Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 23-07-08, 01:17   #1
shaid-kid

Stage 5
 
shaid-kid's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 882
Default Roti mai late consum mai mare?

Poate sa fie asta motiv pentru care a inceput masina sa consume mai mult? Am trecut de la 205 55 r16 la 225 55 r16...este posibil ca asta sa fie motivul?
shaid-kid is offline   Reply With Quote
Old 23-07-08, 01:25   #2
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

cauciucurile calca pe o suprafata mai mare...sunt mai mari...deci vor fii ''un pic mai grele'' sa zic asa...si daca sunt mai grele pleaca mai greu de pe loc si cere mai multa benzina/motorina...
da va consuma mai mult....da nu cine stie ce
__________________
Oltcit Club 11 RM
Fiat Marea
Fiat Stilo
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 23-07-08, 01:27   #3
shaid-kid

Stage 5
 
shaid-kid's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 882
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

Eu am impresia ca nu doar un pic ci cam multa ) or fi prea late/grele pt motorul meu 1,6 hdi 109cai?
shaid-kid is offline   Reply With Quote
Old 24-07-08, 12:53   #4
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

nu cred ca se pune problema la 110 cai...da oricum va exista o diferenta mereu! fie la consum fie la demaraj
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 24-07-08, 13:58   #5
18_NYK

Stage 5
 
18_NYK's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 420
Member of:
[SKODA]
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

Quote:
>shaid-kid<
Poate sa fie asta motiv pentru care a inceput masina sa consume mai mult? Am trecut de la 205 55 r16 la 225 55 r16...este posibil ca asta sa fie motivul?
Sigur e si asta un motiv. Eu am 225/45 R17 si am un prieten cu 195/65 R15 si are un consum mai mic cu 8-9 % fata de mine;dar :nici nu franeaza lafel de bine ca mine si nu se pot compara ca aspect.
__________________
”Plecat cu gandu’…la un coupe…motor mare… fara CD si fara difuzoare…s’auzi cum urca’n ture…prea tare…” insa “ Traieste cu grija, viata n-are “roata de rezerva”
18_NYK is offline   Reply With Quote
Old 24-07-08, 14:02   #6
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

cauciucurile de le-ai pus nu numai ca sunt mai late si mai grele dar sunt si mai mari in circumferinta
de-aia ai consum mai mare
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 02:00   #7
spiderweb03

Stage 2
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 43
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

si sa nu uitam motivul principal al consumului marit : rezistenta la aer la inaintare este mai mare decat o roata mai subtire
spiderweb03 is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 04:12   #8
susp3ctu

Stage 5
 
susp3ctu's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 412
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

eu unu nu simt nici o diferenta la consum sau la plecari,am trecut tot de la 205 la 225
susp3ctu is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 10:09   #9
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

depinde si ce motor ai...la un motor mic o sa se simta da la unu mare...ma indoiesc
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 23-01-09, 01:29   #10
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

Quote:
Originally Posted by shaid-kid View Post
Poate sa fie asta motiv pentru care a inceput masina sa consume mai mult? Am trecut de la 205 55 r16 la 225 55 r16...este posibil ca asta sa fie motivul?
Ai schimbat diametrul rotii. Astfel desi vitezometrul tau arata 100 Km/h tu de fapt mergi cu 3,5 % mai repede. Deci si cu 3,5 % mai mult. Asta inseamna ca daca inainte aveai un consum de 7 % computerul tau arata acum 7,245 %.
hxxp://vvv.carbibles.com/tire_bible_pg2.html
Inlocuieste xx si vvv cu tt si www.
klausi is offline   Reply With Quote
Old 23-01-09, 07:47   #11
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

Unde vezi tu ca a schimbat diametrul rotii? 55 talonul si r16 diametrul jantei... si inainte si dupa. Deci, unde e schimbarea diametrului? Ca diametru este la fel, problema lui este in latimea anvelopei. Tu te iei dupa un calculator online care stie el ce stie, dar nu se refera la diametrul total cand iti da niste diferente procentuale sau in inchi.
Si da, consumul creste cand pui o anvelopa mai lata. Este mai grea, suprafata de contact cu asfaltul este mai mare, e normal sa consume ceva in plus.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 23-01-09, 08:09   #12
ariel

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Unde vezi tu ca a schimbat diametrul rotii? 55 talonul si r16 diametrul jantei... si inainte si dupa. Deci, unde e schimbarea diametrului? Ca diametru este la fel, problema lui este in latimea anvelopei. Tu te iei dupa un calculator online care stie el ce stie, dar nu se refera la diametrul total cand iti da niste diferente procentuale sau in inchi.
Si da, consumul creste cand pui o anvelopa mai lata. Este mai grea, suprafata de contact cu asfaltul este mai mare, e normal sa consume ceva in plus.
diametrul nu mai este la fel,
circumferinta rotii a crescut.
205/55
205=latimea cauciucului
55=inaltimea talonului,si reprezinta 55% din latimea cauciucului.
55% din 205 nu este egal cu 55%din 225.
__________________
ariel
ariel is offline   Reply With Quote
Old 23-01-09, 12:27   #13
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Thumbs up Re: Roti mai late consum mai mare?

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Unde vezi tu ca a schimbat diametrul rotii? 55 talonul si r16 diametrul jantei... si inainte si dupa. Deci, unde e schimbarea diametrului? Ca diametru este la fel, problema lui este in latimea anvelopei. Tu te iei dupa un calculator online care stie el ce stie, dar nu se refera la diametrul total cand iti da niste diferente procentuale sau in inchi.
Si da, consumul creste cand pui o anvelopa mai lata. Este mai grea, suprafata de contact cu asfaltul este mai mare, e normal sa consume ceva in plus.
1. "Talonul" ala popular reprezinta dupa cum ti-a zis si Ariel (THX !) procentual inaltimea cauciucului raportata la latimea lui.

2. Suprafata de contact a cauciucului este aceeasi (presupunand ca masina are aceeasi masa si cauciucurile sunt umflate la aceeasi presiune. Poti s-o afli foarte usor impartind masa distribuita pe acea roata la presiunea exprimata in Kg/cm2. Daca pui cauciucuri mai late se va modifica forma suprafetei de contact. Se pare ca nu prea ai fost la cursurile de fizica de la scoala. Experienta te invata, dar te invata incet.
Daca consideram masa de cca 1200 Kg a Peugeotului si distributia de 60- 40 a greutatii fata-spate rezulta ca pe fata vom avea la contactul cu solul 360 kg impartite la 2 atm -> ~180 cm2. Usually 80% din latimea cauciucului calca pe sol. Deci daca are cauciucuri de 225 latime asta inseamna ca vom avea un dreptunghi de 18 cm latime pe 10 cm lungime. Pe spate se recomanda presiune mai mica la gol astfel incat desi masa e mai mica suprafata de contact sa fie identica cu cea de pe fata. De aici ne mai putem juca saptamani intregi cu cifrele. Aia care proiecteaza masini n-au lipsit la orele de fizica. Mai ales la cele de clasa a 7-a si a 8-a.

3. Masa anvelopei are o contributie mica (nu inexistenta) la consumul total. Asta deoarece dpdv al masinii anvelopa (atunci cand nu faci drifturi) sta pe loc. Teoretic anvelopa daca o desfasuram si pp ca nu patineaza si nu sare din vreo groapa e paralela cu solul si este lipita de sol. Deci motorul propulseaza masa masinii si nu a anvelopei. Trebuie sa luam ca punct de referinta inertial butucul rotii. Ca sa ma explic mai bine pp ca punem roti de tractor la dacie. Motorul va munci sa rostogoleasca cauciucurile enorme nu sa le ridice de pe sol. Normal ca va avea un consum mai mare. Nu am stat niciodata sa calculez cu cat efortul trebuie sa fie mai mare la rostogolire datorita masei crescute, dar intr-un post viitor putem incerca. Concluzia: daca pui cauciucuri cu 10 % mai late nu-ti va creste consumul cu 10 % ci cu o fractiune din 10 % (probabil 1-2 %). Foarte putin. La 7 L/100Km consum vei avea 7,007 - 7,014 consum. Insesizabil.

Last edited by klausi; 24-01-09 at 03:20. Reason: din graba am uitat un 0. Ce conteaza un zero ? :)
klausi is offline   Reply With Quote
Old 25-01-09, 12:08   #14
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

stiu ca sunt putin offtopic dar nu stiu pe cine sa intreb:

daca in manualul masinii mi se recomanda 225/55 r15 si eu pun 225/60 r15, imi atinge ? a trecut cineva prin experienta asta?

e vorba de un 325 e36 cu suspensii sport.

multumesc.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 25-01-09, 12:18   #15
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Roti mai late consum mai mare?

Din calculator de echivalente,rezulta o diferenta in diamtru de 23 mm,adica 3.66 %.
turbojack is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -