Am fost implicat intr-un accident acum vreo 2-3 luni, la volanul unui Ford Fiesta 1.3 din care masina a iesit foarte sifonata (chiulasa crapata, lonjeroanele indoite, computerul de motor distrus, radioator distrus, baia de ulei distrusa, etc.). Nu au fost raniti sau victime, viteza fiind destul de redusa (50km/h) pentru un impact frontal.
Cei de la asigurari mi-au spus ca e paguba totala si mi-au dat banii pe ea... Toate bune si frumoase, nu? Nu!
Voua vi se pare normal ca o masina de 11.000 de euro sa sufere astfel de avarii la un impact frontal la 50 km/h? Sau sa nu se deschida nici un airbag, in conditia in care ambii ocupati ai locurilor din fata aveau centura pusa? Am incercat sa fac o plangere la cei de la Ford Colina dar am fost descurajat atunci cand am auzit de alte 2 accidente, tot cu Fiesta, tot la viteze destul de reduse si la fel: nu s-au deschis airbagurile. Mi-au spus ca tot procesul asta de plangere si o posibila judecata este atat de laborios incat s-au lasat pagubasi.
Pe langa acest incident "minor" va mai dau argumente "pro" Fiesta:
1. Dupa 10.000 de km toate plasticele (inclusiv chederele de la usi) au inceput sa scartaie si sa joace ingrozitor. Am fost cu ea la service si aia mi-au zis ca nu au ce sa-i faca pentru ca e defect din fabrica. Au fost si altii inaintea mea si dupa mine si au primit acelasi raspuns.
2. Masina are un cosnum exorbitant!!! Am fost pana la cluj si inapoi si am facut aproape 2 rezervoare! Nu am mers tare, cel mult 120-130 si pe portiuni destul de mici. Am o Toyota Avensis, motor 2.0 motorina si am facut un drum pana la Vienna cu un singur rezervor (170RON - 1100km), deci, ce pot sa mai spun? Cred ca o autonomie de maxim 600km pentru o masina cu un motor 1.3 benzina, in afara orasului, este extrem de putin.
3. Pana in 6 - 7000 km am stat foarte mult timp in service cu ea din cauza unor mici rahaturi electrice. De ex: un motoras de la pompa de lichid pentru spalare geamuri s-a stricat, s-a stricat motorasul de la stergatoare, indicatorul de benzina, turometrul si inchiderea centralizata. Pe langa astea, mecanic, masina este o epava: rulmentii de la ambele roti pe fata s-au stricat si scartaia zici ca era caruta, bucsiile s-au deteriorat in 8000km si asta a amplificat sunetul agasant si limitatorul de turatie o lua razna dupa un drum lung, sarind de la 1000 la 2000 de turatii fara sa ating pedala de acceleratie.
Dupa ce mi-am luat banii pe ea, dupa accident am jurat ca nu ma mai urc intr-un Ford toata viata mea...