Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 14-09-12, 17:16   #1
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Bună ziua, intampin o problemă destul de supăprătoare la un opel corsa 1.3 (1248 cm3) cdti din 2004, 51kw / 70 cp,care se manifestă in felul următor:
Pe primele trepte intre 1500 si 2000-2200 parcă dă in nas (la accelerare normală). Dacă se ia piciorul din acceleratie si se accelerează iar, incepe să si revină, să accelereze normal. Dacă accelerez mai tare, incepe să dea fum (negru). La mers normal nu dă fum. La schimbarea vitezelor inferioare la turatii mai joase da un damf de fum(negru), dar dacă o accelerez tare incepe să dea fum (negru)pe turatii mari.
Am mers la mecanic să facă constatarea. A pus diagnoza si nu a dat nici o neregulă. A verificat si injectoarele lafel nimic. Mi-a zis că de vină este turbina că se blochează geometria și e de recomandat să se schimbe.
Am cumpărat turbină nouă și am inlocuit-o. Totodată a fost curățat și EGR ul și inlocuite toate filtrele cu uleiul.
După această operatiune, problema a continuat să se manifeste. iarăsi diagnoză, si iarăsi nimic. Totul in parametrii. Mi s-a recomandat să merg o perioadă mai tare si o să-si revină că nu stiu ce mai e infundat si se curăță. Din păcate si după acestă procedură problema persistă. Singurul lucru pozitiv e că dă mai putin fum. L-am intrebat si pe alt mecanic si mi-a spus că poate fi pompa de inalte sau injectoarele( si de ce nu să nu exclud regulatorul de presiune), dar nimic concret.
Are careva vro idee si dacă da care e aceasta sau dacă cunoste careva unde pot testa/verifica injectoarele si pompa de inalte .(in Bucuresti sau Buzău sau in acest perimetru). Multumesc anticipat.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 15:49   #2
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Am mai fost la un service tot pentru diagnoză si nimic concret, tot pe bâjbâite, bs că o fi aia ba că o fi cealaltă... inclusiv la reprezentanță fiat. Pe diagnoză nu arămas nimic. Nicio eroare injectoarele ok, in parametrii. Eu suspectez pompa de inalte, ca simptomă principală e cea enumerată mai sus intre 1500 -2200 dă in nas. Dacă o iau tare de jos nu mai dă dar dă fum. lafel si in ture mari la accelerări tari.
Orice idee e binevenită. sau o recomandare unde pot verifica pompa si injectoarele pe banc de probă. (buzău sau bucuresti).
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-12, 21:08   #3
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Am mai făcut o diagnoză si rezultaltele au fost următoarele:
presiune pompă de inalte 286
Presiune turbo 1 bar
Debitul de aer normal
injectoare relanti injector 1 : -0.17
injector 2 : 0.18
injector 3 : -0.36
injector 4 : 0.37
Din ce stiu injectoarele 1 si doi trebuie să aibe valori cat mai egale, lafel si injectorul 3 cu 4.
Egr ul inchide de la 3000 si un picsi e deschis la 69 % la relanti.
E posibil să fie gunoaie sau apă in rezervor? Intreb deoarece cand merge intrerupt pana la 2100 de ture dacă o calc(practic fortez sa tragă motorină) isi revine si accelerează normal?
Vreo altă idee ?
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 23-09-12, 19:22   #4
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Chiar nu mai are nimeni nicio idee ? Sau cineva care se pricepe la acest motor/ problemă? Eu unul am ramas fără.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-12, 11:11   #5
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Parametrii sunt insuficienti.
Daca problema se manifesta la 1500-2000 rpm, ce draq verifici in relanti ?
Se face proba de drum cu testerul si se mentine acea turatie in care se manifesta malfunctia.Foarte posibil ca EGR este mort.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 26-09-12, 10:18   #6
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

O manifestare un pic ciudată dar poate ajută la elucidarea problemei, s-a aprins becul rosu de la rezervorul de motorină ,acum problema persistă cu datul in nas insa nu mai dă fum sau dacă dă, dă foarte putin spre deloc.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-12, 18:42   #7
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Incă nu am dat de cap problemei insa perseverez, azi am făcut un mic test și am rămas un pic uimit, legat de debitmetru, am citit că dacă fac testul următor și anume să scot mufa de la senzor, pot vedea daca debitmetrul este sau nu defect. Zis și făcut, am scos mufa , dar nu s-a intamplat nimic, am mers un pic și la fel, am pus/o la loc și lafel a mers, oare să fie defect sau? La tester nu mi-a zis nimeni că ar fi defect. vreo părere?
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-12, 20:14   #8
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Revenire, am mai eliminat sa zic cat decat cateva aspecte, si anume, am verificat rezervorul, e curat, pompa lucreză bine, am mai verificat de două ori injectoarele si pe tester si la două firme specializate in injectoare si pompe de motorina din Bucuresti și lafel sunt in parametri, am verificat regulatorul de presiune si lafel in parametri(dacă ar fi fost probleme ar fi oscilat relantiul) Am schimbat toate lichidele( ulei, antigel, lichid frana, nu au legătura cu manifestarea masinii dar le-am schimbat pentru piticii din capul meu) vreo părere vreo idee?
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 18-10-12, 13:28   #9
ariel

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

eu nu sint specialist,este posibil sa nu deschida nu stiu ce rahat(nu am inteles la tel).
esti din bucuresti am niste prieteni pe sos fundeni,este un mecanic care a facut multe reparatii "imposibile" daca vrei nr de tel da-mi Pm.
oricum pina luni nu prea ai sanse sa intri la ei in garaj.
__________________
ariel
ariel is offline   Reply With Quote
Old 23-10-12, 22:00   #10
popescud

Stock
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 1
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Quote:
Originally Posted by p_vio46 View Post
Bună ziua, intampin o problemă destul de supăprătoare la un opel corsa 1.3 (1248 cm3) cdti din 2004, 51kw / 70 cp,care se manifestă in felul următor:
Pe primele trepte intre 1500 si 2000-2200 parcă dă in nas (la accelerare normală). Dacă se ia piciorul din acceleratie si se accelerează iar, incepe să si revină, să accelereze normal. Dacă accelerez mai tare, incepe să dea fum (negru). La mers normal nu dă fum. La schimbarea vitezelor inferioare la turatii mai joase da un damf de fum(negru), dar dacă o accelerez tare incepe să dea fum (negru)pe turatii mari.
Am mers la mecanic să facă constatarea. A pus diagnoza si nu a dat nici o neregulă. A verificat si injectoarele lafel nimic. Mi-a zis că de vină este turbina că se blochează geometria și e de recomandat să se schimbe.
Am cumpărat turbină nouă și am inlocuit-o. Totodată a fost curățat și EGR ul și inlocuite toate filtrele cu uleiul.
După această operatiune, problema a continuat să se manifeste. iarăsi diagnoză, si iarăsi nimic. Totul in parametrii. Mi s-a recomandat să merg o perioadă mai tare si o să-si revină că nu stiu ce mai e infundat si se curăță. Din păcate si după acestă procedură problema persistă. Singurul lucru pozitiv e că dă mai putin fum. L-am intrebat si pe alt mecanic si mi-a spus că poate fi pompa de inalte sau injectoarele( si de ce nu să nu exclud regulatorul de presiune), dar nimic concret.
Are careva vro idee si dacă da care e aceasta sau dacă cunoste careva unde pot testa/verifica injectoarele si pompa de inalte .(in Bucuresti sau Buzău sau in acest perimetru). Multumesc anticipat.
Am un Opel Astra G si se pare ca o problema frecventa la acest tip de masina este calculatorul de injectie. Manifestarea era ca motorul "parca da din nas", parca da sa se infunde, sau uneori turatia varia ca si cum ai fi apasat scurt usor pe acceleratie. Nu stiu daca are vreo legatura cu modelul Corsa, e doar o sugestie ca poate problema ta e calculatorul de injectie. Ai rezolvat pana la urma?
popescud is offline   Reply With Quote
Old 15-12-12, 19:25   #11
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Verificat iar toti parametrii. Pompa/injectoare/ tot sistemul de alimentare. toti parametrii sunt in regulă. Ca particularitate, pe loc la relanti, la prima accelerare in plaja 1500 - 2000 motorul parca are acel mic tremurat(intrerupt) după ce trece de 2000 nu se mai simte deloc, iar daca se repeta accelerarea/revenirea in continu de la relanti la orice turatie nu mai face.Mentionez faptul ca turatia nu oscileaza si nu a oscilat niciodata. Daca se lasa la relanti si apoi se accelereaza iar face doar la prima pedala si tot asa ciclul se repeta. Lafel si in mers dar nu tot timpul. in afara de aceasta constatare Egr ul nu cred ca mai functioneaza cum trebuie, adica se manifesta astfel. Pe trei diagnoze diferite a dat cam aceleasi rezultate si anume : deschidere Egr ( la relanti) 68% ceea ce este acum pe masina
deschidere Egr normală( la relanti)99% cat ar trebui sa fie . Este comandat cum vine cum se schimba. Asta cam intr-o saptamana.
Credeti ca poate fi si de la convertorul de presiune turbo?
Mă gandesc ca este o valva ceva ce nu functioneaza corect deoarece nu se manifesta la orice accelerare ci doar la prima pana revine la relanti.

Last edited by p_vio46; 15-12-12 at 19:29.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 09:28   #12
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

inlocuit valva Egr si surpriza, problema nu se mai manifesta.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 22:10   #13
mishu88

Stock
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

Aceeași problemă și la mine. Vibrează la relanti și dă în nas la 1500-2000 de ture, aprinzându-se cheița în același timp. Cum ai schimbat valva? Cât te-a costat?
mishu88 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 01:15   #14
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Problemă opel corsa 1.3 cdti 2004(dă in nas in ture joase 1500-2000rpm)

valva EGR a costat 587 lei, de schimbat e putin mai mult de munca, dar in 2 ore termini, ia preventiv si un litru de antigel, e posibil sa pierzi putin la desfacere asamblare.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -