Inainte de toate, masina este un Fiat Doblo 1.3 multijet din 2006, undeva la 250k km. Acum 1 saptamana a fost schimbat termostatul, deoarece avea un cot de plastic rupt si imi dadea afara toata apa. Nu stiu daca are relevanta treaba asta dar am zis totusi sa o scriu.
Astazi am avut un drum de vreo 40km. La intoarcere, undeva pe drum am vrut sa intru intr-o depasire si am simtit ca masina nu mai are putere. Deloc. Scotea si un suierat, ceva spre fluieratul turbinei dar mai mult spre o scapare de aer. Instant s-a aprins si martorul engine check. Fiind aproape de destinatie am continuat asa, batraneste, cam 4 km.
Am ajuns, am oprit motorul si a ramas oprit vreo 2 ore. Cand am dat sa il pornesc din nou a plecat rapid, insa in 2-3-4 secunde a inceput sa tremure, a scazut turatia si s-a oprit. Am mai dat inca o cheie, aceeasi poveste. La a 3-a cheie a pornit, a tremurat de cateva ori si s-a stabilizat, nu s-a mai oprit dar nu se accelera absolut deloc, nici cu pedala la "blana".
L-am lasat pornit cateva secunde cand m-am dus sa ma uit la motor, apoi am apasat din nou acceleratia. A inceput sa se tureze, insa foooooaaaaarte incet.
Atunci l-am oprit si am inceput cu telefoanele pe la diversi mecanici. Fiecare mi-a zis ca e altceva si astfel am ajuns sa postez aici. Ceva idei ? Eu am banuielile mele dar nu vreau sa influentez raspunsuri, sa vad daca mi le confirma cineva.
Later edit: Am observat si un nivel al uleiului peste "max" si o consistenta cam lichida. Din nou, nu stiu cat de relevant este dar totusi l-am scris.