Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 21-01-08, 18:06   #1
Fido Dido

Stage 2
 
Fido Dido's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 59
Default vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

Salut, am un clio 2 cu 3 usi din 2004. Cand l-am luat avea roti de tabla, dar am gasit niste jante de aliaj de renault la combinatie. Sunt 4x100 6Jx15 cu ET38. Cand le-am pus pareau cam infundate asa sub aripa...pe spate mai mult decat pe fata. Cand iau viraje asa mai smechereste se aude din spate un zgomot. M-am uitat eu pe acolo si ating rotile de pe spate in aparatorile de noroi...a ros destul din ele ca deja-s cu gaura si atinge chiar si de caroserie dar pe partea...din interior, cum ar fi la dacie...contra-aripa.

M-am gandit asadar sa iau si eu niste distantiere ca sa nu mai atinga acolo dar si sa arate si ea mai bine ca arata aiurea cu rotile ascunse asa sub aripi.

As avea nevoie de niste lamuriri...

1. Daca pun distantiere apar solicitari mai mari? Pt amortizoare sau ce fiare mai sunt pe dedesubt pe acolo?

2. Pot sa pun distantiere si pe fata si pe spate? Adica pe spate ma gandesc ca e necesar ca sa nu mai atinga, dar pe fata ar fi doar vb de aspect. Afectez cumva directia? O sa modifice unghiul de fuga sau ceva?

Ca sa fac dreapta o sa trebuiasca sa iau de volan stanga de acum inainte?

3. Pot sa pun pe fata de 10mm si pe spate de 20? Sau ar trebui sa pun aceasi distanta pe toate rotile ca sa pastrez...oarecare proportie or fi gandit-o francezii astia?

4. Acum nici de unde sa le iau nu stiu. Nu vreau sa dau nici o avere dar n-as vrea nici sa pun frana si sa-mi cada rotile.

5. Pe urma prezoanele. In nici un caz n-as vrea sa fie facute la strung.

6. Am vazut pe aici vindea cineva inel de centrare...separat. Adica ala nu ar trebui sa fie pe distantier?

Multumesc!
__________________
B 87 LOL

Last edited by aleks; 23-01-08 at 14:10.
Fido Dido is offline   Reply With Quote
Old 23-01-08, 14:24   #2
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

nu sunt expert, dar pot sa-ti spun din experienta mea cum e cu distantierele
1.distantierul implica tensiuni suplimentare pentru bielete si bucsele care sustin roata, pentru ca, privit de sus, ca sa ma exprim mai plastic, roata nu va mai fi centrata. deci cu
cat sunt mai mici distantierele, cu atat mai bine.
2. distantierele e bine sa le pui doar pe spate(eu asa am avut) dar daca le pui si pe fata ma gandesc ca iti vor afecta suplimentar si caseta de directie(se stie ca jantele mari omoara casetele, deci si cu distantiere ar trebui sa fie si mai rau...)
nu inteleg de ce "ca sa faci dreapta o sa trebuiasca sa iei stanga"... domnu' titi aur, nu esti la raliu, deci nu-ti fa griji, tot ca pana acum o sa conduci
3. de preferat ca distantierele pe fata sa fie mai mici decat cele de pe spate, din motivele mai sus amintite....
4+5. https://anunturi-auto.4tuning.ro/bazar/cauta.asp
gasesti ce ai nevoie, eu am vazut mai multe anunturi...
6. daca distantierele sunt universale, inelele de centrare sunt diferite, pt fiecare tip de masina, deci e bine sa le iei separat, daca nu se potrivesc din prima
aleks is offline   Reply With Quote
Old 30-01-08, 19:04   #3
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

Nu sunt expert in distantiere dar i-ti garantez ca montate pe fata modifica unghiul de deport (care trebuie sa fie apropiat de nul), precum si pe acelea de "cadere, fuga si convrgenta-divergenta". Prezoane cumpara de la dezmembrari sau de la magazine specializate , ca sa nu te vada familia la "Adevaratele Stiri). Nu , inelele de centrare nu trebuiesc neaparat sa fie pe distantiere.
__________________
Da-mi DOAMNE sa nu-mi mai doresc nimic ! Dar sa fie din aur !!!!!!!!!!!!!!
alexalfa is offline   Reply With Quote
Old 30-01-08, 20:06   #4
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

Stai linistit, distantierele nu modifica nici un fel de unghi. Singura chestie pe care o modifica este deportul respectiv ecartamentul pentru ca de aia le montezi.
Daca montezi distantiere cu grosimi civilizate in jurul a 10 mm vei avea o masina ceva mai stabila per total, dar vei simti un pic mai multe in directie/volan. De aceea e de prefererat sa nu te apuci sa pui 20-25 mm pe o parte.

In cazul tau particular, e de recomandat sa pui distantiere cam in felul urmator: daca mai ai jentile de tabla, vezi cat au alea ET-ul si vezi cat il au jantele actuale. Distantierele trebuie sa aibe grosimea cel putin cat e diferenta dintre cele 2 ET-uri. DEci, daca jentile de tabla au avut ET-ul de 30 si acu il ai de 38 trebuie sa pui minim 8 mm, deci 10 ca asa o sa le gasesti.
Contrar povestilor de aici, iti recomand sa pui distantiere mai late pe fata decat pe spate. Explicatia o gasesti la unul din topic-urile la care am mai scris de distantiere.
Bineinteles ca distantierele le montezi cu suruburi pe care le cumperi de la producatorul de distantiere. Nu iti recomand experimente pentru ca viata e scumpa si are un singur nivel, dupa care, game over.
Acu, daca vrei un pic mai mult, poti sa pui, de exemplu distantiere de 20 pe fata ca sa maresti ecartamentul cu 24 mm (12 mm pe fiecare parte) si nu vei face nimic rau.
Daca ai masina cu tractiune fata, nu iti recomand sa pui distantiere mai mari decat modelul de calcul de mai sus, pentru ca astfel vei avea masina ceva mai neutra in viraje, adica nu o sa subvireze asa de mult ca si acum (de fapt, ca si atunci cand ai avut jentile de tabla originale).
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 01-02-08, 09:19   #5
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

Quote:
Originally Posted by audi_quattro View Post
Contrar povestilor de aici, iti recomand sa pui distantiere mai late pe fata decat pe spate. Explicatia o gasesti la unul din topic-urile la care am mai scris de distantiere.
cu tot respectul pe care il am pentru experienta ta, mai mare decat a multora din cei ce scriu pe forum, da-mi voie sa-ti cer o explicatie suplimentara, cu care sa contrazici "povestile de pe aici" ...
sunt interesat de explicatia fenomenului, ti-am citit toate postarile, dar nu gasesc decat un raspuns, aici, si nici in arrticolele tale de pe prorally nu am gasit explicatii suplimentare.
mai scrie odata te rog, sa inteleaga toata lumea motivul pentru care e bine sa fie mai late pe fata....
aleks is offline   Reply With Quote
Old 03-02-08, 12:39   #6
orga andrei

Stage 2
 
orga andrei's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 65
Smile Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

da ...vorbim de distantiere de curand an comandat distantiere de 10 pt spate si ...nu stiu exact cum se monteaza!!!
deci e tamburul la vw golf 2 apoi janta cu patru prezoane cu 4 ori 100.distantierul ...probabil are 4 gauri de prezon si deci aliniez gaurile si pun distantierul intre janta si tambur si le strang cu ce prezoane????cu cele ale mele de vw care probabil o sa fie mult prea scurte sau vine distantierul cu prezoane mai lungi?
sau..........poate ma insel total si gresesc.
imi poate spune cineva cum se monteaza,eventual schite ,poze
mentionez ca distantierele nu au sosit inca sa imi pot face o idee!!!
orga andrei is offline   Reply With Quote
Old 03-02-08, 13:19   #7
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

In principiu, explicatia este destul de simpla.
Marea majoritate a masinilor sunt facute cu caracter mai mult sau mai putin subvirator. Daca te uiti, foarte multe masini au din start ecartamentul fata mai mare decat ecartamentul spate. De exemplu, la Audi A4, ecartamentul fata e mai mare cu 13 mm decat cel spate. Sigur ca, marea majoritate a masinilor cu tractiune spate au ecartamentul spate mai mare (de obicei cu 30 - 40 mm) dar sunt tot subviratoare, pentru ca asta este tendinta actuala de protejare a soferului.

Daca ai vazut ce am scris pe prorally, poate mai ti minte de senzitivitatea anvelopelor in ceea ce priveste capacitatea de a transmite forta laterala in functie de sarcina. Pe scurt, o masina cu 1000 kg si 500 kg pe o punte, are 250 kg sarcina normala pe o roata. Anvelopa de pe masina poate sa transmita de exemplu 300 kg forta laterala cand ai sarcina normala (adica 250 kg pe roata) si 360 kg la 400 kg sarcina normala. Asta inseamna ca s-a schimbat coeficientul de aderenta laterala de la 1,2 la 0,9. Similar, cand ai 100 kg sarcina normala, roata poate transmite 150 kg sarcina normala. Daca socotesti un pic, inseamna ca in cazul ideal, cu centrul de greutate la nivelul solului, cele 2 roti pot transmite o forta laterala totala de 600 kg, iar in cazul real, din exemplul de mai sus - roata exterioara virajului va avea o sarcina normala de 400 kg, deci 360 kg forta laterala si roata interioara 100 kg => 150 kg forta laterala. Deci, una peste alta 510 kg. Una peste alta, o pierdere de 90 de kg, ceea ce e enorm si real doar pentru comparatia intre situatia ideala si cea reala.
Sa nu uit, scuze ca folosesc termenul atehnic de forta laterala exprimata in kg, vreau doar sa tin exemplul cat mai simplu.
Acu, sa trecem la comparatia situatiilor reale cu saibe distantiere. Atasat acestui mesaj se afla un mic fisier excel cu posibilitatea calcularii influentei saibelor, la nivel teoretic, realitatea fiind diferita din multe alte motive pe care nu o sa le mentionez aici, dar tendinta este corecta si te ajuta sa intelegi fenomenul.
Fisierul atasat are ca si start o situatie inexistenta, adica o masina cu 1000 kg, distributie simetrica a greutatii si ecartament identic fata si spate, de 1.5 m. Daca vrei sa iei un viraj cu 1 g acceleratie laterala, rotile exterioare au o sarcina de 400 kg iar cele interioare de 100 kg. Daca pui saibe distantiere de 20 mm pe roata la puntea fata, castigi practic 4 kg pe roata - masa care nu se transfera catre exterior.
Situatia de zi cu zi ne arata ca ai o masina cu aprox 60% greutate pe fata si masina are tendinta subviratoare. In principiu, vrei sa contracarezi chestia asta. Daca urmezi exemplul cu anvelopele si interpolezi liniar (ceea ce nu e chiar adevarat) ajungi la concluzia ca masina poate transmite o forta laterala de 550 kg pe puntea fata si 490 kg pe puntea spate. Dar, tu ai 600 kg pe fata si numa 400 kg pe spate, deci nu poti sa parcurgi un viraj decat cu 550/600 = 0,91 g cu puntea fata si 1,225 g cu puntea spate. Deci, masina e clar subviratoare. Acu, daca pui de exemplu saibe de 20 mm/roata pe puntea fata, castigi la ecartament 40 mm. Reluand calculul, o sa vezi ca poti sa treci fata acum cu aprox 0,92-0,93 g prin viraj, deci ai castigat cam 3% capacitatea de transmitere a fortei laterale pe puntea fata. Chair daca suna extrem de putin, 3% inseamna mult cand ai succesiuni de viraje sau viraje lungi.
Una peste alta, sper ca s-a putut observa ca pe spate nu iti aduce mai nimic sa pui sibele distantiere pentru ca masina poate pur si simplu mai mult, iar pe fata iti aduce intr-adevar ceva.

Dupa cum am spus si mai sus, exemplul este simplificat extrem de mult pentru a putea fi cat mai usor inteles.

P.S. Va puteti juca doar cu campurile galbene. Pentru a intelege cat mai bine fenomenul, uitati-va la ce am mai scris despre anvelope si despre modul in care se comporta acestea in functie de sarcina pe roata.
http://www.geocities.com/a_filep2002 - astea au fost inceputurile
http://www.prorally.ro/net/index.php/Tehnic.html - o chestie care va mai fi completata in timp.
Attached Files
File Type: rar distantiere.rar (3.1 KB, 306 views)
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 05-02-08, 08:24   #8
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

ok, multumesc pentru raspuns, acum studiez in detaliu
aleks is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 15:50   #9
Catalin_BMW

Stage 4
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 211
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

Quote:
Originally Posted by audi_quattro View Post
...
Daca ar fi sa se discute numai asa pe forumul asta... am avea de castigat cu totii.

Bravo, felicitarile mele, RESTEKPA
Catalin_BMW is offline   Reply With Quote
Old 13-09-09, 19:12   #10
SashaX

Stage 1
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 17
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

mi`am luat niste Borbeturi pe 16 9j 5/100 si am et la 2 din ele pe 30 si la celelalte 2 pe 15. la cele de tabla aveam et 38. ideea e ca cele cu et de 30, cele care is mai putin iesite inafara, care vin pe fata, imi ating pe telescoape, si momentan le tin invers, adica cele cu et 15 pe fata, cele mai iesite inafara si celelalte pe spate, si arata ciudat mai lata pe fata si mi si sa nu stric ceva pe la ea. in privinta asta vreau sa ma ajutati cu vreun sfat si a doua rugaminte, sa`mi spuneti de marime sa`mi pun distantiere pe cele 2 roti ce imi ating , 5mm e destul? si care sunt mai bune, flanse sau distantiere, va multumesc
SashaX is offline   Reply With Quote
Old 13-09-09, 23:08   #11
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

cel mai bine ar fi distantiere de 15 mm cu jantele ET30 pe fata si cele cu ET 15 pe spate

sau , distantiere de 15 mm cu jantele ET30 pe fata si cele cu ET 15 cu distantiere de 10 mm pe spate , in felu asta ar iesi rotile din spate un pic in afara pt aspect

flansele sunt altceva nu ai nevoie
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 17-09-09, 19:31   #12
dagosh88
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
dagosh88's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

Flansele sunt exact aceeasi chestie cu distantierele.
dagosh88 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-09, 20:20   #13
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

....zise bamse si mai lua o gura de miere !
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 17-09-09, 20:46   #14
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

flansele iti fac trecerea de la 4x100 la 5x100 sa zicem...

ca marime a distantierelor...eu as incerca sa montez rotile, si as masura cat trebuie sa mai iasa rotile in exterior ca sa nu atinga + cativa mm de siguranta

vezi ca o sa ai nevoie si de prezoane mai lungi (asta tot in functie de distantierele folosite)
valib is offline   Reply With Quote
Old 17-09-09, 22:46   #15
SashaX

Stage 1
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 17
Default Re: vreau sa pun distantiere la roti- sfaturi, pareri

Pai ma gandeam sa pun numai la cele 2 roti care imi ating pe telescop, numai pe ele sa pun distantiere de 5mm, si celelalte oricum is mai inafara, care vin pe spate, n`are rost sa mai pun si acolo...

Am gasit la 100 ron 2 distantiere de 5mm in buc, + transport, ...e ok pretul? le face la baiatul respectiv la strung sau nu stiu ce... am temeri sa nu ii iasa ok, si mie deja cand imi ajung aici ce mai rezolv daca nu`s bune....
Stiti voi in tm sau in zona mai iefine sau mai bune, eu stiu...?

mersi baieti de raspunsuri
SashaX is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -