Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-12-07, 02:17   #1
bavareze

Stage 4
 
bavareze's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 254
Default cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

--------------------------------------------------------------------------------

pana acum aveam de toate, scule si mecanici la care sa pot apela

acum ma aflu intr-un loc unde nu am nici la cine sa apelez si nici scule asa ca am nevoie de cateva sfaturi

se aude un zdranganit in zona lantului de distributie la bmw 325i e36

am patit o chestie similara la un 320is E30 si stiu ca i-am dat de cap schimband intinzatorul de la lant.

citind am aflat ca M50 are 2 intinzatoare de lant.

intrebari:

1. ce se intampla daca ignor zgomotul

2. de ce dupa ce merg 30 minute cu masina zgomotul aproape dispare

3. care dintre cele 2 intinzatoare sa il schimb primul? (asta ca sa nu le schimb pe amandoua odata ca poate doar unul rezolva problema)

4. cum se schimba? (pasii, pe scurt)

5. cam de ce scule am nevoie (va trebui sa imi cumpar aceste scule si nu vreaus a iau ce nu imi trebe ca nu sunt mecanic de meserie si nici garaj nu am si nici sa desfac masina si sa ma trezesc ca mai imi trebuie o cheie)

multumesc,
ama aka bavareze

ps: am bagat din greseaal topicul si la "discutii generale masini" - rog un admin sa il stearga. merci
bavareze is offline   Reply With Quote
Old 29-12-07, 19:21   #2
bavareze

Stage 4
 
bavareze's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 254
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

fratilor o problema de mecanica mai serioasa nu discuta nimeni aici? afara de plasa de tantari la spoiler si becuri halogen nu cunoasteti?
bavareze is offline   Reply With Quote
Old 01-01-08, 11:14   #3
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

Stiu ca vine cam tarziu raspunsul meu, dar sper sa te ajute.

La motoarele M50 pt. schimbarea acestor intinzatoare tb. sa faci urm. pasi:

1. Capac, bujii, fise desfaci;
2. Tragi motorul la punct (jos pe vibrochen ai semn)
3. Cu o cheie E10, desfaci cele 8 suruburi ale pinioanelor de la axele cu came, dupa cei ai facut semn pe acestea pt. a sti cum sa le montezi la loc.
4. Cu o cheie de 22 sau 19 inelara, desfaci intinzatorul de la lantul de distributie;
5. Cu o cheie E8, desfaci suportul cu tot cu patina (banuiesc ca vrei sa-l schimbi cu totul, nu doar patina) care e intre axele cu came (intinzatorul)
6. Dupa ce ai ramas cu lantul de distributie liber, ei o sarma si il legi astfel incat sa nu-ti cada in blocul motor.
7. In fata, sub termostat, pe blocul motor, ai niste suruburi de 6, deci iti tb. o cheie de 10 sa desfaci atat patina mobila cat si patina fixa, dar atentie: ele tb. sustinute cumva sa le poti trage afara! Daca aluneca in bloc, e belea!
Pe o parte sunt suruburi pt. patina mobila iar pe cealalta pt. patina fixa.
Montarea invers demontarii.

Oricum, singur, nu poti face acest lucru. Iti mai tb. un ajutor.

In ceea ce priveste rulajul masinii cu patinele uzate, nus' ce sa zic.... Depinde cati km. tb. sa parcurgi pana la destinatia finala.
Foloseste pe cat posibil chei inelare si tubulare.

Bafta si un nou an fara evenimente!
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 01-01-08, 11:24   #4
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

Acum am citit mai bine, dar daca nu bate tot timpulsunt numai intinzatoarele cum ai spus. Totusi daca desfaci, verifica uzura lantului si a patinelor. Intinzatoarele sunt simple si se schimba repede.
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 00:02   #5
bavareze

Stage 4
 
bavareze's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 254
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

aha merci. complicat raspuns avand in vedere ca eu as vrea sa schimb pentru inceput NUMAI intinzatorul lateral, respectiv piesele 11 + 12 din diagrama de mai jos:

http://www.realoem.com/bmw/showparts...39&hg=11&fg=25

acum, presupunand ca e decat ala, banuiesc ca nu ramane decat sa fac operatiunea 4 (la asta te refereai la nr 4, nu?)

cu alte cuvinte imi fac loc acolo scot furtune fire ce mai e si cand ajung la el, il desfac, il bag pe ala nou si la revedere. corect?

daca tot mai bate, atunci trec la cel de sus. care oricum cred ca se desface MUUULT mai greu la mine decat ai scris tu deoarece masina are vanos.

merci,
radu
bavareze is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 16:05   #6
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

Pentru a rezolva punctul nr. 4, nu trebuie sa dai jos capac, bujii, fise.
Intinzatorul il gasesti lateral, exact cum e poza, in lateral pe chiulasa.

Cheie de 19 sau 22. Nu conteaza pozitia in care se opresc pistoanele, caci doar schimbi intinzatorul lantului de distributie.

Bafta!

PS. Pt. Vanos, nu tb. decat sa scoti mufa de la vanos, furtunul de presiune ulei si capacul din fata care oricum il scoti si la cea fara vanos!

Last edited by nt98adu; 03-01-08 at 16:07.
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 05-01-08, 08:25   #7
bavareze

Stage 4
 
bavareze's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 254
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

cred ca weekendul asta ma ocup de ea
bavareze is offline   Reply With Quote
Old 06-01-08, 02:18   #8
draculas


Stage 5
 
draculas's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,079
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

mare atentie la , lant sa nu-ti scape vre-o za dedesubt la virbochen ca ai imbulinato , dar esti sigur ca nu sunt tacketi de vina pentru ca din ce spui tu aia par sa fie ! iei sunt hidraulici si e posibil ca uleiul sa fie prea subtire pentru iei si timpul rece sa-i scurga complect si de aia dispare zgomotul dupa un oarecare timp de functionare pentru ca se umplu inapoi cu ulei , eu zic sa-i faci mai intai un schimb de ulei cu un ulei mai gros sau poate i bagi ceva aditiv peste gen duralube sau altceva sa-l mai ingroashe sa vezi si dupa aia sa te uiti la , lant
draculas is offline   Reply With Quote
Old 06-01-08, 08:53   #9
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

BMW nu recomanda nici un fel de aditivi. Indiferent de tipul uleiului folosit, tachetii hidraulici ar tb. sa retina uleiul. Daca nu reusesc inseamna ca sunt defecti. Daca ai motor M50TU, BMW recomanda 10w40 semisintetic de preferinta original de la AB sau Castrol.
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 08-01-08, 16:45   #10
draculas


Stage 5
 
draculas's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,079
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

Quote:
Originally Posted by nt98adu View Post
BMW nu recomanda nici un fel de aditivi. Indiferent de tipul uleiului folosit, tachetii hidraulici ar tb. sa retina uleiul. Daca nu reusesc inseamna ca sunt defecti. Daca ai motor M50TU, BMW recomanda 10w40 semisintetic de preferinta original de la AB sau Castrol.


ar fi si culmea sa recomande dar adevarul este ca au nevoie de aditivi sistemul de tacheti hidraulici lasa putin de dorit la bmw si problema referitoare la scursul complect de ulei este comuna la motoarele mai vechi iar ca sa fim seriosi sa ti in masina uleiul 10.000 km este vrajeala ! numai un idiot face asta ! durata maxima la care un ulei isi parteaza proprietatile este de aprox 4500km dupa care devine pishat ! si de aceea se duc toate ! aici in sua se schimba uleiul la 3000 mile ceea ce e cam 4800 km si este de bun augur ! motoare cu 3-400.000 mile la bord merg perfect ,oare de ce !
draculas is offline   Reply With Quote
Old 08-01-08, 18:03   #11
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

Eu am postat ce scrie cartea. Ca unii schimba uleiul la 20.000 km iar altii la 10.000km, putin ma intereseaza. Fiecare face ce vrea cu masina lui!
Iar despre tachetii hidraulici si in general despre motoare, daca vrei sa discuti cu mine, sa stii ca teorii sunt multe. Insa in practica e cam diferit.

Daca ai posibilitatea, desfa un tachet hidraulic si vezi ce componente are. Atunci poate vei intelege ca un tachet hidraulic este uzat in momentul in care nu mai retine ulei.

Cum adica tacheti la motoare vechi? Pai la BMW sunt acelasi tip de tacheti si la motoarele M50B25 din 1991 si la M52 din 1998 si la M54 din 2002!

Am BMW cu 400000 km la bord si pun pariu cu tine ca ma mai duce motorul macar 300000, fara reparatii majore. Si stii de ce? Dar te las pe tine sa ghicesti!
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 21-11-10, 14:59   #12
andrey2288

Stock
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1
Default bmw 520i

salut asa avea si eu o intrebare ptr cine se pricepe la motoare bmw 520i 24 de valve/intr-o seara am facut o greseala am schimbat din treapta 4 in 3 ca sa nu ma intreaca unu apoi cand sa bag iar in a 4 mia alunecat mana si si am nagato in a 2 (viteza care o aveam era peste 110 km/h)si mi sa oprit motorul pe loc si mi sa auzit asa ca si cum sar fi rupt lantul de la transmisie ,inca nu m0am dus la mecanic sa vad ce e poate ma ajuta cineva ce ar fi putut sa se intample,astept un raspuns cat mai repede daca se poate va multumesc frumos.la revedere
andrey2288 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-10, 18:54   #13
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: cum schimb intinzatoarele lantului de distributie bmw e36 325i

Pot fi multe: supapa rupta, lant distributie rupt, lantul dintre axe, patine, intinzatoare. Pana nu desfaci, nu poti sti. La 110km/h daca s-a oprit motorul cu zgomot metalic ai de schimbat cateva piese. Si daca e lantul de distributie, supapele sunt strambe toate si daca s-a rupt vreo supapa, e posibil sa fi afectat si pistonul. Mai bine cauta alt motor in mintile lui, decat sa-l repari pe cel de pe masina.

Daca incerci sa invarti de motor, la rece (la mana de la vibrochen), se invarte cursa completa? Ai scos bujiile? Este vreuna turtita?
nt98adu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -