Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 01-01-08, 23:03   #1
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default volanta cielo

vreau s`o usurez.
cat sa i`au din ea fara sa se strice altceva...nu ma intereseaza sa tina o viata...dar nu in 10 mii km sa desfac iar motorul.
daca tine 30 de mii sunt multumit
__________________
Sa fi Om e o Intamplare, sa fi Domn e un Lucru Mare ! ! !
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 02-01-08, 12:52   #2
attila

Stage 3
 
attila's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 165
Default Re: volanta cielo

am un prieten care a usurat volanta la un opel cu aprox 2 kg,acuma motorul merge mai nergulat,are frana de motor mai brusca...nu-mi place cum se comporta masina,ar trebui usurate si celalate piese aflate in miscare...
attila is offline   Reply With Quote
Old 02-01-08, 17:46   #3
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: volanta cielo

eu ma gandeam s`o injumatatesc la greutate :P
ok...
sa mai vedem ce mai zice lumea.mersi de raspuns
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 14:39   #4
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: volanta cielo

cu cat usurezi mai mult volanta, cu atat ralantiul va fi mai neregulat, si frana de motor va scadea(puterea inmagazinata in volanta va fi mai mica). In schimb, va creste capacitatea de raspuns a motorului, adica va urca mult mai repede in turatie

Usurarea volantei este limitata doar de prinderile discului de ambreiaj, respectiv de prinderile volantei de arbore.

Problema cea mare nu o reprezinta CAT sa o usurezi, ci CUM o echilibrezi. Trebuie echilibrata foarte bine la turatii mari (din auzite, cu ceva mai mult decat capacitatea maxima de turatie a motorului)
valib is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 15:56   #5
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: volanta cielo

am auzit si eu ca trebuie echilibrata bine...dar eu o duc la un strungar...ma gandesc ca ala o avea habar sa o faca.
daca nu cumpar alta :d
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 21:23   #6
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: volanta cielo

Nu stie in mod sigur ce face pentru ca nu are cum.

Nu cumva sa te duci la un strungar sa usurezi volanta si gata. Pasul urmator este echlibrarea ansmablului - adica volanta, arbore cotit si biele/pistoane. Chestia asta se poate face la un fabricant de arbori care are si masina de echilibrat. Singurul loc pe care il stiu eu este la Turbomecanica Brasov, dar mai trebuie sa fie si alte locuri.

In mod sigur, usurarea nu se face dupa ureche, adica "cat poti" pentru ca risti sa scapi repede de motor. Cu cat usurezi mai mult, cu atat va trebui sa ridici turatia de mers in gol, altfel avand mersul mult prea neregulat.

Nu stiu cat cantareste volanta originala pe care vri sa o usurezi, dar iti recomand sa o iei usor 0,5-1 kg fiind ultra suficiente pentru inceput. Teoria de baza a dinamicii motoarelor spune ca poti usura volanta cu aproximativ 20-30% din greutatea originala fara a intampina probleme.
Deci, la o volanta de 6 kg poti lua 1,2 kg.
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 22:50   #7
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: volanta cielo

poi daca retin bin are 7248 grame.
sau 6248...intre 6 si 7
eu ma gandeam la 1 kil maxim sa dau jos.
nu ma pricep de aceea intreb.
am auzit pe unu ca poti sa dai jos jumate din ea si relantiu sta pe la 1500 de ture si urca mai repede in ture si ai frana de motor.
altu ca o poti usura pana volanta are 25-30% din greutatea initiala si urca repede in ture, castig demaraj si alte cele.
vreau sa o usurez sa urce mai repede in ture...sa am umpic de frana de motor mai buna...dar nu vreau ca dupa 1000km sa desfac din nou motorul.
cat ar fi ideal de luat ca sa am un echilibru intre performante/rezistenta materialului/viata motorului.
sau nus tiu cum altfel sa ma exprim.
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 01:12   #8
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: volanta cielo

prin usurarea volantei, nu o sa ai frana de motor mai buna niciodata. Prin usurare, scade puterea inmagazinata in volanta, si implicit scade frana de motor (volanta se invarte mai usor, opune rezistenta mai mica).

cu cat e mai usoara volanta fata de standard, cu atat scade mai mult frana de motor, si cu atat devine mai neregulat ralantiul.
La unele masini de raliu cu volante usurate, ralantiul variaza intre 900 si 2000rpm fara sa ii faci tu nimic din pedala.

am incercat sa caut filmulete pe youtube...

https://www.youtube.com/watch?v=r1RwslgO3t4

https://www.youtube.com/watch?v=Elzdhe7GQYo


deocamdata nu am gasit film cu o volanta pe o masina de raliu


uite...aici variaza ralantiul...

https://www.youtube.com/watch?v=LZe_7jGe3TE

Last edited by valib; 04-01-08 at 01:15.
valib is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 01:39   #9
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: volanta cielo

audi_quattro are dreptate in ce zice, la echilibrare mia poti sa furi un pic, adica inainte de interventie te uiti cum era echilibrat (dar mi se pare irealist de a fie echilibrat impreuna cu arbore din fabrica, dar cine stie). Daca este echilibrat, duo la strung, sa ei cat se poate si cam gata. Efecte o sa aiba, sper sa nu se grapa, de aia sa duci la un strungar cu experienta si preferabil sa fie si inginer cu diploma ca sa fie luat de unde se poate.

Ps, am vazut cateva ajunse unde nu trebue, cateva poze de tinut minte.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	07.jpg
Views:	93
Size:	57.1 KB
ID:	418420   Click image for larger version

Name:	06.jpg
Views:	108
Size:	17.0 KB
ID:	418421   Click image for larger version

Name:	08.jpg
Views:	124
Size:	47.4 KB
ID:	418422  

Click image for larger version

Name:	09.jpg
Views:	96
Size:	31.5 KB
ID:	418423  
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 01:51   #10
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: volanta cielo

nu e ok sa te iei dupa vechea echilibrare, caci materialul nu are aceeasi consistenta/structura peste tot, si deci difera greutatea.
valib is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 02:06   #11
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: volanta cielo

Quote:
Originally Posted by valib View Post
nu e ok sa te iei dupa vechea echilibrare, caci materialul nu are aceeasi consistenta/structura peste tot, si deci difera greutatea.
Greu de spus asta, ai dreptate, nu te contrazic, dar inca sunt extrem de multe factori de cate trebue sa ti cont. daca o volanta era echilibrat separat de constructor, o usurezi, re echilibrezi trebue sa fie bun in continuare, eu zic ca nu e nevoe sa echilibrezi tot ansamblul.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 02:09   #12
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: volanta cielo

idealul idealurilor...ar fi sa echilibrezi tot asamblul, cum se face la masinile pregatite pentru raliu.

merge doar cu volanta usurata. Eu am asa ceva pe oltcit de 2.000km, si a fost echilibrata singura la 9000rpm.
Nu mai stiu cu cat a fost usurata volanta, dar o sa caut hartia sa vad exact
valib is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 02:16   #13
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: volanta cielo

Ideali ar fi sa echilibrez absolut tot, pana la ultimul amanun, cum ar fi puilitele la roata sau fulie, dar asta e ori imposibil ori nu merita sa nu o sa mearga nici un motor de rally la o turatie mai mare decat 10.000, sau foarte putine.
Nici la un S2000 nu este echilibrat asa de sever motorul.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 08:35   #14
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: volanta cielo

Eu intntreb pentru ca motorul de pe cielo`ul meu foarte des vede 6500rpm si ma gandesc sa nu`l omor asa repede...sa`l gazez doar sa moara incet.
sa revenim. daca usurez volanta ce castig si ce pierd?
am inteles ca relantiul urca si sta neregulat.
ce mai sunt minusuri si ce mai mult plusuri?
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 08:36   #15
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: volanta cielo

si daca motorul face ca in ultimul film pe mine nu ma deranjeaza chiar deloc ba mai mult chiar imi place.
in fine... sa vedem daca ati comentat si dincolo la chiuloasa :d ca mai am un topic
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -