Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 13-07-14, 19:06   #1
slash65

Stock
 
slash65's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 8
Default Talon luat la un audi 80 pt noxe, cum se rezolva?

Buna ziua,

Povestea minunata pe scurt... am fost oprit de politie & rar pe Dn 1 acum ceva vreme, mi-au luat masina la control si au gasit "neregulile" urmatoare: anvelope neconforme si noxe peste limita legala. Anvelope 195/60 r14 in loc de max 185/60, dupa softul care il au ei, cu toate ca in talon nu scrie nimic despre roti/gume etc. nonsensuri ale politiei romane dar nu asta e problema, problema e treaba cu noxele. Au masurat au zis ca sunt peste limita "(oxigen 10" asa scrie pe raportul care l-au scos. Rezultatul, talon luat+amenda.

Marea problema este cum fac sa imi iasa noxele sub limita admisa.
Masina mea este un Audi 80 B2 din 1986, 1.8 benzina carburator, cod motor DS 66kw. Trebuie mentionat ca esapamentul masinii este format din teava.... de la motor pana in spate adica nu are tobe deloc decat o toba finala "sport" care e in sine o teava ceva mai groasa.

Un prieten mecanic mi-a recomandat sa ii pun toate tobele stock care trebuie sa fie pe masina din fabrica(2 la numar, intermediara si finala) caci vor retine din noxe si va fi ok. Eu nu il cred pt. ca s-ar putea sa fie insuficent si zic ca e mai bine un catalizator si o toba finala ca cea din fabrica.

Asadar, e mai bine sa ii pun doar sistemul de evacuare din fabrica sau trebuie si catalizator ca sa iasa noxele si sa pot sa imi iau talonul inapoi.

Va rog, am mare nevoie de ajutor, orice sfat e binevenit.
Multumesc celor care au avut rabdare sa citeasca.
slash65 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-14, 20:30   #2
adrianpaul

Stage 4
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 243
Default Re: Talon luat la un audi 80 pt noxe, cum se rezolva?

La masinile fara catalizator, tobele sunt doar pentru a face masina mai silentioasa. Gandeste-te ca toba efectiv...are doar niste table prin ea. Nu se intampla nici o chestie magica in interiorul tobei, nu dispar noxele ca prin minune. Doar atenueaza zgomotorul.

La masinile cu catalizator, e alta poveste...compozitia catalizatorului, si temperatura de lucru potrivita, descompune noxele care vin de la motor. Un catalizator ajuta la reducerea noxelor, dar gandeste-te ca pe langa catalizator, motorul respectiv mai are si o sonda lambda, si un ECU, care modifica parametrii motorului pentru a obtine un amestec aer-benzina potrivit.

Problema la tine e probabil din reglajul carburatorului, din uzura motorului, sau, din evacuare ne-etansata (intra oxigen in evacuare, undeva pe traseu). Faptul ca valoarea la oxigen e mare, inseamna doar ca amestecul e sarac (ai mai mult aer necesar decat benzina), sau ca trage aer pe traseul de evacuare.


Verifica etansarea evacuarii, dupa care, mergi si tu la un service auto, care are stand pentru ITP. Si te rogi de nenea ala, sa iti masoare noxele...si sa te lase sa umbli la carburator, ca sa aduci noxele in parametri. Totusi, trebuie avut grija mare la reglajul carburatorului. Nu stiu exact cum se regleaza carburatorul tau, dar probabil gasesti pe net...si faptul ca dintr-un surub ii reglezi cantitatea de aer ca sa fie ok, nu inseamna ca motorul va si merge bine. Nu e atat de simplu de reglat un carburator, dar nici nu e inginerie aeronautica. Ti-as sugera sa il reglezi ca la carte inainte de a merge la un stand ITP pentru masurarea noxelor, si astfel cand esti in fata analizorului de gaze, sa modifici doar putin parametrii carburatorului.


Si daca totul e ok...mergi la RAR pentru a recupera certificatul de inmatriculare
P.s: totusi, la RAR s-ar putea sa se lege de evacuarea ta sport...pentru ca probabil e foarte zgomotoasa....

Last edited by adrianpaul; 13-07-14 at 20:33.
adrianpaul is offline   Reply With Quote
Old 13-07-14, 21:27   #3
Reme
Colectionar Machete

Stage 5
 
Reme's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 13,704
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[Colectionar Machete]
[RENAULT]
Default Re: Talon luat la un audi 80 pt noxe, cum se rezolva?

Salut! Eu sut inspector itp si iti pot spune ce ti-a scris omu ala in buletinul de verificare.

Din ceea ce relatezi tu ar rezulta urmatoarele:

1. sa iti pui rotile conforme - pt ca ei nu verifica dupa talon ci dupa ce e scris in cartea masinii (au in baza de date toate masinile care circula pe drumurile patriei) - acolo sunt trecute rotile de care ti-au zis...

2. Cand zici ca ai avut Oxigen 10 - inseamna ca evacuarea ta nu este etansa si iti patrunde pe unde aerul din atmosfera.

Masina banuiesc ca este non euro. Daca da trebuie sa ai HC(hidrocarburi) sub 1000ppm si O2 (oxigen) cat mai mic sub 1 si COcorr sub 4.5%. Cam astea ar fi datele problemei...Eu zic ca avad o benzina de calitate, cu o evacuare buna(cat mai noua) va trebui sa iasa noxele.
__________________
Reme is offline   Reply With Quote
Old 15-07-14, 23:48   #4
slash65

Stock
 
slash65's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 8
Default Re: Talon luat la un audi 80 pt noxe, cum se rezolva?

Yep, saxofonul crapat, am verificat azi, are o crapatura care nu e la vedere, 5 cm pe lungimea uneia dintre cele doua tevi care se imbina. Il schimb, ii pun o toba finala si ma duc la un stand itp sa reglez carburatorul.
Motorul e segmentat recent are cam 1000 km de cand am terminat rodajul deci sper sa fie doar din cauza esapamentului spart.

Multumesc mult pt ajutor. Cheers!

Last edited by slash65; 15-07-14 at 23:50.
slash65 is offline   Reply With Quote
Old 18-07-14, 23:24   #5
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Talon luat la un audi 80 pt noxe, cum se rezolva?

Cel mai simplu,dupa ce montezi alt esapament,sau il sudezi pe asta ,mergi la o statie itp sau service cu analizor de gaze si cineva ca-l inteleaga,si sa-ti regleze putin carburatorul daca tot nu iese la noxe,ai sanse ca dupa "reglaj" sa-ti mearga ceva mai bine motorul
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -