu de vedere indinspensabil, dar se poate folosi si un aspirator in schimb la anumite zone rezultate vor fi pe pe masura.
Detergent degresant, petrol/petrosin/gaz lampant si WD40 pentru cele care se incapatineaza.
Spray pentru contacte electrice.
Spray pentru curatat jenti aluminiu, se va folosi la cutie viteze si motor
Penson mic, penson cu coada lunga gen vopsit calorifer, periuta de dinti, cirpe, chei, surubelnite.
Detartrant sanitar cif/cilit pentru instalatia de spalat parbrizul/luneta.

DEZECHIPAREA :
Se scoate bateria, nu decuplare o scoatem efectiv sa putem curata si sub ea si sa nu fie alimentat nimic cit lucram !
Se scoate priza de aer, carcasa filtru. Se protejeza racordul flexibil cu o punga prinsa bine cu banda izolatoare. Ca sa fim siguri mai punem una. Daca nu vreti asa se scoate si racord flexibil si debitmetru si protejati intrarea in throttle body.
Suruburile si clipsurile se pun in detergent la inmuiat si se curata si ele.
In acest timp motorul se raceste. Spalarea se face numai cu motor rece sau putin caldut pentru a nu se evapora solutiile si sa nu facem soc termic. Plasticul, cauciucul sunt polimeri care ca orice este organic au viata scurta. Structura lor se modifica prin actiunea ultravioletelor, diferntelor bruste de temperatura, agentilor chimici, a oxigenului atmosferic. Socul termic distruge si garniturile cea mai cunoscuta fiind "ciupirea" garniturii de chiulasa cind se toarna apa/antigel rece in motor fierbinte.

INSPECTIA VIZUALA :
Ne uitam cu atentie la toate furtunele sa nu aiba aspect de cauciuc imbatrinit cu fisuri si noi sa le semnam decesul cu jetul.
Toate "matele" sa fie fixate.
Mansoanele de protectie de la fire/cablu ambreiaj/caseta directie sa fie intacte.
Gaurile de scurgere a apei de la compartimentul grilei de aerisire sa nu fie obturate.

PRESPALARE / INMUIERE :
Se decupleaza bateria obligatoriu, am mai spus !
Primul gest ar fi sa bagati putin aer cu pistolul sa zboare praful/insectele/frunzele...
Se va incepe cu capota, de sus in jos. Se pulverizeaza detergent cu pulverizatorul sau petrol cu pistolul/pulverizatorul. Lasam putin sa se inmoaie. Se freca cu pensonul peste tot, cu cirpa pe furtune si tot asa.... Unde avem prea multa mizerie mai bagam detergent/petrol.

CLATIRE :
Clatim cu jetul de apa sau cu o solutie slaba de detergent sau petrol din abundenta.
Observam unde a mai ramas prea multa mizerie ca la spalare sa nu uitam sa insistam in zonele respective.

SPALARE :
Pulverizam din nou si ne apucam meticulos de curatat. Se spala numai cu detergent deoarece petrolul va lasa o pelicula grasa care va fixa tot praful.
Se curata cu rabdare toate ungherele si locurile greu accesibile cu penson, cirpa, periute dinti.

CLATIREA :
Pentru clatire folosim numai apa din abundenta.

USCAREA :
Se aplica jetul de aer ca sa scapam repede de apa ramasa in toate ungherele, alternator,
nervurile de la galeria de admisie, sigurante... Dupa aceasta desfacem toate mufele si le uscam, toate! si mai ales la nu uitati de injectie si ECU. Se demonteaza inductia se usuca si acolo bine, cititi la schimbare bujii cum se desface. Unde constatam ca sunt probleme folosim spray pentru contace electrice, penson, periuta de dinti. Nu se
foloseste smirghel, nu se rade ! Toate contactele sunt acoperite cu un strat subtire din metale/aliaje care nu oxideaza. Daca indepartati mecanic aceste depuneri fine contactul este compromis, pe moment merge dar in timp va oxida cu siguranta.
Toate mufele au garnituri din cauciuc pentru etansare, aveti grija sa nu ramina apa sub ele si in primul rind sa existe in caz contrar va ginditi la improvizatii. Unii conectori au burduf de cauciuc, se baga jetul si uscam si acolo. Firul este prins de pinul respectiv prin stringere si daca ramine apa iarasi nu este bine.
La sfirsit cuplam bateria si protejam contactele cu putina vaselina.

SOLUTII DE PROTECTIE :
Pe vopsea si chiar plastic cum ar fi cel de la aripa interioara se aplica ceara. Se gaseste in cutii metalice sub forma de pasta. Aplicarea se face cu un burete si dupa ce se usuca se da lustru cu o cirpa curata eventual umezita. De ce ? Nu este o chestie gen asta e zu-zu complet. Stratul de ceara impiedica depunerea prafului si apa nu mai stationeaza pe suprafata. Foarte importanta este aplicarea ei in compartimentul grilei de aerisire, aripi interioare, ranforsari. Veti constata ca se aduna mai putina mizerie si se va indeparta mai usor.
Pentru zone ascunse se foloseste ceara lichida care se aplica prin pulverizare.
Exista in comert si solutii pentru intretinerea cauciucului(anvelopelor). Se poate folosi cu succes pentru furtune si curea alternator.
Se va unge din nou cu vaselina schimbatorul de pe cutie dar nu si tijele. Ele nu trebuie ca fie grase ca vor aduna praf."

Sursa: Dan Cuciureanu(ClubOpel)
__________________
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 30-07-08, 02:25   #17
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: spalare motor!?

as adauga (daca nu a fost cumva mentionat deja):
- de preferat sa se folosesca apa calda (risc mai mic de soc termic daca e si mot cald, spala mai bine as zice)
- sa se merga cu masina timp de 10-20 minute dupa ce s-a spalat motorul (o sa se usuce si cele mai nebanuite cotloane)

Last edited by 200SX; 30-07-08 at 03:09.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 30-07-08, 13:32   #18
robertinho
VW Driver

Stage 5
 
robertinho's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 632
Member of:
[VW]
Default Re: spalare motor!?

cu radiatorul plin de insecte decedate cum se procedeaza?ca nu prea scapi de ele doar cu furtunul cu presiune
robertinho is offline   Reply With Quote
Old 30-07-08, 17:41   #19
RUXANDRA

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 100
Default Re: spalare motor!?

multumesc frumos pt sfaturi
RUXANDRA is offline   Reply With Quote
Old 30-07-08, 22:39   #20
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: spalare motor!?

Quote:
Originally Posted by robertinho View Post
cu radiatorul plin de insecte decedate cum se procedeaza?ca nu prea scapi de ele doar cu furtunul cu presiune

Quote:
Originally Posted by BC-20-LET View Post
Atentie sa nu fiti cu jetul prea aproape ca veti indoi lamelele care sunt din aluminiu.
atentie la treba asta, eu n-am fost atent odata si am facut un gauroi in lamele de vreo 2-3 cm
200SX is offline   Reply With Quote
Old 31-07-08, 00:52   #21
robertinho
VW Driver

Stage 5
 
robertinho's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 632
Member of:
[VW]
Default Re: spalare motor!?

pai am inteles asta,dar cum scapi de ele ca jetul nu e suficient
robertinho is offline   Reply With Quote
Old 31-07-08, 20:47   #22
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: spalare motor!?

In comert gasesti solutii in recipiente cu pulverizator . Vezi la magazine cu accesorii auto,carrefour si alte hipermarketuri .
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 01-08-08, 02:33   #23
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: spalare motor!?

Intrebare de necunoscator intr-ale spalaturilor,pentru BC-20-LET si mircea... ..:
La care spalatorie se procedeaza cum s-a descris mai sus,ca as vrea sa merg si eu...

PS : Cu O conditie ,daca nu-i cu suparare: Sa fie localizata in romania.
Multumesc
PS2: sau daca cumva v-ati pierdut in detalii, si va gandeati ca nu la spalatorie sa fie facuta treaba dupa "reteta" ideala de mai sus,tin sa va amintesc ca acest topic a fost deschis de sora unui baiat. Sora ce nu se pricepe foarte bine la tehnica...si ,repet,care a deschis un topic pentru un baiat,facand ea descrierea problemei/situatiei....de aici voi trageti concluzia ca baiatul respectiv,ar fi in masura a executa operatiunile descrise in captivanta nuvela preluata de pe clubopel?...sau poate ruxandra va gandeati ca va executa operatiunea ?...

Toate cele bune !
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 01-08-08, 03:07   #24
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: spalare motor!?

Era vorba de do it yourself (pentru cine are rabdare,un loc potrivit-de preferat la curte) . Eu de exemplu am fost mai lenes cu toate ca citisem chestiile astea cu mult timp in urma . M-a costat un bloc de aprindere care s-a dus naibii dupa ce am spalat motorul la spalatorie .
Bine ar fi sa se intample asta si la spalatorii .
Am pus "nuvela" cu ideea ca poate pe viitor vor fi si alte persoane interesate de acest subiect si daca vor folosi "search"(ceea ce e putin probabil) vor da peste asta .

Last edited by BC-20-LET; 01-08-08 at 03:11.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 01-08-08, 03:07   #25
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: spalare motor!?

deci revenim, eu mi-am spalat motorul de mai multe ori la mai multe spalatorii

masina mea are ecu in masina, si inafara de bobine care se afla protejate sub un capac de plastic (unde nu tre sa dai cu apa cu presiune) in rest nu prea are ce sa patesca.


ma duc astept 30-min sa nu fie mot incins (stau la coda, o spala ep la exterior ...), le zic sa puna o punga pe goarna de la alarma si sa deconecteze bateria (de obicei mi-o deconectez eu ca oricum am cateva chei la indemana), ii explic sa nu dea cupresiune la capacul sub care sunt bobinele

(ma duc acolo unde stiu ca folosesc apa calda)


stau langa el.

dupa ce da cu solutie , si clateste bien, arunc o privire daca vad ca pe undeva inca mai e jeg, il rog sa ami dea inca odata cu solutie in zonele care inca nu-s luna


da clateste, daca are da cu are comprimat pe ici pe colo asa d eochi soacrei, intre timp masina sta cu capota ridicata (motorul oricum e inca caldut)

in timpul asta curata pe la interior, apsira prin masina...

plec, ma invart nitel prin cartier si gata.


n-am stat niciodata sa desfac mufele, sa curat fiecare contact, eu sunt mai lenes asa din fire.



radiatorul am inceract eu sa-l curat odata era plin de pufi daia de pom (nu stiu exact ce pom cred ca plop ...) , m-a cam luat valul am dat de aprope cu furtunul cu presiune si am cam facut gauroi in lamelele radiatorului in locul respectiv



niciodata nu mi s-a intamplat sa nu pornesca sau sa faca figuri masina



dar aicea banuiesc ca se discuta la modul general:
- sunt masini care au ecu chiar la motor (dacia si poate si altele)
- sunt masini care au delcou
...fiecare d ela caz la caz tre sa stie ce trebuie protejat la masian lui, nu poti avea pretentia sa stie cel de la spalatori exact ce trebuie sa acopere


Quote:
Originally Posted by lascarica View Post
...sau poate ruxandra va gandeati ca va executa operatiunea ?...
acuma fiecare cu fanteziile lui, trebuie tu sa le stii pe toate

Last edited by 200SX; 01-08-08 at 03:11.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 01-08-08, 03:31   #26
GOGU_VL
BMW Driver

Stage 5
 
GOGU_VL's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 5,384
Member of:
[BMW]
Default Re: spalare motor!?

Am avut si eu o Vectra B 1.6 16V si i`am spalat motoru`, dar nu m`am uitat ce au acoperit cei de la spalatorie, ce stiu e ca au dat bornele jos, dar a luat`o la sfert de keie knd au terminat. Sper k fratele tau sa nu aibe probleme. Bafta !!!
GOGU_VL is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 19:16   #27
Emilliano

Stage 1
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 14
Default Re: spalare motor!?

Hai sa va incurajez....Sunt posesorul unui MB C200, CDI, 2002 si am spalat motorul la o spalatorie de cartier. Cel care a spalat masina nu prea se pricepea caci a intrebat pe un coleg ce sa faca si i-a zis respectivul ca poate sa spele motorul masinii fara sa puna vreo punga sau altceva. Sa va zic ce s-a intamplat: am stat 30 min cu masina pe loc pt ca nu aveam treaba, era coada si cu capota ridicata pt ca ma uitam la motor cu 1 prieten (poate ca a avut timp s se raceasca un pic); a spalat mototrul cu spuma activa (a stropit de sus) si a lasat sa actioneze vreo cateva min; a dat cu apa (sunt convins ca era rece-desi stiu ca nu e bine caci exista posib sa crape de la dif de temperatura) si m-a chemat sa o scot, dupa care am cerut bon (eram pregatit sa ii dau in judeacta in caz de ceva) si am plecat. Am oprit dupa max 15 min de functionare si nu am avut vreo problema. Spalatul s-a petrecut in 2008 iulie si am inteles ca are acelasi efect ca si cum ai curata interiorul unui calculator de praf.
Emilliano is offline   Reply With Quote
Old 28-07-09, 23:36   #28
ppaarroollaa

Stage 3
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 76
Default Re: spalare motor!?

multi dintre voi aveti dreptate motorul merge spalat dar nu imediat ce ai ajuns cu el la spalatorie, trebuie lasat cateva zeci de minute sa se raceasca;

eu am spalat motorul la curte ani de zile cu furtunul , normal fara presiune si a fost ok, dar la un moment dat este necesar sa il speli si la spalatorie cu jetul , pt a indeparta mizeria din locurile de scurgere greu accesibile .
daca nu dai cu jet sar putea sa patiti ce am patit eu anul trecut ( de la frunze ,praf, mizerie etc )sa se infunde gaurile de scurgere si sa iti intre apa pe sub baterie in masina pe unde intra aerul conditionat, si nu o sa iti convina mirosul dupa o anumita perioada de timp
ppaarroollaa is offline   Reply With Quote
Old 05-01-10, 22:00   #29
B XX ADI

Stage 5
 
B XX ADI's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,532
Member of:
[VW]
[DACIA]
[RENAULT]
[DreamWorks Club]
Default Re: spalare motor!?

Motorul puteti sa il spalati fara grija, cel putin la spalatoria la noi decat o singura data nu a mai pornit un motor de Dacie(masina din perioada 1975-1980? obosit pe gpl...dar dupa 15minute dupa ce s-a uitat electricianul la ea a pornit, asta cand inca eram la inceput.

Dupa ne-am perfectionat am achiziotionat aparat cu apa calda care are o presiune de 200 bar si evident munca noastra a devenit mai usoara si calitatea spalarii foarte buna. Calitatea spalarii depinde si de solutia care este folosita, de omul care se ocupa de spalat... si multe alte chestii

Pana in momentul de fata am spalat destule motorare de generatii diferite si nu am avut probleme cu nici una.
Deci daca gasiti o spalatorie buna...si oameni priceputi....merita sa spalati si motorul.
__________________
[size=1]Prea adevarat ca sa fie light ...
Cosmetica auto--Curatare chimica a interioarelor-- Tratamente vopsea--
Curatarea motorului--degresarea jantelor, indepartarea calaminei, polishari profesionale, reconditionari jante, vopsitorie!
https://forum.4tuning.ro/83-car-styli...e-chimica.html
CONTACT 0763096148

Last edited by B XX ADI; 05-01-10 at 22:05.
B XX ADI is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -