Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 24-06-15, 18:37   #1
QuickShifter

Stock
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 2
Default Fiat Doblo 1.3 multijet - Pornire la rece

Inainte de toate, masina este un Fiat Doblo 1.3 multijet din 2006, undeva la 250k km. Acum 1 saptamana a fost schimbat termostatul, deoarece avea un cot de plastic rupt si imi dadea afara toata apa. Nu stiu daca are relevanta treaba asta dar am zis totusi sa o scriu.

Astazi am avut un drum de vreo 40km. La intoarcere, undeva pe drum am vrut sa intru intr-o depasire si am simtit ca masina nu mai are putere. Deloc. Scotea si un suierat, ceva spre fluieratul turbinei dar mai mult spre o scapare de aer. Instant s-a aprins si martorul engine check. Fiind aproape de destinatie am continuat asa, batraneste, cam 4 km.

Am ajuns, am oprit motorul si a ramas oprit vreo 2 ore. Cand am dat sa il pornesc din nou a plecat rapid, insa in 2-3-4 secunde a inceput sa tremure, a scazut turatia si s-a oprit. Am mai dat inca o cheie, aceeasi poveste. La a 3-a cheie a pornit, a tremurat de cateva ori si s-a stabilizat, nu s-a mai oprit dar nu se accelera absolut deloc, nici cu pedala la "blana".

L-am lasat pornit cateva secunde cand m-am dus sa ma uit la motor, apoi am apasat din nou acceleratia. A inceput sa se tureze, insa foooooaaaaarte incet.

Atunci l-am oprit si am inceput cu telefoanele pe la diversi mecanici. Fiecare mi-a zis ca e altceva si astfel am ajuns sa postez aici. Ceva idei ? Eu am banuielile mele dar nu vreau sa influentez raspunsuri, sa vad daca mi le confirma cineva.

Later edit: Am observat si un nivel al uleiului peste "max" si o consistenta cam lichida. Din nou, nu stiu cat de relevant este dar totusi l-am scris.

Last edited by QuickShifter; 24-06-15 at 18:40.
QuickShifter is offline   Reply With Quote
Old 25-06-15, 13:25   #2
Stuke

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 218
Member of:
[DACIA]
Default Re: Fiat Doblo 1.3 multijet - Pornire la rece

Garnitura de chiuloasa arsa sau mai rau chiuloasa fisurata. Daca ai pete de ulei in antigel e clar. nu se tureaza ca nu are compresie si risti sa faci mai mult rau daca incerci sa o mai pornesti. poate termostatul care l-ai pus era blocat pe inchis si a fiert motorul.
__________________
Stuke is offline   Reply With Quote
Old 28-06-15, 22:17   #3
QuickShifter

Stock
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 2
Default Re: Fiat Doblo 1.3 multijet - Pornire la rece

Tot de aia imi era frica si mie. Masina a mai fost in service pentru garnitura de chiuloasa arsa acum vreo luna. De atunci au ramas cateva pete de ulei in vasul de expansiune deci nu pot sa imi dau seama daca intre timp au mai aparut si altele sau sunt cele vechi. Ideea e ca ele exista si masina a functionat asa peste 3000 km.

Totusi, motivul pentru care ma gandeam la alte explicatii e ca soferul care foloseste de obicei masina stie de problema si a fost mereu atent la temperatura si nivelul apei. Cat timp am folosit-o eu, la fel, ochii pe temperatura. Nu a crescut niciodata peste jumatate.

Dupa ce mi-ai zis, nu am mai incercat sa o pornesc si am dus-o pe platforma la service. O sa aflam maine verdictul.

Merci frumos pentru raspuns.
QuickShifter is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -