Salut. Am ajuns si eu la problemele cu pornirea. Am o Corsa B X10XE din 99. Am cumparat masina in Noiembrie anul trecut si a mers ok toata iarna, a pornit la sfert pe geru de afara, a venit primavara si am aflat de pe forum ca becul de la Check Engine trebuia sa se aprinda cand puneam contactul dar la mine era ars si dupa ce l-am schimbat am vazut ca imi sta aprins cu toate ca masina mergea perfect. Prin luna Mai a inceput sa aiba mici ezitari la accelerari bruste, dadea in nas si daca o acceleram sa depasesc sau sa prind un semafor dupa ce luam piciorul de pe acceleratie dadea un rateu in toba. Acum o luna a inceput sa aiba probleme la pornire, mergea cam 5-10 sec. primele 3-4 porniri si se oprea lent iar daca apasam acceleratia murea motorul, pe la a 5-a cheie pornea perfect si statea relantiul la 900 fix. Acum doua saptamani eram in trafic si cand sa plec de la semafor cand am apasat acceleratia a inceput sa se tureze normal pana pe la 1500 de ture unde incepea sa mearga in valuri dar daca o lasam iar la relanti statea fix fara sa oscileze. Am ajuns unde trebuia sa ajung am oprit masina si dupa 2 ore cand sa plec iar dupa 3-4 chei porneste masina, sta la relanti dar cand calcam acceleratia acul de laturometrul statea la 1500 de ture dar motorul oscila in turatie, am plecat si nu mai puteam sa o tin la viteza constanta, mergea in suturi in orice treapta de viteza dar daca o acceleram sau daca o lasam pe liber sau in frana de motor motorul mergea perfect, se accelera foarte bine nu mai dadea in nas la accelerari bruste si nici rateuri in toba doar ca nu mai puteam sa merg cu viteza constanta ca incepea sa smuceasca si era un chin in trafic. Toate astea pana acum o saptamana cand am pus testerul pe masina si mi-au aparut urmatoarele:
P0100 -(1) Idle Air Control Voltage High - Present
P0505 -(2) Mass Air Flow Sensor Voltage Low - Present
Am dat clear codes si s-au sters codurile. Am pornit masina sa ajunga temperatura la apa la 85 de grade sa dau reset la IAC si cu motorul pornit am verificat iar coduri de eroare si mi-a dat urmatoarele coduri:
P0505 - (0) Idle Air Control Blocked - Present
P0100 - (2) Mass Air Flow Sensor Voltage Low - Present
P0505 - (1) Idle Air Control Voltage High - Present
Am dat iar clear codes si s-a sters doar ultimul cod. Am oprit motorul si am dat reset la IAC. Seara cand sa plec la munca ma urc in masina dau cheie si nimic, dau 10-20 de chei nimic, de atunci nu mai porneste, daca o pornesc cu pedala de acceleratie apasata la maxim porneste dar pana in 200 de ture merge foarte prost, tremura toata masina, da rateuri in filtru de aer daca iau piciorul de pe acceleratie se opreste imediat dar daca o tin peste 2000 de ture merge bine, se accelereaza foarte bine dar acum nu mai pot sa circul cu ea. O sa cumpar IAC-ul sa il schimb dar parca nu prea cred ca e doar IAC-ul si debimetrul....Astept ceva idei sa nu dau banii aiurea pe senzori sau cine e din Constanta si ma poate ajuta sa testez un debimetru / lambda / bobina de inductie sau se pricepe sa arunce o privire. Am adaugat si video cu testul si cu erorile. Am uitat sa mentionez ca acum 3 saptamani am facut schimbul de ulei(nu papa deloc), filtre(aer,benzina,ulei), bujii, am curatat throtle body si egr. Intre timp am cumparat si IAC sh si bobina, doar ca IAC-ul cred ca am luat teapa si e tot bulit ca tot blocat este
Multumesc si scuzati compunerea.
https://www.youtube.com/watch?feature...&v=iWhy6r_HTKg